Pay Per Click Management

Affiliate marketing

Az affiliate marketing egy kétélű fegyver, avagy nem eszik olyan fórón az affiliate kását. Ez a hirdetési eszköz keveseknek működik eredményesen, de az ilyen kampányokhoz való termékekkel egy kis aranybánya lehet. Nem csak a hirdetés tulajdonosának jó, hanem annak is, akinek az oldalán elhelyezik. Ennek ellenére mégis kevesen élnek ezzel az internetes marketing lehetőséggel? Ön hallott már erről a partner marketing eszközről?

Mit jelent az affiliate marketing?

Itt egy a cég tematikájának megfelelően vagy akár ömlesztve, több ezer weboldalon helyezzük el a bannerhirdetést, hírlevél megjelenést, azonban a megszokottal ellentétben nem fix árért, hanem jutalékért.

Miért jó az affiliate marketing? Költői a kérdés…

Természetesen azért, mert így mindenki az elért sikerek után profitál a kooperációból. És egyben ez a legnagyobb probléma is vele, mert ami ingyen van azt nem veszik olyan komolyan a vállalkozók. Márpedig itt a weboldal tulajdonosok ingyen adják a megjelenést, és csak az eladások után kell fizetni.

A weboldal tulajdonosok pártját fogjuk?

Szó sincs róla, de számos ilyen affiliate marketing kampányt láttunk már, amelyek nem működtek. Lényegében azért nem életképes a legtöbb, mert a vállalkozók nem agyalnak túl sokat a bannereken, az értékesíteni vágyott termékeken, valamint az ajánlaton, így nem is lehet jó a kooperáció. Na és a kampány sem az igazi, mert félvállról veszik a cégvezetők, marketingesek, mert ingyen van a megjelenés…

Pedig ez a magasabb felelősségvállalású marketing jó, de az amatőrök elveszik a kedvét a weboldaltulajdonoknak tőle. Profi kezekben viszont jól működik az eladás alapú marketing. A megbízó cég az eladások után fizet egy bizonyos százalékot az oldal tulajdonosának, így mindketten jól járnak. Ez azért kifizetődő, mert így nincs egyetlen elvesztegetett forint se a vállalkozás oldaláról nézve, valamint a megjelenítő weboldal tulajok is bevételhez jutnak. A probléma akkor lép fel, ha mondjuk 1 hónap hirdetésért 100 forintot kapnak. Az csak a hirdető cégnek jó.

Mikor jó egy eladás alapú együttműködés?

Márpedig egy kooperáció akkor jó, ha mindenki nyer vele. Éppen ezért szigorúan tilos branding hirdetéseket futtatni, márkaépítést folytatni affiliate rendszerekben! Ide csakis erőteljesen értékesítés ösztönző hirdetések kerülhetnek fel! Ezzel viszont rengeteg munka van, de ezért is nagyon haladó technika az ilyen eladáson alapuló internetes marketing, mert rendkívül felkészült szakemberekkel lehet csak eredményesen működtetni.

Amit a bannerekről tudni kell

Természetesen nem csak így van lehetőség bannerhirdetéseket elhelyezni egy oldalon, de vannak esetek, amikor ez az optimálisabb. A banner hirdetések kulcsfontosságú része a jó partner oldal megválasztása. Ilyenkor precízen meg kell határozni a cégünk célközönségét, hogy olyan oldalra helyezzük el a hirdetésünket, ahonnan magas arányú átkattintásra lehet számítani. Például egy női szépségápolási termékeket értékesítő cég ne egy barkács áruházban helyezzen el hirdetést, mert onnan viszonylag kevés átkattintásra lehet számítani – legfeljebb a kézkrémekre volna érdeklődés - , azonban egy női hírportál szépség vagy divat rovata jó választás lehet. Ez egy nagyon sarkított példa, de jól látszik belőle az alapelv.

Egyszerűnek tűnik?

Elsőre bizonyára nagyon egyszerűnek tűnik a dolog, azonban a célcsoport meghatározása nem is olyan könnyű feladat. Emellett tudnunk kell, milyen területek iránt érdeklődnek még vásárlóink, amihez a mi termékünk kapcsolódik, vagy jó kiegészítő lehet. Mire gondolunk? Egy gyerekjátékokat forgalmazó web áruház felületén hirdethet egy gyermek bútorokat gyártó cég, vagy egy családi programokat gyűjtő oldal vagy egy magán óvoda, de még egy kuponos oldal is családi ajánlatokkal. Ezek mind olyan területek, amik iránt érdeklődhet a web áruházat látogató vásárló mégsem konkurencia.

Ön is szeretné? Rendben! De hogyan?

Az affiliate marketing kivitelezéséhez feltétlenül szükséges egy nagyon magas fokú szaktudás. Mi éppen ezzel a tudásunkkal tudunk segíteni Önnek!

Nagyon jó eszköz azonban mégsem ajánljuk mindenkinek

Cégünk hitvallása, hogy soha nem erőltetünk olyan eszközöket az ügyfelekre, ami számukra nem jó. Éppen ezért mondjuk el, hogy ez a hirdetési forma nem kifizetődő minden vállalkozás számára. Természetesen ezt nem lehet látatlanban meghatározni, így ha tudni szeretné, hogy az affiliate marketing Önnek való e keressen minket bizalommal, mert 100 vállalkozásból átlagosan  ~3-nak működik eredményesen.

Számos tapasztalatot fogtunk egy csokorba, így kiváló, biztonságos és nyereséges Facebook kampányokat menedzselünk az ügyfeleink részére. Facebook hirdetéseket Európa szerte kezelünk.

47

Elégedett ügyfél

212

Megírt hírdetés

98

Jól működő partner kapcsolat

+27%

Több bevétel partnereinknél

Ossza meg velünk marketing terveit és segítünk azokat megvalósítani

A célkitűzésünk, Önnek is segíteni a növekedésben, mert számunkra a munkánk ezt jelenti: hivatás, segítségnyújtás, egy jobb kéz, élmény, kihívás és még a hobbink is ez.

Vegye fel velünk a kapcsolatot még ma és hozzuk ki együtt a legjobbat Affileite kampányából.