Google AdWords 2016: eszement verseny

No Comments

Google AdWords 2016: a változások és szigorítások éve volt

A Google Adwords folyamatosan változó világával nem könnyű lépést tartani. Sok újítás nagyon kedvez a felhasználóknak, de akad köztük olyan is ami feladja a leckét. A 2016-os év egy nagyon jó példa volt erre. Számtalan innovációt vezettek be azonban akadt köztük olyan is, aminek nem mindenki örült annyira. Pl.: a

Google AdWords 2016: Eltűntek a jobb oldali hirdetések

A tavalyi éve egyik legmeglepőbb változása volt, hogy eltűntek a Google AdWords hirdetések a jobb oldali sávból. De mi volt ezzel az AdWords célja? A mobil eszközök egyre gyakoribb használata lehet az egyik ok, hiszen így sokkal élvezhetőbb lett a kép a kisebb kijelzőkön. A másik nem túl meglepő indok a bevételek növelése volt. Ezt a területet főként a kisebb cégek uralták, hiszen itt alacsonyabb költségekből lehetett hirdetni, mint a felső sávban. A jobb oldali hirdető sáv eltűnésével egy időben az eddig 3 helyett már 4 hirdetéssel találkozhatunk a találati lista elején, mellyel az organikus találatok erősségéből próbáltak visszavenni. Hiszen így nagyobb eséllyel kattintanak majd egy hirdetésre a természetes megjelenések helyett.

Google AdWords 2016: Bezöldültek a hirdetések

Egy kevésbé feltűnő, ám de lényeges változást jelentett az AdWords hirdetések színeinek megváltoztatása. A sokáig narancssárga színnel kiemelt hirdetések már a keresési találatokéval megegyező zöld színnel jelennek meg. Ennek az oka, hogy így jobban beleolvadnak a találati listába, így az eddig tudatosan reklámkerülők is nagyobb valószínűséggel kattintanak rá. Ez azóta be is igazolódott, mert türelmetlenek az emberek, mert az AdWords reklámok kikerülhetetlenek.

Google AdWords 2016: Google Maps lokális hirdetései

Google AdWords 2016: térkép lokális hirdetései.

Google AdWords 2016 lokális hirdetései a térképen.

Mivel a mobilos keresések döntő többsége a térképet is használatba veszi, hogy mi hamarabb megtalálja az adott vállalkozást a Google kibővítette a szolgáltatásait. A Google Maps-on belül a helyi vállalkozások egyre több információt jeleníthetnek meg, mint például termék ajánlat, pillanatnyi készletinformációk vagy az útvonaltervezés. Az ilyen keresések kétharmadából valós tranzakció is lesz, így azt mondhatjuk, hogy ez felhasználó oldalról is szükségesnek ítélt újítás volt.

In-store konverziók

A konverziók folyamatos követése nagyon fontos, de nagyon sokáig nem volt lehetőségünk lekövetni, hogy a fizikai üzletünkbe látogatók az AdWords hirdetésünk alapján talált-e ránk. Azonban a Google ezen is változtatott 2016-ban. Mostanra a Google megvizsgálja azoknak a mobilos helyelőzményeit, akik az AdWords hirdetéseken keresztül jutottak el az oldalunkra, így már képet kaphatunk ezen konverziókról is. Bár 100%-os mérési pont talán soha nem lesz, de ezzel megint közelítettünk egyet a mérések pontosságához.

Reszponzív, mobilra optimalizált display hirdetések?

A display rendszeren belül számtalan számunkra releváns oldalon jeleníthetünk meg Google AdWords hirdetéseket. Több millió weboldalt és applikációt tömörít magába a rendszer, melyek közül a jól kialakított célzási eszközök segítségével szűrhetünk. Mivel évről évre nő a mobilos internet felhasználók tábora a Google is megtette azt a nélkülözhetetlen lépést, hogy a display hálózaton keresztül létrehozott hirdetések is automatikusan alkalmazkodnak minden képernyőmérethez. Ennek hatására a hirdetések jobb átkattintási arányt érnek el és a felhasználók is sokkal kényelmesebben szerezhetik meg a szükséges információkat.

Hasonló közönséget keres a Google

A Google folyamatosan nyomon követi az emberek internet felhasználási szokásait, így a hirdetésinket is képes releváns közönség számára felajánlani. Az AdWords feltérképezi a remarketing listánkon található személyek közös jellemzőit és összeveti az elmúlt 30 nap keresési tevékenységével a Display hálózatban. Így határozva meg a számunkra potenciális ügyfelek körét. Minél több közös jellemzőt talál, annál jobban működik ez a nagyszerű funkció.

AdWords kiterjesztett szöveges hirdetések

Ez egy egészen frissnek nevezhető újítás. Bár már hónapok óta elérhető ez a megoldás a Google mégis sokáig lehetőséget adott a régi rendszer alkalmazására is. Na de mik azok az AdWords kiterjesztett szöveges hirdetések? Ez a meglévő hirdetések szöveges felületeinek kiterjesztését jelentette. Amíg sokáig csak egyszer 25 karakter állt rendelkezésünkre a címsor esetében, addig mostanra 2×30 karakter felett gondolkodhatunk. Azonban nem csak ezt hanem a tartalmi rész terjedelmét is megnövelték. A Google jóslata szerint 20% több kattintásra számíthat az újításnak köszönhetően a kedves előfizető. Azonban ennek az eszköznek sem örült minden felhasználó. Azok a vállalkozók és cégvezetők, akik már jól tudták alkalmazni az előző formátumot most kénytelenek voltak teljesen újragondolni a stratégiájukat. Bár a konverziók aránya várhatósan jobb lesz mégis fejtörést okozott ez az átalakítást. Igaz az áttérést a kiterjesztett Google hirdetésekre meghosszabbították. A döntés mögött bizonyára az az egyszerű ok állhatott, hogy a felhasznbálók jelentős része nem élt ezzel a köteleően ajánlott lehetőséggel. Hiszen ezzel plusz munkát adott a Google az ügyfeleknek. Mármpedig egy elég régi szabály az értékesítésben és a marketingben is, hogy az ügyfelet ne dolgoztassuk…

Mi a tanulság?

Több a tavalyi évben bevezetett Google AdWords újítást felsoroltunk. Volt aminek örültünk, volt aminek kevésbé. Egy dolog azonban egyértelműen kiderül belőlük. Ahhoz, hogy igazán jól működő AdWords kampányt futtathasson minden újítással napra készen tisztába kell lenni. Az új lehetőségeket meg kell tanulni helyesen alkalmazni, kitapasztalni a korlátaikat, előnyeiket, hátrányaikat. Egy elkészült Google kampány kialakítása során is jöhet egy újabb innováció, ami az addigi marketing stratégiát teljesen felülírhatja. Amennyiben nincs erre ide a vállalkozásában, akkor javasoljuk, hogy adja AdWords szakértők kezébe az egyik legfontosabb bevételi forrását.  Van ideje mindezt követni? Mindig naprakész információkkal menedzselni a kampányait? Ha nincs, akkor kattintson ide.

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset