A hírlevél kiküldése olyan egyszerűen csengő feladat, de a gyakorlatban egészen más. Roppant sok tényezőre kell figyelni, hogy ne a kukában landoljon a levele. Sok-sok folyamattal kell számolni, hogy egyáltalán megkapja a regisztráló, de onnan még hosszú vezet a megrendelésekig. Jöjjenek azok a fázisok, amelyeken át kell essen egy hírlevél a kiküldése kapcsán, de a szövegírást sem rejtjük véka alá.
Azt hiszi, hogy befejeződött a munka és kész a hírlevél? Egészen biztos benne, hogy minden működik? Leellenőrizte többször is?
Lehet, hogy ez a cikk egy kicsit szigorral telire sikeredett, de a tapasztalataink katasztrofálisak a hazai hírlevelezést illetően. Főként azért, mert a vállalkozások nagy hányada már lemondott róla, mert valakitől hallották, hogy neki nem működött. Az a valaki pedig azért mesélte, mert halvány lila gőz fogalma nem volt róla, hogyan kell hatékonya egy hírlevél rendszert működtetni, így egy frappáns önigazolással élt: “ez már senkinek nem működik”!
Mert a hírlevél kiküldés egészen biztosan működik! Az tény és való, hogy a nadrágot rendesen fel kell kötni magunkra, hogy minden úgy működjön, mint 15 éve a hőskorszakban, de ma is lehet kimondottan szép eredményeket produkálni. Csakhogy! Bizony itt is van egy csakhogy, mert lehet-e úgy autót szerelni, hogy nem értünk hozz? Lehet-e házat építeni úgy, hogy nem értünk hozzá? Ön lakna egy olyan épületben, amelyet egy kiváló szakács építene? Vagy járna egy olyan kocsival, amelyiken egy pék cserélt fékbetéteket és fékolajat? Nem biztos, igaz?Talán ez sem véletlen, hogy a hírlevél küldések nagy aránya is annyira csapnivaló, mint egy szakbarbár marketinges cserélné le a fékolajat a kocsiján, ezért visszük mi is a kocsijainkat a megfelelő szervizekbe. Ott értik a dolgukat az olajcseréket illetően, mert mi vezetni szeretünk, meg marketingezni.
Sok-sok könyvet tudnánk megölteni a megszerzett tapasztalatokkal, mert nagyon sok pofára esés volt a sikerek mellett. A siker nem csak úgy terem, azt ki kell kaparni vagy érdemelni, de mindenképpen meg kell érte dolgozni.
Akkor engedje meg, hogy mégis mondjak néhány fontos momentumot a hírlevél kiküldésekkel kapcsolatban. Mielőtt megkezdené egy hírlevél kiküldését minden egyes alkalommal ellenőrizze le, hogy minden úgy jelenik e meg, ahogyan azt Ön megálmodta. Bár már a padokban is azt verik belénk, hogy legyünk precízek, mi mégis sok olyan hibával találkozunk, amit a kellő alaposság feltárt volna.
Akkor mi a megoldás? Az, hogy teszteljen.
– Küldje ki a saját email címére, teszt email címekre, esetleg néhány barátéra is a hírlevelét.
– Nézzék meg, hogy minden kliensből egyformán jól működik e? Kell e még valamin változtatni?
– Mobilról is jól olvasható? Ugyanis hiába a szuperül megírt tartalom, a makulátlan hírlevél dizájn, ha nem kapják meg a levelét, mert fennakad egy spam szűrőn.
– A tesztelés az egyik legfontosabb pontja a kiküldésnek.
– A tesztelésre fokozott figyelmet kell fordítani, ha nem egyedi ip címről küldi a hírleveleit.
– Magyarul, ha egy szerveren több száz, netán ezer felhasználóval osztozik a kiküldésen, akkor ott rendszerint egy címről, egy azonosítóról küldik ki a marketing leveleket.
– Ez számos veszélyt rejt magában, de a legfontosabb, hogy ha valaki etikátlan, akkor magával ránthatja a többieket is, mert tiltás esetén nem csak az ő ip címét érinti a bannolás, hanem mindenki mást is az adott szerveren.
A hírlevél tesztelésére persze rendelkezésre állnak szoftverek is, de ingyenes nincs igazán, amely nagyobb számban is grátisz volna. Fizetni mindenért kell, így ezért a szolgáltatásért is, ha folyamatosan igénybe szeretné venni. Persze havi vagy napi pár tesztet például itt is elvégezhet: www.mail-tester.com.
– A tesztelésből kiderül, hogy milyen hiányosságok állnak fenn a levéllel vagy kiküldő szerverrel kapcsolatban.
– Ezen felül érdemes Gmail címekkel tesztelni a levelek megérkezését.
– Elsősorban azt figyelje meg, hogy az Elsődleges fül alá érkeznek meg a levelek vagy sem.
– Természetesen ne a saját címére küldje ki, hanem független vagy kifejezetten teszt címekre.
– A Gmail fiókok spam beállításait hagyja a normál, alap paraméterekkel.
– Fontos, hogy a beérkező levelet, ha netán Promóciók fül alá érkezne vagy a Spam mappába, akkor se húzza át onnan az Elsődleges fül alá, mert ezt megtanulja a Gmail.
– Tehát ez már befolyásolná a jövőbeli teszt hírlevelek sorsát, így nem festene valós képet a levelek Gmail általi megítélésével kapcsolatban.
A reklám levelek puding próbája nem az evés, hanem a kiküldés, így küldje ki őket, de előtte végezze el a fent felsorolt tesztelést. Különben lehet, meg sem érkezik a levele. Márpedig egy hírlevél hasznos, fontos, így érdemes folyamatosan alkalmazni ezt a marketing eszközt.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.