Tui Magyarország 6.000 fős címlista építés

Címlista építés projekt a TUI Magyarország részére!

Címlista építés? Miként, hogyan, miért fogjunk hozzá? Olvassa el, kiderül az email adatbázisok építésének módszertana ebből a referencia munkánkból.

Sok vállalkozóban, tulajdonosban, cégvezetőben, marketingesben és értékesítőben is sokszor már ellenszenv alakul ki a címlista kérdéssel kapcsolatban. A háttérben a sok buktató, a rengeteg gyenge minőségű címlista áll. Érthető módon a negatív tapasztalat semmilyen pozitív nyomot nem hagy hátra maga után a fejekben. Azonban tudomásul kell venni, hogy a marketing címlista nélkülözhetetlen, mert ez a hajtóműbe öntött üzemanyag minden vállalkozásban. A tények ezt bizonyítják, támasztják alá. Szerencsére ezzel már sok vezető tisztában van. Manapság rettentően kemény munka a törvényes, önkéntes email címlista építés.

Email adatbázis bázis és email címlista építés projekt

Címlista építés projekt megbízás a TUI Magyarország részéről

Ugyan miért olyan nagy cucc az e-mail adatbázis építés?

Címlista építés kizárólag egy másik weboldal, marketing csatorna, hírlevél forrásából épülhet meg. Nincs olyan, hogy lefejleszt egy weboldalt, kirak egy feliratkozási űrlapot és az emberek feliratkoznak. Honnan iratkoznának fel ha abban a pillanatban még nem rendelkezik látogatókkal? Nincs lehetőség hírlevél adatbázis építésre hús-vér emberek nélkül. Ugyanakkor a látogatottságért fizetni kell, mert a látogatók bevonzása az oldalra nincs ingyen. A média partnereknek nem helyeznek fel bannert, nem küldenek ki hírlevelet ingyen. Márpedig más forgalmi források nélkülözhetetlenek az adatbázis építéséhez.

Mi a legnagyobb akadály az email címlista építés projektben?

A legfirnyákosabb egy címlista felépítésében a meggyőzés. Ön ismer olyan személyt, aki manapság önként feliratkozna egy hírlevélre? Konzultációk indításánál bevett szokásom ezt a kis játékot eljátszani az új ügyfelekkel. Meg szoktam kérdezni, hogy: Ön szokott hírlevelekre feliratkozni? A legnépszerűbb válasz az, hogy nem! Ugyanakkor érkeznek árnyaltabb válaszok is, mint pl.: nagyon körüljárom a hírlevél feliratkozás menetét, hogy mit kapok érte cserébe, hogyan kezelik az adataimat.

Éppen ezért kimondhatjuk, hogy kifejezetten nehéz az email adatbázis építés!

Technikailag sem középszerű feladat egy hírlevél adatbázis növelése vagy a nulláról történő megépítése. Ugyanis a fent megfogalmazott kételyek, előítéletek az emberek fejében ott élnek, de mi a gép mögött ülve csak a statisztikából tudunk olvasni. És a statisztika nagyon kegyetlen tud lenni az emberhez, ha nem elég szemfüles. Főként akkor nehéz a marketing szakemberek dolga, ha egy weboldal tulajdonosnál azt olvassa ki a feliratkozási rátákból, hogy 1 regisztrálója van 1.000, netán 100 látogatóból. Ezek teljesen hétköznapi számok, de roppant alacsony aránynak számít.

Problémát jelent ez az adatbázis építésben?

Ez egy kimondottan alacsony érték a hírlevél feliratkozás arányaiban, de nagyon sok weboldalnál ilyen rettenetesen rossz számok számítanak az átlagos értékeknek. Ez azért is hihetetlenül lesújtó hír, mert minden weboldal tulajdonos – valamilyen formában, gondolok itt Google keresőoptimalizálás vagy más kattintás alapú hirdetésekre – fizet a látogatókért. Mennyit is fizet? Kattintás alapú hirdetéseknél szektoronként változik ugyan, de az AdWordsben akár 50, 200, 300, sőt akár 400 forintot is egy – ő még nem regisztráló, az többe kerül – látogatóért. A látogatókból lesz a bevétel, de sokukból csak akkor, ha többször eléri őket kampányokkal, akciókkal, előnyös feltételekkel, frappáns motivációkkal. Ezek közlésére tökéletesen alkalmas a hírlevél marketing, de feliratkozók nélkül kinek küldi el az ajánlatokat?

Akik lelépnek, azoknak integethet!

A kilépő olvasóknak integethet… Azokat a látogatókat, akik távoznak a weboldaláról valószínűleg soha nem fogja viszont látni. Éppen ezért nagyon fontos, hogy megakadályozza a távozást. Kérje el elérhetőségüket, növelje folyamatosan adatbázisát! Az e-mail adatbázisában van a pénz, ezért a folyamatos növelése, építése nagyon fontos feladat!

A marketing adatbázis megbízásról

Építsünk e-mail adatbázist? A TUI Magyarország hazánk egyik legnagyobb utazási irodájától egy e-mail adatbázis építésére kaptunk felkérését. Ügyfelünk számára egy kisebb e-mail adatbázist kellett építenünk, melyet természetesen értékesítési céllal használnak.

A TUI részére a marketing adatbázist egy az utazások zömében döntéshozók oldalán építettük meg, tehát egy elsősorban hölgyeknek szóló oldalon kampányoltunk. Az egyszerűség kedvéért maga a bázis is ott épült meg, mert minden egyes plusz lépés lemorzsolódáshoz vezet. Ennek oka, hogy az emberek lusták és türelmetlenek…

A forgalmi forrás nagyon fontos tényező az email címlista építésnél. Csakis a megfelelő célcsoport figyelmét tudjuk hatékonyan felhívni a hírlevél regisztráció során használt motivációval.

E-mail adatbázis építés specialista

A mi egyik specialitásunk az e-mail adatbázis építés. Építettünk már email adatbázisokat néhány tízezertől vagy csak pár ezerig terjedőktől a 130.000, 150.000-ig. Az e-mail adatbázisok lényege, hogy a regisztrálók önként adják meg adataikat és nyitottak az ajánlatára.

Más lesz az eredmény?!

Milyen megtérüléssel tud kalkulálni egy olyan hírlevél kampánynál, amelyre önként jelentkeztek az érdeklődők? Milyen bevételt lehet generálni egy ilyen bázissal? Nos! A legtöbb hírlevél megalapozatlan, a bázisok gyengék vagy el lettek szúrva az unalmas hírlevelekkel. Egy jó, azaz önkéntes feliratkozáson, érdeklődésen alapuló email adatbázisra kiküldött értékes hírlevelekkel rengeteg értékesítést lehet realizálni. Ne feledje, hogy a környezete hírlevelekkel kapcsolatos sirámai annak köszönhetőek, hogy nagyon kevesen tudnak jól hírlevelezni. Ez ne szegje kedvét, mert ez még mindig működik, de dolgozni kell vele… Triviális, hogy a vásárolt, letöltött címlistákkal nem lehet olyan eredményeket produkálni, mint egy önkéntes címanyaggal. Ezért hall mindenfelé az ember arról, hogy a hírlevél marketing már nem működik.

Azt tanácsolom, hogy messze ne az árból induljon ki amikor email címlistát igyekszik építeni, építtetni. Az olcsó = rendkívül alacsony minőség + hatalmas rizikó + nagy büntetések.

Építsünk e-mail adatbázist Önnek is? Keressen minket bizalommal.