Facebook követő toborzás – Visit Malta

A Málta Idegenforgalmi hivatal számára is Facebook követő toborzás volt a kampányunk célja. Hiszen minél több a követő, annál több utazó lesz. Ebben az esetben is arra törekedtünk, hogy egy olyan efficiens kampányt építsünk fel mellyel ténylegesen hasznos követőket realizálhatunk. Ugyanis már-már trendek születtek ezekből az olcsó követő szerzésből. Akárcsak az e-mail adatbázis építés kapcsán a Facebook követők toborzásánál is begyűrűdzött ez a negatív, átverős “szolgáltatás”.

Milyen Facebook követő toborzás dillemmára gondolok?

Több új ügyfél igazolta ezt vissza, melyet csak a nagyérdemű olvasó miatt említek meg, mert nem az ár az első… Mégis sokan az árat nézik meg először (email címlista építésnél, követők toborzásánál), aztán rendelnek, de csak később realizálják a minőségi problémákat. Több ügyfél igazolta vissza a Facebook követő toborzás során, hogy beleestek korábban ebbe az olcsósított csapdába. Olyan követőket szereztek nekik más szolgáltatók, akik minden harmadik világi országból követték az oldalukat. Nyilván ők nem nevezhetők potenciális ügyfeleknek egy itthon szolgáltató vállalkozás esetében. Ugyanakkor ezeket a követőket valóban ki lehetett hozni pár fillérből, így a low budget kampány még bőven nyereséget termelt a Facebbok toborzást végző “szolgáltatóknak”. Szóval ügyeljen, hogy kit mivel bízz meg…

Mit kell tudni a Visit Malta intézményről?

Az oldal célja, hogy segítse a Máltára és két testvér szigetére utazni vágyókat. Bemutatja a látnivalókat, programokat és segítséget nyújt azoknak is, akik ott szeretnének tanulni. Egyszóval nem csak kedvet ébreszt az emberekben, hogy el akarjanak látogatni ezekre a gyönyörű szigetekre, de számtalan jó ötlettel és tanáccsal is segíti őket.

Néhány szó a kampányról:

Mikor megkaptuk a megbízást még nem élt Facebook oldaluk, így teljesen a nulláról kellett indulnunk. Két 2×2 hónapos kampánnyal sikerült összesen 2356 követőhöz segíteni őket. Az első időszak alatt 1131 likeot kapott az oldal nekünk köszönhetően, majd a következő kampánnyal még 1225 új kedvelőt szereztünk nekik. Ebben az esetben is a jól pozicionált hirdetéseknek köszönhetőek 95%-ban eltaláltuk a célcsoportot. Talán mondanom sem kell, hogy ez a leglényegesebb szempont a Facebook követők toborzása során. Ugyanis lehet követőket olcsón szerezni, felduzzasztani egy Facebook követő bázist, de az teljesen felesleges pénzkidobás!

Miért volt kihívás felépíteni ezt a Facebook követői bázist?

Mivel Máltára önmagában nem olcsó az utazás így fontos szempont volt, hogy a kereső és fizető képes réteget célozzuk meg a hirdetésekkel. A Facebook hirdetéseket követők alapján is lehet fizetni. Mi is ilyen reklámokat építettünk fel. Minden kampányunknál szem előtt tartjuk, hogy azt minél költséghatékonyabban építsük, optimalizáljuk. Ezáltal nem csak egy jól használható adatbázist kaptunk, akiket már érdemben meg lehet keresni az ajánlatokkal, esetünkben posztokkal, hanem a költségeket is minimalizáltuk.

Mind ezek mellett nem csak azoknak az embereknek a figyelmét próbáltuk felkelteni, akik konkrétan Máltára szeretnének utazni, hanem azokét is, akik hasonló területek után érdeklődnek. Gondolunk itt Rodoszra, Krétára és hasonló gyönyörű tenger közeli szigetekre, amelyek árfekvésben is megközelítik a Máltai nívót.

Miért volt ez a Facebook stratégia?

Mert így voltak, akiket elcsábíthattunk és az aktuális nyaralásukat az eddig megszokott helyek helyett most Máltára tervezték meg. Ezek az emberek alapvetően érdeklődtek az tengerparti utazások iránt és anyagilag is hasonló árfekvésben gondolkodtak, így Ők mind jó ügyfélnek számítottak. Ahhoz, hogy sikerre vigyünk egy Facebook toborzó kampányt nem elég csak feladni egy hirdetést, még az sem mindig elegendő, hogy jól pozicionáljuk azt. Fontos egy olyan marketing szempontú látásmóddal rendelkezni, ami teret ad a kreativitásnak, de konkrét észérveket is felsorakoztat mögötte.

Facebook kampányunk konklúziója

Összességében fontos volt megismerni a piacot, felmérni a többi piaci szereplőt, képbe kerülni a legfontosabb “versenytársakkal”. Málta kimondottan nem olcsó árfekvés, de ugyanakkor ezen a parányi szigeten mérhetetlenül gazdag kultúra várja az oda látogatókat. Olyan célközönséget – nagy valószínűséggel – feleslegesen céloztunk volna meg, amelyik egy jelentősen alacsonyabb árkategóriájú nyaralási célpontot szemelt ki magának. Egy olyan célközönség sem vált volna be, amelyik pedig ennél drágább célpontokat részesít előnyben. Ezért körbe kellett járnunk a számításba kerülő desztinációkat és úgy lőni a kampány során, hogy azokat is elérjük, akik mondjuk Ciprust preferálják. Ugyanis Ciprus is egy magasabb árfekvést képvisel, így velük nem tévedhettünk nagyot. Ez a projekt is megkívánt némi rálátást a területre, tanulást, kutatást és kreativitást. Meg is lett a pozitív eredmény.