Google AdWords lead kampány – Sopron Bank

A Sopron bank számára olyan Google AdWords lead kampányokat készítettünk, melyek segítségével magas számú és költséghatékony érdeklődőket tudtunk hozzájuk irányítani a Google rendszeréből. A Google hirdetésekkel olyan új érdeklődőket szólíthattunk meg célzottan, akik egyébként is hitelkártyákra, bankszámla nyitásra nyitottak voltak. A jól beállított paraméterek segítségével egyetlen erre a célra szánt forintot sem pazarolunk el, mert itt is csak a kattintások után kell fizetni. Ráadásul eszméletlenül jó eredmények születtek.

A Sopron Bank Google AdWords lead kampányában elért eredmények:

Az AdWords hirdetéseknél nagyon fontos jól körülírni a célcsoportot, ami sokszor nem is olyan könnyű, mint amilyennek látszik. A Sopron Bank AdWords reklámjánál ez azért is volt különösen érdekes, mert nem országosan működő bank hálózatról van szó, így regionálisan kellett célozni a Google hirdetéseket. Több CT kampányt is készítettünk a részükre.

Google AdWords lead kampány a Sopron Bank részére

Sopron Bank Google AdWords lead kampány, amely rekord alacsony összegű konverzióval hozott új ügyfeleket

Hihetetlen AdWords eredmények születtek!

Az egyik népszerűsíteni kívánt termék egy hitelkártya volt, melyre egy nagyon alacsony mindössze 289 Ft/ konverzió (azaz érdeklődés realizálása) összeget sikerült elérnünk. Ez banki szektorban kivételesen jó számnak számít, hiszen tudjuk, hogy manapság egy kattintás kerül kb. ennyibe. Olyan nagy sikerrel folytattuk le azt a kampányukat, hogy gyakorlatilag majdnem minden 4-ik ember fel is kereste a Sopron Bankot a hitelkártya ajánlatukkal kapcsolatban. A Google AdWords hirdetési kampányok során azonban nagyon fontos tényező az értékesíteni kívánt termék is.

A Google AdWords leadek csak gyűltek, gyűltek…

A másik nagy sikert aratott kampányunkban Master Card bank kártyákra hívtuk fel a potenciális ügyfelek figyelmét, mely során 636 Ft-ért sikerült realizálnunk egy konkrét érdeklődőt, azaz ennyibe került egy konverzió. Ez ugyan csak nagyon alacsony befektetésnek számít a pénzügyi szektorban. Ezt az is jól alátámasztja, hogy a Maestro bank kártyák népszerűsítésére indított kampányunk során ez a szám már jóval magasabb 6.412 Ft volt. Ebből is nagyon jól látszik, hogy ezen a területen a jó szegmentáció mellett lényeges befolyásoló tényező maga a termék is természetesen.

A Google AdWords lead hirdetéseket befolyásoló tényezők…

Ahhoz, hogy jól látható legyen, mennyire alacsonyak ezek a számok az AdWordsben tudni kell azt is, hogy milyen tényezők befolyásolják a Google hirdetések árát.

Nos, melyek a lényeges szempontok, tulajdonságok, amelyek hatással vannak a hirdetések megtérülésére:

• Az egyik befolyásoló tényező a vállalkozás jellege, valamint minél többen hirdetnek az adott szakterületen annál többet kell fizetni egy kattintásért.
• Az AdWordsben banki termékekre nem ritka a 250-600 forintért vásárolt kattintási ár sem.
• A következő tényező a kulcsszó minősége, melyet a Google pontoz és minél magasabb a minőségi pontszáma a kulcsszónak annál jobb árat és pozíciót kapunk. Ezt pontszámot befolyásolja az átkattintás és megjelenés aránya is, és az Adwords fiók teljesítménye, valamint múltja.
• Gyakran elkövetett AdWords hiba, hogy túl általános kulcsszavakat vagy csak egy szavas kulcsszavakat adnak meg, melynek következményeképpen alacsony az átkattintási arány.
• Ugyanakkor magas lesz a kattintási költség, de teljes mértékben általános, nem túl aktív látogatókat kapunk. Próbáljunk jól specifikált, minőségi kifejezéseket választani a jobb kattintási ár, átkattintási százalék és konverzió, azaz eredmény érdekében.
• Emellett gyakori hiba még, hogy a megadott kulcsszó vagy kulcsszavak egyike sem szerepel az AdWords hirdetésben.
• Sok vállalkozás nem veszi a fáradtságot arra, hogy megválassza a megfelelő landingpage-et, és minden hirdetést a fő oldalra irányítanak. Ehelyett sokkal praktikusabb lenne, ha a látogatót a hirdetés témájával szorosan összefüggő oldalra küldenék, ezzel javítva a konverziós arányon.
• A negatív kulcsszavak megadása is javít a kampányunk sikerességén. Ha van olyan terület ami a szakmánkhoz tartozik, de mi nem foglalkozunk vele azt érdemes negatív kulcsszóként megadni, így ezekre a keresésekre nem fogj megjelenni a hirdetésünk.

Mi a Google kampány konklúziója?

Ebből a sok tényezőből is nagyon jól látszik, hogy naprakész tudás szükséges ahhoz, hogy a legtöbbet hozzuk ki az AdWords kampányunkból. A szükséges tapasztalat nélkül elindított ct kampányok nagyon sokba kerülnek és sokkal kevésbé hatékonyak. Éppen ezért érdemes egy szakértőt megbízni ezzel a feladattal, úgy ahogy a Sopron Bank is tette és ennek köszönhetően az átlagnál jóval alacsonyabb kattintási árért juthattak potenciális érdeklődőkhöz.