TV reklámok: Önnek mi jut az eszébe, ha azt hallja Fluimucil Ábel?

No Comments

TV reklámok: Fluimucil Ábel, aki több tízezer ember utálatát tudta kivívni néhány szó segítségével.

A mostani tv reklámok közül a választottunk nem is olyan régen került a televízió képernyőkre, még mindössze 10 éves lehet, de máris rituális feláldozására készülnek.  Fluimucil Ábel bájosnak szánt reklámja egyáltalán nem azt a hatást váltotta ki, mint amit a készítői reméltek. De így is van reklám ereje? Vagy az általa kavart por több kárt okoz a cégnek, mint hasznot?

Vajon az ilyen TV reklámok ártanak vagy használnak?

Tv reklámok: Vajon valóban kiérdemelte Fluimucil Ábel ezt a közutálatot?

Tv reklámok: Fluimucil Ábel népszerűtlen reklámja.

Szinte megdöbbentő, hogy egy ilyen kisfiú mekkora ellenszenvet képes kiváltani az emberekből. Az„omlósz” kisfiú után Ábel korbácsolta fel a legjobban a kedélyeket. Sőt lehet, hogy szegényke még jobban kiakasztotta a televízió nézőket, mert a rituális feláldozására létrejött eseményre 9500 ember jelezte, hogy részt vesz és további 17 000 érdeklődött iránta. Azt itt most nem kívánjuk vitatni, hogy ez valójában mennyire egészséges társadalmi szempontból (mert egyértelműen beteg dolog egy kisgyerek iránt így érezni), azonban nagyon érdekes számunkra, hogy ez a reklám milyen hatással van az emberekre (marketinges szemmel) nézve.

TV reklámok: ellenszenv, mi marad meg belőle?

Nos, nézzük meg egy kicsit a kérést a saját szemszögünkből. Ha felmerül a kérdés, hogy saját gyermekünknek köhögéscsillapító gyógyszerre van szüksége, akkor eszünkbe jut a Fluimucil neve? Szinte biztos, hogy igen. Biztosan ezt a gyógyszer fogjuk választani? Erre már nincs garancia, de a reklám megjelenése előtt valószínűleg sokunknak fogalma sem volt ennek a gyógyszernek a létezéséréről, de mostanra annyira beleivódott a tudatunkba ez a márkanév, hogy akár opcióként is felmerülhet. Ezzel elérte a cég a kívánt hatást? Igen! Azonban ebben az esetben egyáltalán nem vagyunk biztosak benne, hogy ilyen ellenszenv kiváltását kívánták elérni a készítők. Nyilván nem ez volt a cél, ők csak meg akarták ismertetni a terméket. Vajon amikor köhög a gyermek és döntést kell hozni, akkor is emlékszünk a tv reklámra, Fluimucil Ábelre? Vagy már csak a konkrét megoldás tör fel: Fluimucil?

TV reklám: a kortárs jobban nyomta!

Amíg Kasszás Erzsi esetében valószínűleg tisztában voltak a reklám irritáló hatásával, Ábelnél már nem vagyunk biztosak benne, hogy számoltak ezzel a következménnyel. Ezt az a tény is jól mutatja, hogy az óta lecserélték a kisfiú szinkron hangját egy sokkal lágyabbra, ami kevésbé zavarja az embereket. Legalább is a cég minden bizonnyal azt reméli, hogy ezzel a döntéssel sikerül elérni az eredeti célt, hogy Ábel egy aranyos kíváncsi fiúcska legyen egy zavaró jelenség helyett.

TV reklám: a tényeken nehéz változtatni, az emberek utálják a gyógyszergyárakat!

A Fluimucil esete is jó tanulság, hogy nagyon nehéz eldönteni, hogy a marketingünk mit vált ki az emberekből. Bár a végcélt elérték, hiszen sokan beszélnek a reklámról és a benne szereplő termékről, de nem úgy, ahogyan azt Ők szerették volna. A végeredményen lehet, hogy ez nem sokat változtat. Ábel reklámjával nagyon sokan foglalkoznak még a mai napig is, mivel valójában sértő tartalomnak nem nevezhető, így kárt sem tett a cég hírnevében. Bár tény és való, hogy egy gyógyszeriparból kikerülő reklám sok esetben eleve közutálatnak örvend. Ezt a tényt, közutálatot  nagyon nehéz megfordítani a kedves nézőkben. Marketing ember kell legyen a talpán, aki ezt a nézők magas arányában le tudja kezelni, hogy szerethető legyen a termék. Szinte már vágyunk rá, hogy a kezünkbe foghassuk…

Tv reklámok: Tanulságok!

Gyógyszeripari reklámokat nehéz eladni. Baromi jó marketinges szakemberre van szükség a jó eredményekhez. A Fluimucil esete is jó tanulság, mert nagyon nehéz eldönteni, hogy a marketingje mit vált ki az emberekből. Bár a végcélt elérték, hiszen sokan beszélnek a reklámról és a benne szereplő termékről, de nem úgy, ahogyan azt Ők szerették volna. A végeredményen lehet, hogy ez nem sokat változtat. Leemelik a polcról vagy nem?

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset