10 seo tipp segítségével megmutatom Önnek, hogy miként tudja a fenti célt megvalósítani. Ugyanis a Google képes „ingyen” új ügyfeleket szerezni Önnek, azonban ehhez előbb rendesen meg kell dolgozni. Egy olyan kiemelt pozícióért kell harcolnia, amivel ez a célja már teljesül. Melyik ez a pozíció? Legalább az első Google találati oldalára gondolok, de leginkább az első 5 hely az izgalmas Önnek is. Természetesen mindenkinek az a célja, hogy ide kerüljön a vállalkozásának weboldala, éppen ezért garantáltan nem lesz könnyű dolga, mert ezen erősen dolgoznak a versenytársai is. Most mutatok 10 rövid seo tippet, ami sokat segít majd ebben a folyamatban.
A keresőoptimalizálásban is vannak törvényszerűségek, ezeknek egy része idővel változik, míg mások nem módosulnak drasztikusan. Az egyik ilyen törvényszerűség, hogy a jó tartalommal előkészíti az oldalát, hogy jó pozíciókat érjen el a Google keresőben. Ennek egyértelmű hatása, hogy több látogatót fog tudni bevonzani az oldalára, akikből aztán magasabb arányban lesznek vásárlók, megrendelők. És azon felül, hogy élvezetes, informatív, értékes oldalt hoz létre még több vevője is lesz. De nézzük sorban, hogy mit kell tennie a sikeres keresőoptimalizálás nevében.
Kissé bátortalanul, de azt mondom, hogy ez a legfontosabb eleme a keresőoptimalizálásnak. Osszunk meg olyan információkat, melyek hasznosak a célközönségünknek és sokan, sok időt töltenek majd a bejegyzéseink olvasásával. Évek óta a Google egyik legfontosabb célkitűzése, hogy értékes tartalommal töltse meg az internetet, mert neki abból van bevétele… Ezt csak úgy tudja elérni, ha azokat a bejegyzéseket helyezi előtérbe, amik ennek a kritériumnak megfelelnek. Tehát minőségi, értékes, valóban hasznos olvasnivalót, tartalmat kell adni az érdeklődőknek. A mellébeszélés, fátyolos, ködös megfogalmazások, netán túl szakmai cikkek nem fogják elnyerni a tömegek tetszését. Törekedjen arra, hogy gördülékeny, közérthető, inspiráló szövegek kerüljenek fel a weboldalára és a közösségi oldalaira is. Ha erre nincs ideje, kapacitása, szakértelme, akkor bízzon meg egy külső szövegírót, szakértőt, mert lagymatag szövegekkel már nem lehet lekötni az olvasók figyelmét.
Számtalan példával tudja támogatni a weboldal keresőoptimalizált szövegeit, de írok Önnek néhány példát. Meglátja, hogy ez is csak elsőre tűnik nehéz feladatnak, mert rengeteg témát lehet találni.
Pl.: Milyen történések voltak a vállalkozásában az elmúlt hetekben?
Mire készülnek még ebben az évben?
Hogyan fogják jobban kiszolgálni az ügyfeleiket a következő esztendőben?
Mi zavarja a leginkább az ügyfeleit?
Milyen pozitív visszajelzéseket kapott az ügyfelektől?
Miért kezdett bele ebbe a vállalkozásba?
Fejleszt valamit? Írja le.
Ezekből esettanulmányokat is írhat:
Nem tudja mit fejlesszen? Kérdezze meg az ügyfeleit!
Hol lehetne fejleszteni, optimalizálni? Kérdezze meg az ügyfeleit!
Milyen területekkel elégedettek az ügyfelei?
Melyekkel nem? Ha megírja, akkor azok is látni fogják, hogy foglalkozik a problémával, akik nem adtak hangot a véleményüknek…
Régebben működött, hogy minél többször szerepelnek a releváns kulcsszavak egy szövegben annál jobbnak értékeli azokat a weboldalakat a Google. De ez már (nagyon régen) egy jó ideje nem működik, hiszen az algoritmusok sokkal okosabbak ennél. Ezek a fejlesztések átlátják a pályát, nem lehet már őket ennyire olcsó trükkökkel becsapni (nem is szabad). És ne is próbálkozzon ilyesmivel, mert amit rövidtávon nyerhet, azt hosszútávon garantáltan elveszíti. Sőt tilthatják is a Google keresőből extrém helyzetben a weboldalát, de még a cégét is extrém helyzetben. Sajnos már mindkettőre láttam példát az elmúlt bő évtizedben, amikor kétségbeesett weboldal, webáruház tulajdonosok kerestek meg minket. A legokosabb dolog persze egy seo szakembert megbízni, ha nincs erre energiája, szakértelme. Ha mégis önállóan igyekszik megbirkózni az elemekkel, akkor ügyeljen rá, hogy a megfelelő arányban használja a kulcsszavakat. De mennyi a helyes kulcsszósűrűség? Tartsa a mértékletességet és egy szövegében 0,5-0,7%-ban legyen jelen a fő kulcsszava. Természetesen ezt mindig a teles szöveg terjedelméhez kell viszonyítani. Ebbe beleszámítanak a képek feliratában szereplő kulcsszavak is, hiszen az is szövegnek számít.
Nos a feladat egyszerű, mert számos elemző szoftver tud ebben Önnek segíteni.
Pl.: Akár a jó öreg Word-del is ki tudja számolni. Lépjen az elemzés fülre és szavak száma gombra. Ebből már tudni fogja hány szó van a cikkben. Aztán a cikkben a ctrl+f vagy keresés-re kattintva számolja meg hányszor szerepel benne a kifejezés (ugyanabban az alakban). Máris látszik, hogy hány százalékos a sűrűség. Pl.: 300 szavas a cikk, akkor ha 3x szerepel benne, akkor 1%-os a kulcssósűrűség.
Online felületeken is le tudja ellenőrizni a kulcsszósűrűséget és nem kell messzire mennie: A Pallas Communication oldalán is van ingyenes SEO elemző rendszer, amely ebben támogatást nyújt Önnek is.
Vagy a SeoBook oldalán is ezt le tudja checkolni.
Triviális, de valahogy még sem használják az emberek. Pedig ezzel a kiemeléssel nem csak látványban tudja megváltoztatni a bejegyzését, hanem a Google is érzékeli ezt és jobb minőségűnek értékeli a cikkeit. Ha ebben a kiemelésben egy kulcsszót is használ, akkor az még jobb hatással lesz a cikkekre. Használjon egyetlen (H1) főcímet, majd után egy vagy akár több (H2) alcímet is. A legtöbb online szövegszerkesztőben ez már a „kiemelés” címszó alatt elérhető. Ezzel azt közli a Google keresővel, hogy a mondanivalójának ez az egyik legfontosabb része, így érdemes valóban fontos szavakat, lényeges kulcsszavakat beleírni. Tudja, ne vigye túlzásba…
Pl.: Rendszerint használjon 1-2 H2 taget egy cikkben.
Ugyanakkor van még értelme a H3-at, H4-et is megjelentetni.
Ha netán mégsem éri el ezt a kiemelést a fent említett módokon, akkor váltson html nézetre.
Csak írja be az alcímet a <h2>Ez az alcímem</h2> tag-ek közé. Váltson vissza normál nézetre a html-ről, máris látni fogja a különbséget.
Persze ez a H3, H4 tag-ekkel is ugyanígy működik.
<h3>Ez az al alcímem</h3>
Ez pedig <h3>az al al alcímem</h3> vagy egy felsorolásnál is jól jöhet.
Meglepően gyakori hiba, hogy egy oldalon vagy webáruházban több H1 kiemelés szerepel ugyanazon az oldalon. Tilos, a Google erőteljesen nem szereti a többször szereplő H1 tag-eket! Hangoztatja mindenki… Szeretném kiemelni, hogy a főcímet azaz a H1 tag-el szedett szöveget rendszerint a termék, vagy cikk nevéből képezi le az oldal tartalomkezelő rendszere. Tehát külön H1 tag-et a legtöbb esetben nem kell felvinni, mert az oldal automatikusan megadja a cikk nevéből származtatva azt. A többszöri H1 tag használata (ugyanazon) az oldalon Google büntetést von maga után, amelynek hatására még visszább zuhanhat az oldala a kereső találati oldalain. Ügyeljen rá, hogy ez ne forduljon elő, mert kárba veszhet a korábbi állhatatos munkája! Vagy ez mégsem igaz, csak egy olyan hír, amelyet mindenki mond, ír, mert hallotta valahol. Ugyanis az a nagy harci helyzet, hogy lehet több h1 tag egy oldalon belül.
Pl.: Rendszerint használjon 1-2 H2 taget egy cikkben.
Ugyanakkor van még értelme a H3-at, H4-et is megjelentetni, a már fent ismertet módon.
Ha netán mégsem éri el ezt a kiemelést a fent említett módokon, akkor pedig váltson html nézetbe.
A Yoast Wordspress seo és az All in One Pack seo plugin-ok segítségével könnyebben szem előtt tarthatja a Google irányelveit, mert ezek a bejegyzés alatt egy ellenőrző listát is vezetnek. A seo ellenőrzőlista segítségével egyszerűbb megvizsgálni, átlátni a tartalommal kapcsolatos seo kérdéseket. A seo check listet érdemes akár egy lapon vagy dokumentumban vezetni, ha nem áll rendelkezésre a megfelelő kiegészítő az Ön cms (tartalomkezelő rendszere, az oldala motorja) rendszerében. A seo lépések ellenőrzése fontos, így szánjon rá néhány percet erre is, mert számottevően megnőhet a látogatottsága, érdeklődők száma. Hiszen ez a célja a keresőoptimalizálással, hogy nőjön a látogatók száma és a profit is emelkedjen.
Ez a seo tipp az egyik legrizikósabb keresőoptimalizálási lehetőségről szól. A linkek szerepe lényeges a jó pozíciók elérésében, ez az egyik fundamentuma a Google keresőoptimalizálásnak. Azonban itt is rengeteg változáson ment át a seo az elmúlt évtizedben. Sokkal fontosabb lett mára a linkek minősége, mint a mennyisége. Ha mi magunk linkelünk külső oldalt, akkor is csak olyat tegyünk közzé, aminek a tartalma jó minőségű. Amennyiben van rá lehetősége a saját oldala linkelését is, csak akkor engedélyezze másoknak, ha már meggyőződött a másik oldal színvonaláról. A linképítés régi, automatizált, netán tömeges linkelések módszerét mindenképpen kerülje el, mert már a Google sokkal szemfülesebb lett annál, hogy ezt pozitívan értékelje. Az ilyen technikákkal garantáltan negatív irányba billen a mérleg nála, amely kedvezőtlenül érinti az Ön előmenetelét a találati listák tekintetében.
A tipikus katalógusszerű, link gyűjtő oldalak már kiestek a Google kegyeiből. Ezért a linkakarmi.hu, linkfalka.hu és mindenféle link címszót a domainben tartalmazó url-ekre ne helyezzen már el linkeket. Ezek az idők elmúltak. Fektessen komolyabb erőfeszítést a hasznos, témába vágó oldalakon való megjelenésre.
A jelentősége növekvő tendenciát mutat, egyre erőteljesebb. A korábbi 200-300 szavas cikkek már kevésbé rúgnak labdába. A terjedelem és a minőség is ugyanolyan fontos. A hosszabb, minőségibb bejegyzéseket jobbnak értékeli a Google és azokat az oldalakat is, ahol ezek megjelennek. Persze egy nyúlfarknyi írás, is lehet értékes, így elsősorban azt tartsa szem előtt, hogy valódi értéket adjon. Ez a fundamentuma a Google működésének, így ennek megfelelve már nem lehet mostohagyerek a weboldala a Google papánál. A Google a bevételét az adatszolgáltatásból és a hirdetési rendszeréből realizálja. A Google keresőt azért látogatják az emberek, mert nagyjából azt kapják, amire keresnek. Ha a cikke, termékleírása a lehető legjobban írja le a keresők érdeklődési terét, akkor a Google ezt érzékelni fogja. Például az ott eltöltött idő, értékelések, likeok, megosztások mind visszajelzések a nagy testvérnek a cikke értékességéről. Ha ez így lesz, akkor fel fogja emelni az első találati lista élére. Persze ehhez más oldalak ajánlása és értékelése is fontos. A seo már nem csak annyiból áll, hogy feltölt egy jól megírt szöveget a blogjába és elsőre helyre kerül. Munkás, meg kell küzdeni az első helyekért, de nem lehetetlen az elérésük!
Buzdítsa az olvasóit a:
– hozzászólásokra
– likeokra
– megosztásokra
Ha nem csak a szövegben, hanem a kép „alt” szövegében is használjuk a kulcsszavunkat, akkor még könnyebben rátalál a bejegyzésére a legnagyobb kereső. Előfordul, hogy a böngésző a képeket nem tölti be, ez leginkább modemes időszakra volt érvényes. Ma már egy mobiltelefon 4G kapcsolata olyan sebességet produkál, amellyel jó pár régebbi ADSL vonalat megszégyenít. De régen ezt alapvetően arra találták ki, hogy a kép helyén legyen valami leírás. Ma pedig a keresőóriás miatt fontos, mert a Google olvassa ezt az információt. Lényeges, hogy a képek is és a leírásuk is tartalmazzák a kulcsszavakat, azok változatait, szinonimáit. Ezzel máris értékesebbnek tudja láttatni oldalt a versenytársakéval szemben.
Ez fundamentum a keresőoptimalizálásban, de a legtöbb weboldal tulajdonos oldalain nincs erre kellő figyelem fordítva. Ha Ön ezekre következetesen odafigyel, akkor bizony meg van pecsételve a többiek sorsa, mert a képei jobb pozícióban fognak megjelenni a Google keresőben. És sok termék esetében nem a szimpla szöveges keresőt, hanem a Google képkeresőjét használják az emberek.
A seo tipp toplistán fontos szerepet tölt be a kulcsszavak kreatív és változatos használata is. Mert akkor működnek a legjobban a kulcsszavak, ha ragozva is használja őket, nem csak egy formában szajkózza azokat. Ettől olvasmányosabb és elegánsabb tartalmak születnek. Ezért is lényeges a szinonimák használata, amellyel tovább színesíti az adott témakört. Egyben a Google számára azt is körülírja, kvázi világossá teszi, hogy miről szól az adott tartalom. Több értelmezésben is izgalmas lesz a cikke, terméke bemutatása, mert egyszerre ad választ ezekre a kérdésekre, szavakra, kulcsszavakra. Ennélfogva értékesebb azoknál a tartalmaknál, amelyek teljesen egysíkúak, netán már a Google szkriptjeit manipulálóak. Vagy kissé arra hajaznak, hogy megtévesszék azokat. Esetleg egy webshopos leírásnál, amely másik 4.000 webáruházban is megtalálható szóról-szóra.
A Google számára 2018-ban kiemelten fontossá vált, hogy a weboldalak gyorsan betöltődjenek, hiszen ez lényeges része a jó felhasználói élménynek. Ezért tegyen meg mindent, hogy a lehető legrövidebb idő alatt megnyíljon a weboldala. A mai rohanó világban az emberek nem várnak többet néhány másodpercnél, hanem inkább keresnek egy olyan vállalkozást, aki jobban tiszteletben tartja az idejüket. A weboldal gyorsítására számos technológia létezik, de a legfontosabb, hogy az oldal legyen cache-elve a weboldala. A képek legyenek minimalizálva. Esetleg érdemes cdn szerver szolgáltatáson elgondolkodnia, amikor a képek párhuzamosan egy másik szerverről is betöltődnek, így ezzel gyorsítják a weboldal vagy webshop betöltődését. A felhasználók böngészőjének a cahce-elését is érdemes meglovagolni, mert azzal is tudja növelni a betöltődés sebességét.
A cdn szerverek arra hivatottak, hogy a képes, videós, egyéb statikus, nem dinamikus letölthető tartalmak behívását gyorsítsák. A gond leginkább az, hogy a nagy nemzetközi cdn szerverek itthon lassúak, ezért Magyarországon nem javasolom a használatukat.
Jöjjön egy bónusz seo tipp, amit igazán kevesen használnak ki!
Egy kép nagyon jó hatással van egy szövegre keresőoptimalizálás szempontból, hiszen a Google piros pontot osztogat érte. Főként, ha a képet Ön készítette el, tehát egyedi képről beszélünk. Ráadásul a fotókkal látványosabbá teszi az írását és segít tördelni a szöveget, ami még élvezetesebbé teszi annak befogadását. Ennek köszönhetően persze többen és több időt töltenek majd az adott oldalon, ami ugye azt eredményezi, hogy jobb helyet kap majd a kereső találati listájában is. Ezért használjon sok képet a cikkekben, mert több szempontból is hasznos lesz a tartalmai szempontjából.
Hasznosnak találta a seo tipp gyűjteményünket? Akkor ossza meg ismerőseivel, hogy Nekik is a segítségükre legyen a seo munkájuk során. Nyomjon egy megosztást, like-ot. És szóljon hozzá. Köszönjük
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.
Sok kérdésre választ kaptam, köszönöm a seo tanácsokat! Sajnos sok munkával jár a weboldalam seo tartalmának folyamatos építése, de ha nem marad rá időm, már tudom hova fordulja. Várom a további hasznos keresőoptimalizáláshoz szóló tanácsotokat!
Kedves Hargitai Ágnes!
Örülünk, hogy hasznos volt a cikkünk. Igen, mi is tapasztaljuk milyen sok munkával jár egyetlen weboldal keresőoptimalizálása. Fordulj hozzánk bizalommal, ha segítségre van szükséged! A blogunkat pedig érdemes nyomon követni, mert minden hónapban friss tanulmányokat olvashatsz.
Üdvözlettel: Pallas Communication Csapata