Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

E-mail marketing

Tudtad, hogy a sikeres marketingstratégiák közül az e-mail marketing következetesen az egyik legjobb taktika? Tanulmányok szerint az e-mail átlagos megtérülése 98 százalék; ez több mint négyszer magasabb, mint más vezető stratégiáké, beleértve a közösségi médiát is. Ráadásul a HubSpot jelentése szerint a fogyasztók 86 százaléka szeretne legalább havonta egyszer e-maileket kapni azoktól a cégektől, amelyekkel üzletet köt.

Ahogy ebből is látható, a kutatások alátámasztják, hogy az e-mail marketing megéri a befektetést. A számok mellett további okok is szólnak amellett, hogy miért játszik fontos szerepet az e-mail marketing az általános tartalommarketing stratégiádban.

Tartalomjegyzék:

E-mail marketing, mint üzemanyag
GDPR Szabályozás
Hatékony e-mail marketing kampány
E-mail marketing taktikák
Direkt mail – e-mail marketing
A hírleveled szerkesztése
Milyen típusú tartalmat készíts
Gyakori hibák az e-mail marketingben
E-mail lista gyűjtés

E-mail marketing, mint üzemanyag

Az e-mail marketing “üzemanyagként” szolgálhat a vállalkozás stratégiájában a webhelyforgalom és a keresőmotor-optimalizálás (SEO) növelésére.

Hogyan?

  • Költséghatékony.
  • Alkalmat ad blogbejegyzéseid, cikkeid vagy más tartalmaid népszerűsítésére.
  • Növeli a link megosztásokat, mivel megkönnyíti a feliratkozók számára, hogy megosszák a tartalmadat a közösségi oldalaikon vagy weboldalukon.
  • Ösztönzi az ügyfélhűséget, valamint a márkaismertséget és a hírnevet.
  • Növeli a közösségi média követőid számát azáltal, hogy egy újabb módot kínál arra, hogy emlékeztesd a feliratkozókat a közösségi csatornáid követésére.

Hogyan építheted be az e-mail marketinget a tartalmi stratégiádnak a hatékony elemeként? Olvass tovább, hogy megtudd!


GDPR Szabályozás

Mielőtt azonban továbblépnénk, fontos, hogy tisztában legyél azzal, hogy az EU GDPR-törvényei milyen hatással lehetnek vállalkozásodra, ha az Magyarországon, vagy az EU-ban tevékenykedik.

  • Az adatokat átláthatóan kell tárolni és feldolgozni
  • Az egyéneknek beleegyezésüket kell adniuk ahhoz, hogy felkerüljenek az e-mail marketinglistádra.
  • Vagy legálisan kezelt e-mail cím adatbázist kell vásárolnod, mely B2B és B2C vonalon is lehetséges. (Bővebb info…)
  • Ha bárki a listádról azt kéri, meg kell adnod neki az összes személyes adatot, amellyel rendelkezel róla, és el kell magyarázni, hogyan használod fel azokat.
  • Ha valaki nem szeretné, hogy a továbbiakban rendelkezz az adataival, törölnöd kell a róla tárolt összes adatot.

Bonyolultan hangzik? Igen. Ezért is szerencsésebb, ha hozzáértő kezekre bízod az adatbázisod kezelését. De, erről a továbbiakban, később.

E-mail kampány


Hogyan hozzunk létre hatékony e-mail marketing kampányt

Mielőtt elkezdenéd az e-mail marketing kampányt, győződj meg róla, hogy a költségvetés és a célok összhangban vannak. Ha ezeket világosan meghatároztad, nekiláthatsz annak a kérdésnek, hogy hogyan fogod elérni a céljaidat.

Hatékony e-mail marketing taktikák


A leghatékonyabb e-mail marketing taktikák közül a legfontosabbak a következők (sorrendben):

  •     Személyre szabás
  •     Lista szegmentálás
  •     Automatizált kampányok
  •     Tesztelés és optimalizálás
  •     Reszponzív dizájn

A személyre szabás fontosságát nem győzzük hangsúlyozni, hiszen közvéleménykutatásokból kiderül, hogy “a megkérdezett fogyasztók több mint fele és a B2B vásárlók 65 százaléka valószínűleg márkát vált, ha egy vállalat nem tesz erőfeszítéseket a nekik szóló kommunikáció személyre szabására”.

Akár egy kisvállalkozás, akár egy középvállalat, akár egy nagy szervezet e-mail marketingstratégiájáról beszélünk, a személyre szabás számít. Hogyan teheted ezt meg? Ismerd meg jobban a feliratkozóid, és növeld a személyre szabottságot azzal, hogy közvélemény-kutatásokat építesz be az e-mailjeidbe. Ez nem csak egy egyszerű módja annak, hogy kisvállalkozóként többet tudj meg a feliratkozóidról, hanem vonzóbb e-mailekhez vezet, és lehetőséget ad az olvasóid számára, hogy proaktívan fejezzék ki preferenciáikat.


Direkt mail – E-mail marketing

Ahogy jobban megismered a feliratkozóidat, úgy tudod jobban szegmentálni a listád. A célközönséged változói alapján különítsd el őket, például:

  •     Demográfiai adatok (pl. életkor, nem, munkakör stb.).
  •     Email elkötelezettség (megnyitási arány és átkattintási arány)
  •     Földrajzi terület
  •     A vállalkozásodnál elköltött összeg
  •     Korábbi vásárlások
  •     Utolsó vásárlás óta eltelt idő

Miután az előfizetőket specifikus listákra osztottad, célzottabb, személyre szabottabb e-maileket küldhetsz az információik alapján. Ha például a listákat földrajzi elhelyezkedés szerint szegmentáltad, küldhetsz egy e-mailt, amelyben tájékoztatod a feliratkozók egy csoportját egy közelgő eseményről a területükön.

Hogyan oldhatod meg mindezeket

Nyilvánvaló, hogy ezt sok lehet kezelni első körben és ijesztőnek tűnhet ez a rengeteg specifikus szempont, amit figyelembe kell venned az e-mail marketing kampány tervezésekor.

A jó hír az, hogy a., feliratkozhatsz egy harmadik féltől származó e-mail marketingkezelő platformra, hogy kihasználd az általuk kínált, személyre szabást, valamint lista szegmentálást, automatizálást, tesztelést és a reszponzív tervezést segítő eszközöket és szolgáltatásokat.

Vagy b., a technikai ismeretek hiányában és tekintve, hogy meglepő módon gyakran anyagilag is jobban megéri, illetve jobban megtérül – megbízhatsz egy ügynökséget, aki tapasztaltan mozog az e-mail marketing világában és nem csak ismeri a szabályokat, adatbázist értékesít szükség esetén a számodra, hanem úgy készíti el a kampányod, hogy az garantáltan célba is érjen minden postaládába.


A hírleveled szerkesztése

Most, hogy már van elképzelésed arról, hogy milyen taktikákat szeretnél beépíteni az e-mail marketing stratégiádba, itt az ideje, hogy ténylegesen hozzáláss a feliratkozóknak szánt üzenetek létrehozásához.

A hírlevelednek ezeket az elemeket kell tartalmaznia:

    Egy csábító tárgysor. Az emberek 64 százaléka azt állítja, hogy a tárgysor miatt nyit meg egy e-mailt, ezért szánj rá kellő időt, és gondoskodj arról, hogy csábító legyen.

    Erős vizuális megjelenés. A márkádhoz illő színek és az általános hangulat megválasztása mellett a hírlevélben nagy felbontású (de kis méretű) képek is szerepeljenek.

    Tömör, hasznos tartalom. Legyen könnyen olvasható az e-mailed, és nyújts valami értékeset az olvasóknak. Ha néhány bekezdésnél hosszabb cikket szeretnél megosztani, tedd közzé a blogodon, és a hírlevélből hivatkozz rá. Emellett egy rövid bevezető az e-mail tetején fantasztikus módja annak, hogy az olvasók gyorsan megismerjék, mit tartalmaz a szám, és egy kicsit belecsempéssz a személyiségedből is.

    Nyelvtanilag helyes szöveg. A hibáktól hemzsegő szöveg zavaró lehet, ráadásul kevésbé tűnik profinak. Ha lehetséges, kérj meg egy munkatársat vagy barátot, hogy lektorálja a szöveget, és kétszer is ellenőrizd le a munkádat.

    Felhívás a cselekvésre. Mit szeretnél, mit tegyenek az olvasók a hírlevél elolvasása után? Osszák meg a barátaikkal? Vegyék fel Veled a kapcsolatot egy ingyenes konzultációért? Tedd világossá, hogyan szeretnéd, ha reagálnának – elvégre, ha soha nem kéred, soha nem is fogják megtenni!


Milyen típusú tartalmat készíts?

A legnagyobb kulcs itt az, hogy ismerd a megcélzott közönségedet. Milyen üzeneteket szeretnének tőled kapni? Hogyan fogsz nekik értéket nyújtani?

Ha például fiatalabb célközönséged van, az ezredfordulósok preferenciáinak kutatása segíthet az e-mail tartalmainak irányításában.

Néhány statisztikai adat az e-mail marketing kampányod sikeréért:

  •     Az ezredfordulósok 65 százaléka valóban szívesebben kommunikál a kiskereskedőkkel e-mailben.
  •     61 százalékuk az egész webhelyre vagy termékkategóriára kiterjedő promóciós ajánlatokat tartalmazó e-mailek alapján fog cselekedni.
  •     Az ezredfordulósok többsége a kiskereskedőkkel e-mailben szeretne kapcsolatba lépni a kedvezmények és promóciós ajánlatok miatt.
  •     71 százalékuk az általuk preferált tartalmat (pl. kedvezménykódokat és ingyenes szállítást) tartalmazó e-mailek alapján fog cselekedni.
  •     Az ezredfordulósok többsége egy fizikai üzletben való böngészés közben is elővesz egy e-mailt, hogy hozzáférjen a kuponokhoz.

Gyakori hibák az e-mail marketingben

Ahogy elkezded (vagy felülvizsgálod) e-mail marketing kampányodat, győződj meg róla, hogy elkerüli ezeket a nagyon gyakori hírlevél hibákat:

    Elfelejted megnézni az analitikát. Hogyan tudnád objektív adatok nélkül mérni a sikert? Minden egyes hírlevél-küldéskor nézd meg, hogy hány címzett nyitja meg, milyen linkekre kattintanak, továbbítják-e stb. Miközben ezeket az információkat nézed, próbálj meg észrevenni minden olyan tendenciát, amelyet kiugrónak, eltérőnek látsz. Úgy tűnik, hogy az olvasók egy bizonyos típusú tartalmat jobban szeretnek, mint egy másikat? Magasabb vagy alacsonyabb a megnyitási arány, ha délután küldöd, szemben a reggelivel? Figyelj ezekre a tendenciákra, és ennek megfelelően igazítsd ki e-mail marketing kampányodat.

    Az e-mailjeid nem mobilbarátok (nem reszponzívak). Ha a hírleveled nem töltődik be mobileszközökön, vagy nehezen olvasható módon van formázva, az olvasók nem fogják komolyan venni. Győződj meg arról, hogy az általad küldött képek és videók kompatibilisek a mobileszközökkel, hogy a potenciális ügyfelek garantáltan el tudják olvasni e-mailjeidet.

    Hiányzik a következetesség. A feliratkozóknak küldött e-mailek szórványos kiküldése frusztrálhatja őket, és aztán elfelejtik, hogy kérték, hogy megkapják az üzeneteidet, majd leiratkoznak, amikor meglátják azokat. Ehelyett valósítsd meg az e-mail marketinget egy következetes ütemterv szerint, és tartsd magad hozzá. Az e-mailekben megosztott tartalmakkal is következetesnek kell lenned, így az előfizetők tudni fogják, mire számíthatnak, és nagyobb érdeklődéssel fogják megnyitni azokat.

    Túl sokat kommunikálsz. A feliratkozóid nem véletlenül követnek téged, de ha túl sok e-mailt küldesz nekik, le fognak iratkozni. Amikor elkészíted az e-mail marketing ütemterved, ne terheld le az olvasókat túl sok, túl gyakran kiküldött üzenettel.

    A címsoraid unalmasak. Azt szeretnéd, ha marketing e-mailjeid legalább megnyitnák. Készíts meggyőző tárgysorokat, amelyek megragadják a címzettek figyelmét. Az unalmas tárgysorokat a potenciális ügyfelek könnyen spamnek minősíthetik.

    Túl hosszúak az e-mailjeid. Az e-mail marketing esetében minél rövidebb a tartalom, annál jobb. Az e-mailed minden egyes bekezdésének legfeljebb 3-4 sorosnak kell lennie. A potenciális ügyfeleid sietnek, és általában csak átfutják az e-maileket. Győződj meg róla, hogy az első mondatodban a legfontosabb információk szerepelnek, így nem hagyják ki az üzeneted kulcsfontosságú részeit.


E-mail lista gyűjtés

Szeretnéd, ha kövérebb lenne a hírlevél feliratkozóid listája? A fent felsorolt szempontok mind-mind segítségedre lesznek ebben, hiszen ha minden szempontot figyelembe veszel, egyre értékesebb tartalmat fogsz létrehozni. A másik lehetőség, hogy egy olyan ügynökséghez fordulsz, akiknek van saját (legálisan) kiépített adatbázisa, amely több 10.000-es bázis és amelyre kiküldheted hírleveled és újabb feliratkozókat, vásárlókat gyűjthetsz vele.

Most már készen állsz arra, hogy elkezdd vagy felülvizsgáld e-mail marketing kampányodat! Ha mindebben szakszerű segítségre van szükséged, fordulj hozzánk bizalommal!

Reméljük hasznos volt számodra ez a tartalom – ha így van, kérünk oszd meg ezt ismerőseiddel, vagy írd meg kérdésed, véleményed a témában!

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Csaba Mile
Csaba Mile
12:34 17 Jun 20
after 2 years of collaboration, professionalism and flexibility resulted in a Google Ads business that produced very... good metrics. I can only recommend :)read more
Andrea Kovács
Andrea Kovács
12:40 20 Apr 20
Norbert, We are very grateful for your resilient attitude in a crisis situation, for your loyal behavior towards us.... Thanks for the "Free Webinars" from which we got a lot of good ideas too. And thank you for the extra time you took to get us out of the chase as well. Andrea Kovácsread more
István Szabó
István Szabó
17:40 23 Nov 19
During the ordering process, Google Ads ads management, SEO building and Facebook ad management were discussed. I... didn't have any problems. While the Pallas Communication team is not lightning fast, it puts on the table extremely precise work and I thank them for their outstanding results. A professional team, they do an outstanding job in our online marketing. Norbert Bökönyi is the best Adwords and Internet marketing expert for me. We need to slowly increase the quantities we order from our suppliers, and we have received as many orders as he has managed our Google Adwords account and marketing. Thank you for the results.read more
László Németh
László Németh
09:48 19 Nov 19
Slowly For two years we have been working with the agency, the service I received and the ideas have exceeded my... expectations. We use Google Ads, AdWords and SEO services and we achieved good results in all three areas.read more
Ádám Kiss
Ádám Kiss
07:29 25 Oct 19
Thank you very much for your work on our Facebook and Instagramm pages and for all the great ideas and friendly... attitude!read more
See All Reviews

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?