Mit is jelent az Elektronikus Direkt Marketing és mire használhatjuk?!

No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Tartalomjegyzék:
EDM
Szabályos kiküldés
Kézbesítés
Szempontok


EDM

Mindannyiunk postaládájába érkeznek hírlevelek, ebben manapság nincsen semmi meglepő. Vagyis az egyik oldalról mindenki találkozott már elektronikus direkt marketinggel.
Így, el is érkeztünk a definicióig: az eDM, vagy elektronikus direkt marketing nem más, mint a köznyelvben email marketingként is ismert fogalom.

Sajnos, az emberek jó részének a spam szó ugrik be először erre gondolván.

Szabályos kiküldés

A legfontosabb dolog, amit az edm-ekkel kapcsolatban először meg kell jegyezni az az, hogy: CSAK abban az esetben küldhetünk elektronikus promóciú tartalmú levelet, ajánlatot bárkinek, ha az korábban önként beleegyezett az ilyen típusú levelek fogadásába!

Ez alól kivételt képez amikor egy megadott e-mail cím alapján nem tudunk beazonosítani természetes személyt – mivel ebben az esetben nincs szükség korábbi beleegyezésre, nyugodtan küldhetünk reklámtartalmú anyagokat.

A szabályos kiküldéshez a levélnek mindenkor tartalmaznia kell egy adatvédelmi nyilatkozatot, amelyben mindenre kitérve ismertetjük a felhasználó adatainak kezelését. Valamint, jól látható helyen leiratkozási lehetőséget kell biztosítanunk feliratkozóink számára.

További fontos kitétel: ha valamilyen játékot szervezünk, vagy bármilyen letölthető anyagot kínálunk annak nem lehet a feltétele a feliratkozás.

Kézbesítés:

Minden kiküldött elektronikus direkt marketing levélnél számolnunk kell az úgynevezett „lepattanó” levelekkel, amik valamilyen ok folytán nem érkeznek meg a címzett postaládájába.

Több ok létezik, amiért nem kerültek kézbesítésre ezek a lepattanó levelek, ilyenek például:
– A helytelen/elgépelt/nem létező e-mail címek.
-A nem kívánt tartalom, vagyis amikor a fogadó levelező kliense úgy ítéli meg, hogy az általunk küldeni kívánt edm levélszemét.
-A felhasználó leiratkozása.
-A küldő letiltott e-mail címe.

Ezek a leggyakoribb okok, de ezeken kívül számos más körülmény okozhatja, hogy nem tudjuk kézbesíteni a címnek szánt levelet.

Egy jól összerakott hírlevél általános megnyitási aránya 18-27% között mozog.
Ezzel az open rate aránnyal már elégedettek lehetünk, a hírlevelünket szép számmal megnyitották!

Szempontok:

A hírlevél írásnál figyeljünk arra, hogy a levelünk a küldött nevére szóljon és legyen személyre szabott – ezzel a technikával már jócskán növelhetjük a megnyitási arányt. Gondoljunk csak bele, ha a megnyitási arány nem éri el a 10%-ot, akkor az átkattintási arány nagy valószínüség szerint 1% alatt fog maradni!

CTA

A hírlevelek általában tartalmaznak egy linket is, amely egy landoló oldalra vezet. Ez egy következő állomás az értékesítési tölcséren belül. Feltétlenül célul kell kitűzni azt, hogy a feliratkozó elérjen erre a landoló oldalra, így növelhetjük meg az átkattintási arányt és innen már csupán egy lépésre vagyunk az értékesítés aktusától. Ez persze elképzelhető, hogy pofonegyszerűnek tűnik innen nézve, de higgyük el, hogy nem az. Minden hírlevél kiküldésénél van egy lemorzsolódási ráta, ami kikerülhetetlen velejárója a műfajnak. Minél szélesebb körnek küldjük az elektronikus direkt marketinget, annál biztosabb, hogy mindenki preferenciájával nem fogunk tudni egy keresztmetszetet alkotni.

Ráadásul ez egy felhasználót vizsgálva is változhat –sőt egész biztosan változik is-  az idő során, vagyis ami ma még érdekes volt egy feliratkozónk érdeklődési körén belül, az lehet, hogy fél év múlva teljesen érdektelenné válhat.

 

Landoló

Ahogy feljebb is említettük a Cta-hoz tartozik egy landoló oldal is, amit szintén legalább ennyire figyelmesen fel kell építenünk (ennek a részletezése önmagában megérne egy külön bejegyzést.) De a legalapvetőbb követelményeknél maradva nagyon fontos, hogy reszponzív oldal legyen a landoló oldalunk, hiszen a felhasználók legalább 50%-a mobilról figyeli az e-mail fiókját.

Szövegezés / Megjelenés / Tartalom

Az e-mail megfogalmazása legyen egyértelmű, hívja fel a figyelmet az általunk promótálni kívánt termékre/szolgáltatásra.

Az e-mail szövegezése legyen a lehető legrövidebb, inkább a landoló oldalon jelenjenek meg a részletes információk.

Ne rakjunk bele túl sok képet, hiszen ez akár ronthatja is megjelenést.

Ne használjunk bevezető részt, a lényeg legyen olvasható a levél megnyitásakor.

Törekedjünk az áttekinthetőségre és ne használjunk sok színt!

A Call to Action gombot lehetőleg a levél első felében helyezzük el. Az sem baj, ha két alkalommal szerepel benne cta, az első bekezdés végén és a levél zárásaként.
Használjunk nagy gombokat, ez is számíthat.

A nagyobb átkattintási arány növeléséhez csináljunk két tesztcsoportot és vizsgáljuk meg mely képekkel volt sikeresebb a kiküldött anyag.

Kiküldés

A kiküldendő anyagot nyugodtan megoszthatjuk a közösségi média oldalainkon is, ezzel is biztosan szerzünk pár plusz elérést.

Amire gyakran nem kerül sor: újraküldés! A felépített adatbázisunk csak egy minimális százalékát érjük el, vagyis a hírlevelet küldjük ki újra, legalább egy második alkalommal. Ha a szoftver, amit használunk lehetővé teszi, újraküldéskor szűrjünk rá, hogy csak az a bázis kapja meg a második körben, akik eddig még nem nyitották meg.

A tartalmat igyekezzünk változatosan összeállítani. Lehet: új termék / információ közlése, bejelentés / kupon / leárazás / új bejegyzés vagy tartalom a céges honlapon.

A kiküldés legyen rendszeres, de ne legyen túl gyakori.
Sajnos, általánosságban elmondható, hogy a promóciót tartalmazó elektronikus direkt marketing levelek rosszabbul teljesítenek, mint azok, amelyek célja az informálás, vagy az edukáció. Érdemes lehet megfontolni a lassú víz partot mos stratégiát, hiszen, az edm nem csak a közvetlen értékesítés csatornája, hanem arra is való, hogy aktívan benne maradjunk a közönségünk fejében és vásárlási célukkal akkor fordulhassanak hozzánk, amikor egyéni helyzetükben megszületett az erre irányuló szükség is.

Arra, hogy mikor küldjünk hírlevelet sok statisztika létezik, de úgy gondolom nincsen erre vonatkozóan bevált recept. Függ a termék jellegétől, a szolgáltatás profiljától és számtalan más befolyásoló tényezőtől is. Azonban arra, hogy mikor NE küldjünk, azt hiszem a hétfő reggel a jó válasz. Ebben az időszakban a legtöbb ember valóban elolvassa a felgyülemlett e-mailjeit, de minimális az esély arra, hogy a hét kezdetén akciós ajánlatokat fog olvasgatni. A kiküldés megfelelő időpontjának meghatározásában figyelembe vehetjük azt is, hogy a konkurencia melyik időszakban küldi az övét és választahtunk azzal teljesen ellentétes időpontot a sajátunk kiküldésére. Ez is egy stratégia a sok közül, de meg kell ismerni az adatbázisunk, vagyis vásárlóink szokásait, ami egyáltalán nem lehetetlen egy jól szűkített, valódi lista esetében és ennek megfelelően eljárni.

Ha segítségre lenne szüksége elektronikus direkt marketing terén, írjon nekünk itt!

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Csaba Mile
Csaba Mile
12:34 17 Jun 20
bő 2 éves együttműködés után a szakmaiság és a rugalmasság egy igen jó mutatókat produkáló Google Ads... tevékenységet eredményezett. Csak ajánlani tudom :)read more
Andrea Kovács
Andrea Kovács
12:40 20 Apr 20
Norbi, Nagyon hálásak vagyunk a válságos helyzetben kapott talpraesett hozzáállásodért, a velünk szemben... tanúsított lojális magatartásodért. Köszönet a "Térítésmentes Webináriumokért", amelyekből rengeteg jó ötletet kaptunk mi is. És köszönjük a plusz idődet, amelyet arra szántál, hogy kihúzz minket is a csávából. Kovács Andrearead more
István Szabó
István Szabó
17:40 23 Nov 19
A megrendelés során megbeszéltek szerint zajlanak a Google Ads hirdetések kezelése, a SEO építése, valamint a... Facebook hirdetések menedzselése. Semmilyen problémát nem tapasztaltam. A Pallas Communication csapata ugyan nem villámgyors, de kifejezetten precíz munkát tesz le az asztalra és kiemelt eredményeket köszönhetek nekik. Egy profi csapat, kimagasló munkát végeznek az online marketingünkben. Bökönyi Norbert a számomra a legjobb Adwords és internetes marketing szakember. Lassan bővítenünk kell a beszállítóinktól rendelt mennyiségeket, annyi megrendelést kapunk, amióta ő kezeli a Google Adwords fiókunkat és a marketingünket. Hálásan köszönöm az eredményeket.read more
László Németh
László Németh
09:48 19 Nov 19
Lassan Két éve dolgozunk együtt az ügynökséggel, a kapott szolgáltatással, ötletekkel felül múlták... várakozásaimat. Google Ads, AdWords és SEO szolgáltatást is igénybe vettünk és mindhárom területen szép eredményeket értünk el.read more
Ádám Kiss
Ádám Kiss
07:29 25 Oct 19
Nagyon szépen köszönjük a munkátokat a Facebook és az Instagramm oldalunkon, illetve a sok jó ötletet, a... baráti hozzáállást!read more
See All Reviews

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?

MOST TÉRÍTÉSMENTES! KORONA VÍRUS WEBINAR VEZETŐKNEK, CÉGTULAJDONOSOKNAK