Tartalomjegyzék:
Kizáró kulcsszavak listája
Kampányok felépítése
Hirdetési bővítmények
Google Ads eredmények
A Felirat Reklám Műhely Kft. Google Ads fiókját 2017. októberben építettük fel. Egy igazi kihívásnak indult, amikor megláttuk a beérkező keresési kifejezéseket. Végül 50%-os növekedésről számolt be nekünk a cég. Mi is történt pontosan? Megmutatjuk ebben a Google Ads esettanulmányban.
Kizáró kulcsszavak listája
A legtöbben ki is felejtik a Google hirdetésekből a kizáró kulcsszavak listáját. Pedig nincs olyan cég, akinek ne lenne legalább pár olyan negatív kulcsszó, amire nem szeretné, hogy megjelenjen a hirdetése.
Nem elég helyesen felvenni a keresési kulcsszavakat pontos vagy kifejezés egyezéssel. Sőt az első kampány indításakor érdemes még nyitottabbra hagyni a kulcsszavakat és általános egyezéssel is felvenni őket. Így információt kaphatunk arról mi az a kulcsszó, amit kifelejtettünk a listából, de nagy rá a keresés.
Vannak olyan iparágak, ahol egyszerűbb ezt a listát felvenni és mellette kevés negatív keresési kifejezésbe ütközünk. A Felirat.hu pont nem ezek közé tartozott. Maga a szó, hogy felirat minden más végtelen kifejezést vonz maga után. „koszorú felirat” „felirat könyvön” „felirat videora” „felirat sírkőre” és így tovább. Csupa olyan kulcsszó, ami nem egy reklám felirattal foglalkozó céghez köthető.

Negatív kulcsszavak listája a Google Adwordsben
Ezért a keresési kifejezéseket minden hónapban tüzetesen átnéztük és sokáig bővítenünk kellett a kizáró kulcsszavak listáját. Tehát nagyon fontos, hogy ne engedjük szabadjára a hirdetéseket, mert lehet hogy teljesen feleslegesen jelenik meg olyan kulcsszavakra a hirdetés, amire biztosan nem érkezik értékes érdeklődő.
Kampányok felépítése
Három kampányt indítottunk el. Egy keresési, egy dinamikus és egy display kampányt. A keresési kampányunkban elsőként a fő termékeket vettük fel, majd később bővítettük a hirdetés csoportokat a gyakran használt keresési kifejezésekkel.
Volt olyan hirdetés csoportunk, ahol egyszerre akár 5 hirdetési szöveget is versenyeztettünk egymással. Hiszen minden vásárló más és más. Nem mindenkinek jön be egy sablonos reklámszöveg. Sőt! Lehet, hogy lesz olyan, ami a cégvezetőnek egyáltalán nem tetszik, de pont az fog a legjobban teljesíteni a vásárlók körében.
A Google Ads eleve ajánlja, hogy egy hirdetéscsoportban legalább kettő kibontott és egy reszponzív hirdetés legyen. Ennek megfelelően készítettük el mi is a hirdetési szövegeket és ügyeltünk az Adwords optimalizálási pontszámára is. Ez azt jelenti, hogy minden hirdetési szövegünket pontozza a Google, hogy megfelelő vagy kitűnő. A cél persze az, hogy megfeleljünk a Googlenek is, ne csak a vásárlónak.

Készítsünk több hirdetési szöveget egy hirdetéscsoportban.
Egy jó hirdetési szövegben több szempontot is figyelembe kell venni. Például legyenek benne pontosan azok a kifejezések, amit a vevő is használ. Legyen benne cselekvésre ösztönző szöveg. Esetleg ár, márka, minden olyan fontos tulajdonság, ami mérvadó egy vásárlás során. A legnehezebb feladat sokszor úgy megírni egy hirdetési szöveget, hogy a karakter számba is pont beleférjünk.
Ez mellett a Display hirdetés jó választás, hogy utolérjük azokat a vásárlókat is, akik érdekeltek a témában vagy korábban már jártak az oldalon. Sokszor egy kép sokkal megnyerőbb, mint egy szöveges hirdetés. Ehhez persze kell a jó hirdetési kreatív.
Hirdetési bővítmények
Erről is sokan elfeledkeznek, pedig a Google Ads egyre jobban hangsúlyozza ennek a funkciónak a fontosságát. A hirdetés bővítmények, amik a hirdetési szöveg alatt jelennek meg nagyban segítik a vásárlót a döntésben. A Felirat.hu hirdetéseiben minden lehetséges hirdetési bővítményt bevetettünk, annak érdekében, hogy meggyőzzük a vásárlót ez az ő számára a legkedvezőbb ajánlat. Használtuk a hívásbővítményt, ami egy ilyen vállalkozás esetében kiemelten fontos. Itt a rendelések többsége telefonon zajlik. A helybővítmény is igen fontos, hiszen egy reklám tábla megrendelését sokszor személyesen szeretjük intézni és előnyt jelent, ha a közelünkben van a cég. A belsőlink és kiemelés bővítményekkel még több információt adhatunk át a vevő számára, ami a hirdetési szövegbe már nem fért bele.
A Google Ads-ban egészen pontosan láthatjuk, hogy ezek a hirdetésbővítmények mennyi kattintással segítették a hirdetésünket.
Google Ads eredmények
2018 októbertől 2020. júniusig a keresési kampánnyal összesen 104.834 embert értünk el és 11.935 kattintás érkezett. Az átkattintási arány 11.38% volt. Ez idő alatt 1.209.378 Ft-ot költöttünk el. Átlagosan egy kattintás ára 101,33 Ft volt.
A dinamikus kampányunk ugyan ebben az intervallumban 2.119 érdeklődőt hozott és 444-en kattintott át. Összesen költöttünk 22.605 Ft-ot és egy kattintás ára átlagosan 51,26 Ft volt. Az átkattintási arányunk itt 20,81 % volt.
Tehát ez nem is mondható egy nagy reklám költséggel futó Adwords fióknak, a cég ennek ellenére 50%-os növekedésről számolt be ez idő alatt.