Tartalomjegyzék:
Plágiumok a webshopban
Termék név = H1
SEO blog
Link, link és még több link

A Moodo webáruház keresőoptimalizálásával fél évvel ezelőtt kezdtünk el komolyabban foglalkozni. Rendszeresen írtunk rá blogbejegyzéseket a weboldal teljes szövegezését újradolgoztuk. Emellett pedig linképítéssel erősítettük az oldalt. SEO esettanulmányunkban most megmutatjuk milyen eredményeket tudtunk elérni a fél éves munkánkkal.

Plágiumok a webshopban

A legtöbb webáruháznál előforduló probléma, hogy plágiumokkal van tele. Hogy miért? Mert a gyártó oldaláról másoljuk ki az összes termék információt és másoljuk be a webáruházunk termék oldalaiba. Elsőre ez egy nagyon jó megoldásnak tűnik, hiszen ki adhatna hitelesebb információt egy-egy termékről, mint maga a gyártó. Egy webáruház feltöltése során pedig nagyon időigényes munka a termék feltöltés. Ha átmásoljuk a termék leírásokat azzal rengeteg időt spórolunk. De megéri? Keresőoptimalizálás szempontjából ez a legnagyobb hiba, amit elkövethetünk.
Új webáruház esetében azt javasoljuk inkább, hogy hagyjuk üresen a hosszabb termékleírásokat, ha az elején nincs időnk kitölteni. Amikor már fent van minden termékünk apránként szánjunk rá időt és készítsük el minden egyes termék oldal egyedi leírását. Ez mit is jelent pontosan?

Nem feltétlenül kell figyelmen kívül hagyni a gyártó oldalán talált leírásokat. Kezeljük ezt egy mankóként. Tehát használjuk fel az értékes információt onnan, de fogalmazzuk át a saját szavainkkal minden egyes mondatot. És, ami a legfontosabb. Mi a végső felhasználóknak értékesítünk. Nem elég csak termék paramétereket írni. El kell mondani, hogy a termék milyen problémát old meg, hogyan kell használni, milyen termékeket ajánlunk mellé. Mindent le kell írni, amit egy személyes vásárlás során is elmondanánk a vásárlónak és minden felmerülő kérdésre gondolnunk kell.

A Moodo webshopban a gyártó angol oldaláról volt lefordítva a szöveg magyarra, ami sok esetben még így sem volt elég magyaros szöveg. Olyan volt, mint amikor a Google fordítóba beírunk valamit, majd a magyar fordítását kimásoljuk. Tehát nem a magyar felhasználók nyelvén íródott az oldal és így a Google is nehezen tudta felmérni, mit is akar eladni ez a webáruház. A másik gond az volt, hogy minden termék oldalon ugyanaz a leírás szerepelt. A Moodo termék oldalai csak az egyes csomagajánlatokban térnek el. Így a webshop tulajdonosok abba a hibába eshetnek, hogy ha a termék fő tulajdonságaiban nem tér el, akkor minden egyes termék oldalon ugyanazt a leírást használják. Ez viszont szintén hiba.

Minden egyes termék oldalnak egyedi leírást kell készíteni a webshopon belül is. Ha nem így teszünk, akkor a Google nem tudja megkülönböztetni egymástól az oldalakat és így nem is fogja azt egy előkelő helyen indexelni.

A Moodo oldalán tehát elsőként minden egyes termék oldalnak adtunk egy kulcsszót. Minden oldalnak más-más fő kulcsszót. Ezt egy excel táblában rögzítettük és mellé írtuk a hozzá tartozó termék oldal url-t. A fő kulcsszavakat nem hasraütés szerűen találtuk ki, hanem a Google Adwords kulcsszótervezőjét hívtuk segítségül. Megkerestük azokat a kulcsszavakat, amire gyakran keresnek a felhasználók és releváns az oldalunkra nézve is.

A fő kulcsszavaknak megfelelően pedig felépítettük a termék oldalak SEO leírását, vagyis a termék rövid leírását és hosszabb ismertetőjét.

Termék név = H1

Újabb gyakori hiba, hogy a webáruház tulajdonosok a termék csoportokon belül a termék neveknek csak fantázia nevet adnak. Azt gondolják, hogy a kategória név és a termék kép mindent elmond magáról a termékről, így bőven elég a fantázia név megadása. A Googlenek azonban a termék név egyenlő a H1-el. Vagyis a címmel, ami elmondja miről szól az oldal.

A Moodonál így szerepeltek a termék nevek:
Moodo Junior Csomag
Moodo Szivárvány Csomag
MoodoGo
stb.

Ez a Google-nek nem mond semmit. Mi az, hogy Moodo? És mi az, hogy Junior csomag? Junior csomag bármi lehet, a Moodo meg csak egy fantázianév.
A termék neveket mind átneveztük a fő kulcsszónak megfelelően, ahogy a vevő is rákeres erre a termékre.
Moodo Illatosító Junior Csomag
Moodo Illat Diffúzor Szivárvány Csomag
MoodoGo Autóillatosító
stb.

Tehát megőriztük a termékek fantázia nevét, de hozzá fűztük azt a kulcsszót, amivel már a Google is tudni fogja miről is van szó.

Moodo Google helyezés

termék oldal seo

Termék oldali keresőoptimalizálás.

Seo blog


A Moodon korábban is volt blogbejegyzés, de felülvizsgáltuk mik azok a témák, amire keresnek a felhasználók. Ez alapján pedig folyamatos cikkírásba kezdtünk. Egy cikk megírása akár a Google első helyére hozhatja az oldalt. Egy érdekes cikkre kattintva a felhasználó nem érzi tolakodó reklámnak azt. Elolvassa amire kíváncsi és ha felhívtuk magunkra a figyelmet, akkor tovább böngészik az oldalunkon. Az egyik legjobb inbound marketing technika, ami keresőoptimalizálásban is hatalmas sikereket hozhat.

Az egyik első Google helyezést elért cikkünk: Miért a Moodo a legjobb elektromos illatosító? Az „elektromos illatosító” kulcsszóra első helyen jön fel az oldal, amivel már rengeteg látogatót szereztünk a webshopnak.

seo blogírás

Seo trükkök a blogírásban.

blog cikk a Google első helyén

Egy seo cikkel a Google első helyén.

Tehát az esettanulmányunk is azt mutatja, hogy érdemes időt szánni a blogírásra. Ne hagyjuk ki ezt a lehetőséget az online marketingünkből!

Link, link és még több link


A Google még mindig figyelembe veszi a rangsorolása során, hogy az adott weboldalra mennyien hivatkoznak és hogy milyen oldalak teszik azt. Vagyis az erős linkek építése szerves része a sikeres keresőoptimalizálásnak. Az elmúlt fél évben mi is belehúztunk a linképítésbe.

A munkánk elején még a legalapvetőbb kulcsszavakra sem jelentünk meg az első helyen. Úgy, mint a „Moodo” „Moodo illatosító” és hasonló kulcsszavakra. Itt megelőzött minket a gyártó oldala és annak YouTube oldala. A linképítéssel azonban ezt javítani tudtuk. Jelenleg az első helyen van a Moodo magyarországi webáruháza és még az Emag sem előzi meg ebben a posztjában. Ahhoz viszont, hogy az elért első helyeket megőrizzük szükség van a folyamatos linképítésre. Minden hónapban időt kell szánni erre is, még ha egyre nehezebb feladatnak is tűnik értékes oldalakat találni.

Összességében tehát az mondható el a SEO tanulmányunkból, hogy a keresőoptimalizálást több oldalról is erősítenünk kell. Szükség van a megfelelő kategória és termék leírásokra, a linképítésre és nem utolsó sorban nagyon fontos, hogy folyamatosan blogoljunk az oldalon.