Opel Sajó hírlevél kiküldés
Felkérés
Upsell ajánlat
Kampányok
Eredmény

Opel Sajó hírlevél kiküldés


Egy korábbi ügyfelünk az Opel Sajó részére készítettünk hírlevél kiküldő kampányt B2B saját adatbázisra. Ezt szeretnénk most kicsit jobban bemutatni, hogy ügyfeleink, valamint érdeklődőink jobban megértsék az ilyen kampányok menetét.

Ebben az esetben volt egy központi ajánlat, amely az Opel Magyarországi képviseletétől származott. 1 millió forintos kedvezményt kaptak bizonyos típusú Opel gépjárművekre a feliratkozók, vagy korábbi vásárlók, üzleti ügyfelek. Ezzel az ajánlattal az volt a cél az Opel gépjárművek értékesítése mellett, hogy a magyarországi üzleti flották Opel létszámát megnöveljék.

Felkérés


A felkérésünk ennek az ajánlatnak a kommunikálására vonatkozóan az Opel Sajótól jött. Megkeresésükben arra kértek fel minket, hogy nagy számú feliratkozóik felé készítsünk egy hírlevél kampányt, melyben ezt az akciót népszerűsítjük. Az Opel márkakereskedéseknek természetesen nem csak az új autók eladásából származik a bevétele, hanem nagy részben az általuk eladott autók szervizeléséből is.

Szerencsére ez egy aktív adatbázis volt, ahol rendszeres kommunikáció folyt a kereskedés és a feliratkozók között és mi is végeztünk karbantartást, valamint szegmentálást az adatbázisban. Ez egy nagyon fontos momentuma a hírlevelek sikerességének. Az ajánlataink, üzeneteink nem feltétlenül érdeklik majd az összes feliratkozók és érdemes a prioritásokat figyelembe venni a hírlevek kiküldésekor. Ez minél nagyobb egy adatbázis, annál jobban érvényesül ez az elv. Éppen ezért nagyon fontos a megfelelő szegmentálás. Egy üzleti flotta értékesítésénél nem biztos, hogy a márkahű 65 év feletti vásárlókat érdemes megcélozni, hiszen még ügyfeleket is veszíthetünk a gondatlan hírlevélkiküldés folyományaként.

Upsell ajánlat


Ez az ajánlat egy úgynevezett upsell ajánlat volt, ami azt jelenti, hogy egy magasabb értékű terméket akartunk olyanoknak értékesíteni, akik korábban már ezt a márkát választották, vagyis letették a szavazatukat a brand mellett. Ez egy nagyon fontos értékesítési fogalom, hiszen a kereskedők tudják, hogy bevételeik jelentős százaléka származik olyanoktól, akik korábban már választották őket és az értékesítés is sokkal nagyobb százalékban valósulhat meg ilyen esetekben, mint egy „hideg” közönségnél. Feltéve, ha a kereskedés ügyfelei elégedettek a korábban szerzett termékkel szolgáltatással.

Kampányok


Az ajánlatra két kampányt is építettünk 2 hónap eltéréssel. A levelet jól felépítettük tiszta, világos üzenetet fogalmaztunk meg rövid, de nagyon erős felütésekkel, amiktől az ember tényleg azt érezte, hogy lemarad valami fontos és nagy dologról, ha nem él vele. Ezt mindig fontosnak tartjuk kihangsúlyozni, hogy bár a mi dolgunk a levél szerkesztése és összeállítása és a marketinges és értékesítési trükkök beépítése, a jó ajánlat megfogalmazása mégis ügyfeleink restanciája, ami nélkül egy jól megfogalmazott levél sem bizonyulhat elég sikeresnek.

Eredmény


A két kampány nem várt, elsöprő sikert aratott és ügyfelünknek hozta országos szinten a legtöbb eladást. (Ahogy fentebb említettünk, ez egy országos szintű kampány volt.) A közel 8000-es adatbázis 27%-a fordult meg ügyfelünk honlapján, vagyis kattintott át hírlevelünkből. Ebből a számból pedig dobpergés után elárulhatjuk, hogy 53(!) db Opel gépjárművet sikerült értékesítenie ügyfelünknek a két hírlevélkampány során.

Ezek a számok önmagukért beszélnek és nem várt eredményeket jelentettek még nekünk is, hiszen az talán nem meglepő, hogy az ilyen országos szintű kampányok során Budapest és az agglomeráció teljesítenek nagy általánosságban a legjobban. Ezzel szemben ebben az esetben messze ügyfelünk kampánya vitte a prímet, ami miskolci kereskedésként komoly elismerést jelentett nem csak neki, de mint őt képviselő cégnek nekünk is.