No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

E-mail marketing

Az e-mail marketing a legjövedelmezőbb direkt marketing csatorna, amely ideális esetben minden elköltött forint után megtérülést hoz.

Az e-mail marketingnek a digitális marketingstratégia egyik alappillérének kell lennie. Ha nincs email marketingje, akkor kijelenthetjük, hogy a marketing stratégiája erőteljesen hiányos.

Tartalomjegyzék:

Szüksége van e-mail marketingre?
Mi az email marketing?
Mi az a B2B / B2C?
Az e-mail marketing főbb típusai
Tájékoztató elektronikus levelek
Promóciós e-mailek, hírlevelek
2021-ben is fontos az e-mail marketing?
Az e-mail marketing előnyei
Márkaismertség
Hozzáférhetőség

Szüksége van e-mail marketingre?

Ha eddig nem is tudott arról, hogy szüksége lenne vállalkozásának e-mail marketingre, ne érezze magát zavarban, vállalkozóként ez teljesen normális. Ebben a bejegyzésünkben erre szeretnénk felhívni a figyelmét, hogy megértse miért van égető szüksége erre a marketing eszközre. Az email egy hatalmas szeletét képezi a digitális marketingnek. A kezdők könnyen elvesznek az eszközök, technikák és szakkifejezések tengerében, vagyis mi azt javasoljuk, hogy szakértővel végeztesse el ezt a munkát a hatékonyság érdekében.


Mi az email marketing?

Az e-mail marketinget tájékoztatásra, értékesítés ösztönzésére és a márkája körüli közösségépítésre használhatja.

Az e-mail marketing az, amikor Ön kereskedelmi célú e-mail üzenetet küld az e-mail feliratkozóinak, azaz azoknak a kapcsolattartóknak, akik feliratkoztak az Ön e-mail listájára, és kifejezett engedélyt adtak arra, hogy e-mail üzeneteket kapjanak Öntől. Vagy, más esetben, ha Önnek nincsenek saját feliratkozói, akkor lehetősége van kibérelni egy adatbázist egy e-mail marketinggel foglalkozó ügynökségtől és az általuk gyűjtött több ezres listára eljuttatni üzenetét.


Mi az a B2B / B2C?

Ezen belül két fő vonal létezik a B2B, vagyis Business to Business – azaz, az Ön vállalkozása küldd egy másik vállalkozás számára elektronikus levélben ajánlatot, ha Ön kifejezetten ezen a vonalon értékesíti termékeit, szolgáltatásait. Vagy, B2C, azza Business to Customer – vagyis, magánszemélyeknek küld elektronikus levélben ajánlatot, ha Ön alapvetően is magánszemélyeknek értékesít.

A modern e-mail marketing a hatékonyság növelésének érdekében a szegmentálásra és a személyre szabásra összpontosít.

A mi ügynökségünk nagyságrendileg egy 100.000-es e-mail adatbázissal rendelkezik és közel 4.100 kampány van mögöttünk, amelyek tapasztalatait ügyfeleink szolgálatába állítjuk.


Az e-mail marketing főbb típusai

Több célból küldhetünk e-mailt annak érdekében, hogy újabb érdeklődőket szerezzünk vállalkozásunknak. Mi most ezeket a közérthetőség érdekében két nagy csoport mentén határozzuk meg. Az egyik a tájékoztatás, informálás, közösség építés, vagyis gyűjtőnéven a tájékoztató -emailek. A másik típus az, amikor a kiküldött e-mail célja nem titkoltan az értékesítés maga, ezeket nevezzük promóciós e-maileknek. Azért nem titkoltan, hiszen az előbbi csoport célja is az értékesítés növelése, de mindezt egy hosszabb távú stratégia mentén tűzi ki céljául.

Ez összességében egy fontos momentuma lesz az e-mail marketingnek. Hiszen, ha nem egyszeri levélről van szó, érdemes ezt a stratégiát követni, annak érdekében, hogy ne spammerként tekintsenek ránk. A tartalom gyártás, e-mail marketing és egyéb kampányok, megjelenések során kiemelten kell figyelni arra, hogy adjunk valami értéket és ne csak értékesíteni próbáljuk a termékeinket. Hiszen a végső célunk az, hogy elégedett és visszatérő ügyfelek szerezzünk egy vállalkozásnak.

Nézzük az e-mail marketing két főbb típusát a tartalom fajtája szerint:


Tájékoztató elektronikus levelek

Ahogy a neve is sugallja, az Ön vállalkozásával kapcsolatos híreket oszt meg, új mérföldkövek elérése, új termékek, szolgáltatások, vagy fontos, vagy szórakoztató információk kiemelése. A meghatározott ütemezés szerint (hetente, kéthetente, havonta) küldött hírlevelek segítenek fenntartani a feliratkozókkal való folyamatos kapcsolatot.

Az e-mail marketing egy lehetőség arra, hogy megosszon gondolatokat, tippeket – bármit, ami valamilyen releváns értéket hordoz a közönségének.

Például ilyenek a bejelentések: Az e-mail tökéletes módja annak, hogy tájékoztassa ügyfeleit a vállalkozás életében történő változásokról, új termékekről, a szolgáltatással kapcsolatos változásokról stb.

Mint csatorna, az e-mail rendelkezik a fontos üzenetek kézbesítéséhez szükséges formalitással. Ez megmagyarázza, hogy a COVID-19 során miért az e-mail volt a márkák kommunikációjához választott első számú csatorna.


Promóciós e-mailek, hírlevelek

Az e-mail marketingkampányokat persze legelső sorban reklámozásra használják, legyen szó akár egy különleges ajánlat, akár egy új termék megjelenéséről, vagy egy e-könyv vagy egy webinárium népszerűsítéséről.  Egy kampány több napon vagy héten keresztül küldött 3-10 e-mailből állhat.

A promóciós e-mailekben van egy egyértelmű felhívás a cselekvésre – vagy röviden CTA. A CTA azt a konkrét műveletet jelenti, amelyet az olvasótól elvár, legyen az egy weboldal meglátogatása vagy maga a vásárlás.

Az ilyen típusú marketing e-maileket szükség szerint, kampányszerűen küldjük el.


2021-ben is fontos az e-mail marketing?

Az e-mail nem egy új technológia. Valójában ez volt az egyik legelső digitális kommunikációs eszköz. De! A majdnem 50 éves e-mail marketinget ma szélesebb körben használják, mint valaha.

Az “Email halott” mondás időről időre fel-felbukkan az e-mail marketing környékén. De ne higgye el! Az e-mail marketing jelentősége csak egyre nagyobb lesz. Csak vessünk egy pillantást ezekre a statisztikákra:

    2020-ban világszerte 3,9 milliárd e-mail felhasználó volt

    Az emberek 60%-a naponta legalább egyszer ellenőrzi az e-mailjét, és közel negyedük naponta többször is ellenőrzi a személyes e-mailjét.

    Az online marketing szakemberek 80%-a úgy véli, hogy az e-mail marketing növeli az ügyfélmegtartást (forrás: Statista).

A számok ismeretében nem meglepő, hogy az e-mailt a marketing egyik leghatékonyabb csatornájának tartják.

Ha nincs email marketing stratégiája, az azt jelenti, hogy lemarad az értékesítési lehetőségekről és az ügyfelekkel való kapcsolat erősítéséről.

Az e-mail marketing előnyei:


Termékeinek és szolgáltatásainak értékesítése

Eladást vagy promóciót indít? Küldhet e-mail marketingkampányt a feliratkozóinak az értékesítés ösztönzése érdekében.

A konverziós arányok növeléséről ismert egyéb e-mail marketing technikák a következők:

   Kedvezményes vagy különleges ajánlatok küldése e-mailben (születésnapi/évfordulós e-mailek, üdvözlő e-mailek, újraindító e-mailek).


Márkaismertség

Az e-mailben az a nagyszerű, hogy közvetlenül elérheti az embereket. Ez a kommunikáció legjobb formája. Ráadásul az emberek manapság már nem engednek be bárkit a postaládájukba. Ez a családtagok, barátok, kedvenc márkák és kiadványok számára fenntartott hely.

Ha megjelenik valakinek az e-mail postaládájában, az segít, hogy a márkája a figyelem középpontjában maradjon. Egy személyre szabott marketing e-mail sokkal hatásosabb, mint egy közösségi média poszt, ahol nem lehet biztos benne, hogy valaki valóban látta-e az üzenetét.

Az e-mail marketing egyik legnagyobb előnye a költséghatékonyság. Ez azt jelenti, hogy az e-maileket viszonylag alacsony költséggel (más marketingcsatornákhoz képest) nagyszámú címzettnek lehet elküldeni.

Ügyfél elköteleződés

Az e-mail a vásárlói út minden szakaszában növeli az elköteleződést.

Erőteljes eszköz a közösségépítéshez. Ha sikerül jó hírlevél-tartalmat készítenie egy ügynökség segítségével, a feliratkozók, vagy a használt adatbázis feliratkozói minden héten várni fogják, hogy megérkezzen az újabb levele.


Hozzáférhetőség

Az e-mail minden korosztály számára elérhető. A célközönség széles köre rendelkezik e-mail fiókkal amely megnyitja az utat – még a digitálisan kevésbé jártasak felé is.

Lehet, hogy a digitális korban élünk, de nem mindenki használja olyan kényelmesen az internetet. A legtöbb ember azonban tudja, hogyan kell kezelni az e-mailjét. Többek között ez is teszi remek marketing csatornává.

Ha szeretné, hogy az e-mail marketing az Ön marketing stratégiájának is részét képezze és nem akar lemaradni versenytársaihoz képest, akkor keressen minket bizalommal, hogy segítsünk útjára indítani első e-mail marketing kampányát!

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Csaba Mile
Csaba Mile
12:34 17 Jun 20
after 2 years of collaboration, professionalism and flexibility resulted in a Google Ads business that produced very... good metrics. I can only recommend :)read more
Andrea Kovács
Andrea Kovács
12:40 20 Apr 20
Norbert, We are very grateful for your resilient attitude in a crisis situation, for your loyal behavior towards us.... Thanks for the "Free Webinars" from which we got a lot of good ideas too. And thank you for the extra time you took to get us out of the chase as well. Andrea Kovácsread more
István Szabó
István Szabó
17:40 23 Nov 19
During the ordering process, Google Ads ads management, SEO building and Facebook ad management were discussed. I... didn't have any problems. While the Pallas Communication team is not lightning fast, it puts on the table extremely precise work and I thank them for their outstanding results. A professional team, they do an outstanding job in our online marketing. Norbert Bökönyi is the best Adwords and Internet marketing expert for me. We need to slowly increase the quantities we order from our suppliers, and we have received as many orders as he has managed our Google Adwords account and marketing. Thank you for the results.read more
László Németh
László Németh
09:48 19 Nov 19
Slowly For two years we have been working with the agency, the service I received and the ideas have exceeded my... expectations. We use Google Ads, AdWords and SEO services and we achieved good results in all three areas.read more
Ádám Kiss
Ádám Kiss
07:29 25 Oct 19
Thank you very much for your work on our Facebook and Instagramm pages and for all the great ideas and friendly... attitude!read more
See All Reviews

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?