Közösségi oldal jelentősége

A közösségi média mára elengedhetetlen kellékévé vált minden vállalkozásnak. Rendkívül fontos, hogy a cégek képviseljék magukat valamelyik nagyobb, sokak által használt platformon. Ez profiljuktól függően változik, hogy melyik cégnek, melyik a legideálisabb felület.

Az friss brandeknek például az Instagram a tuti befutó, míg a régóta jelen lévő cégek, szolgáltatók jó, ha a Facebook-on is képviselik magukat.

A közösségi média oldalak aktív használata lehetőség az ügyfeleink számára arra, hogy könnyen kapcsolatba lépjenek velünk. Valamint az általános információk könnyed lekérdezésére, mint telefonszám, cím, nyitvatartás. Ha valakinek nincs például Google cégem vagy Google térkép fiókja, ez nagyon hasznos lehet.

Ezen kívül aktuális ajánlatokról, újdonságokról ezen a felületen keresztül tájékoztathatjuk a leghamarabb érdeklődőinket.

Közösségi média profi használata

A közösségi média professzionális használata professzionális szakértelmet kíván. Ezért a nagyobb vagy feltörekvő cégeknek érdemes lehet szakembert megbízni oldalaik kezelésével.

Nem csak azért előnyös ez, mert megtervezik és elkészítik a kreatív tartalmakat és jól megfontolt marketing szövegeket írnak hozzá. Hanem azért is, mert kezelik hirdetési fiókunkat és elkészítik kampányainkat is.

Vannak olyan területek, ahol kifejezetten fontos az aktív részvétel. Ilyen például egyik ügyfelünk, az 1000út utazási iroda profilja is, de más szolgáltatóknál is rendkívül fontos a jelenlét és aktív kommunikáció.

Egy utazási iroda esetében állandóan megújul és bővül a kínálat. Az aktualitások rövid ideig maradnak relevánsak. A mögöttünk álló évre ez kiemelten igaz volt. Akár egy nap leforgása alatt is többször változott, hova lehet utazni, milyen feltételekkel.

Tapasztalataink, eredményeink az 1000út utazási iroda social media felületeinek kezelésével kapcsolatban. (Első 1 hónap)

Nagyon fontos volt a naprakész tájékoztatás ebben az esetben és a gördülékeny kommunikáció ügyfelünkkel. Mi maximálisan igyekszünk rugalmasan kezelni az ügyféligényeket, hiszen egy ilyen helyzetben nagyon fontos a flexibilitás. Az, hogy az ügyfelek érdekei ne sérüljenek.

Más cégeknél jól tervezhető, hogy mikor és mennyit kell foglalkoznunk a kommunikációjukkal. Ebben az esetben ez nem volt igaz és sokszor előfordult, hogy azonnali cselekvést, kommunikációt kívánt valamilyen új esemény, változás megosztása.

Az emberek sokszor nem tudják melyik forrást tartsák hitelesnek, így egyszerűen felkeresik az utazási iroda Facebook oldalát és első kézből, szakértőktől tájékozódtak. Ezt a folyamatosságot ebben a fokozott helyzetben is igyekeztünk fenntartani és minden igénynek megfelelni.

Rugalmasság fontossága

Az utazást érintő változások mellett is pörgős egy ilyen közösségi oldal kezelése. Az ajánlatokon túl igyekeztünk olyan információkat megosztani a közönséggel, amik közérdekűek, mindenki számára hasznosak – még azoknak is, akik éppen nem tudnak utazni.

Ez azért fontos, mert az oldalra visszatérő látogatókból lehetnek később ügyfelek. A Facebook és más közösségi média oldalak haszna nehezebben mérhető egy ppc alapú hirdetésnél, hiszen előbbire inkább a lassú víz partot mos elv érvényes.

Példák

közösségi média kezelése

Ennél a posztnál ami mindenki számára nyilvános az a lájkok száma, valamint a hozzászólások.

Ezzel szemben az oldal kezelőinek jogosultsága engedi, hogy jóval részletesebb betekintést nyerjünk a visszajelzésekről, azaz a poszt sikeréről.

Ezzel a bejegyzéssel a 10.000-es követőtábor majdnem 17%-át értük el.

Ez már önmagában jó eredménynek számít, ugyanis, a Facebook kiemelések használata nélkül organikus módon nagyjából a követők 8-10-11%-ának mutatja meg a posztokat.

Természetesen, ha egy posztot sokan like-olnak, megosztanak, vagy hozzászólnak, az még további organikus eléréseket eredményez.

A 10k-s követőtábor 2%-a mutatott aktivitást a poszt felé, ami az elért emberek 22%-a.

A posztban olyan ételeket sorakoztattunk fel, melyek mind olyan desztinációról származnak, ahova ügyfelünk utazást szervez, illetve próbáltuk arra buzdítani a követőket, hogy ők is megírják tapasztalataikat.

Ez kevésbé valósult meg ez alkalommal, de azért így is szép eredmény.

 

 

 

 

 

 

 

Általánosságban elmondható, hogy a hozzászólások, megosztások nagyon fontosak a fent említett okokból is.

Ha hirdetés, kiemelés nélkül akarunk a lehető legtöbb emberhez eljutni, akkor a lehető legtöbb reakciót kell kiváltanunk a posztjainkkal.

A gyakorlat azt mutatja, hogy az emberek elég bátortalanok elsők lenni, de ha valaki megindítja a sort, akkor mások is szívesen megosztják a saját tapasztalataikat, véleményüket egy adott témával kapcsolatban.

 

Facebook kezelése

Ennél a posztnál hasonló mennyiségű embert sikerült elérnünk, de magasabb aktivitással és jóval több hozzászólással.

Ráadásul nem akartunk semmit sem értékesíteni és minden olyan poszt, ahol nem eladni akarunk valamit a bizalmat építi közönségünkkel.

Azt a benyomást kelti, hogy ez egy közösség, ahova nem csak azért tévednek emberek, hogy megnézzék a legfrissebb desztinációkat, hanem élményeket, véleményeket osztanak meg egymással.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Érdekes posztok mindenki számára

Az igazság az, hogy nagyon könnyű és hálás téma az turizmus, gasztronómia, hiszen az emberek szívesen nézegetnek szép képeket távoli úti célokról. Ahogy szívesen olvasnak el érdekességet távoli népek szokásairól, hagyományairól.

 

Facebook kampány

Képeket is könnyen találhatunk ilyen remek témával kapcsolatban.

Ez a bejegyzésünk is szép számú követőhöz jutott el a fantasztikus képeknek köszönhetően.

Márpedig sokan így döntik el, hogy mi legyen a legközelebbi hely, ahova terveznek utazni.

Itt is próbáltunk érdekes információkat megosztani azon felül, hogy természetesen elhelyeztük a konkrét utazás linkjét is a bejegyzésben, hogy áttereljük az érdeklődőket ügyfelünk weboldalára.

Természetesen, ha az átlagos 10%-nál nagyobb számban szeretnénk elérni embereket erre is kínál lehetőséget a Facebook, hirdetés, vagy kiemelés formájában.

Most már a kiemeléseknél is targetálhatjuk a közönséget céljainknak megfelelően.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kiemelések

Facebook kiemelésekEnnél a bejegyzésnél kiemelést használtunk. 2800 Ft-os ráfordítással ért el összesen 7302 embert.

Valamivel több, mint 2000 embert organikus módon, illetve 5000 embert célzott kiemeléssel. Ez azt jelenti, hogy körülbelül 4ft -ba került egy – egy ember elérése.

A hirdetést öt napon keresztül futtattuk, erre az időre oszlott el a 2800 Ft, nem arányosan. Ezt úgy állítottuk be, hogy a Facebook döntötte el, melyek azok az időszakok, mikor a célközönségünk a legnagyobb aktivitást mutatja.

Természetesen a Facebook is üzleti vállalkozás, minél több pénzt költünk hirdetéseinkre, annál több embert érünk el velük.

Persze, ez nem egyenesen arányos, hiszen nem elég pénzt költeni, el is kell készíteni a megfelelő kreatívot, valamint megírni egy frappáns hirdetési szöveget.

 

 

 

 

 

 

 

 

Végezetül még pár poszt, melyek jól teljesítettek: