Facebook kampány kezelés
A Facebook kommunikációjára, mint minden marketing tevékenységre jobb, ha szervezett tevékenységként gondol, mintha csak ad hoc jelleggel szeretné letudni. Csak akkor lesz igazán hatékony, ha a posztjait, a hirdetéseit és a kiemeléseit a többi marketing kommunikációs tevékenysége köré szervezi. Persze nem minden bejegyzésnek kell ezekkel a célokkal szinkronban lennie, azonban kell, hogy legyen egy gerince a kommunikációjának.
Facebook kampány kezelés: Mire gondolok?
A következő hónapban lesz 10 akciós terméke, amiket szeretne bemutatni az vevőjelöltjeinek. Ezért csinál egy reklám bannert az oldalra, készít AdWords hirdetéseket, kiküldi hírlevélben és persze meg kell, hogy jelenjenek a Facebook posztjaiban is. Ezért már előző hónapban készít nagyon szép képes bejegyzéseket, melyeket kiemel és hirdetésekkel is megtámogat. Ezeknek a folyamatoknak az összességét nevezhetjük Facebook kampánynak.
Ezt Ön is így csinálja?
Ha igen, akkor az nagyszerű! Ha nem, akkor viszont a legjobb helyen jár, hogy megkapja a segítséget a profi Facebook kampány kezelés kivitelezéséhez.
Miért kell Önnek ehhez segítség?
Mert ha nincs sok évnyi tapasztalata a marketingben, mint Nekem, akkor nem biztos, hogy tudja, hogy milyen termékposztokkal szólíthatja meg jól a követőit. Azzal sem biztos, hogy tisztában van, hogy kiknek érdemes célozni a hirdetéseket és mely posztokat kell kiemelni. Persze ezen tapasztalati tudás nélkül is el tudja indítani a kampányokat, hiszen a Facebook nem kér jogosítványt hozzájuk. De egy dolgot borítékolhatok Önnek: sokkal kevésbé lesznek hatékonyak a törekvései, így több lesz a befektetett pénz és energia, mint a várható megtérülés. Ezt Ön sem szeretné, igaz?
A posztoláson túl…
Csak Facebook posztok segítségével nem fog tudni látványos sikereket elérni. Persze, ha nagyon ügyes benne és havonta legalább 20-30 bejegyzést közzé tud tenni, amik elég érdekesek, informatívak és szórakoztatóak, akkor biztosan szivárognak majd a követők. De lényegesen lassabban, mintha kampányokban gondolkodna. És persze Önnek nem az az elsődleges célja, hogy sok követője legyen az oldalának. Ez csak egy eszköz ahhoz, hogy hatékonyan elérhesse a célközönség egy széles rétegét. Számára az a lényeg, hogy hónapról-hónapra jöjjenek új ügyfelek a Facebookról is és ehhez bizony hirdetnie is kell.
Egy felelős vállalkozó felelősen dönt, avagy a suszter maradjon a kaptafánál
Én úgy gondolom, hogy az a legjobb, ha mindenki azzal foglalkozik amihez ért és érzéke is van hozzá. Éppen ezért a fürdőszoba felújítást vagy a kocsim megszerelését sem próbálom magam megoldani. Pedig biztos vagyok benne, hogy az internet segítségével előbb vagy utóbb sok problémát magam is megoldanék valamilyen szinten. Egy szigszalaggal én is be tudnám ragasztani a szivárgó motorolaj csövet, azonban a következményekkel is nekem kellene számolnom. Szerintem egy kicsit ilyen, amikor valaki tapasztalatlanul áll neki marketing kampányokat levezényelni. Megvan a lehetősége mindezt megtenni, azonban az eredménye is meglesz. Lehet, hogy elsőre erős lesz, amit most mondok, de egy felelős vállalkozó fel tudja mérni, hogy mikor kell külső segítséget kérni azért, hogy a vállalkozása a legjobbat kaphassa. Biztos vagyok benne hogy Önnek is az a célja, és Ön azon cégvezetők közé tartozik, aki látja ennek a kérdésnek a fontosságát. Hiszen, ha ez nem így lenne, akkor most nem lenne itt.