Miben hasonlít a Facebook posztolás és a hírlevél küldés?
A Facebook posztolás a modern hírlevél küldés volna?
A Facebook posztolás és a hírlevél küldés céljai ugyanazok: elérni a lehetséges vevőket, új ügyfeleket generálni. Kétféle marketing eszközről van szó, de mégis vannak közös pontjaik. Ennek ellenére érdemes egyszerre mindkettőt alkalmazni, hiszen egy részt a jó horgász is több csalit dob be egyszerre, másrészt különböző ügyfeleket lehet megszólítani a technikákkal. Hírlevelet csak önkéntesen regisztrált e-mail címekre lehet küldeni (ez alól csak a kapcsolati céges e-mail címek kivételek), egy Facebook kampány pedig szintén „regisztrált” tagoknak „küldhető” ki.
Facebook posztolás és hírlevél: meggyőzős szavakkal
A Facebook posztolás és a marketing levél írása is egy külön szakma, ennek is megvannak a fortélyai. Nem mindegy, hogy egy szöveg, hogyan van megfogalmazva. Nem mindegy, hogy milyen szavakkal fejezi ki a mondanivalóját a poszt szerkesztője vagy a levélíró.
Facebook poszt és hírlevél feltételei
De nemcsak a szakmai részletei egyeznek a két technikának, hanem az üzleti feltételei is.
Első és talán a legfontosabb tulajdonsága a hírlevél küldésnek és a Facebook posztolásnak, hogy mindkettővel folyamatosan el tudjuk érni az ügyfeleket, akik állandóan képben lesznek cégünk ajánlataival, a változásokkal, a legújabb akciókkal és minden olyan információval, amiről Ön a vevőit tájékoztatni szeretné.
Miről szeretné tájékoztatni a leendő ügyfeleit?
A folyamatos elérés az egyik legfontosabb a legtöbb kampány során, hiszen ahhoz, hogy egy márkanév vagy termék berögzüljön a vevő agyába, szokásává váljon, hogy megvegye az árut bizony nem elég egyszer elmondani valamit. (Vagy pedig a terméknek tényleg pótolhatatlannak kell lennie.)
Pontosan ezért nagyszerű a Facebook posztolás!
A folyamatosság azonban különböző időközönkénti megjelenést jelent. Egy Facebook oldalnál nem probléma, ha naponta frissül, ezzel szemben nem lenne túl jó ötlet egy cégtől, ha naponta akarna marketing e-mailt küldeni, mivel vevőik hamar úgy éreznék, hogy ez már túl sok a jóból és leiratkoznának a hírlevélről.
A Facebook posztolás és a hírlevelek ára
Sajnos vagy nem, de a marketing területén mindennek ára van. Aminek meg nem, annak hamarosan lesz vagy semmit sem ér… Jó példa erre a Facebook posztok. Régebben teljesen ingyenes és minden korlátoktól mentesen lehetett megosztani tartalmakat a közösségi portálon, amelyekkel rengeteg érdeklődőt, ügyfelet lehetett szerezni. Mindezt teljesen ingyen lehetett kivitelezni, mert hatalmas megosztási arányok voltak.
A Facebook posztok erejét kevesen aknázták ki akkoriban!
Nem csak kifejezetten reklámokat osztottak meg, hanem rengeteg vicces, érdekes tartalmat is. Reklámértéke enne is volt, hiszen a cég, a márka neve így egyre inkább elterjedt a köztudatban. Ezzel a módszerrel nagyon sok emberhez el lehetett jutni, nagyban megkönnyítette a marketingesek tevékenységét.
De minden megváltozott a Facebook házatáján…
Sajnos az arany hamar véget ért, mivel a Facebook elkezdte lecsökkenteni, korlátozni a megosztások – arányát – számát, így a cégek nem tudtak ezen az úton annyi embert elérni, mint régebben, így rákényszerültek, hogy hirdessenek. Sőt mára a már kifizetett – Facebook feliratkozók – követőket sem lehet teljes vertikumában csak posztokkal elérni. Legfeljebb úgy van erre mód, ha kiemeli a posztjait.
És a hírlevél írás vagy hírlevél küldés ingyenes?
Sajnos, ahogy a Facebook posztolás – kreatív szövegírás -, Facebook kampány is pénzbe kerül, úgy a hírlevél írása és kiküldése sem ingyenes. Ugyanis mindegyiknek költségei vannak és most nemcsak magának a hírlevél szövegének vagy a posztnak a megírásáról beszélünk. A Facebook marketing szempontból már inkább egy előfizetéses hírlevélküldő rendszerhez hasonlít, amelyben folyamatosan perkálni kell, ha meg akarjuk szólítani a kedves leendő vagy meglévő ügyfeleket. Ettől függetlenül rendkívül hasznos és hatásos, de megkérik az árát.
A Facebook ügyes stratéga!
Először mindenkit rászoktatott a rendszer használatára! Most pedig szó szerint kaszálnak. Egy ilyen marketing csatorna rengeteg bevételt termel a tulajdonosoknak és részvényeseknek. Azonban itt is egyre emelkedik az egy ügyfélért kifizetendő összeg, ezért jól teszi, ha szakember segítségét kéri. Az AdWords kampányban is 10 évvel ezelőtt „fillérekből” lehetett rengeteg ügyfelet szerezni, de mára már más a helyzet. A Facebbok kampány is folyamatosan változik, nő a verseny. Fektesse be okosabban egy szakértő által a marketing keretét.