Miért fontos a hírlevél?
Feladat
Szegmentálás
Technikai háttér
Konverzió

Hírlevél kezelés

1000út utazási iroda ügyfelünkkel való közös munkánkról született már korábban egy esettanulmány, a közösségi oldaluk kezelése kapcsán. Mivel a közös munka más területekre is kiterjedt, ezért szeretnénk bemutatni ennek egy másik szeletét is, a hírlevél kezelés területét. Ügyfelünk régóta a piacon lévő, megalapozott hírnevű utazási iroda. Extrém utak és egzotikus utazások kedvelői körében jól ismertek a szolgáltatások.

Miért fontos a hírlevél?


A jó hírlevél segít megalapozni egy vállalkozás sikerét. De nem csak ezért, hanem például a kapcsolattartás és tájékoztatás miatt is fontos. A hírlevél a marketing stratégia része kell, hogy legyen. Ha a hírlevél releváns a termékkel, vagy szolgáltatással, azon belül érdekes információkat közöl az olvasóval, akkor hatalmasat tud lendíteni az értékesítésen. Egy jól megírt, megszerkesztett hírlevél képes befolyásolni a közönséget és rábírni őket, hogy tovább érdeklődjenek termékeink iránt, vagy megvásárolják őket. Egy hírlevél nem egyszerű hirdetés, vagy reklám, hanem csatorna, ahol bizalmat építhetünk ki az ügyfeleink körében és megalapozhatjuk a vállalkozás hitelességét.

hirlevel-kezeles

hirlevel-kezeles

Feladat


Ügyfelünket korábbi esettanulmányunkban már bemutattuk. Ebben az esetben a feladatunk az volt, hogy olyan hírleveleket készítsünk meglévő feliratkozóik számára, ami megnöveli az értékesítést, érdeklődést. Ilyen esetekben mindig tanulmányozzuk a korábbi hónapok hírleveit. Kielemezzük melyek azok a részek, amik változtatásával pozitív irányba befolyásolhatjuk a számokat. Megnézzük a korábbi levelek eredményeit is és ez alapján kiszűrjük, melyek azok az elemek, melyek tetszettek az olvasóközönségnek és melyek kevésbé.

Egyértelműen könnyebb dolgunk van hírlevél esetében, mint egy EDM kampánynál. Azokat kell megszólítanunk, akik már igent mondtak egyszer és valamiért kíváncsiak voltak a tartalmakra. Az önszántukból feliratkozók esetében a megnyitási arány 30-50%-kal is lehet magasabb.

hírlevel-kuldes

hírlevel-kuldes

Szegmentálás


Ügyfelünk régóta építgeti adatbázisát, ennek köszönhetően egy terjedelmes listával gazdálkodik. Első körben megpróbáltuk a listán szereplő címeket szegmentálni. A szempontok elsődlegesen az életkor voltak, illetve, hogy milyen gyakran utaztak már ügyfelünkkel. A visszatérő vásárlók számára korábbi információk alapján plusz ajánlatokat is létrehoztunk, melyek érdekesek lehetnek számukra.

A kor szerinti szegmentálás is fontos volt. Az idősebb generációknak az iroda ügyfelei közül megvannak a kedvelt desztinációi és a 55-65 közötti korosztály már nem feltétlenül szeretne atomjégtörővel az Északi-sarkra kirándulni, ahogy a nászutas ajánlatok sem számukra lesznek érdekesek. Általában.

Ezeknek az újításoknak az alapján készítettünk több variációt a hírlevélre. Minden csoportnak külön levelet készítettünk. Heti rendszerességgel küldtük a leveleket, hiszen az ajánlatok gyorsan változnak és egy-egy utazás hamar aktualitását veszti.

hirlevel-szerkesztes

hirlevel-szerkesztes

Technikai háttér


Itt is fontos volt, hogy képek kerüljenek a hírlevélbe, hiszen azok hozzák meg a kedvet az utazáshoz, ha látjuk milyen csodás helyekre indulnak utak. Ezért fontos volt, hogy ügyfelünknek a legjobb technikai hátteret tudjuk biztosítani, hogy az e-mailek meg is érkezzenek a postaládákba és lehetőleg ne akadjanak fent a spamszűrőkön.

Azért is érdemes profi ügynökséghez fordulni, mert a levél szövegezése, felépítése mellett szükség van egy megfelelő technikai háttérre is, hogy zavartalanul működhessen a levelek küldése.

hírlevel-iras

hírlevel-iras

Konverzió


A hírleveleknél nagyon fontos, hogy tudjuk mi a célunk vele. Az elején meg kell határozni azt, mi az amit el szeretnénk érni. Ajánlatkérés? Értékesítés? Weboldal forgalmának a növelése? Érdeklődőszerzés?

Ezeket a célokat általában megpróbáljuk mind beépíteni, hogy ne legyen egyhangú a hírlevél. Mindet olyan köntösbe bújtatjuk, ami valahogy érdekessé teszi a fő üzenetet. Lássunk egy példát!

 

Koverzió: weboldal forgalmának növelése

 

„Tudja, hogy melyik országhoz melyik nemzeti étel tartozik? Kvízünkből kiderül, ha Ön is egy valódi gourmet!”

Tovább: Kvíz

A célunk itt az, hogy az olvasó tovább kattintson a weboldalra.

email-adatbazis

email-adatbazis

Természetesen minden együttműködés során elemezzük az elért eredményeket és ezekről jelentést is készítünk az ügyfeleinknek, ezekről beszámolót tartunk, ahol javaslatainkat az eredményesebb munkáért ismertetjük és közösen vitatjuk meg ügyfelünkkel. Naptárat is készítünk ügyfeleinknek, amely segít a kampányok előkészítésében és az időzítésben. A kiküldési folyamatokat pedig automatizáljuk és az előre elkészített leveleket így küldjük ki a címlistának.

A közös munka során a levelek megnyitási aránya mintegy 10-15%-kal növekedett. Nagyon fontosnak tartjuk ügyfeleink elégedettségét és reméljük esettanulmányunk hasznos volt az Ön számára is!

Szolgáltatásainkat itt találhatja!

Korábbi cikkeink hírlevél küldés témában: ITT.