Tartalomjegyzék:
Mi a https?
Technikai és On-page SEO
Eredmények minden keresési formában
A SSL fontossága, konklúziók

A Google és minden más SEO oldal évek óta azt sulykolja belénk mennyire fontos, hogy egy weboldal címében a https szerepeljen. De akkor már teljesen elvethetjük azoknak a weboldalaknak a jó helyezési esélyeit, akik a régi http-ben ragadtak? Ezek a weboldalak már nem is biztonságosak? Ennyi idő leforgása alatt ez ki is deríthető. Az 1000 út utazási iroda SEO elemzéséből ezt megtudjuk. Az oldal a mai napig a http://www.1000ut.hu/ címen érhető el.

De mi is az a https?

Egy weboldal esetében majdnem biztos, hogy ügyfél adatokat is gyűjtünk és kezelünk. Az ügyfelek védelme érdekében az SSL (Secure Socket Layer) elnevezésű technológia szolgál. Ez a webböngésző és a webszerver között átvitt adatokat titkosítja le. Akik megfelelnek az SSL-nek azok a weboldal címében szerepeltetik a https előtagot. A Google az így leindexelt weboldalakat előnyben részesíti.

A komoly Google büntetések azonban nem mutatkoznak az 1000ut.hu-nál. Sőt az egy éves SEO munkánknak köszönhetően a keresések első helyén szerepel az utazási iroda. Sokan megkérdőjelezhetik miért nem tettük meg mégis ezt a biztonságos lépést és váltottunk https-re.
Nem hanyagság volt az oka, hanem egy nyomós indok. Az utazási iroda a foglalásaihoz egy háttér szoftvert használ, ami sajnos nem kompatibilis a https-el. Szerencsére nem marad ez így hosszú távon, mert a szoftvert ennek megfelelően fejlesztik. Viszont, akik hasonló cipőben járnak és úgy érzik így értelmetlen lesz a SEO munkájuk, ők most jól figyeljenek.

Technikai és On-page SEO

 

Maga a technikai és az on-page SEO nagyon jól kezelve van az 1000 út oldalon. Látványos képek, de mégis gyors betöltődés. A menüsor keresőbarát és ügyfélbarát egyben. SEO barát hosszú szövegek, de mégis érdekes az olvasó számára. A SEO szövegírásban azért mi is besegítettünk. Egy weboldal tulajdonos nem úgy ír az utazási csomagról leírást, mint egy SEO szakember. Ebben az esetben a közös munka a leghatékonyabb, hogy a vevőnek és a Google-nek is jót tegyünk. Egy utazási iroda abban az előnyös helyzetben van, hogy hosszú egyedi leírásokat, beszámolókat tud készíteni minden oldalára. Bemutatja az utazás helyszínét, leírja a részletes napi programokat. Ezek mind nagyon informatívak az olvasónak. Így sok időt tölt el az oldalon, amit a Google jó szemmel néz. Úgy értékelik a Google motorok, hogy ez egy nagyon hasznos oldal. A versenytársak azonban itt is sorakoznak a keresőben. Nem elég jónak lenni, a legjobbnak kell. Az 1000 út még számos elemet használ az oldalán, ami szuper eladás ösztönző. Például videó tartalmat is rak fel, hogy még csábítóbb legyen az ajánlat. Kiemelt helyen jelzi, hogy ha bári kérdés maradt az érdeklődőben keresse az ügyfél szolgálatot. A dolgozókat fotókban jeleníti meg, ami arcot ad a cégnek és bizalmat kelt.
Az egyes utazási ajánlatok oldalai annyira átláthatóak hogy az olvasó figyelmét semmi nem kerüli el. A technikai SEO szuperül működik az oldalon. Hiába van sok adat, kép és videó egy oldalon, gyorsan betöltődik. Mobilra optimalizált weboldal. Nem lóg ki sehol a tartalom mobil nézetben, amit bizony a Google tüzetesen ellenőriz.
SEO lépések és eredmények

Az 1000ut.hu oldalnál az off-page SEO-t kellett erősítenünk. Tehát külső linkek segítségével erősítettük a weboldalukat. Itt fontos a vélemény megosztás is. Buzdítani kellett az elégedett ügyfeleket, hogy osszák meg véleményüket a közösségi oldalakon és a Google Cégem oldalon. Egy utazási irodánál akár egy jó vevői vélemény vagy beszámoló dönthet arról, hogy az olvasó is őket választja.

A legtöbb külső linket a főoldal és egy kiemelt ajánlatuk a Peru utazás oldal kapta. Ez egy szuper megoldás volt, hogy nem csak a főoldalra koncentráltunk. Így összpontosítottunk azokra a keresésekre, akik utazási irodával utaznának el, de még nem tudják merre. Illetve megcéloztunk egy bizonyos igényt, a perui utazást. A SEO-ban gyakran beigazolódik, hogy a relevánsabb kulcsszavakkal és a long talil kulcsszavakkal gyorsabb eredményt tudunk elérni. Ez így is lett. A Peru utazás kulcsszóra pedig már hónapok óta a Google kereső első helyén szerepel az 1000 út utazási iroda. Megelőztünk ezzel több nagyobb utazási iroda ajánlatát is, mint például a OTP Travelt vagy a Vistát.
A másik kiemelt kulcsszavuk volt a Doha utazás. Itt jelenleg a második helyen szerepel az erre releváns oldal.

első hely a googleben

Első hely a Google keresőjében.

 

Eredmények a szöveges Google keresőn túl

seo képek

Seo-ra optimalizált képek

Az utazási irodák abban az előnyös helyzetben vannak, hogy három keresési típusból is szerezhetnek érdeklődőket. A szöveges, a képi és a videó keresésekből egyaránt.
Aki utazást tervez, az biztosan keresgél a Google fotók között is. Kíváncsi milyen tájra, látványosságokra számíthat a kiszemelt helyen. Ezért fontos, hogy a weboldalon szereplő képek keresőbarát elnevezéssel vannak ellátva. A Peru utazás és a Doha utazás kulcsszóra is a második sorban szerepel az 1000 út képe, ami szintén egy kiemelkedő hely.
A videós tartalmakat pedig egyre többen kedvelik és ilyen módon tájékozódnak. A Peru utazás és a Doha utazás is az első helyen szerepel a videós találatok között. Szinte biztos, hogy erre fog kattintani az érdeklődő.

videó seo-ra optimalizálva

A Google videó keresései között az első helyen.

Gondolná, hogy az oldal nem felel meg az SSL-nek?

Az oldal domain címe mellett pedig ott van a „Nem biztonságos” felirat. (Mondjuk ez szinte láthatatlan az olvasó számára, amint rápillant az oldal megbízhatóságot sugalló külsejére.) Lehet, hogy a rangsorolásba mégsem zavar be annyira a https? Lehet, hogy a Google határideje mégsem jött el és tudja, hogy bizonyos weboldalaknál ez technikailag még nem megoldható? Minden külső link http előtaggal szerepel és mégis célba ér.
A belső és külső SEO mellett azért kapott egy kis Adwords erősítést is az oldal, de ezzel azért nem fizethető le a Google büntetése.

http weboldal seo

Nem biztonságos weboldal.

SEO konklúzió

 

Egy kis fenntartással kezeltük az oldalt, mikor átvettük a SEO feladatokat és a http-vel találtuk szembe magunkat. A SEO tanulmányunk azonban bebizonyította, hogy így is hatékony volt a munkánk. Tehát azoknak a weboldal tulajdonosoknak, aki még kénytelen a http-vel együtt élni, azoknak is célba érhet a SEO munkájuk. Ehhez viszont keresőoptimalizált szakértői munka szükséges.

Persze nem azt mondjuk, hogy teljesen elhanyagolható az SSL tanusítvány. Ez idővel tényleg egy alapvető feltétel lesz minden weboldal számára, de jelenleg enélkül is jól tud működni a keresőoptimalizálás. A vevők bizalmát pedig nem az SSL tanusítvánnyal fogjuk elérni, amit sokan azt sem tudják mi fán terem. A vevőket meggyőzi az igényes oldal és a részletes tájékoztatás. A korábbi ügyfelek véleménye. A megbízható forrásból származó hivatkozások és még számos lehetőség, amivel elnyerhetjük a bizalmukat.