EDM kampány esettanulmány
Stratégia
Landoló oldal
Ajánlat
EDM kampány esettanulmány összegzés

Ügyfelünkről – VírusStopShop

Ügyfelünk először a járvány tavaszi kirobbanása után keresett fel minket, hogy EDM kampány segítségével szeretne cégvezetőkhöz eljutni cége új profiljával, higiéniai termékekkel. A VírusStopShop egy újonnan alakult, az aktuális helyzetre épülő termékeket kínáló vállalkozás. Gyorsan észrevették a járványhelyzet kezdetén, hogy érdemes lesz nyitniuk a rohamosan növekvő piac felé.

Jó nemzetközi kapcsolataiknak köszönhetően, közvetlenül a gyártótól szerzik be a kínált termékeket, kiküszöbölve ezzel a további árréseket. Így nagyon kedvező áron lehet hozzájutni, nagy mennyiségben a higiéniai termékekhez általuk.

Ez fontos szerepet játszott a hírlevél felépítésében is. Mindenki jól emlékszik, hogy rengeteg nyerészkedő vállalkozás kezdett el hasonló termékekkel foglalkozni, irreális áron, rettentő magas árréssel.

EDM kampány

Edm kampány – VírusStopShop

EDM kampány esettanulmány


Mivel új termékről volt szó, ezért természetesen nem volt saját adatbázis. Emiatt csak az EDM kampány jöhetett szóba. A VírusStopShop elsősorban nagy mennyiségben szerette volna a terméket továbbadni, így a célcsoport egyébként is a cégvezetők, nagyvállalatok lettek volna.

A helyzet alakulása pedig sajnos továbbra is kedvezett nekik, hiszen bizonyos helyeken kötelezővé tették a maszkviselést.

Az EDM kampány során 3 levelet küldtünk ki 100.000-es nagyságrendű adatbázisokra. Ez nem csak szép számban hozott érdeklődéseket, de valódi konverziót is sikerült vele elérnünk.

edm-kampany-esettanulmany

edm-kampany-esettanulmany

Stratégia


A levél hívó szava „Ne hagyja, hogy felkészületlenül érje az előttünk álló helyzet!”

Ezzel akartuk felkelteni a figyelmet elsősorban. Akkor még sokkal kevesebbet lehetett tudni a kialakult helyzetről, arról, hogy mennyire fog ez érinteni minket itt, Magyarországon. A felelősségteljes cégvezetőket akartuk megszólítani, akik már akkor látták, hogy nem szabad félvállról venni a járványügyi intézkedéseket, még akkor sem, ha sok szkeptikus is van közöttünk. A levél tárgyában sem magát a konkrét ajánlatot hangsúlyoztuk. Itt is törekedtünk arra, hogy ne eladni próbáljunk valamit. Felhívtuk a figyelmét a vállalkozóknak, arra, hogy felelősséggel tartoznak a munkavállalóikért és saját jól felfogott érdekük is megelőzni a bajt. A marketing alapvető lényege, hogy “szükséget” teremtsen, és csak indirekt módon értékesítsen. Ezt az EDM kampányok során is mindig alkalmazzuk.

Minden EDM kampány levelet kétszer küldtünk ki, egyszer a teljes adatbázis számára egy második körben pedig azoknak küldtünk ismétlést, akik nem nyitották meg a levelet az első kiküldéskor. Ez nagyon fontos az EDM-eknél, az újraküldés során mindig bejön még pár százalék, ami összességében növeli a megnyitási arányt.

edm hírlevél kiküldés

edm hírlevél kiküldés

A levél törzsében bemutattunk három, aktuálisan bestseller terméket, melyekről röviden elírtuk a főbb jellemzőket és árakat is mutattunk az ajánlat részeként, mivel a számok tényleg nagyon meggyőzőek voltak. A hírlevélkampányhoz landoló vagy más néven érkező oldalt is készítettünk, mert ügyfelünkkel úgy gondoltuk, hogy nem érdemes a hírlevelet túl hosszúra nyújtani, elegendő lesz 3 top listát termék bemutatása is.

Landoló oldal


A landoló oldalon részletesebb információkat közöltünk magukról a termékekről, valamint arról, hogy miért érdemes megpróbálni megelőzni a munkahelyi gócpontok kialakulását. Gyakran van szükség landoló oldal készítésére egy EDM kampánynál, hiszen a levéllel a célunk a figyelem felkeltése, megragadása, egy hosszú EDM hírlevelet pedig szinte senki nem olvas végig, főleg nem elfoglalt cégvezetők.

Ha sikerül felkelteni az érdeklődésüket a termékkel, vagy az ajánlattal és átkattintanak az érkező oldalra, akkor itt már nem csak van lehetőségünk bemutatni részletesen a terméket és hogy miért jár jól vele, hanem kötelező is. Hangsúlyozzuk, hogy mi az ő haszna, miért éri ez meg neki, miben különbözik a termék a többitől, miért ez a legjobb ajánlat – egyszóval minden olyan érvet felsorakoztatunk, amely amellett szól, hogy a célcsoport megvegye a terméket. A landoló oldalak minden elemét – szerkezeti felépítését, szövegezését, grafikáját – ennek a funkciónak kell alávetni a kampány tervezésekor.

elektronikus-direkt-marketing

elektronikus-direkt-marketing

Ajánlat


Ezt már korábban is hangsúlyoztuk, hogy mennyire fontos a jó ajánlattétel a jól megírt és összerakott hírlevél mellett. A kettő kéz a kézben jár együtt a sikeres EDM kampányban. Ebben az esetben ügyfelünk jó kapcsolatainak köszönhetően közvetlenül a gyártótól vette a termékeket, ezért jó, szinte nagykereskedelmi árakon értékesítette őket vállalatoknak. Emellett pedig lefedte a higiéniai termékek palettáját, mert nem csak maszkokat, hanem minden olyan terméket forgalmazott, ami ide köthető, a lázmérőtől, a mobil fertőtlenítő kendőig, még gyorstesztet is.

A nyári enyhítések idejére már 3 kör EDM levelet küldtünk ki, viszonylag nagy számú adatbázisokra. Erre az időszakra lecsökkent a kereslet a termék iránt, de az ősz sajnos új lendületet adott az értékesítésnek és újabb leveleket küldtünk ki céges adatbázisokra.

EDM kampány esettanulmány- Összegzés


Nagyon sikeres kampányt tudhatunk magunk mögött a VírusStopShop-pal közösen, aminek az apropója egy ilyen sajnálatos esemény, mint a koronavírus járvány kirobbanása. Még a legszerencsétlenebb helyzetnek is vannak nyertesei, aki gyorsan és jól tud alkalmazkodni, mert van rá lehetősége, az általában ide tartozik!

Korábbi cikkeink EDM témában ITT OLVASHATÓK!

EDM kampány szolgáltatásunkról bővebben EZEN A LINKEN keresztül!