Miben segíthet egy PPC ügynökség?
Tartalomjegyzék:
Mit jelent a PPC
A PPC működése
A PPC ügynökség kampánykezelése
Keresési hirdetések
Display hálózat
Remarketing hirdetések
Videós és felfedezési hirdetések
Facebook és Instagram PPC kampányok
A PPC kampányok előnyei ügynöki segítséggel
A PPC ügynökség egy kiváló lehetőséget ad az online marketingünk kiszervezésére. A PPC módszer jó a hirdető és az ügynökség számára egyaránt.
Mit is jelent a PPC?
A PPC (Pay Per Click) magyar fordításban kattintásonkénti fizetést jelent. A PPC online hirdetés, amely olyan felületeken jelenik meg, ahol a kattintások után kell fizetni. Ilyen népszerű hirdetési felület a Google keresőmotor.
A PPC berobbanásakor már tudtuk, hogy ez egy kedvező módszer lesz a fizetett hirdetésekben. Korábban, ha kibéreltünk egy banner hirdetést, akkor egy időszakos publikálásért fizettünk. Nem tudtuk mennyien látták a hirdetésünket és mennyien kattintottak rá. Aztán rájöttek a reklám díjaknál, hogy az online világban nem kell mindennek ugyan úgy működnie, mint az offline marketingben. Egy útszéli óriásplakátnál nem tudjuk lemérni mennyien mentek be a boltba, de egy internetes hirdetésnél igen!
A PPC működése
Tulajdonképpen ez egy rejtett aukció. A licitet számos tényező határozza meg. Például, hogy mekkora a licit mérete vagy milyen minőségű a hirdetés. Ennek megfelelően jelennek meg az egyes hirdetők a hirdetési helyeken.
Az árverés akkor indul, amikor egy érdeklődő rákeres egy olyan kulcsszóra, amire hirdetünk. Akkor kerülünk ki győztesül, ha mi jelenünk meg a hirdetési helyen.
A PPC ügynökség kampány kezelése
A PPC ügynökség különböző hirdetési formában készítheti el a megfelelő kampányt. A legelterjedtebb a keresési hirdetés, de érdemes mellette futtatni több kampány típust is.
Keresési hirdetések
A keresési hirdetés pont azokat az érdeklődőket fogja megtalálni, akik valamilyen érdeklődést mutatnak ki az Ön terméke vagy szolgáltatása iránt. Ezért is egyben ez a leghatásosabb PPC kampány típus. Egy Adwords ügynökség pontosan tudja majd, hogy ezekre a kampányokra milyen kulcsszavakat állítson be, hogy a megfelelő érdeklődőt vonzzuk be. Kizárja azokat a kulcsszavakat, amik csak viszik a pénzt, de vevőt sosem fognak hozni. Elkészíti azokat a hirdetési szöveg variánsokat, amelyek a legjobb eséllyel működnek majd és hoznak kattintásokat. A PPC ügynökség megmutatja milyen versennyel kell szembe szállnunk és javaslatot tesz hogyan javíthatjuk a verseny előnyünket.
Display hálózat
A Display hálózat is jó eredményeket hozhat a PPC kampányok között. Itt akár megválaszthatjuk azt is, hogy milyen témájú weboldalakon jelenjen meg a hirdetésünk. Ezzel elérjük azt, hogy kreatív hírdetésünk pont az érdeklődőket célozza meg. Ha mondjuk egy vibrációs trénert hirdetünk, akkor érdemes olyan hírportálokon megjeleníteni, amik az egészség – sport –életmód témakörökkel foglalkoznak. A PPC ügynökség korábbi tapasztalataira alapozva elkészíti a kreatív képes hirdetéseket és becélozza azt a közönséget, ahol a legjobb eredményt érhetünk el vele. A Display hirdetést azoknak a vállalkozóknak ajánljuk, akiknek a termékük vagy szolgáltatásuk könnyedén megjeleníthető vizuális formában. Akiknek pont a termék külseje az egyik fő erényük, azoknak pedig az egyik leghatásosabb kampánytípus lesz.
Remarketing hirdetések
A remarketing ereje abban rejlik, hogy az egyszer már betért vásárlót könnyebb visszacsalogatni a webhelyünkre. A PPC ügynökség beállítja az egyes remarketing kampányokhoz milyen közönséget válasszon ki. Nem mindegy, hogy az oldalunkon egy látogató hány percet töltött el vagy, hogy melyik oldalon járt. Készíthetünk dinamikus remarketinget, hogy pontosan ugyanazokat a termékeket mutassa meg a látogatónak, amit korábban nézett. A vizuális hirdetések is jól működnek. Készíthetünk kifejezetten olyan kreatívokat, amivel az egyes vásárlói életútban lévőket célozzuk meg. Vissza csábíthatjuk egy-egy kedvezménnyel vagy egy új termékkel.
A remarketing általában egy olcsóbb PPC kampány, de fontos hogy megfelelő számú közönségből tudjunk meríteni. Ezért a többi kampány típussal párhuzamosan érdemes futtatnunk.
Videós és felfedezési hirdetések
Ezek a kevésbé használt kampány típusok, de attól még nagyon jól működhetnek. Itt viszont szükség van egy jó videós anyagra és pontos beállításokra, hogy ne forduljon át egy idegesítő reklámba.
Facebook és Instagram PPC kampányok
A közösségi oldalakat se hagyjuk ki, ha kattintás alapú kampányokban gondolkodunk. Itt rengeteg időt töltenek a felhasználók, éppen ezért ránk is maradhat idejük. A PPC ügynökség pontosan be tudja állítani nekünk azt a célzást, hogy a legjobb eredményeket hozzon egy ilyen kampány. A közösségi oldalaknak az a nagy előnye, hogy rengeteg információt tud a felhasználóikról. Éppen ezért számunkra is pontos célzási lehetőséget ad.
A PPC kampányok előnyei ügynöki segítséggel
1. Gyors reklámozási módszer
A PPC hirdetések elindítása nem egyszerű feladat egy kezdő számára. A beállítások akár órákat vehetnek el a munkaidejéből és a helytelenül végzett munka még a pénzt is viszi. Egy szakértő ügynökség rutinos, gyors munkát végez. Egy-egy hirdetés már aznap biztosan publikálásra kerül, a Google is gyorsan bírálja el a hirdetéseket.
2. Célozható
Persze ezt korábban is mondtuk, de egy PPC ügynökség még azt is pontosan tudja hol állítsa be és az egyes kampányokra milyen célzásokat használjon.
3. Mérhető
A PPC kampányok majdnem pontosan mérhetőek, amit egy szakértő jól tud értelmezni. Az ügynökség elkészíti a megfelelő statisztikákat és érthetően bemutatja a hirdetőnek. Az adatokból le tudjuk mérni egyrészt az ügynökség munkáját, másrészt a kampány sikerességét.
4. Könnyen kézben tartható fizetés
Pontosan tervezhető és kézben tartható a reklámköltség. Megszabhat egy napi keretet, aminél többet nem akar fizetni. Megszabhatja azt is, hogy legfeljebb mennyit hajlandó kifizetni egy kattintásért. Ezzel elkerülheti, hogy a hirtelen megnövekedett kattintási díjakat ki kelljen fizetni. Az üzletmenetnek megfelelően mindig csak annyit költ reklámra, amennyit megengedhet. Ha pedig a PPC ügynökség jól állította be a hirdetéseket, akkor csak azért a kattintásért fizet, aki tényleg érdeklődik a terméke iránt.
5. Teljes felügyelet alatt tartható
A hirdetések valós időben ellenőrizhetőek. Minden paramétere akár azonnal módosítható. A módosítások eredményét akár rövid időn belül láthatja. A folyamatos kontroll lehetővé teszi, hogy profi szintre fejlesszük egy-egy kampányunkat rövidebb időtávban is.
6. Értékes információkat szerzünk
A kattintás alapú kampányokkal még több információt megtudhatunk a vásárlóinkról. Mi érdekli őket leginkább, melyik termékünk kevésbé népszerű. A keresési kifejezésekből jobban megismerhetjük a vevői problémákat, hogy mire keresnek megoldást. Akár termékfejlesztésre is használhatjuk a PPC kampányokból kiszűrt adatokat.
7. Hatékony befektetés
A kattintás alapú kampányokat úgy tudja a legnagyobb megtérüléssel futtatni, ha szakértő kezébe adja a feladatot.
Dolgozzon együtt egy PPC ügynökséggel és tapasztalja meg a kattintás alapú hirdetések előnyeit!