Tippek a jó webshop Adwords kampányhoz

No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Tartalomjegyzék:

Gyakori Adwords hiba webshop esetén
Kampány felépítése a Google Ads fiókban
Hogyan válassza ki mire érdemes hirdetni
Adwords kampánytípusok használata
Mérés és optimalizálás

2020-ban minden eddiginél fontosabb szerepe lesz a webshopoknak és ezzel együtt a webshop Adwords kampányok is nagyobb számban versenyeznek majd. Az online boltok évről évre nagyobb teret hódítanak. A kialakult válság helyzet pedig azokat a vállalkozókat is bele kényszeríti egy webshop nyitásába, akik eddig úgy gondolták nem lépnek ki az offline bolt komfort zónájából.

Induló és meglévő webáruház számára egyaránt fontos lehet a cikkünk, ha el szeretne indítani webshop Adwords kampányokat. A Google hirdetések segítségével indulhatnak be a leggyorsabban az internetes vásárlások. Egy webshopnak viszont nem is olyan könnyű feladat Ads hirdetéseket kezelni. Hogyan építse fel a kampányt, ha van több ezer terméke? Hogyan lehet átlátható egy Adwords fiók? Mit hirdessen a több ezer termék közül? Milyen kampánytípust használjon?

Cikkünkben megmutatjuk mire figyeljen oda webshop Adwords kampányok indításakor.

Adwords kampány elindítása

Webshop Adwords kampány elindítása.

Kampány → Hirdetéscsoport → Hirdetés. Építse fel helyesen a webshopnak megfelelően!

Itt elkövetheti azt a hibát, hogy minden termékét el akarja adni egy hirdetésben. Ez lehetetlen küldetés lesz. A Google szemében egyből megkaphatja a legrosszabb hirdető szerepét. A legfontosabb alapszabály a keresőben, hogy a hirdetése legyen releváns arra az oldalra nézve, ahová a hirdetése visz. Márpedig a webshopban nem tud minden terméket egy oldalon eladni. Még a főoldal sem képes erre. A vevő keres egy bizonyos terméket, rákattint a hirdetésére és a főoldalra érkezik. Tehát nem arra az oldalra jutott, amit ténylegesen keresett. Adott neki egy plusz feladatot, hogy megtalálja a webáruházban pontosan hol is van az a termék. A vevő viszont nem szeret keresgélni, azonnal akar mindent. Jó esetben nekivág, de pár oldal után türelmetlen lesz és elhagyja az oldalt.
A Google robotokról nem is beszélve, akik ezt érzékelik, hogy eredmény nélkül gyorsan távozott a böngésző az oldaláról. A Google a leindexelt oldalaknál rögzíti, hogy milyen kulcsszavak szerepelnek egy-egy oldalon. Ha a hirdetés a főoldalra visz, az nagy valószínűséggel nem lesz tele azokkal a kulcsszavakkal, amivel a hirdetési szövege. Ebből is látja a Google, hogy ez a hirdetés nem lesz annyira eredményes.

Mielőtt belevág a webshop Adwords fiókja kezelésébe jó, ha az online boltja rendbe van szedve SEO szempontból. Készítsen egy kulcsszó kutatást. Írjon keresőoptimalizált termék neveket, és termék leírásokat.

Tegye rendbe a webshop Ads kampányait a következőképen:

Kampány neve

kampány típus – kategória oldal
például: Search – Speciális mérőműszerek
vagy elnevezheti a kampányát ezzel a logikával is: kampány típus – márka
például: Search – Stabila

A lényeg, hogy mikor a kampányát elnevezi vegyen egy nagyobb kategóriát a webshopból és ez alá építse fel a hirdetés csoportokat.

Hirdetés csoport neve

alkategória oldal neve
Például a Speciális mérőműszerek kampányon belül a hirdetéscsoport neve: Távhőmérők
vagy szűkebbre is veheti a hirdetéscsoportot mondjuk Bosch távhőmérők

Hirdetés

Írjon meg legalább 3 hirdetés szöveg változatot egy hirdetés csoporton belül. Mindegyik hirdetés szöveg feleljen meg a hirdetéscsoportba felvitt keresési kifejezéseknek. A hirdetése landoló oldala legyen például a Távhőmérők. Így a vevő, ha rákattint a hirdetésére válogathat a különböző távhőmérők között.
Lehet azonban ennél konkrétabb is! Ha van olyan terméke, amire nagy a kereslet azt meghirdetheti külön hirdetéscsoportban. Például Bosch GIS 1000C hőérzékelő L-Boxx-ban. Ebben az esetben a hirdetésből pontosan ennek a terméknek az oldalára kell, hogy érkezzen a látogató. Szuper eredményeket érhet el a Google és a vásárlója szemében is, ha ennyire releváns hirdetéseket készít. Elkerülheti, hogy azok is rákattintsanak a hirdetésére, akik mondjuk egy másik márkához ragaszkodnak.
Ezt a szisztémát követve építsen fel több webshop Adwords kampányt a fiókjában.

termékek hirdetése Adwordsben

Melyik terméket válassza a sok közül, ha hirdetésről van szó?

Így válassza ki milyen termékeket hirdessen a webáruházából

Nyilván nincs minden online shopnak akkora reklám kerete, hogy minden termékcsoportot és terméket külön kampányban érdemes legyen hirdetnie. Az összes webshop Ads kampány egy minimális költség keretet kíván, amivel már érdemes elkezdeni a hirdetést. Ezért rangsorolnia kell mik azok a termékek, amire pénzt szán.
Nem szabad azt az irányt követni, hogy ami magától is ment egy offline boltban, azt majd a weben is úgy viszik, mint a cukrot. A régóta polcon porosodó termékeket meg végre el tudja adni egy jól irányzott hirdetésben. Ezt felejtsük el! Ami az offline boltjában nem működött, annak oka volt. Tehát a terméke nem megfelelő a vevők számára valami oknál fogva. Az a termék viszont, ami a személyes eladásban remekelt, annak az eladását online többszörösére pörgethetjük egy jól irányzott reklámmal.
Tehát elsőként gondolkodjon egy olyan termékben, ami a fizikai boltjában top terméknek számított. Erre indítson egy hirdetés csoportot.
Ezután az Adwords kulcsszó tervezőjében kutakodjon még milyen termékekre lehetne hirdetni. Nézze meg az adott kulcsszavakra mennyien keresnek rá. Ami közepes és magas értéket ad arra egészen nyugodtan indítson el egy hirdetés csoportot.
Van egy harmadik szuper technika, amivel megtudhatja melyik termékre hirdessen. A meglévő hirdetés csoportjaiban látja milyen keresési kifejezésekre jelent meg a hirdetése. A táblázatban azt is látja mennyien kerestek rá egy-egy kifejezésre. Ebből következtetni tud mi az a termék amire nagy a kereslet és így hirdetni is érdemes lesz rá. Persze ezt a módszert, csak akkor használhatja, ha már elegendő adat áll rendelkezésre a hirdetéskezelőben.

Használjon több kampánytípust a webshop Ads-ban!


A legfontosabb a keresési kampány elindítása, de amint van ebből megfelelő látogató szám, indítson egy remarketinget. A remarketing kampány, akkor lehet fontos, ha olyan terméket árul amit nehezen vásárol meg első látásra a vevő. Ekkor átgondolja és talán visszatér az oldalra, hogy véglegesítse a rendelését. Ezt kell segíteni egy tapadós reklámmal. Akkor is jól funkcionál ez a kampánytípus, ha nehezen megjegyezhető az oldala domain címe. A nézelődő találkozik az oldalával az ebédidőben, de nincs ideje végig vinni a vásárlást. Napokra rá eszébe jut, hogy vásárolni szeretne. Viszont már sehol sem találja azt a jó webshopot, amit korábban látott. Ekkor fog igazán örülni a vevője, hogy megcímkézte a Google. Újból megjelenik számára a hirdetése a remarketing kampány segítségével.
Itt van a dinamikus hirdetés, az adaptív vizuális hirdetés és még sok eszköz, amit nem hagyhat ki a webshop Adwords fiókjában. Minél több hirdetési típust használ, annál több emberhez ér el majd az üzenete.

Mérje folyamatosan az eredményeit és optimalizáljon!


Végezzen minden hónapban kulcsszó tisztítást. Hasonlítsa össze a hirdetési szövegeit. Ami rosszul teljesít az helyett írjon újat. Indítson új hirdetés csoportokat és versenyeztesse őket. Ne hagyja felügyeleten kívül egyiket sem! Főleg egy webshop esetében folyamatos karbantartást igényel a hirdetési szövegek kontroll alatt tartása. Elfogy egy termék, akkor le kell állítania a hirdetést. Megváltozik a termék ára, akkor a hirdetési szövegben is át kell írnia. Megváltozik a jelentkezési határidő egy eseményre, akkor ez szintén változtatást igényel a hirdetésében. Sok ilyen apró tényező van, ami felügyeletet igényel Öntől.

Utolsó gondolatként megjegyzendő, hogy egy webáruház Ads büdzséje fontos szempont lesz az eredményes hirdetéshez. Hiszen, ha nincsen elegendő keret egy-egy kampányon, akkor a Google korlátozza a megjelenést és ezt jelzi is. A keresési oldalon legalul jeleníti meg a hirdetését, amire még kevesebb eséllyel kattint az érdeklődő. Sok szempontból hátrányos lehet az alacsony Adwords keret. Azt javasoljuk minden vállalkozásnak, hogy legalább a napi 2000 Ft keretet szánja rá egy kampányára. Ez a minimum összeg, amivel már jó eredményeket lehet elérni a webshop Adwordsben.

Fogadja meg webshop tippjeinket vagy kérje segítségünket, hogy biztosan értékes kattintásokért fizessen! Egy online marketing ügynökség ráadásul a webshop SEO-ban és a Facebook hirdetésekben is segíteni tud. Fontos, hogy több marketing csatornát használjon a webshopjában! Kérjen egy webshop elemzést tőlünk és tudja meg milyen eszközökkel, milyen módon tud vásárlókat szerezni.

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Csaba Mile
Csaba Mile
12:34 17 Jun 20
after 2 years of collaboration, professionalism and flexibility resulted in a Google Ads business that produced very... good metrics. I can only recommend :)read more
Andrea Kovács
Andrea Kovács
12:40 20 Apr 20
Norbert, We are very grateful for your resilient attitude in a crisis situation, for your loyal behavior towards us.... Thanks for the "Free Webinars" from which we got a lot of good ideas too. And thank you for the extra time you took to get us out of the chase as well. Andrea Kovácsread more
István Szabó
István Szabó
17:40 23 Nov 19
During the ordering process, Google Ads ads management, SEO building and Facebook ad management were discussed. I... didn't have any problems. While the Pallas Communication team is not lightning fast, it puts on the table extremely precise work and I thank them for their outstanding results. A professional team, they do an outstanding job in our online marketing. Norbert Bökönyi is the best Adwords and Internet marketing expert for me. We need to slowly increase the quantities we order from our suppliers, and we have received as many orders as he has managed our Google Adwords account and marketing. Thank you for the results.read more
László Németh
László Németh
09:48 19 Nov 19
Slowly For two years we have been working with the agency, the service I received and the ideas have exceeded my... expectations. We use Google Ads, AdWords and SEO services and we achieved good results in all three areas.read more
Ádám Kiss
Ádám Kiss
07:29 25 Oct 19
Thank you very much for your work on our Facebook and Instagramm pages and for all the great ideas and friendly... attitude!read more
See All Reviews

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?

MOST TÉRÍTÉSMENTES! KORONA VÍRUS WEBINAR VEZETŐKNEK, CÉGTULAJDONOSOKNAK