Tanácsok vállakozóknak a koronavírus járvány idején:
A koronavírus idején a kis és középvállalkozásoknak meg kell ragadniuk minden eszközt a túléléshez. Ehhez próbáltunk összeszedni pár tanácsot.
Be kell látnunk, hogy az üzleti érdekeinken túl, az első az emberélet védelme. Csak ezt követhetik azok a lépések, amelyek arra irányulnak, hogyan védekezzünk a járvány negatív gazdasági hatásai ellen. Például, hogy milyen marketingstratégiát kövessünk. ( pl.: egy utazási irodának etikátlan volna a jelen helyzetben utazásra buzdítani a célközönségét.)
Fontos, hogy türelmesek legyünk ebben az időszakban, hiszen ágazatoktól függően, időben eltérően de szinte mindenkit érinteni fog a mostani helyzet, és a koronavírus okozta károk minimalizálását akkor lehet majd igazán hatékonyan megkezdeni a legtöbb szegmensben mikor már látjuk majd a járvány végét.
A folyamatok gyors és hatékony átszervezése. Ahol lehetséges home office bevezetése , mert mindannyiunk jól felfogott, közös érdeke, hogy minél hamarabb és minél kevesebb áldozattal lezajlódjon az elkerülhetetlen része. Nagyon hasznosak ilyenkor a felhő alapú CRM rendszerek! Ezek segítenek a projektek, feladatok menedzselésében otthonról és a munkatársak elvégzett feladatinak rendszerezésében, áttekintésében. Ha van olyan vállalkozás, ahol még nem használnak ilyet, érdemes elgondolkodni ezen a lehetőségen.
Fontos, hogy felmérjük az ágazatunkat érintő lehetséges kockázatokat! Ezeknek megfelelően készüljünk válságtervvel a vállalkozásunk számára. Ahhoz, hogy ezt tehessük érdemes követnünk globálisan is az ágazatot érintő változásokat, híreket.
Az, hogy egy pozitív hír milyen gyorsan fogja megmozgatni a társadalmat és milyen gyorsan indul újra gazdaságilag a világ, az nagyban függ attól, hogy milyen hosszan fog tartani az előttünk álló helyzet. Az emberek, és a vállalatok mennyire huzamosan lesznek rákényszerítve, hogy feléljék a felhalmozott tőkéjüket.
Magyarországon az embereknek kevesebb a félretett likvid pénze, mint a nyugati országokban. Éppen ezért nálunk lerövidülhet az az egyébként is rövid folyamat, ami után a vásárlóerő még valamelyest gyorsan magához tér, majd vissza az eredeti kerékvágásba. A fejlettebb és gazdagabb nyugati országoknál, ahol nagyobb tőke lesz majd egyaránt a gazdasági résztvevők megsegítésére és ahol erősebb a szociális háló.
Érdemes figyelni, hogy számíthatunk-e a kormány részéről válságkezelő programra. Bár egyelőre nincs erre vonatkozó bejelentés az MNB már felszólította a bankokat, hogy alkalmazzanak hiteltörlesztési móratóriumot vállalatok esetében. Hogy érdemes- e erre építeni válságstratégiát? Szerintünk nem, de figyelni azért érdemes lehet. (külföldi hírek a témával kapcsolatban: „A Fed egy héten belül nullára vágta az amerikai kamatszintet.” „ A német szövetségi kormány minden eddigi válságkezelő programnál nagyobb szabású, „a legátfogóbb és a leghatékonyabb” segítségét és garanciavállalását kínálja fel.”)
Mindenképpen fontos, hogy reagáljunk a körülöttünk zajló eseményekre! Az egész világ erre fordítja fejét, az emberek figyelmét csak releváns hírekkel lehet felkelteni, és furcsa is lenne, ha -mintha csak egy párhuzamos univerzumban élnénk- folytatnánk a posztolást, hirdetéseket ugyanúgy, mint a járvány terjedése előtt.
Ha még nincsen webshopunk, de van saját vagy forgalmazott termékünk érdemes lehet megfontolni a webshop létrehozását. A versenytársak is biztosan gyorsan reagálnak majd a helyzetre, és amíg nem apad el a vásárlóerő abszolút mértékben, addig nagy százalékban áttevődik az online térbe.
A külföldi utazások-ra való kedv az idei évre bizonyosan lenullázódott, de amennyiben belátható időn belül – a nyári szezon megkezdése után röviddel- rendeződni látszik majd a helyzet, akkor a belföldi turizmus. Akár még az idei év második felére össze is szedheti magát.
Ahogy minden helyzetben ebben is meg lehet (sőt,kell!) találni a pozitívumot! Igyekezni a javunkra fordítani az elkövetkezendő csendes időszakot. Az esetleges időtöbbletet felhasználhatjuk tartalomfejlesztéshez és tartalomgyártáshoz, hiszen az embereknek jelentősen több idejük lesz mostantól, amit az online felületeiken töltenek majd el. Vagyis, sokkal több ilyen tartalmat fognak olvasni, nézni.
Köztudott, hogy aki vállalkozást vezet, az mindig görget maga előtt felhalmozott teendőket. Érdemes lehet megpróbálni utolérni magunkat a hétköznapi teendőkkel, adminisztrációs munkákkal. Ezek elvégzése bizonyítottan csökkenti a stresszt!
Érdekes lehet bizonyos vállalkozások szempontjából a diverzifikáció megfontolása. Vagyis, hogy érdemes lehet- e választékbővítésben vagy éppen szűkítésben gondolkodnunk? Hogy van e éppen a kínálatunkban olyan termék, amelyre nyilvánvalóan csökken majd a kereslet, vagy olyan, ami nem kapcsolódik szorosan a vállalat / vállalkozás struktúrájához de, amelyre egy recessziós időszakban megnőhet a kereslet?
Hiszen minden válság idején vannak olyan ágazatok, melyek profitálnak a helyzetből. A koronavírus idején az abszolút győztes a gyógyszer- és vegyipar, illetve a kereskedelem bizonyos szegmensei, de kisebb szolgáltatók, mint pl.: takarító cégek is profitálhatnak a kialakult helyzetből. De az vitán felül áll, hogy a vállalkozásoknak meg kell ragadni minden eszközt a jelenlegi időszak túléléséhez, ami a rendelkezésükre áll.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.