Tartalomjegyzék:
Miért fontos a koronavírus marketing
Facebook kommunikáció
Google Adwords kampányok
Keresőoptimalizálás
Instagram és YouTube csatornák
Életünket egyre jobban megnehezíti a koronavírus. A cégünk minden területén átszervezésre van szükség, a marketingben legalábbis biztosan. Már többször tapasztaltuk az online marketing csatornák használatának erejét. Ez most a koronavírus járvány idején duplán érvényesül majd. Ezért nem kérdés, hogy minden vállalkozásnak alkalmaznia kell a koronavírus marketing eszközeit.
A vásárlók ilyenkor elveszettnek érzik magukat. Kérdések sora merül fel bennük. Hogyan fogják beszerezni a szükséges terméket? Hogyan intézik majd el szükségleteiket? Ki mikor és hogyan érhető el? Hogyan vásároljanak biztonságosan?
A sok kérdés között ne hagyja őket elveszni! A járvány idején még fontosabb, hogy folyamatosan kommunikáljon velük Facebookon, e-mailben, telefonon és az összes fontosabb marketing csatornán.
Vegyük végig azokat a csatornákat, amik 2020-ban kiemelten fontosak. Ezeken a csatornákon biztosan eléri őket. Megmutatjuk hogyan használja a koronavírus marketinget. Milyen módon és mit kommunikáljon az egyes csatornákon.
A Facebook az a csatorna, ahol egyszerre érheti el az X, Y és Z generációt. Ez az egyik legfontosabb koronavírus marketing eszköz a járvány idején. Az emberek még többet lógnak a közösségi hálón és mindenre felfigyelnek, ami a koronavírussal kapcsolatos. Ezért fontos, hogy itt Ön is kommunikáljon a témával kapcsolatban.
Néhány ötlet, hogy mit posztoljon:
• Értesítse őket a boltja nyitva tartásáról.
• Mondja el, hogy Önnél miért biztonságos vásárolni, milyen előírásokat követ.
• Kiemelt hírként kezelje, ha átszervezte a munkafolyamatokat. Például, ha a személyes eladás helyett most házhoz szállítást vállal. Ezt kommunikáljuk többször.
• Ösztönözze a vásárlókat egy kis kedvezménnyel.
• Kérdezze meg az igényeiket, javaslataikat. Indítson mondjuk egy szavazást, ha bizonytalan egyes céges döntésben.
• Hozzon létre privát csoportot, ha kapcsolódik a tevékenységéhez. Kommunikáljon itt a vevőivel elkerülve a Facebook reklám zaját. Tartsa össze a vásárlói körét, hogy a járvány elmúltával is Önhöz térjenek vissza.
• Ha a tevékenységi köre megengedi vigyen egy kis humort a posztokba. Fontos, hogy az embereket kicsit lelazítsuk a koronavírus okozta stressz alól. Egy jól sikerült vicces posztot szívesen osztanak meg a követői. Ezzel nagyobb elérést érhet el.
A Facebook fizetett hirdetéseknél ellenőrizze a hirdetési szövegek aktualitását. Állítsa le azokat a hirdetéseket, amit nem tud teljesíteni, vagy amire nincsen igény. Gondolja át, milyen témában tud új hirdetést elindítani, amivel felhívhatja a figyelmet a cégére és tesztelje ezeket a hirdetéseket.
koronavírus marketing tanácsok
A Google Adwords (más néven Google Ads) valószínűleg az egyik legnagyobb bevételt hozó marketing eszköz a cégében. A koronavírus idején egyből az a kérdés merül fel, hogy vajon érdemes-e ilyenkor hirdetni. A koronavírus marketing stratégiában csak viszi a pénzt? Ez persze az adott piactól függ, de a legtöbb esetben a válasz igen. Érdemes továbbra is az Adwordsben hirdetni, de ne mindegy hogyan.
Elsőként itt is nézze át a hirdetések aktualitását. Például, ha egy utazást hirdet a jövő hónapra azt a hirdetést biztosan leállíthatja. Lesz viszont olyan hirdetés amit lehet, hogy csak át kell fogalmazni. Ilyenkor is érvényes az a szabály, hogy meglévő hirdetést nem írunk át. Másolja le a hirdetés csoporton belül és a másolatot írja át az aktuális szöveggel. Így tudja majd pontosabban mérni az eredményeket.
Valószínű arra is szükség lesz, hogy teljesen új kampányokat indítson. A koronavírus marketing tervében szerepeljen ez is. Amennyiben átszervezte a tevékenységét ezt hirdesse az Adwords-ben. Indítson kedvezményre jogosító kampányt, persze ésszerűen. Most is csak annyi kedvezményt adjon, mint amit mondjuk szezon végén tenne. Webshopok esetén mondjuk ingyen kiszállítást. Itt az a lényeg, hogy felhívja magára a figyelmet és bevételt generáljon.
A járvány idején ellenőrizze gyakrabban a hirdetéseit. Nézze át a keresési kifejezéseket. A koronavírus teljesen megváltoztatja a vásárlói igényeket. Ezeket a keresési kifejezésekből nagyon jól ki tudja majd szűrni. Ennek megfelelően pedig új kulcsszavakat vehet fel vagy új ötleteket kap mire hirdessen. A legjobb esetben átszervezi a cégét az igényeknek megfelelően. A koronavírus marketing folyamatos újratervezést igényel majd.
Tehát ne állítsa le ezt a fontos marketing eszközt a járvány idején! Akik ezt teszik azokkal szemben biztosan helyzeti előnyben lesz.
A legtöbb weboldal látja, hogy a keresőoptimalizálásból érkezik a legtöbb vevője. Ezért itt sem szabad figyelmen kívül hagyni ezt a koronavírus marketing eszközt. Bár a SEO köztudott, hogy nem azonnal hoz eredményt. A járvány idején ezt a szabályt mégis megdöntheti. Hogyan? Egész egyszerűen írjon a témával kapcsolatban. A blogbejegyzései a koronavírussal kapcsolatosak legyenek. Annyira új a téma és annyian keresnek rá. Írjon egy hasznos cikket megelőzve a versenytársat és akár a kereső első oldalán találhatja magát vele. Biztosan talál egy olyan témát, ami kapcsolódik a termékéhez, szolgáltatásához. Adjon tanácsokat vásárlóinak, lássa el őket fontos információkkal. Itt fontos az idő, hogy minél hamarabb kikerüljön egy-egy cikk. Érdemes szakértő marketing ügynökségre hagyni ezt a feladatot. A blogbejegyzéseket pedig hirdesse a többi marketing csatornáján is.
Amennyiben van olyan terméke vagy szolgáltatása a weboldalon, ami szorosan kapcsolódik a koronavírushoz arra fordítson kiemelt figyelmet. Állítsa át a SEO beállításokat úgy, hogy szerepeljen benne a koronavírus kulcsszó.
A hírlevél egy szintén fontos eszköz az információ átadásra. Bár sok cég nem használja, de akik eddig igen azoknak most kiemelt csatorna lesz. A embereknek még több szabadidejük van hírleveleket olvasgatni, információra éhesek. Használja ezt ki! Küldjön akár a megszokottnál több levelet a vevőinket. Tartsa fönt folyamatosan a figyelmet a termékén vagy szolgáltatásán. A hírlevélre feliratkozottakat most kezelje még exkluzívabb klub tagoknak. Adjon nekik olyan kedvezményt, amit senki más nem kap meg, csak aki fel van iratkozva. Készíthet piackutatást egy kérdőívvel, ha nem tudja pontosan merre induljon az útvesztőben. A vevők igényei és véleménye ebben sokat segít majd.
Érdemes még megemlíteni az Instagram oldalt is, mint marketing eszközt. Itt viszont óvatosan kell bánni a koronavírus marketinggel. Fontos a kreativitás minden posztban. Itt ösztönözze a Y és Z generációt a koronavírus elleni védekezésben. Mutassa meg mire használja a kreatív szabadidejét.
Amennyiben van YouTube csatornája ezt semmikép ne hanyagolja el. Itt is kiemelten érvényesülhet a koronavírussal kapcsolatos videókkal. Készítsen oktató videókat, mutassa be a vállalkozása életét a járvány idején.
A lényeg, hogy ne hanyagolja el a marketinget ebben az időszakban! Ne gondolja azt, hogy az embereknek nincsen pénze a termékére és ezért fölösleges erre időt pazarolni. Igen is most kell újra gondolnia a cége marketing tevékenységét! A koronavírus marketing lesz most, ami életben tartja és akár fel is lendíti a vállalkozását!
Olvassa el további tanácsainkat, amit érdemes megfogadni a koronavírus idején>>
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.