Mikor érdemes online marketing ügynökség segítségét kérni?
Tartalomjegyzék:
Mikor van szükség egy online marketing szakértőre?
Új belépő az online piacon
A növekvő vállalkozás
Munkaerő nehézségek
Nincs időnk folyamatosan fejlődni az online marketingben
Milyen szakterületekben segíthet egy online marketing ügynökség?
Google Adwords hirdetések
Keresőoptimalizálás
Közösségi oldalak menedzselése
E-mail adatbázis építés és hírlevél készítés
Sokan ódzkodnak a gondolattól, hogy online marketing ügynökség segítségét kérjék. Egyáltalán mikor van erre szüksége egy vállalkozásnak? Ez nem mindig egyszerű döntés. Mi most segítünk, hogy egyértelmű legyen mikor van egy cégnek igen nagy szüksége egy marketing szakemberre.
Új belépő az online piacon
A statisztikákból kiderül, hogy aki nem lép be az online térbe a vállalkozásával, az nagy bevételtől esik el és akár a cég fennmaradása is múlhat rajta. Vegyük csak a koronavírus okozta megbénulást az offline kereskedelemben. Akinek nem volt ez idő alatt webshopja vagy nem tudta átszervezni a munkafolyamatait, az talán még mindig küzd a megélhetésért. Az online értékesítés nem egy lehetőség, hanem inkább egy kötelezettség, amit teljesíteni kell egy vállalkozásnak.
A sikeres online jelenlét pedig nem működhet online marketing nélkül. Az új belépőknek teljesen az alapoktól kell kezdeni az internetes reklámozást. Szerencsés helyzetben már lassan az sincsen, aki egy ismert márkával lép be a piacra. Szinte minden terméknek és szolgáltatásnak van versenytársa.
Egy új weboldalba fektetni megterhelő kiadás lehet, amit a cégnek minél hamarabb jövedelmező forrássá kell fordítania, hogy fenn tudjon maradni. Egy online marketing ügynökség megbízása ilyenkor a legjobb választás. Igaz ezzel szintén növeljük a befektetett összeget, de így fog megtérülni ez az összeg a legbiztosabban és a leghamarabb. Csak abban az esetben nem javasoljuk ezt a megoldást, ha van a cégünkben olyan, aki szakértelemmel el tudja látni az online marketing összes területét, amire szükségünk lesz. No és persze rendszeres munkával teszi majd azt.
Egy új webshop esetében rengeteg feladat vár a tulajdonosra, amiben egy marketing ügynökség igenis sokat tud segíteni. Ne gondoljunk itt csak reklám szövegek írására, ami majd a Google-ben megjelenik. Egy online reklám ügynökség például meg tudja írni minden egyes termék oldalnak a szövegét. Hogy hogyan? Pontosan úgy, hogy könnyen megtalálható legyen a Google keresőjében és úgy, ahogy a vásárló számára is tartalmas, eladásösztönző legyen.
Sikertelen online kampányok sorozata
Előfordul, hogy egy vállalkozás a kezdetekkor megpróbálja maga elvégezni a marketing feladatokat. Ha bebizonyosodott, hogy a termékre igenis van igény, de ennek ellenére nincs elég forgalom növekedés a weboldalunkon a kampányok hatására, akkor érdemes online marketing ügynökség tanácsát kérni. Egy szakértő csapat pontosan tudni fogja, mik a marketing stratégia gyengeségei és ezekre kidoloz egy mentő csomagot. Ne reagáljunk erre a helyzetre úgy, hogy megszüntetjük azokat a marketing eszközöket, amik eddig nem váltak be. Igen is fel kell állítani egy új stratégiát.
Előfordulhat, hogy dolgoztunk már együtt szakemberrel és nem vált be. Ilyen is előfordul. Ez viszont nem azt jelenti, hogy magunknak kell a továbbiakban megoldani a marketing feladatokat. Igenis érdemes ajánlatot kérni más online marketing ügynökségektől és a legjobb belátásunk szerint dönteni afelől, hogy kinek szavazunk újabb bizalmat ezen a területen.
A növekvő vállalkozás
Az is lehet, hogy egy kisebb webáruház marketing feladatait ügyesen el tudtuk látni eddig házon belül, de a vállalkozás gyors növekedése megkívánta az ezzel járó több és szélesebb körű marketing feladatot is. Ilyenkor érdemes egy-egy marketing tevékenységet, online reklámügynökségre bízni. Lehet, hogy a vállalkozás megkívánja, hogy még több marketing csatornán legyünk rendszeresen jelen. Szükség van a gyorsabban pörgő termékek újabb és újabb Adwords kampányainak elkészítésére. Ezzel párhuzamosan a Facebook posztok és fizetett hirdetési kampányok száma is megnövekszik. Több hírlevelet küldünk ki az ügyfeleknek és így tovább. Adjuk ki azt a munkát a kezünkből, amit úgy érezzük nem tudnánk megfelelő minőségben ellátni.
Munkaerő nehézségek
Egy vállalkozás gyakran vállassza azt a megoldást, hogy főállásban vagy mellékállásban foglalkoztat egy marketingest. Egy marketinges azonban nem biztos, hogy a marketing összes területén szakképzett munkatársunk lehet. Ilyenkor érdemes szintén egy-egy szeletet kiszervezésre ajánlani online marketing ügynökségnek.
A saját munkaerő azért is nehéz lehet egy cég számára, mert nem számít biztos munkaerőnek és ezzel egy gyenge pontja is a marketingünknek. Lehet, hogy előfordult már velünk, hogy új munkatársat kerestünk és nem találtunk megfelelő szakembert akár hónapokig. Egy ügynökség azonban nagyobb garanciát tud vállalni arra, hogy hosszú távon megbízható üzlettársunk lesz. Egy hosszú távú közös munkával igazi összhangba kerül a vállalkozó és a marketing ügynökség. Egy újabb és újabb saját munkavállaló azonban a betanulási időszakban rengeteg marketing hibát véthet.
Nincs időnk folyamatosan fejlődni az online marketingben
Az online reklámok tárháza folyamatosan változik és azon belül is gyors változásoknak, fejlődéseknek lehetünk szemtanúi. Ha úgy érezzük nem érjük utol magunkat, hogy amit tegnap még jól csináltunk az ma már nem működik, akkor bizony szükség lehet egy szakértő ügynökségre. Nekik pontosan az a feladatuk, hogy a legújabb trendeknek megfelelően végezzék el a feladatokat. Folyamatosan képben vannak a vásárlói igényekkel és a különböző szabályozásokkal. Tudják mi az az új reklámozási módszer, amivel beelőzhetjük a versenytársakat. Ők azok, akik a folyamatos tanulási kényszer terhét levehetik a cég válláról ezen a területen. A vállalkozásnak lehet, hogy épp elegendő a termék vagy a szolgáltatás innovációjával lépést tartani.
Milyen szakterületekben segíthet egy online marketing ügynökség?
Google Adwords hirdetések
A legfőbb tevékenység, ami kötelezővé vált az online értékesítésben az a Google Adwords kampány kezelés. Ez főként szaktudást, rendszeres munkát igényel és nagyobb vállalkozás esetén sok munkával is jár. Egy Ads szakértő pontosan tudja mit kell beállítani, hogy egy kampány megfelelően működjön és folyamatos kontroll alatt tartja a hirdetéseket.
Keresőoptimalizálás
Ami nagyon lényeges az online értékesítésben az a keresőoptimalizálás. Ez az egyik legsikeresebb online marketing eszköz. A szaktudás mellett itt rengeteg idővel kell rendelkeznünk, ha mi szeretnénk az első helyen állni a Google találati listáján. A keresőoptimalizálás magába foglalja a weboldal technikai SEO, off-page SEO és tartalmi SEO elkészítését. Az online marketing ügynökség segít a folyamatos linképítésben és tartalomgyártásban. Tudja hova érdemes linket építeni és folyamatosan dolgozik azon, hogy a fő kulcsszavakra az első helyen legyünk a Google-ben. Tartalmat gyárt webshop esetén a kategória és termék oldalakra. Folyamatos keresőbarát blogbejegyzéseket készít, hogy mindig aktuális friss tartalom jelenjen meg az oldalon, ami nem csak az organikus elérésekben játszik fontos szerepet, de vásárlásösztönző hatása egyre nagyobb mértékű.
Közösségi oldalak menedzselése
Az online marketing egyik kulcsfontosságú csatornája még a közösségi oldalak. A marketing ügynökség segít, hogy a cég közösségi csatornáin friss, érdekes és figyelemfelkeltő posztok készüljenek. Segít a fizetett hirdetések elkészítésében és optimalizálásában. Egyszóval kihozza a legjobbat a közösségi platformok adta online marketing lehetőségekből.
E-mail adatbázis építés és hírlevél készítés
Sok vállalkozás nem épít e-mail adatbázist, pedig egyre értékesebb az online marketing területén. Egyrészt a verseny folyamatosan nő az interneten. A saját adatbázissal azonban egy egyedi célközönséget érhetünk el. Ebben az esetben nem kell többet fizetnünk egy kattintásért, ha megnő a verseny. Nem zavar be egy algoritmus frissítés. Nem függünk a platformok új szabályozásaitól, amik esetleg hátrébb sorolják a céges posztjainkat. Ez a sajátunk!
Az reklámügynökség pedig a legtöbbet tudja kihozni egy jó adatbázisból. Tudja milyen funkciókat használjon egy hírlevél küldő szoftverben. Elkészíti a hírlevelet úgy, hogy a lehető legtöbb megtekintést és átkattintást kapja.
Ossza meg velünk online marketing terveit és kérjen tőlünk árajánlatot. Hozza ki a legtöbbet az internet adta lehetőségekből!