Esettanulmány- Hírlevél megnyitási arány növelése

No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Hírlevelek fontossága
Ügyféllista
Ajánlat
Cím
Történet
Megnyitási arány
Summa

Hírlevelek fontossága

A hírlevélírás nagyon jó formája az érdeklődőinkkel, ügyfeleinkkel való kapcsolattartásnak. Fontos megjegyezni, hogy a hírlevélfeliratkozás komoly érdeklődői szándékot fejez ki, ezért fontos formája a marketingnek.
Korábban a Bz Press cég felkérésére írtunk már több hírlevelet, melyek közül az egyik a EDM-ek között kimagasló – 43,1%-os – megnyitási aránnyal prosperált.
Általánosságban elmondható, hogy a hírlevelek sajnos már nem örvendnek túlzott népszerűségnek, annak ellenére, hogy a feliratozóink nagy valószínűséggel már korábbi vásárlóink -ebből következően pedig nyilvánvalóan könnyebb őket meggyőzni és konverziót generálni rajtuk keresztül. Vagyis, félig nyert üggyel indulunk. Mégis, rengeteg olyan hírlevelet kap az ember, amelynek csekély a hírértéke és a levélszemétben végzi.

 

Ügyféllista

Egy – marketing szempontból – jól elkészített hírlevél egy hasonlóan jó ajánlattal és főként egy megfelelően kezelt és karbantartott címlistával komoly sikereket hozhat egy vállalkozó számára. Az ügyféllistát érdemes a szó szoros értelmében venni, mivel elsősorban nem a mennyiség, hanem a minőség számít. Nem biztos, hogy egy sok ezer címes listával nagyobb megnyitási arányt vagy konverziót lehet elérni, mint egy jóval kisebb, de annál jobban megszűrt, valódi ügyfelek, és érdeklődőkből álló lista esetében. A BZ Press-nél is ez volt a kulcs. Hogy, az idők folyamán olyan címlistát sikerült összeállítani, akik tényleges érdeklődést mutattak a cég iránt, és akik a hírlevél feliratkozásra nem állandó spameket kaptak, hanem valódi ajánlatot. Ezért, hiába, nem elég a jó marketinges, szükség van a cég eltökéltségére is, hogy igazán akarják azt, hogy a vásárló elkötelezze magát mellettük. Épp ezért, olyan ajánlatot fogalmazzanak meg, amely megadja a vázát tartalmilag a hírlevélnek.

hírlevél

Ajánlat

Így volt ez ebben a helyzetben is. Az ajánlat 200db egyedi névjegykártya sokszorosítására vonatkozott, meglévő ügyfelek részére, ezzel kívánták megköszönni a saját sikeres gyarapodásukat és az eddigi együttműködést. Erre a remek ajánlatra kellett megírnunk egy frappáns hírlevelet, amely már a címében felkelti a figyelmet és kiemelkedik a millió levél és spam közül, mely egy cégvezetőnek nap, mint nap az elektronikus levelesládájába érkezik. Nem egyszerű feladat, de innen szép nyerni! 

Hatékony hírlevélírási minta
Cím

Először is szükség van egy remek címsorra! Azt itt le is szögezhetjük, hogy a legnehezebb feladat a megfelelő címsor megírása. Hiszen, ebben a pár szóban kell meggyőzni az olvasót, arról, hogy az idejéből áldozzon a levél elolvasására. Érdemes elképzelni az alaphelyzetet és ennek megfelelően megpróbálni kitalálni valami kreatív címet. Cégvezetőként, napi minimum 10-15 hírlevél érkezik az ember email fiókjába, de vajon melyiket fogják elolvasni?! Valószínűleg azt, amelyik utal a benne rejlő tartalomra és a benne rejlő tartalom valamilyen módon felkelti az olvasója figyelmét. Vagy olyan értékes taralmat közöl melynek a hírértéke valamilyen hozzáadott értékkel bír, vagy olyan ajánlatot tartalmaz, amely szintén felkeltheti az érdeklődést, vagy legjobb, ha mindkettőt Mi is így jártunk el: „Meglepetés partnereinknek! –Hálásan köszönjük, hogy minket választottatok!..” Vagyis már a címsorban egyértelművé tettük, hogy mi a célja a hírlevelünknek.

Történet

Story Telling: A következő rész a történetmesélésről szólt, ez egy vállalkozó számára megindító lehet, hiszen saját maga is sok nehézséggel kellett, hogy szembenézzen már egy cég felépítése során. Ebben a részben elmeséltük a vállalkozás történetét, hogy szinte a semmiből küzdötték fel magukat, egy 12nm-es helyiségből egy fekete-fehér nyomtatóval indulva. Ma már egy 600 nm-es telephelyről bármilyen grafikai munkát el tudnak végezni a gépesítésnek és a létszámnövekedésnek köszönhetően. De elsősorban arra fókuszáltunk, hogy hangsúlyozzuk az ügyfelek felé érzett hálát, hiszen ez nem jöhetett volna létre nélkülük.

Esettanulmán yhírlevél szerkesztése
Megnyitási arány

A meglévő email adatbázis ennél a hírlevélnél 1700 emailcím volt, amit ügyfelünk gyűjtött össze az évek során, elsősorban a saját ügyfelei, együttműködő partnerei listája. Az ajánlat a cég növekedését figyelembe véve is rendkívül nagyvonalú gesztusnak számít, ritkán találkozik ilyennel az ember, éppen ezért figyelemfelkeltő hatása van. ( De az ajánlatot az ügyfél már csak a levél olvasása után ismerte meg.)
Az ajándék: a 200 db névjegykártya bejelentése a köszönetnyilvánító rész után következett. Átagosan egy céges hírlevél megnyitási aránya 10%. Jelen esetben ez 43.1% volt, ami bravúrosnak számít hírlevelek körében. Itt a megrendelési arány volt közel 10% -a az 1700 kiküldött hírlevélből.

 hírlevél
Summa

Hogy miért éri ez meg ügyfelünknek?!
Nos, egyrészt azért mert innentől fogva többen fogják olvasni hírlevelét, nagyobb figyelmet fordítanak majd rá.
A másik számára még fontosabb szempont: az elköteleződés irányába. Egy ilyen nagyvonalú gesztus után, amikor a megrendelő átveszi az ajándékát, akkor biztos lesz benne, hogy legközelebb is ezt a céget keresi fel. Ráadásul számtalan mellékes megrendelés érkezett a névjegykártyák mellé, nagyon sokan úgy voltal vele, hogy akkor már rendelnek mellé ezt-azt, kinek éppen mire van szüksége a cégében.

hírlevél

Egyszóval nagyon sikereseknek mondhatjuk ezt hírlevél küldést, amelynek két fő komponense a jó ajánlat és a jó szövegírás volt. Azóta ügyfelünk hírlevél megnyitási aránya megnövekedett az átlag 9-11%-ról közel 20%-ra. Szóval, a tanulság az, hogy egy cégnek szüksége van egy működő, jó hírlevélre!

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?