Hírlevelek fontossága
Ügyféllista
Ajánlat
Cím
Történet
Megnyitási arány
Summa
A hírlevélírás nagyon jó formája az érdeklődőinkkel, ügyfeleinkkel való kapcsolattartásnak. Fontos megjegyezni, hogy a hírlevélfeliratkozás komoly érdeklődői szándékot fejez ki, ezért fontos formája a marketingnek.
Korábban a Bz Press cég felkérésére írtunk már több hírlevelet, melyek közül az egyik a EDM-ek között kimagasló – 43,1%-os – megnyitási aránnyal prosperált.
Általánosságban elmondható, hogy a hírlevelek sajnos már nem örvendnek túlzott népszerűségnek, annak ellenére, hogy a feliratozóink nagy valószínűséggel már korábbi vásárlóink -ebből következően pedig nyilvánvalóan könnyebb őket meggyőzni és konverziót generálni rajtuk keresztül. Vagyis, félig nyert üggyel indulunk. Mégis, rengeteg olyan hírlevelet kap az ember, amelynek csekély a hírértéke és a levélszemétben végzi.
Egy – marketing szempontból – jól elkészített hírlevél egy hasonlóan jó ajánlattal és főként egy megfelelően kezelt és karbantartott címlistával komoly sikereket hozhat egy vállalkozó számára. Az ügyféllistát érdemes a szó szoros értelmében venni, mivel elsősorban nem a mennyiség, hanem a minőség számít. Nem biztos, hogy egy sok ezer címes listával nagyobb megnyitási arányt vagy konverziót lehet elérni, mint egy jóval kisebb, de annál jobban megszűrt, valódi ügyfelek, és érdeklődőkből álló lista esetében. A BZ Press-nél is ez volt a kulcs. Hogy, az idők folyamán olyan címlistát sikerült összeállítani, akik tényleges érdeklődést mutattak a cég iránt, és akik a hírlevél feliratkozásra nem állandó spameket kaptak, hanem valódi ajánlatot. Ezért, hiába, nem elég a jó marketinges, szükség van a cég eltökéltségére is, hogy igazán akarják azt, hogy a vásárló elkötelezze magát mellettük. Épp ezért, olyan ajánlatot fogalmazzanak meg, amely megadja a vázát tartalmilag a hírlevélnek.
Így volt ez ebben a helyzetben is. Az ajánlat 200db egyedi névjegykártya sokszorosítására vonatkozott, meglévő ügyfelek részére, ezzel kívánták megköszönni a saját sikeres gyarapodásukat és az eddigi együttműködést. Erre a remek ajánlatra kellett megírnunk egy frappáns hírlevelet, amely már a címében felkelti a figyelmet és kiemelkedik a millió levél és spam közül, mely egy cégvezetőnek nap, mint nap az elektronikus levelesládájába érkezik. Nem egyszerű feladat, de innen szép nyerni!
Először is szükség van egy remek címsorra! Azt itt le is szögezhetjük, hogy a legnehezebb feladat a megfelelő címsor megírása. Hiszen, ebben a pár szóban kell meggyőzni az olvasót, arról, hogy az idejéből áldozzon a levél elolvasására. Érdemes elképzelni az alaphelyzetet és ennek megfelelően megpróbálni kitalálni valami kreatív címet. Cégvezetőként, napi minimum 10-15 hírlevél érkezik az ember email fiókjába, de vajon melyiket fogják elolvasni?! Valószínűleg azt, amelyik utal a benne rejlő tartalomra és a benne rejlő tartalom valamilyen módon felkelti az olvasója figyelmét. Vagy olyan értékes taralmat közöl melynek a hírértéke valamilyen hozzáadott értékkel bír, vagy olyan ajánlatot tartalmaz, amely szintén felkeltheti az érdeklődést, vagy legjobb, ha mindkettőt Mi is így jártunk el: „Meglepetés partnereinknek! –Hálásan köszönjük, hogy minket választottatok!..” Vagyis már a címsorban egyértelművé tettük, hogy mi a célja a hírlevelünknek.
Story Telling: A következő rész a történetmesélésről szólt, ez egy vállalkozó számára megindító lehet, hiszen saját maga is sok nehézséggel kellett, hogy szembenézzen már egy cég felépítése során. Ebben a részben elmeséltük a vállalkozás történetét, hogy szinte a semmiből küzdötték fel magukat, egy 12nm-es helyiségből egy fekete-fehér nyomtatóval indulva. Ma már egy 600 nm-es telephelyről bármilyen grafikai munkát el tudnak végezni a gépesítésnek és a létszámnövekedésnek köszönhetően. De elsősorban arra fókuszáltunk, hogy hangsúlyozzuk az ügyfelek felé érzett hálát, hiszen ez nem jöhetett volna létre nélkülük.
A meglévő email adatbázis ennél a hírlevélnél 1700 emailcím volt, amit ügyfelünk gyűjtött össze az évek során, elsősorban a saját ügyfelei, együttműködő partnerei listája. Az ajánlat a cég növekedését figyelembe véve is rendkívül nagyvonalú gesztusnak számít, ritkán találkozik ilyennel az ember, éppen ezért figyelemfelkeltő hatása van. ( De az ajánlatot az ügyfél már csak a levél olvasása után ismerte meg.)
Az ajándék: a 200 db névjegykártya bejelentése a köszönetnyilvánító rész után következett. Átagosan egy céges hírlevél megnyitási aránya 10%. Jelen esetben ez 43.1% volt, ami bravúrosnak számít hírlevelek körében. Itt a megrendelési arány volt közel 10% -a az 1700 kiküldött hírlevélből.
Hogy miért éri ez meg ügyfelünknek?!
Nos, egyrészt azért mert innentől fogva többen fogják olvasni hírlevelét, nagyobb figyelmet fordítanak majd rá.
A másik számára még fontosabb szempont: az elköteleződés irányába. Egy ilyen nagyvonalú gesztus után, amikor a megrendelő átveszi az ajándékát, akkor biztos lesz benne, hogy legközelebb is ezt a céget keresi fel. Ráadásul számtalan mellékes megrendelés érkezett a névjegykártyák mellé, nagyon sokan úgy voltal vele, hogy akkor már rendelnek mellé ezt-azt, kinek éppen mire van szüksége a cégében.
Egyszóval nagyon sikereseknek mondhatjuk ezt hírlevél küldést, amelynek két fő komponense a jó ajánlat és a jó szövegírás volt. Azóta ügyfelünk hírlevél megnyitási aránya megnövekedett az átlag 9-11%-ról közel 20%-ra. Szóval, a tanulság az, hogy egy cégnek szüksége van egy működő, jó hírlevélre!
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.