Tartalomjegyzék:
Mi is az adaptív hirdetés
Milyen előnyökkel jár ez a hirdetés típus
Tippek a jó hirdetéshez
Adaptív hirdetés minta
Úgy érezi elég rutinos az Adwords hirdetések kezelésében és az optimalizálási pontszáma is elég magas. Aztán jön egy új Google módosítás és az optimalizálási pontszám a felére esik vissza. Kutakodásba kezd, ez vajon mitől lehet. Az Adwords fel is hívja a figyelmét, hogy ez bizony azért van mert nem használja az új adaptív hirdetés funkciót. Amennyiben elindít egy új hirdetés csoportot, a harmadik hirdetési szöveg variációnál automatikusan felajánl a rendszer egy adaptív hirdetést.
Adaptív hirdetés? Már megint egy újabb fogalom a Google szótárában. Mit is jelent ez pontosan?
Az adaptív hirdetés automatikusan úgy módosítja a hirdetés méretét, megjelenését és formátumát, hogy pontosan kitöltse a rendelkezésre álló hirdetési területet. Az adaptív hirdetés ezért megjelenhet kisméretű szöveges hirdetés formájában, vagy akár nagyméretű képes hirdetésként. A hirdető megadja a tartalominformációkat például címsorok, leírások, képek. Ezután a Google Ads-ra bízza hogyan hozza létre az interneten megjelenő hirdetést. Az adaptív hirdetés a Display Hálózaton szuperül illeszkedik bármilyen hirdetési helyhez. Natív formázást is alkalmazhat rájuk a megjelenítési webhely színvilágának és hangulatának megfelelően.
A legtöbben mégsem használják az adaptív hirdetést. A fő oka az, hogy nem ismerik jól és úgy gondolják a Google majd úgy dobálja össze a mondatokat, hogy azok értelmetlen egységet alkotnak majd.
Akkor mégis hogy lehet, hogy sokan mégis használják ezt a Google Adwords hirdetési formát?
Eddig létrehozott legalább 2-3 hirdetés variációt és ezeken filózott közben: Vajon melyik mondatot rakja előre? Milyen sorrendben legyenek a mondatok? A 2. leírás lehet már nem lesz látható, de lehet hogy pont az a nyerő mondat?
Az adaptív hirdetés ezeket a kérdéseket mind megválaszolja ön helyett! A Google gépi tanulási modelljének köszönhetően a teljesítményelőzményekből elkészített előrejelzések alapján megállapítja ezt. Megmutatja milyen kombináció az optimális, hogy nagyobb eséllyel rákattintsanak a hirdetésére.
Az előzőekben leírtak alátámasztják, hogy így bizony a hirdetéskezelőben eltöltött időt is lefaraghatja. Kevesebb időt vesz igénybe a kampányokon és hirdetéscsoportokon belüli hirdetésportfóliók kezelése. Több időt fordíthat a teljesítmény fokozására az adaptív hirdetéseken belül.
A különböző méreteknek és elemeknek köszönhetően gyakorlatilag bármely rendelkezésre álló hirdetési helyet kitöltenek. Egy adaptív vizuális hirdetés az egyik weboldalon natív szalaghirdetés formájában, a következőn már dinamikus szöveges formában jelenik meg. Maximalizálható ez a hirdetési forma videók felvételével. Ha a Google Adwords azt állapítja meg, hogy a videók jobb teljesítményt nyújtanak, akkor képek helyett ezt a hirdetési lehetőséget használja.
Az adaptív vizuális hirdetések jól támogatják a dinamikus remarketinget. A kampányokhoz feedet is kapcsolhat. Ezek a hirdetések olyan feedből jelenítenek meg személyre szabott tartalmakat, amelyet ön szabályozhat és vehet fel a kampányához.
Persze szuper, ha pont belefér a 30 karakter a címsorba és a 90 karakter a hosszú címsorba. Viszont ne ezen legyen a lényeg!
A címsorban akár lehet egy kulcsszó vagy egy long tail kulcsszó. Ezek tökéletesen elmondják miről is szól a hirdetés. Könnyen illeszkedik minden hirdetés variációban, ha így építi fel az összes címsort.
Milyen problémákra ad megoldást a terméke? Milyen élethelyzetben használható? Milyen érzékszervekre hat? Ha vannak fő célcsoportok emelje ki őket. (Pl. orvosok) A lényeg, hogy mutasson meg több indokot miért jó a terméke. Az egyik biztosan célba talál.
Persze nem kell erőltetett munka árán, de jó ha minél több variáció áll rendelkezésre a Google számára.
A címsorokban használjon népszerű és egyben releváns kulcsszó variációkat. Ebben segítségére lehetnek a korábbi hirdetései vagy az Adwords kulcsszó tervezője.
Itt már egészen nyugodtan gondolkodhat hosszabb mondatokban. Kifejtheti mit is ajánl pontosan a hirdetésében. Legyen benne mindenképp egy cselekvésre késztetés. Mit vár el az érdeklődőtől? Például: Kérjen tőlünk árajánlatot! Nézze meg a részletek weboldalunkon! Kattintson a vásárláshoz! Vegye meg most!
Nem kell attól sem tartani, ha a megjelenített oldalon nem fér ki a teljes szöveg. A rendszer három pontot tesz a végére, így egyik mondat sem lesz értelmetlen.
Az adaptív hirdetéseknél is fontos a követő URL beállítása ahhoz, hogy mérni tudja a hirdetés teljesítményét. Ne felejtse el ezt a beállítást sem!
Továbbá az adaptív vizuális hirdetéseknél attraktív képeket használjon, ami minél kevesebb szöveget tartalmazzon. Itt is a Google által megszabott képméreteket használhatja. Az embléma használata nem kötelező, de javasolt.
Ha jól fogalmazza meg a mondatokat, akkor attól sem kell félnie, hogy a Google értelmetlen variációkban jeleníti meg. Használja a hirdetés írásakor az előnézet funkciót. Megmutatja, hogy a különböző variációk olvasható képet mutatnak-e.
Segítünk egy marketing szöveg minta példában a Moodo illatosítón keresztül a jól felépített adaptív hirdetésre.
adaptív hirdetés szöveg minta
Versenyeztesse a kibontott szöveges hirdetést és a reszponzív keresési hirdetést. Figyelje meg milyen eredményeket hoznak. Persze nem kell egyiket sem szüneteltetni, ha rosszabb eredményt hoz. Próbáljuk meg inkább a rosszabbul teljesítettet feljavítani. Minél több hirdetési formát használ a Google Adwords-ben, annál szélesebb körhöz jut el az üzenete.
Itt is érvényes az a szabály, aki a gyorsabb az piaci előnyt szerez. Tehát nem érdemes várni az adaptív hirdetés elindításával. Ha bizonytalan a használatában érdemes Adwords szakemberre bízni ezt a feladatot.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.