Titokdoboz
„A bőre őre..”
Húsgolyó PR kommentáradat
Ikea bunkerösszeszerelési útmutató
„Free at Last”
A Magyar Tejföl legutóbbi bravúros pr húzása ihlette ennek a cikknek a megírását. Hogy összeszedjünk olyan, egyszerű, hétköznapi leleményességből csillagos 5-ös marketingfogásokat, amiket egy darabig biztosan nem felejtünk el.
Manapság már a mindennapjaink részévé váltak a reklámok. Olyannyira, hogy szinte észre sem vesszük őket. Mégis biztosan akad olyan, aki még emlékszik a 80-as évek régi élelmiszerreklámjaira. Az akkori „piaci” helyzet nem tette lehetővé a mai kapitalista világban értelemszerű versenyt a termékek között. Így előfordult olyan is, hogy nem is a márkát, csupán magát a terméket reklámozták ( pl.: hurka-reklám, tejföl reklám). Ha mégis létezett valaminek konkurenciája, abban az esetben is egy-két márka lefedte az adott termék teljes piacát.
Az azóta eltelt időben egyre inkább a nyugati szokásokat másoltuk – a reklámipar területén legalábbis biztos. Ezek a régi reklámok, még az akkori népszokásokkal probáltak operálni és megfogni minket, ott, ahol a magyar népet a legkönnyebb: a gyomránál. Az Alföldi Tej Kft. ide nyúlt vissza nagy leleményességgel, mikor a tejfölösdobozaira – a magyar titokdobozokra- melyek minden magyar fagyasztószekrény oszlopos tagjai, segítséget adott a meglepetések elkerülése érdekében és jelölhetővé tette milyen készételt fogunk benne lefagyasztani.
Ez a példa bravúros marketingfogások 5-ös listáján, ismételten tökéletesen jól szemlélteti azt, hogy a kreatívitás mennyire fontos és mennyire nem elhanyagolható szempont. Hiába a milliós reklámkampányok, egy ilyen ötlettel rengeteg emberhez el lehet érni a hírek terjedésének legősibb és leghatásosabb formájával, hiszen szájról-szájra terjed, jóízű (sic) nevetések között, mivel mindannyian jól értjük a tréfát, merthogy annyira jellemző ránk ez a szokás.
S hogy maradjunk a magyar példáknál: mindenki, aki élt és mozgott a 80-as években (és a később születettek közül is többen) emlékszik a Fabulon reklámjára Pataki Ágival. Az ominózus alkotás a 80-as évek elején készült és így került fel a „A bőre őre” szlogen egy ház tűzfalára, Budapesten. Pataki Ági azóta betöltötte a 68-at és régóta nem modellkedik már. Mégis, a Helia –D felkérésére és pozitív nyugati minták hatására igent mondott. ( A Helia-D volt a 80-as években a Fabulon márka egyetlen valódi konkurenciája ) Így történhetett, hogy 38 év és pár száz méter különbséggel pataki Ági újra a Kiskörútról mosolyog le ránk egy gigaplakátról. (Az eredeti ikonikus reklámot ma is őrzik az Országos Műemlékvédelmi Hivatal raktárjában.)
A korosztályt képviselő nők közül sokan biztosan emlékeznek még a régi hirdetésre és ennek az új kampánynak a sikeressége is ebben rejlik majd.
A humor egy másik olyan marketingfogás, ahol ha megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt és nem vagyunk sem sértőek, sem trágárok, akkor rendkívül nagy hatást érhetünk el vele és emlékezetessé tehetjük a márka egy-egy pillanatát. Ilyen volt a Lidl Magyarország januári posztja is, amiben azt írták, hogy nem kell Svédországig mennünk egy igazán autentikus húsgolyóért, így reklámozva saját márkás terméküket és utalva az ikonikussá vált IKEA húsgolyókra. ..már önmagában is szórakoztató utalás lett volna, de az IKEA sem hagyta annyiban, egyetértően alákommentelte az álláspontját: „ Sok jó húsgolyó, kis helyen is elfér..”
Ezzel kezdetét vette az eddig példa nélküli PR kommentáradat a Lidl posztja alatt, amiben mindenki kivette a maga részét: a H&M, a Lego, a Kométa, a Jagermeister és igen, még a Coca-Cola is…
Végeredmény: 43K like, vagy reakció, 17K hozzászólás, 8,3K megosztás… Szép munka! ( A kép korábban készült, 2020. május 25-én tartott az idézett eredménynél a poszt! )
Mintahogy a fenti példa is mutatja, az IKEA híres a bravúros marketingfogások terén és láthatóan szeretik kihasználni az aktualitásokat. Ez pedig nélkülözhetetlen marketing szempontból, hogy időről-időre reagáljunk a fontos és érvényes történésekre és ezek közül is legfőképpen azokra, melyek a célcsoportunkat a leginkább foglalkoztatják. Természetesen a koronavírus témaköre is ide tartozik. Ez egy olyan helyzet, ami szinte mindenkit érint vagy érintett valamilyen formában és amiben nagy hasznát vehettük egy kis szórakoztatásnak.
A márka a tőle megszokott módon humorral reagált az eseményekre és a méltán elhíresült, gyakran kritizált összeszerelési útmutatóira. A családosokat szólította meg (elsődleges célcsoportját egyben ) bunker építési tippekkel.
Végezetül a személyes kedvencem: Dieter Zetsche a Mercedes korábbi vezérigazgatója nyugdíjazása napján behoppan egy BMW i8 Roadster-be. Zseniális. A két cég üzengetése egymásnak nem újkeletű, de valójában nem komoly párbajról, csupán zrikálásról van szó, ami nem a másik kárára történik, hanem csak a hecc kedvéért, hiszen mindkét márka felépítette már magát és egyfajta életérzést árul. Így történt, hogy a BMW bemutatja, hogy képzeli Dieter Zetsche -aki több, mint negyven évig dolgozott a stuttgarti autógyárnak és 13 évig volt a vezérigazgatója- utolsó munkanapját a nyugalmazása előtt.
A reklámban utolsó munkanapjáról hazatérve elköszön a Merci sofőrjétől, majd kihajt a garázsból egy BMW i8 Roadster-rel. Majd a videó legvégén a BMW megköszönte Dieter Zetsche-nek – és ezzel egyben a Mercedesnek is – a sok évnyi inspirációt. A videót ITT tudjátok megtekinteni:
Ezek a bravúros marketingfogások is kitűnően szemléltetik , hogy miért merjen az ember kreatív lenni a marketing terén, hiszen manapság mikor óriási mennyiségben ömlenek ránk a hirdetések, reklámok az egyediség az egyetlen kiút a vásárlók figyelméhez.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.