Bravúros marketingfogások

No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Titokdoboz
„A bőre őre..”
Húsgolyó PR kommentáradat
Ikea bunkerösszeszerelési útmutató
„Free at Last”

Bravúros marketingfogások a itthon

Titokdoboz

A Magyar Tejföl legutóbbi bravúros pr húzása ihlette ennek a cikknek a megírását. Hogy összeszedjünk olyan, egyszerű, hétköznapi leleményességből csillagos 5-ös marketingfogásokat, amiket egy darabig biztosan nem felejtünk el.

Manapság már a mindennapjaink részévé váltak a reklámok. Olyannyira, hogy szinte észre sem vesszük őket. Mégis biztosan akad olyan, aki még emlékszik a 80-as évek régi élelmiszerreklámjaira. Az akkori „piaci” helyzet nem tette lehetővé a mai kapitalista világban értelemszerű versenyt a termékek között. Így előfordult olyan is, hogy nem is a márkát, csupán magát a terméket reklámozták ( pl.: hurka-reklám, tejföl reklám). Ha mégis létezett valaminek konkurenciája, abban az esetben is egy-két márka lefedte az adott termék teljes piacát.
Legjobb marketingfogások

Az azóta eltelt időben egyre inkább a nyugati szokásokat másoltuk – a reklámipar területén legalábbis biztos. Ezek a régi reklámok, még az akkori népszokásokkal probáltak operálni és megfogni minket, ott, ahol a magyar népet a legkönnyebb: a gyomránál. Az Alföldi Tej Kft. ide nyúlt vissza nagy leleményességgel, mikor a tejfölösdobozaira – a magyar titokdobozokra- melyek minden magyar fagyasztószekrény oszlopos tagjai, segítséget adott a meglepetések elkerülése érdekében és jelölhetővé tette milyen készételt fogunk benne lefagyasztani.

Ez a példa bravúros marketingfogások 5-ös listáján, ismételten tökéletesen jól szemlélteti azt, hogy a kreatívitás mennyire fontos és mennyire nem elhanyagolható szempont. Hiába a milliós reklámkampányok, egy ilyen ötlettel rengeteg emberhez el lehet érni a hírek terjedésének legősibb és leghatásosabb formájával, hiszen szájról-szájra terjed, jóízű (sic) nevetések között, mivel mindannyian jól értjük a tréfát, merthogy annyira jellemző ránk ez a szokás.
Legjobb PR fogások

„A bőre őre..”

S hogy maradjunk a magyar példáknál: mindenki, aki élt és mozgott a 80-as években (és a később születettek közül is többen) emlékszik a Fabulon reklámjára Pataki Ágival. Az ominózus alkotás a 80-as évek elején készült és így került fel a „A bőre őre” szlogen egy ház tűzfalára, Budapesten. Pataki Ági azóta betöltötte a 68-at és régóta nem modellkedik már. Mégis, a Helia –D felkérésére és pozitív nyugati minták hatására igent mondott. ( A Helia-D volt a 80-as években a Fabulon márka egyetlen valódi konkurenciája ) Így történhetett, hogy 38 év és pár száz méter különbséggel pataki Ági újra a Kiskörútról mosolyog le ránk egy gigaplakátról. (Az eredeti ikonikus reklámot ma is őrzik az Országos Műemlékvédelmi Hivatal raktárjában.)
Legjobb PR húzások

A korosztályt képviselő nők közül sokan biztosan emlékeznek még a régi hirdetésre és ennek az új kampánynak a sikeressége is ebben rejlik majd.

Húsgolyó PR kommentáradat

A humor egy másik olyan marketingfogás, ahol ha megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt és nem vagyunk sem sértőek, sem trágárok, akkor rendkívül nagy hatást érhetünk el vele és emlékezetessé tehetjük a márka egy-egy pillanatát. Ilyen volt a Lidl Magyarország januári posztja is, amiben azt írták, hogy nem kell Svédországig mennünk egy igazán autentikus húsgolyóért, így reklámozva saját márkás terméküket és utalva az ikonikussá vált IKEA húsgolyókra. ..már önmagában is szórakoztató utalás lett volna, de az IKEA sem hagyta annyiban, egyetértően alákommentelte az álláspontját: „ Sok jó húsgolyó, kis helyen is elfér..”
bravúos marketingfogások

Ezzel kezdetét vette az eddig példa nélküli PR kommentáradat a Lidl posztja alatt, amiben mindenki kivette a maga részét: a H&M, a Lego, a Kométa, a Jagermeister és igen, még a Coca-Cola is…

Végeredmény: 43K like, vagy reakció, 17K hozzászólás, 8,3K megosztás… Szép munka! ( A kép korábban készült, 2020. május 25-én tartott az idézett eredménynél a poszt! )

Bravúros marketingfogások a nagyvilágban:

Ikea bunkerösszeszerelési útmutató

Mintahogy a fenti példa is mutatja, az IKEA híres a bravúros marketingfogások terén és láthatóan szeretik kihasználni az aktualitásokat. Ez pedig nélkülözhetetlen marketing szempontból, hogy időről-időre reagáljunk a fontos és érvényes történésekre és ezek közül is legfőképpen azokra, melyek a célcsoportunkat a leginkább foglalkoztatják. Természetesen a koronavírus témaköre is ide tartozik. Ez egy olyan helyzet, ami szinte mindenkit érint vagy érintett valamilyen formában és amiben nagy hasznát vehettük egy kis szórakoztatásnak.
marketingfogás

A márka a tőle megszokott módon humorral reagált az eseményekre és a méltán elhíresült, gyakran kritizált összeszerelési útmutatóira. A családosokat szólította meg (elsődleges célcsoportját egyben ) bunker építési tippekkel.

„Free at Last”

Végezetül a személyes kedvencem: Dieter Zetsche a Mercedes korábbi vezérigazgatója nyugdíjazása napján behoppan egy BMW i8 Roadster-be. Zseniális. A két cég üzengetése egymásnak nem újkeletű, de valójában nem komoly párbajról, csupán zrikálásról van szó, ami nem a másik kárára történik, hanem csak a hecc kedvéért, hiszen mindkét márka felépítette már magát és egyfajta életérzést árul. Így történt, hogy a BMW bemutatja, hogy képzeli Dieter Zetsche -aki több, mint negyven évig dolgozott a stuttgarti autógyárnak és 13 évig volt a vezérigazgatója- utolsó munkanapját a nyugalmazása előtt.
legjobb marketingfogások

A reklámban utolsó munkanapjáról hazatérve elköszön a Merci sofőrjétől, majd kihajt a garázsból egy BMW i8 Roadster-rel. Majd a videó legvégén a BMW megköszönte Dieter Zetsche-nek – és ezzel egyben a Mercedesnek is – a sok évnyi inspirációt. A videót ITT tudjátok megtekinteni:

Ezek a bravúros marketingfogások is kitűnően szemléltetik , hogy miért merjen az ember kreatív lenni a marketing terén, hiszen manapság mikor óriási mennyiségben ömlenek ránk a hirdetések, reklámok az egyediség az egyetlen kiút a vásárlók figyelméhez.

 

Ha ez a cikk felkeltette az érdeklődését és kreatív kampányban gondolkozik, keressen minket bizalommal: ITT!

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Csaba Mile
Csaba Mile
12:34 17 Jun 20
after 2 years of collaboration, professionalism and flexibility resulted in a Google Ads business that produced very... good metrics. I can only recommend :)read more
Andrea Kovács
Andrea Kovács
12:40 20 Apr 20
Norbert, We are very grateful for your resilient attitude in a crisis situation, for your loyal behavior towards us.... Thanks for the "Free Webinars" from which we got a lot of good ideas too. And thank you for the extra time you took to get us out of the chase as well. Andrea Kovácsread more
István Szabó
István Szabó
17:40 23 Nov 19
During the ordering process, Google Ads ads management, SEO building and Facebook ad management were discussed. I... didn't have any problems. While the Pallas Communication team is not lightning fast, it puts on the table extremely precise work and I thank them for their outstanding results. A professional team, they do an outstanding job in our online marketing. Norbert Bökönyi is the best Adwords and Internet marketing expert for me. We need to slowly increase the quantities we order from our suppliers, and we have received as many orders as he has managed our Google Adwords account and marketing. Thank you for the results.read more
László Németh
László Németh
09:48 19 Nov 19
Slowly For two years we have been working with the agency, the service I received and the ideas have exceeded my... expectations. We use Google Ads, AdWords and SEO services and we achieved good results in all three areas.read more
Ádám Kiss
Ádám Kiss
07:29 25 Oct 19
Thank you very much for your work on our Facebook and Instagramm pages and for all the great ideas and friendly... attitude!read more
See All Reviews

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?

MOST TÉRÍTÉSMENTES! KORONA VÍRUS WEBINAR VEZETŐKNEK, CÉGTULAJDONOSOKNAK