Adwords hirdetés – hogyan szerezzen vállalkozásának új ügyfeleket?

No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Tartalomjegyzék:

Adwords hirdetés
Hirdetések fő beállításai
Kulcsszavak beállítása és kizárása
A jó hirdetés szöveg
Hirdetés típusok
Adwords hirdetés mérhetősége
A weboldal szerepe az Adwords hirdetésben


Az online hirdetési stratégiák egyik fő eszköze a Google Adwords hirdetések. Az AdWords a Google hirdetési rendszere és a felhasználók majdnem mindegyikét érinti. Mindenki használja a Google keresőmotorját és mindenkivel szembejönnek hirdetések. Ez egy nagyon jó módszer arra, hogy növeljük a látogatóink számát és rajtuk keresztül az értékesítéseket is.
Az AdWords hirdetés egyik legnagyobb előnye a mérhetősége. Konkrét adatokat kapunk (kattintások száma, megjelenés). Amik alapján aztán nagyon pontosan meghatározhatjuk kinek jelenjen meg a hirdetésünk. A jó kulcsszavak használatával pont azoknak jelenik meg, akik érdeklődnek a termékünk, szolgáltatásunk iránt. Vagyis közvetlenül a potenciális vásárlóinkat célozhatjuk meg vele.

a jó adwords hirdetés

AdWords hirdetések fő beállításai


Az Adwords hirdetéseknél a kattintások után (Pay Per Click) fizetünk, de ezen felül a minőségi mutatót is figyelembe veszi a „nagy testvér”. Fontos, hogy tartalmilag mennyire kapcsolódik a hirdetésünk és az érkező oldalunk az adott kulcsszóhoz.

Emellett napi keretet is be lehet állítani a hirdetéseknél. El kell dönteni mekkora az az összeg, melyet egy nap alatt elköltünk, hogy a hirdetésünk megjelenjen a közönségünknek. Ezen felül azt is megszabhatjuk, hogy maximum mennyit vagyunk hajlandóak kifizetni egy kattintásért.

Mivel beállíthatjuk azt is, hol szeretnénk, hogy megjelenjen a hirdetésünk lokálisan, ezért kis cégeknek is nagyon jó lehetőség, nem csak nagyvállalatoknak. Vannak olyan nagy webshopok, akik az egész ország területén szeretnének megjelenni, míg a helyi kisvállalkozások csak az adott térségben – erre is van lehetőség.

Ha az Adwords hirdetés során azt szeretnénk elérni, hogy több látogatója legyen a weboldalunknak, akkor a kattintás utáni fizetés a legideálisabb. Ha azt szeretnénk, hogy minél több ember keresései között jöjjön szembe a márkanevünk/ajánlatunk, akkor a megjelenítések lesznek a fontosak. Ha pedig azt szeretnénk, hogy végrehajtsanak valamilyen műveletet a weboldalunkon, akkor a konverzió alapú hirdetési stratégia lesz számunkra a legmegfelelőbb.

Kulcsszavak beállítása és kizárása

A megfelelő kulcsszó megtalálásához segítségedre lesz a Google kulcsszótervezője. Itt láthatjuk, hogy mennyien kerestek egy adott kulcsszóra és segít még további releváns kulcsszavakat találni. Zárjuk ki a negatív kulcsszavakat is, hogy mi az, amire nem akarunk megjelenni. Például egy vega étterem nagy valószínűséggel nem akar majd megjelenni a magyaros ételek kifejezésre. az Adwords hirdetés lényegi része ez, mivel ha nem zárjuk ki jól a negatív kulcsszavakat, akkor irreleváns kereséseknél is megjelenünk a hirdetésünk. Vagyis elpocsékolt pénz lesz a kattintás, hiszen a kereső személy nem azt a tartalmat fogja kapni, amiért a keresést indította.

A jó Adwords hirdetés szöveg

Ha ezeken a lépéseken túl vagyunk, akkor a következő feladatunk a hirdetés szövegének megírása lesz. Ez is egy fontos rész, hiszen itt pár sornyi lehetőségünk van arra, hogy megragadjuk az olvasónk figyelmét. Ezeket a szövegeket úgy kell megírni, hogy a többi hirdetés közül kiemelkedjen, megkülönböztesse magát a versenytársaktól. Miért jobb ez a termék/szolgáltatás, mitől más? Cselekvésre kell ösztönözni az olvasót. Szerepeltetni kell a fő kulcsszavakat.
Írjunk legalább három Adwords hirdetés szöveget egy hirdetés csoporthoz. Ez majd segít eloszlatni a bizonytalanságunkat, hogy vajon jó hirdetés szöveget írtunk-e. A Google azt a hirdetést fogja legtöbbször megjeleníteni, amire a legtöbben kattintanak. Az adaptív hirdetés pedig segít összerendezni úgy a mondatokat, hogy a legjobb eredményeket érjük el. Készítsünk egy ilyen reszponzív hirdetés típust is.


Az Adwords keresési hirdetéseken túl

Ha a legtöbbet szeretnénk kihozni az Adwords hirdetésből, akkor nem elég elindítani egy-egy keresési hirdetést. Ki kell aknázni az Adwords hirdetési típusokban rejlő lehetőségeket. Készítsünk display, videó, remarketing vagy shopping kampányokat is. Tapasztaljuk meg melyik hirdetés típus a legjövedelmezőbb az iparágunknak és abba fektessük a hirdetési keretünk nagyobb hányadát.

Adwords hirdetések pontos mérésekkel

Az Adwords hirdetések nagy előnye a követhetőség. Mérések beállításával követni tudod, hogy a vásárló jelöltek milyen tevékenységet folytattak az oldaladon. Sikrült e konverziót elérni? Mikor hagyták el az oldalt? Ezek mind-mind olyan fontos információk, amelyek segítségével pontosabb képet kaphatunk arról, hogyan lehetne még hatékonyabb a hirdetésünk, a honlapunk és az értékesítési stratégiánk. Ami pedig a legfontosabb, hogy ki tudjuk számolni mennyi nyereség származik a fizetett Adwords hirdetésekből.

Az Adwords hirdetés beállításai minél pontosabbak, ügyesebbek, annál költséghatékonyabb a kampány maga. Úgy tűnhet, hogy a Google hirdetési rendszere nem is oly nagy ördöngösség, mint elsőre hittük – de ne hagyjuk, hogy a látszat megtévesszen bennünket. Az online marketinges szakmán belül sokan csak erre specializálódnak, hogy minél jobb kampányokat hozzanak létre. Érdemes olyan céget megbíznunk a feladattal, aki régóta foglalkozik Adwords hirdetésekkel. Ha valaki csak most kezd bele, akkor nagy valószínűség szerint eleinte nem a várt eredményeket fogja kapni. Itt sajnos a tanuló pénz elég sok lehet.

eredményes adwords hirdetés

A weboldal szerepe az Adword hirdetésben

Lehetünk nagyon ügyesek az Adword kampány beállításban és a hirdetési szöveg elkészítésében, de kell még egy fontos összetevő a jó hirdetéshez. Szükség lesz egy landoló oldalra, ahova a hirdetésre kattintó érkezni fog. Ez lehet kifejezetten a hirdetéshez elkészített landoló oldal vagy egy olyan oldal választása, ami jól kifejti a hirdetésünket. Egy webshop esetében egy kategória vagy egy termék oldal. A lényeg, hogy pontosan arra a tartalomra vigyen, ami a hirdetésben szerepel. A vásárló nem fog keresgélni az oldalunkon. Nagy valószínűséggel egy valami érdekli és az nem más, mint amit keresőszóként beírt a Google-ben. Az Adwords hirdetésnél ne akarjuk minden termékünket egy hirdetésben eladni. Itt fontos, hogy készítsünk minden termék csoporthoz, vagy akár minden termékhez külön hirdetés csoportot. Csak így fog jól teljesíteni a megadott keresési kulcsszavakra a hirdetésünk.

Nézzük min múlhat még az Adwords hirdetésünk sikeressége:

  • A weboldalunk vásárlóbarát legyen, tehát könnyen eligazodjon a vásárló és a kosár folyamat is egyszerűen kezelhető legyen.
  • Töltődjön be gyorsan az oldal, a mai felhasználónak nincs túl sok ideje, erre főleg nem.
  • A weboldalon kapjon meg minden információt a termékről vagy szolgáltatásról. Ha kérdés marad benne, az bizony meghiúsíthatja a vásárlást.
  • Nem jó a termék kép. Túl kicsi, túl homályos, nem adja vissza a színeket, nem elég vonzó. Rengeteg apróságon elbukhat egy vásárlás.
  • Nem azt kapja a weboldalon, amit a hirdetésben ígértek neki.

Ez csak néhány fontos szempont, amire oda kell figyelnünk. Ezért is kell folyamatosan elemeznünk az Adwords hirdetésből érkező látogatókat, hogy kiderüljön pontosan min bukik el a vásárlás.
Az Adword hirdetést nem elég egyszer jól beállítani és megteremteni hozzá a jó weboldalt. Folyamatosan mérni kell, alkalmazkodni a vevő igényekhez. Javítani a hirdetési szöveget. Kifürkészni új jó eredményeket hozó keresési kulcsszavakat és ezt felvenni a kulcsszó listába. A keresési kifejezésekből folyamatos kizáró kulcsszó listákat készíteni stb. stb. Az Adwords fiók kezelés folyamatos munkával jár, ezzel számolnunk kell. Ezért is jöhet jól egy Adwords szakemberrel együtt dolgozni. Így folyamatosan jó kezekben lehet a hirdetése.

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Csaba Mile
Csaba Mile
12:34 17 Jun 20
bő 2 éves együttműködés után a szakmaiság és a rugalmasság egy igen jó mutatókat produkáló Google Ads... tevékenységet eredményezett. Csak ajánlani tudom :)read more
Andrea Kovács
Andrea Kovács
12:40 20 Apr 20
Norbi, Nagyon hálásak vagyunk a válságos helyzetben kapott talpraesett hozzáállásodért, a velünk szemben... tanúsított lojális magatartásodért. Köszönet a "Térítésmentes Webináriumokért", amelyekből rengeteg jó ötletet kaptunk mi is. És köszönjük a plusz idődet, amelyet arra szántál, hogy kihúzz minket is a csávából. Kovács Andrearead more
István Szabó
István Szabó
17:40 23 Nov 19
A megrendelés során megbeszéltek szerint zajlanak a Google Ads hirdetések kezelése, a SEO építése, valamint a... Facebook hirdetések menedzselése. Semmilyen problémát nem tapasztaltam. A Pallas Communication csapata ugyan nem villámgyors, de kifejezetten precíz munkát tesz le az asztalra és kiemelt eredményeket köszönhetek nekik. Egy profi csapat, kimagasló munkát végeznek az online marketingünkben. Bökönyi Norbert a számomra a legjobb Adwords és internetes marketing szakember. Lassan bővítenünk kell a beszállítóinktól rendelt mennyiségeket, annyi megrendelést kapunk, amióta ő kezeli a Google Adwords fiókunkat és a marketingünket. Hálásan köszönöm az eredményeket.read more
László Németh
László Németh
09:48 19 Nov 19
Lassan Két éve dolgozunk együtt az ügynökséggel, a kapott szolgáltatással, ötletekkel felül múlták... várakozásaimat. Google Ads, AdWords és SEO szolgáltatást is igénybe vettünk és mindhárom területen szép eredményeket értünk el.read more
Ádám Kiss
Ádám Kiss
07:29 25 Oct 19
Nagyon szépen köszönjük a munkátokat a Facebook és az Instagramm oldalunkon, illetve a sok jó ötletet, a... baráti hozzáállást!read more
See All Reviews

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?

MOST TÉRÍTÉSMENTES! KORONA VÍRUS WEBINAR VEZETŐKNEK, CÉGTULAJDONOSOKNAK