Tartalomjegyzék:
Adwords hirdetés
Hirdetések fő beállításai
Kulcsszavak beállítása és kizárása
A jó hirdetés szöveg
Hirdetés típusok
Adwords hirdetés mérhetősége
A weboldal szerepe az Adwords hirdetésben
Az online hirdetési stratégiák egyik fő eszköze a Google Adwords hirdetések. Az AdWords a Google hirdetési rendszere és a felhasználók majdnem mindegyikét érinti. Mindenki használja a Google keresőmotorját és mindenkivel szembejönnek hirdetések. Ez egy nagyon jó módszer arra, hogy növeljük a látogatóink számát és rajtuk keresztül az értékesítéseket is.
Az AdWords hirdetés egyik legnagyobb előnye a mérhetősége. Konkrét adatokat kapunk (kattintások száma, megjelenés). Amik alapján aztán nagyon pontosan meghatározhatjuk kinek jelenjen meg a hirdetésünk. A jó kulcsszavak használatával pont azoknak jelenik meg, akik érdeklődnek a termékünk, szolgáltatásunk iránt. Vagyis közvetlenül a potenciális vásárlóinkat célozhatjuk meg vele.
Az Adwords hirdetéseknél a kattintások után (Pay Per Click) fizetünk, de ezen felül a minőségi mutatót is figyelembe veszi a „nagy testvér”. Fontos, hogy tartalmilag mennyire kapcsolódik a hirdetésünk és az érkező oldalunk az adott kulcsszóhoz.
Emellett napi keretet is be lehet állítani a hirdetéseknél. El kell dönteni mekkora az az összeg, melyet egy nap alatt elköltünk, hogy a hirdetésünk megjelenjen a közönségünknek. Ezen felül azt is megszabhatjuk, hogy maximum mennyit vagyunk hajlandóak kifizetni egy kattintásért.
Mivel beállíthatjuk azt is, hol szeretnénk, hogy megjelenjen a hirdetésünk lokálisan, ezért kis cégeknek is nagyon jó lehetőség, nem csak nagyvállalatoknak. Vannak olyan nagy webshopok, akik az egész ország területén szeretnének megjelenni, míg a helyi kisvállalkozások csak az adott térségben – erre is van lehetőség.
Ha az Adwords hirdetés során azt szeretnénk elérni, hogy több látogatója legyen a weboldalunknak, akkor a kattintás utáni fizetés a legideálisabb. Ha azt szeretnénk, hogy minél több ember keresései között jöjjön szembe a márkanevünk/ajánlatunk, akkor a megjelenítések lesznek a fontosak. Ha pedig azt szeretnénk, hogy végrehajtsanak valamilyen műveletet a weboldalunkon, akkor a konverzió alapú hirdetési stratégia lesz számunkra a legmegfelelőbb.
A megfelelő kulcsszó megtalálásához segítségedre lesz a Google Ads kulcsszótervezője. Itt láthatjuk, hogy mennyien kerestek egy adott kulcsszóra és segít még további releváns kulcsszavakat találni. Zárjuk ki a negatív kulcsszavakat is, hogy mi az, amire nem akarunk megjelenni. Például egy vega étterem nagy valószínűséggel nem akar majd megjelenni a magyaros ételek kifejezésre. az Adwords hirdetés lényegi része ez, mivel ha nem zárjuk ki jól a negatív kulcsszavakat, akkor irreleváns kereséseknél is megjelenünk a hirdetésünk. Vagyis elpocsékolt pénz lesz a kattintás, hiszen a kereső személy nem azt a tartalmat fogja kapni, amiért a keresést indította.
Ha ezeken a lépéseken túl vagyunk, akkor a következő feladatunk a hirdetés szövegének megírása lesz. Ez is egy fontos rész, hiszen itt pár sornyi lehetőségünk van arra, hogy megragadjuk az olvasónk figyelmét. Ezeket a szövegeket úgy kell megírni, hogy a többi hirdetés közül kiemelkedjen, megkülönböztesse magát a versenytársaktól. Miért jobb ez a termék/szolgáltatás, mitől más? Cselekvésre kell ösztönözni az olvasót. Szerepeltetni kell a fő kulcsszavakat.
Írjunk legalább három Adwords hirdetés szöveget egy hirdetés csoporthoz. Ez majd segít eloszlatni a bizonytalanságunkat, hogy vajon jó hirdetés szöveget írtunk-e. A Google azt a hirdetést fogja legtöbbször megjeleníteni, amire a legtöbben kattintanak. Az adaptív hirdetés pedig segít összerendezni úgy a mondatokat, hogy a legjobb eredményeket érjük el. Készítsünk egy ilyen reszponzív hirdetés típust is.
Ha a legtöbbet szeretnénk kihozni az Adwords hirdetésből, akkor nem elég elindítani egy-egy keresési hirdetést. Ki kell aknázni az Adwords hirdetési típusokban rejlő lehetőségeket. Készítsünk display, videó, remarketing vagy shopping kampányokat is. Tapasztaljuk meg melyik hirdetés típus a legjövedelmezőbb az iparágunknak és abba fektessük a hirdetési keretünk nagyobb hányadát.
Az Adwords hirdetések nagy előnye a követhetőség. Mérések beállításával követni tudod, hogy a vásárló jelöltek milyen tevékenységet folytattak az oldaladon. Sikrült e konverziót elérni? Mikor hagyták el az oldalt? Ezek mind-mind olyan fontos információk, amelyek segítségével pontosabb képet kaphatunk arról, hogyan lehetne még hatékonyabb a hirdetésünk, a honlapunk és az értékesítési stratégiánk. Ami pedig a legfontosabb, hogy ki tudjuk számolni mennyi nyereség származik a fizetett Adwords hirdetésekből.
Az Adwords hirdetés beállításai minél pontosabbak, ügyesebbek, annál költséghatékonyabb a kampány maga. Úgy tűnhet, hogy a Google hirdetési rendszere nem is oly nagy ördöngösség, mint elsőre hittük – de ne hagyjuk, hogy a látszat megtévesszen bennünket. Az online marketinges szakmán belül sokan csak erre specializálódnak, hogy minél jobb kampányokat hozzanak létre. Érdemes olyan céget megbíznunk a feladattal, aki régóta foglalkozik Adwords hirdetésekkel. Ha valaki csak most kezd bele, akkor nagy valószínűség szerint eleinte nem a várt eredményeket fogja kapni. Itt sajnos a tanuló pénz elég sok lehet.
Lehetünk nagyon ügyesek az Adword kampány beállításban és a hirdetési szöveg elkészítésében, de kell még egy fontos összetevő a jó hirdetéshez. Szükség lesz egy landoló oldalra, ahova a hirdetésre kattintó érkezni fog. Ez lehet kifejezetten a hirdetéshez elkészített landoló oldal vagy egy olyan oldal választása, ami jól kifejti a hirdetésünket. Egy webshop esetében egy kategória vagy egy termék oldal. A lényeg, hogy pontosan arra a tartalomra vigyen, ami a hirdetésben szerepel. A vásárló nem fog keresgélni az oldalunkon. Nagy valószínűséggel egy valami érdekli és az nem más, mint amit keresőszóként beírt a Google-ben. Az Adwords hirdetésnél ne akarjuk minden termékünket egy hirdetésben eladni. Itt fontos, hogy készítsünk minden termék csoporthoz, vagy akár minden termékhez külön hirdetés csoportot. Csak így fog jól teljesíteni a megadott keresési kulcsszavakra a hirdetésünk.
Ez csak néhány fontos szempont, amire oda kell figyelnünk. Ezért is kell folyamatosan elemeznünk az Adwords hirdetésből érkező látogatókat, hogy kiderüljön pontosan min bukik el a vásárlás.
Az Adword hirdetést nem elég egyszer jól beállítani és megteremteni hozzá a jó weboldalt. Folyamatosan mérni kell, alkalmazkodni a vevő igényekhez. Javítani a hirdetési szöveget. Kifürkészni új jó eredményeket hozó keresési kulcsszavakat és ezt felvenni a kulcsszó listába. A keresési kifejezésekből folyamatos kizáró kulcsszó listákat készíteni stb. stb. Az Adwords fiók kezelés folyamatos munkával jár, ezzel számolnunk kell. Ezért is jöhet jól egy Adwords szakemberrel együtt dolgozni. Így folyamatosan jó kezekben lehet a hirdetése! Tervezzen meg egy hatékony Adwords hirdetési stratégiát szakértő segítségével!
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.