Ez a bejegyzésem, most a hírlevél marketing etikáját fogja boncolgatni. Itt most olyan íratlan szabályokra vagy inkább jó tanácsokra szeretnék kitérni, amiket nem kötelező betartani, ám de tanácsos.
Miért ne legyen tolakodó a hírlevele!?
Ahogyan Ön is, úgy én is rendszeresen kapok hírleveleket. Van, amire feliratkoztam és van, amire nem. Azonban a kértek között is akad olyan, amiről egy idő után azt érzem, hogy megbántam a feliratkozást. Persze van lehetőségem leiratkozni, így ilyenkor meg is szoktam tenni. De ugye Önnek is az a célja, hogy minél kevesebben hagyják el az adatbázisát? Milyenek ezek a hírlevelek? Tolakodóak, tukmálóak, erőszakosak, fantáziátlanok. Az olvasásuk közben érzem a pénztárcámban matató kezet. Ezt pedig senki nem szereti érezni. Egyszerűen ezeken a leveleken érezni, hogy nem foglalkoznak semmi mással csak azzal, hogy minél többet adjanak el a termékükből vagy a szolgáltatásukból.
hírlevélírás trükkök
Egy hírlevél kiküldésével nem csak értékesíteni lehet!
Sok esetben azonban azt is érzem –ez nyilvánvalóan a területen szerzett tapasztalatomnak köszönhető-, hogy ezt nem szándékosan teszik a cégek. Nem szeretnének kellemetlen érzéseket táplálni bennem mégis megteszik. Mert csak a fő cél, az értékesítés lebeg a szemük előtt, azonban nem tudják, hogy milyen eszközökkel lehet hatékonyan értékesíteni.
70% szórakoztatás, 30% értékesítés. Ez a jó arány egy hírlevélben.
Én úgy gondolom, hogy a marketing nagyon sok területén igaz, hogy egy kicsit többet kell szórakoztatnunk, mint amennyit értékesítünk. Lehet, hogy ez furcsán hangzik, azonban így sokkal hatékonyabb lesz a kommunikációja. Ezzel pont a fent említett hatás fogja elkerülni. De hogyan szórakoztathat egy hírlevéllel? Megoszthatja benne a legújabb blog bejegyzéseit, videóit vagy praktikus tanácsot adhat. Bármilyen olyan jellegű bejegyzéssel, ami nem az értékesítésről szól. Sőt, még az eladást növelő üzeneteket is hígithatja szórakoztató elemekkel. Mire gondolok? Például ír egy hírlevelet, amiben bemutatja, hogy az egyik termékét hány féle módon lehet használni a mindennapokban. Ezzel felkelti az érdeklődést, motivál és jó tanácsokkal látja el olvasóját, melyek segítségével növelheti a vásárlás lehetőséget.
hírlevél írás
Ma már nincs hírlevél személyes kommunikáció nélkül!
A következő nagy hiba, amit gyakran felfedezünk, hogy érezhetően tömegeket szólít meg. Úgy van megfogalmazva a szövege és kiválasztva a tartalma, hogy látszik rajta egyszerre több ezer embernek szeretne eladni. Azonban ez manapság már nem működik! Az emberek sokkal nyitottabbak lesznek, ha érzik a személyes törődést. Ez megteheti akár úgy, hogy kisebb csoportokra szegmentálja a listát és olyan ajánlatokat küld ki, amik az Ő érdeklődési körüknek felel meg. Vagy akár a keresztnevén szólíthatja a levélben. Ez utóbbival nem csak a személyes törődés érzetét erősíti, de a spam szűrők szemében is értékesebb lesz a hírlevele.
Ahogyan fentebb is írtam tisztában vagyok vele, hogy ezek a hibák nem rossz szándékból keletkeznek. Azonban azt el kell tudni ismerni, amikor valaki nem rendelkezik mély szakmai tapasztalattal egy bizonyos területen. Ezek a hibák sok esetben elkerülhetőek lettek volna egy profi szakember segítségével. Önöknél a cégnél van ilyen személy? Nincs? És biztos benne, hogy a hírlevél marketingje valóban olyan jó, mint amilyennek szeretné? Ha szüksége lenne egy profi segítségére, akkor vegye fel velem a kapcsolatot és együtt elkészítjük azt a hírlevelet, ami méltón képviseli a cégét az Olvasók előtt.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.