A Google display hirdetés egybeforrt a digitális marketing világ rohamos fejlődésével, és egyre több cég ismeri fel ennek fontosságát. A klasszikus marketing módszerek már nem feltétlen garantálnak sikert, így a vállalkozásoknak szükségük van arra, hogy az online térben is hatékonyan kommunikáljanak a lehetséges ügyfelekkel. A Google Display hirdetések egy hatékony eszköz lehet a cégek marketing stratégiájának frissítésére. Ebben a cikkben bemutatom, hogyan hozhatod ki a legtöbbet a Google Display hirdetésekből, és hogyan használhatod azokat a célközönséged elérésére.
A Google Display hirdetés egy olyan digitális hirdetési forma, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy széles körben elérjék jövőbeli ügyfeleiket. A Display hálózat a Google saját hálózata, amely több millió csatlakozott weboldalból áll. A hirdetések megjeleníthetők azokon a weboldalakon, amelyek szerződtek a Google AdSense hálózatra, így a vállalkozások célzottan jelenhetnek meg azokon a weboldalakon, amelyek a célközönségük érdeklődési körébe tartoznak.
18 év Google Ads (AdWords) kezelés távlatából biztosan merem állítani, hogy a Google reklámok, és azon belül a Google Display hirdetések számottevő előnnyel járnak a vállalkozások számára. Az egyik legfontosabb előnye a nagy hatékonyság és elérés, amely lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy nagyobb számú valós ügyfélhez jussanak el. Emellett a Google Display hirdetések segítségével a társaságok hatékonyan kommunikálhatnak a célközönségükkel, és meggyőzhetik őket a termékeik vagy szolgáltatásaik előnyeiről. A rendszeres Display megjelenés, folytonos, „emlékeztető” reklámok, a cégek malmára hajtják a vevőket.
Bár a Google Display hirdetések számtalan előnnyel járnak, vannak hátrányai is, amelyeket a vállalkozásoknak figyelembe kell venniük. Az egyik legnagyobb hátrány az, hogy a Display hálózatban megjelenő hirdetések nem abban a pillanatban érik el a látogatókat, amikor azok érdeklődnek a hirdetők termékei iránt.
Míg a Google keresőben érdeklődők már közel járnak a vásárlási szakaszon a megrendeléshez, addig a Display hálózaton attól még messze járnak.
Az is előfordulhat, hogy ideiglenesen egy magazin tulajdonosa szimplán lekapcsolja a Google AdSense – azaz Google Display – hirdetéseket, mert direkt hirdető érkezett az oldalára. Egy direkt hirdetőtől több bevételre számíthat a magazin tulajdonosa, mint a Google-től, így nem kérdés, hogy a saját érdekeit helyezi előtérbe.
Másik fontos megjegyzés, hogy a Display hálózaton futó hirdetések nem mindig jelennek meg a megfelelő időben és helyen. Ez gyakran azért fordul elő, mert a vállalkozások nem veszik figyelembe a célközönségük érdeklődési körét és szokásait. A másik oldalon a végtelen számú célzás nincs megfelelően beállítva. Így a hirdetés elég mostohán, és pazarlóan viselkedik a hirdető pénztárcájával.
Bölcs dolog a Google Display hálózat megértése, hiszen ez létfontosságú ahhoz, hogy hatékonyan használhassuk a Display hirdetéseket. A hálózat világviszonylatban több millió weboldalt foglal magába, Magyarországra vetítve is több ezer hírportál, magazin, blog, stb. oldal érhető el rajta keresztül. Így a Google rendszere lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy széles körben elérjék a tényleges ügyfeleiket. Azonban a hálózatban történő hirdetési lehetőségek és stratégiák megértése nélkül a vállalkozások nem tudják maximálisan kihasználni a Google Display hirdetéseket. Hogy miért? Mert végtelen beállítási és szűrési, valamint célzási lehetőség áll rendelkezésre a rendszeren belül.
A Google Display hirdetés szakszerű elindítása az egyik legfontosabb lépés ahhoz, hogy hatékonyan használhasd a Display hirdetéseket. A kampány létrehozása során alapvető tényként, figyelembe venni a célközönség érdeklődési körét és szokásait, valamint a hirdetések megjelenítési helyét és formátumát.
Javaslom, hogy legalább 3 hirdetést futtass egy kampányon belül.
A célzás meghatározása az egyik legfontosabb lépés a Google Display hirdetési kampány létrehozása során. A célközönség beállításhoz használhatóak a Google Display hálózat által biztosított adatok, melyből rengeteg szűrési lehetőséget állíthatunk fel. A célközönség meghatározása során nélkülözhetetlen, hogy a szervezetek a lehető legpontosabb adatokat használják, és figyelembe vegyék a célcsoport korát, nemét, érdeklődési körét, tájékozódási szempontjait, és viselkedési szokásait.
Tehát fontos a hirdetésben meghatározni azokat a paramétereket, amelyek a legjobban körülírják a te ügyfeleidet. Melyek ezek? Gyűjtsd össze az információkat a hirdetés elindítása előtt.
Az efficiens hirdetési szöveg és vizuális megjelenés dönt el mindent! Siker vagy bukás koronázza az érdemeinket? A szöveges és vizuális elemeknek figyelemfelkeltőnek és könnyen érthetőnek kell lenniük, és világosan kell bemutatniuk a termékek vagy szolgáltatások előnyeit. A hirdetőknek ki kell emelniük a termékeik vagy szolgáltatásaik egyedi jellemzőit, és meg kell győzniük a célközönséget arról, hogy miért érdemes tőlük vásárolni.
A marketing keret és az aukció stratégiájának beállítása kulcsponti elem a Google Display hirdetési kampány során. A költségvetés meghatározása során figyelembe kell venni a hirdetési formátumok és helyek árát, valamint a célközönség nagyságát. A licit stratégiájának beállítása során elengedhetetlen, hogy figyelembe vegyük a kampány célját és a vállalkozások célközönségének viselkedési szokásait.
Gondolhatunk itt arra példának okáért, hogy kiszemelt áldozataink csak este érhetők el, és kifejezetten csakis gazdasági oldalakat látogatnak meg. Ebben a pillanatban kell őket elérni a hirdetésekkel.
A kampány eredményeinek figyelése és mérése kardinális kérdés a Google Display hirdetés kampány során. A vállalkozásoknak nyomon kell követniük a hirdetések hatékonyságát, és figyelemmel kell kísérniük a kampány eredményeit. A kampány eredményeinek figyelése és mérése lehetővé teszi a marketingesek, kampánykezelők számára, hogy azonnal reagáljanak a változásokra, és hatékonyan módosítsák a kampányukat.
A hirdetések alakulásának folyamatos nyomon követése a záloga a hirdetések megtérülésnek.
A Google Display hirdetési kampány optimalizálása pótolhatatlan ahhoz, hogy a vállalkozások efficiensen használják a hirdetéseket. Az optimalizálás során figyelembe kell venni a kampány eredményeit és a célcsoport viselkedési szokásait. Az optimalizálás során a kampánykezelőknek módosítaniuk kell a hirdetések megjelenítési helyét és formátumát, valamint a hirdetési szöveget és vizuális elemeit is.
Az eredmények felülvizsgálata során,. és a visszajelzések alapján érdemes cserélni a hirdetésekben megjelenő vizuális tartalmakat, a szövegeket, motivációkat. Azonban itt is meg kell találni egy „egészséges” arányt. „Nem szabad levágni az aranytojást tojó tyúkot.” Magyarul, ha van egy jól teljesítő hirdetésünk, akkor ne akarjuk mindenáron átírni azt. Inkább hozzunk létre egy másikat, és ha az új jobban teljesít, akkor mérlegeljük a másik módosítását.
A Google Display hirdetési kampány során seregnyi hibát el kell kerülni a hatékony eredmények érdekében. Az egyik leggyakoribb hiba a célközönség rossz meghatározása, és a hirdetések megjelenítése azokon a weboldalakon, amelyek nem érdekelik a célközönséget.
Ebből rendszerint olyan közönség érkezik be, akik nem relevánsak, de pénzbe kerültek. Miközben lehet, hogy előzőek feleslegesen elfogyasztották az aznapi marketing keretedet, addig a valós érdeklődőkre már lehet, hogy nem jutott a hirdetési büdzséből. A végeredmény komoly kiesés, azzal már nem is szeretnélek frusztrálni, hogy a versenytársadnál landolt egy nagyon jó ügyfél… Tehát van tétje, hogy mit és hogyan állítasz be!
A másik gyakori hiba az, hogy a hirdetések nem figyelemfelkeltőek vagy nem világosak, így eredménytelen a megjelenés. Törekedjünk az efficiens megjelenésekre, erőteljes és hatásos reklámszövegek írására.
Nevezzük nevén a célcsoportot, és győzzük meg hatásos motivációkkal. Melyek a vevőid legfőbb mozgatórugói?
A Display hirdetések mobil appokban is futnak, amelyeket rendszerint, és tömegesen 16 év alattiak használnak. Sokszor pusztán véletlen klikkelnek a hirdetésekre, amely viszont felesleges költséget jelent a hirdetők tömegeinek.
Ezeket az appokat érdemes kizárni a hirdetésekből, mert csak lemerítik a marketing keretedet.
A Google Display hirdetések bevonása a marketing stratégiába kulcsfontosságú lépés ahhoz, hogy hatékonyan használhassuk a Display hirdetési hálózatát. A Google Display hirdetések egy efficiens eszköz lehet a marketing stratégia frissítésére, és lehetővé teszi a szervezet számára, hogy erőteljesebben kommunikáljanak a valós érdeklődőkkel. A Display hálózattal gyakorlatilag új hirdetési csatornákat nyit meg a firma, mely bizonyítottan több tényleges érdeklődőhöz juttatja el a cég hírét, termékeit, szolgáltatásait.
A Google Display kampányok létrehozása és optimalizálása időigényes lehet, és számos kihívást jelenthet a Google Display hirdetés kezelők számára, mert összetett feladatról van szó. A Google Display specialistáink segítségével azonban hirdető klienseink hatékonyan használhatják a hirdetésekben rejlő lehetőségeket, és maximalizálhatják ki a kampányuk hatékonyságát.
A Google Display hirdetés egy hatékony eszköz lehet a céged kezében, ami a marketing stratégiád frissítésére is alkalmazható. A hirdetések lehetővé teszik a cégek számára, hogy hatékonyan kommunikálj a jövőbeli ügyfelekkel, és nagy hatékonysággal érd el őket. Ahhoz azonban, hogy a céged hatékonyan használhassa a Google Display hirdetéseket, meg kell értened a Display hálózat működését, és figyelembe kell venned a célközönség érdeklődési körét és szokásait. Google Display specialistáink segítségével a céged hatékonyabban használhatja ezeket a hirdetéseket, és maximalizálhatja a kampányok hatékonyságát, mert ~2,5 milliárd forint befektetéssel a hátunk mögött hatalmas szakmai tapasztalattal rendelkezünk. Így ezt a tapasztalatot tudod „kibérelni”.
A befektetéseknél sem mindegy, hogy egy zöldfülű brókerre bízod a pénzedet vagy egy tapasztalt, már bizonyított szakembert bízol meg ezzel a tisztséggel.
Nincs ez másként a hirdetéseknél sem, ezért bízd szakértelmünkre a Google reklámokra fordított marketing kereteidet, és meglátod a pozitív fejlődés nem marad el.
Keress minket bátran elérhetőségeinken.
Szólj hozzá, oszd meg kérdéseidet, észrevételeidet.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.