Csábítónak tűnhet az e-mail adatbázis vásárlás, de valójában a gyakorlatban akár visszafelé is elsülhet. Nézzük meg együtt, miért érdemes ezt a gyakorlatot elkerülni és mit tehetünk akkor, ha fontosnak tartjuk az e-mail marketing beépítését átfogó marketing stratégiánkba.
Akkor mi a legjobb alternatíva e-mail adatbázis vásárlás helyett?Egy megbízható e-mail lista a sikeres e-mail marketingstratégia alapja. Számos szolgáltató kínál is e-mail adatbázis vásárlási lehetőségeket, ám ezekkel érdemes nagyon óvatosnak lenni, mert a GDPR szabályozás szerint komoly büntetéseket szabhatnak ki ránk, ha van benne privát címnek minősülő cím.
Ettől függetlenül ne mondjunk le az e-mail marketingről, mert ahogy ezt már korábban is többször kihangsúlyoztuk az egyik legjobban megtérülő marketing eszköz, amely rendkívül költséghatékony is.
A jóval megbízhatóbb EDM kiküldés, ahol egy 100% biztonsággal felépített GDPR biztos bázist bérelhetsz tőlünk.
Ha van egy legálisan(!) felépített címekből álló, jól szegmentált adatbázis, akkor azon nagy eséllyel lesznek olyanok, akik valódi érdeklődést mutatnak a vállalkozásod terméke/szolgáltatása iránt, és ilyen módon nagyon jól megtérülő marketing eszköz lehet a számodra is, amely ráadásul biztonságos is.
Lehet, hogy most kezdted a pályafutásod vállalkozóként és egy friss cég tulajdonosa vagy, vagy az is lehet, hogy új üzletágban, új piacon próbálkozol. Valószínű, hogy az e-mail listád még nem olyan nagy, mint amilyennek szeretnéd. De az is gyakori, hogy egy már régóta működő cég csak menet közben jön rá az e-mail marketing fontosságára, és akkor kezdi el gyűjteni a feliratkozóit.
Az e-mail feliratkozások viszont lassan csordogálnak. Hirtelen a levelezőlista nulláról való növelése olyan hosszú és nehéz folyamatnak tűnhet.
Az EDM kiküldés hatékony alternatívája az e-mail adatbázis vásárlásnak. Miért? Mert hatékony eszköz lehet a márkaismertség növelésére a célközönségnél.
Annak ellenére, hogy elsőre csábítónak tűnhet, hidd el nekünk: az e-mail adatbázis vásárlás kedvezőtlen lehet a vállalkozásodnak.
Ennek számos oka van. Összefoglaljuk a legfontosabbakat:
Először is, és a legfontosabb kéretlen üzenetek küldése az embereknek a kifejezett beleegyezésük nélkül illegális (gondoljunk a GDPR törvényre).
Másodszor, a kéretlen e-mailek küldése természeténél fogva spammerré teszi a vállalkozást. Az emberek pedig nem reagálnak jól a spamre. Ha egyszer kéretlenül felbukkansz a postaládájukban így fognak megjegyezni és spamnek fogják a tőled érkező leveleket jelölni.
Persze csak akkor, ha az e-mail kliensük nem ér oda előbb, és nem minősít spamnek, mielőtt még a postaládába kerülne a leveled.
Ez negatív hatással lesz a feladói pontszámodra, ami viszont akadályozza az e-mail kézbesíthetőségedet (vagyis azt, hogy az e-mailek bekerüljenek a postaládába). Ami még rosszabb, az IP címed akár egy feketelistára is felkerülhet.
Nézzünk szembe a tényekkel: az e-mail adatbázis vásárlás nem jó ötlet!
Ezzel szemben az EDM kiküldés során olyan B2B és B2C listákkal rendelkezünk, melyek valódi emberek által szelektáltak preferenciák alapján és 100%-ban legálisak!
Az e-mail adatbázis vásárlással ellentétben itt nem egy excell listát küldünk neked, hanem elkészítjük a kampányodat, majd elkészítünk egy jól szegmentált listát az egyéni, speciális igényeidre szabva! De a kiküldés is a mi feladatunk és garantáljuk, hogy az általunk küldött e-mailek eljutnak a címzettek postaládájába. Így ez a folyamat egy teljes körű szolgáltatást ölel fel, az egyetlen dolog ami a Te feladatod lesz benne egy jó ajánlat megfogalmazása!
Ha a marketing költségvetés korlátozott, az erőforrás szűkös, az idő kevés, és közben mégis konverzióra van szükség. Ismerős helyzet ugye?
Vagy legalábbis remélhetőleg így tesz. Mert ha marketingről van szó, a vállalkozásod nem engedheti meg magának, hogy figyelmen kívül hagyja az e-mail marketing értékét. Az e-mail marketing hiánya a mai internet és e-kereskedelem világában azt jelenti, hogy rengeteg lehetőséget hagyhatsz ki a forgalom növelésére, az értékes célközönség megcélzására, és nemes egyszerűséggel a bevétel növelésére.
Cél: Bemutatni vállalkozásod. / Növelni az ismertséged. / Új érdeklődőket találni.
Növeli márka elérését
Növelheti a feliratkozói listádat
Növeli a webhelyed forgalmát
Növeli az érdeklődőid számát
Konverziót generál
Taktika: Az EDM kiküldés során rövid, egyszerű és lényegre törő üzenetek fogalmazunk meg. Olyanokat, mint amilyeneket egy barátodnak is küldenél. Tartalmazhatnak grafikát vagy képeket, melyek segítik az üzenet vizuális megértését. A legfontosabb pedig az, hogy tartalmaznak egy cselekvésre hívó gombot (CTA), például “tudjon meg többet” vagy “lépjen kapcsolatba velünk”.
Ahhoz, hogy az EDM kiküldésből a lehető legtöbbet profitálhass, meg kell ismerni, hogy milyen típusú e-maileket küldhetünk.
Vállalkozást bemutató e-mailek
Promóciós e-mailek
Szezonális promóciós e-mailek
Weboldal forgalom növekedését célzó e-mailek
Szolgáltatást bemutató e-mailek
Márképítést szolgáló e-mailek
Az EDM kiküldést mindig egy kampány részeként kezeljük, tehát minimum 2 vagy 3 levelet küldünk ki egy általunk karbantartott adatbázisra.
Az EDM kiküldés az egyik leggyorsabb és legális módja az új érdeklődők találásának, szemben az e-mail adatbázis vásárlással.
A megnyitott e-mailek közel 32%-át a küldést követő első órán belül megnyitják. Ez megdöbbentően gyors. Hat órán belül több mint a felét megnyitják.
Ha gyors megoldásra van szükséged a konverziók és érdeklődők számának növelésének érdekében akkor keress fel minket, hogy részletes ajánlatot küldhessünk vállalkozásod számára.
Reméljük hasznosnak találtad ezt a cikket! Ha igen, kérünk oszd meg ismerőseiddel és kövesd Facebook oldalunk, hogy mindig értesülj a legújabb tartalmakról!
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.