A Google Adwords folyamatosan változó világával nem könnyű lépést tartani. Sok újítás nagyon kedvez a felhasználóknak, de akad köztük olyan is ami feladja a leckét. A 2016-os év egy nagyon jó példa volt erre. Számtalan innovációt vezettek be azonban akadt köztük olyan is, aminek nem mindenki örült annyira. Pl.: a
A tavalyi éve egyik legmeglepőbb változása volt, hogy eltűntek a Google AdWords hirdetések a jobb oldali sávból. De mi volt ezzel az AdWords célja? A mobil eszközök egyre gyakoribb használata lehet az egyik ok, hiszen így sokkal élvezhetőbb lett a kép a kisebb kijelzőkön. A másik nem túl meglepő indok a bevételek növelése volt. Ezt a területet főként a kisebb cégek uralták, hiszen itt alacsonyabb költségekből lehetett hirdetni, mint a felső sávban. A jobb oldali hirdető sáv eltűnésével egy időben az eddig 3 helyett már 4 hirdetéssel találkozhatunk a találati lista elején, mellyel az organikus találatok erősségéből próbáltak visszavenni. Hiszen így nagyobb eséllyel kattintanak majd egy hirdetésre a természetes megjelenések helyett.
Egy kevésbé feltűnő, ám de lényeges változást jelentett az AdWords hirdetések színeinek megváltoztatása. A sokáig narancssárga színnel kiemelt hirdetések már a keresési találatokéval megegyező zöld színnel jelennek meg. Ennek az oka, hogy így jobban beleolvadnak a találati listába, így az eddig tudatosan reklámkerülők is nagyobb valószínűséggel kattintanak rá. Ez azóta be is igazolódott, mert türelmetlenek az emberek, mert az AdWords reklámok kikerülhetetlenek.
Google AdWords 2016 lokális hirdetései a térképen.
Mivel a mobilos keresések döntő többsége a térképet is használatba veszi, hogy mi hamarabb megtalálja az adott vállalkozást a Google kibővítette a szolgáltatásait. A Google Maps-on belül a helyi vállalkozások egyre több információt jeleníthetnek meg, mint például termék ajánlat, pillanatnyi készletinformációk vagy az útvonaltervezés. Az ilyen keresések kétharmadából valós tranzakció is lesz, így azt mondhatjuk, hogy ez felhasználó oldalról is szükségesnek ítélt újítás volt.
A konverziók folyamatos követése nagyon fontos, de nagyon sokáig nem volt lehetőségünk lekövetni, hogy a fizikai üzletünkbe látogatók az AdWords hirdetésünk alapján talált-e ránk. Azonban a Google ezen is változtatott 2016-ban. Mostanra a Google megvizsgálja azoknak a mobilos helyelőzményeit, akik az AdWords hirdetéseken keresztül jutottak el az oldalunkra, így már képet kaphatunk ezen konverziókról is. Bár 100%-os mérési pont talán soha nem lesz, de ezzel megint közelítettünk egyet a mérések pontosságához.
A display rendszeren belül számtalan számunkra releváns oldalon jeleníthetünk meg Google AdWords hirdetéseket. Több millió weboldalt és applikációt tömörít magába a rendszer, melyek közül a jól kialakított célzási eszközök segítségével szűrhetünk. Mivel évről évre nő a mobilos internet felhasználók tábora a Google is megtette azt a nélkülözhetetlen lépést, hogy a display hálózaton keresztül létrehozott hirdetések is automatikusan alkalmazkodnak minden képernyőmérethez. Ennek hatására a hirdetések jobb átkattintási arányt érnek el és a felhasználók is sokkal kényelmesebben szerezhetik meg a szükséges információkat.
A Google folyamatosan nyomon követi az emberek internet felhasználási szokásait, így a hirdetésinket is képes releváns közönség számára felajánlani. Az AdWords feltérképezi a remarketing listánkon található személyek közös jellemzőit és összeveti az elmúlt 30 nap keresési tevékenységével a Display hálózatban. Így határozva meg a számunkra potenciális ügyfelek körét. Minél több közös jellemzőt talál, annál jobban működik ez a nagyszerű funkció.
Ez egy egészen frissnek nevezhető újítás. Bár már hónapok óta elérhető ez a megoldás a Google mégis sokáig lehetőséget adott a régi rendszer alkalmazására is. Na de mik azok az AdWords kiterjesztett szöveges hirdetések? Ez a meglévő hirdetések szöveges felületeinek kiterjesztését jelentette. Amíg sokáig csak egyszer 25 karakter állt rendelkezésünkre a címsor esetében, addig mostanra 2×30 karakter felett gondolkodhatunk. Azonban nem csak ezt hanem a tartalmi rész terjedelmét is megnövelték. A Google jóslata szerint 20% több kattintásra számíthat az újításnak köszönhetően a kedves előfizető. Azonban ennek az eszköznek sem örült minden felhasználó. Azok a vállalkozók és cégvezetők, akik már jól tudták alkalmazni az előző formátumot most kénytelenek voltak teljesen újragondolni a stratégiájukat. Bár a konverziók aránya várhatósan jobb lesz mégis fejtörést okozott ez az átalakítást. Igaz az áttérést a kiterjesztett Google hirdetésekre meghosszabbították. A döntés mögött bizonyára az az egyszerű ok állhatott, hogy a felhasznbálók jelentős része nem élt ezzel a köteleően ajánlott lehetőséggel. Hiszen ezzel plusz munkát adott a Google az ügyfeleknek. Mármpedig egy elég régi szabály az értékesítésben és a marketingben is, hogy az ügyfelet ne dolgoztassuk…
Több a tavalyi évben bevezetett Google AdWords újítást felsoroltunk. Volt aminek örültünk, volt aminek kevésbé. Egy dolog azonban egyértelműen kiderül belőlük. Ahhoz, hogy igazán jól működő AdWords kampányt futtathasson minden újítással napra készen tisztába kell lenni. Az új lehetőségeket meg kell tanulni helyesen alkalmazni, kitapasztalni a korlátaikat, előnyeiket, hátrányaikat. Egy elkészült Google kampány kialakítása során is jöhet egy újabb innováció, ami az addigi marketing stratégiát teljesen felülírhatja. Amennyiben nincs erre ide a vállalkozásában, akkor javasoljuk, hogy adja AdWords szakértők kezébe az egyik legfontosabb bevételi forrását. Van ideje mindezt követni? Mindig naprakész információkkal menedzselni a kampányait? Ha nincs, akkor kattintson ide.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.