Nem nagyon van olyan ember ezen a bolygón, aki még soha nem hallotta a Coca-Cola márka nevet. Éppen ezért érdemesnek tartjuk megvizsgálni azt a jelenséget, amit Ők képviselnek. Aminek a segítségével oda jutottak ahol most vannak. Ezt akár el is nevezhetnénk Coca-Cola marketing jelenségnek, mert annyira jellegzetes.
A Coca-Colát 1886 Május 8.-án John S. Pemberton nevű gyógyszerész találta fel. Az eredeti célja egy olyan gyógyszer létrehozása volt, ami segít leküzdeni a fáradtságot és a fejfájást. Az általa készített szirupot szódavízzel higitotta és a Jacob´s Pharmacy nevű patikában kezdte el árusítani. A cég székhelye a mai napig az USA-beli Atlanta állam, Georgia városában található. A mára üdítőitallá avanzsált terméket a világ több mint 200 országában forgalmazzák. Hazánkban 1968-óta kapható.
Láthatjuk, hogy a cég régi múltra tekint vissza, ami nagyon jól mutatja, hogy valamit jól csinálnak? Na de hogyan jutottak el idáig? Minek köszönhetik ezt a sikert?
Ők azon nagy vállalatok közé tartoznak, akik apait-anyait bele adnak a marketingbe. Mindig nagyon látványos és a célközönséget tökéletesen megcélzó reklámokkal szólítják meg az embereket.
Gyakorlatilag mindenki. Azonban ez a tág célpiac nagyon nagy munkával jár. Marketinges szemmel nézve kitűnően szegmentálnak és folyamatosan minden csoportot megszólítanak. Azonban van valami plusz, amit a magukénak tudnak. Ami már szinte egy Coca-Cola életérzéssé vált.
A Coca-Cola egyik nagy ütő kártyája az a zseniális életérzés, amit közvetít. Az, hogy képes volt többé válni egy üdítő italnál. A Coca-Cola egyenesen egy életérzést képvisel, amit az öröm, a fiatalság, az összetartozás és a szeretet szavak jellemeznek. Ezzel a zseniális marketing politikával képesek voltak elérni, hogy több, mint 200 országban fogyasszák a termékeiket nap, mint nap.
Mi a tanulság ebből Ön számára? Első sorban az, hogy a marketing NÉLKÜLÖZHETETLEN egy vállalkozás életében. Nagyon sokan szeretnék megúszni és próbálnak tudomást sem venni róla. Azonban ha a Coca-Cola még a mai napig is reklámozza a termékét, akkor valószínűleg Önnek is szüksége van rá. Pedig higgye el egy ekkor multinak nem kellene lehúznia a rolót. Még akkor sem, ha csak fele ennyi energiát fektetne ebbe a területbe. De Ők tudják, hogy kell a hosszú távú sikerükhöz.
Másodsorban érdemes magunkévá tenni ezt az alapelvet, amely a nagyon jó hangulatteremtésben rejlik. De miért működik ez ennyire nagyszerűen? Erre a válasz az emberek alap természetében rejlik. Ki az, aki ne szeretne önfeledten boldog lenni? Vajon akad olyan ember, aki ne vágyna a szeretetre? Kit ne tenne boldoggá a gondolat, hogy valakihez tartozhat? Ezeket az alapvető emberi tulajdonságokat használja fel nagyon jól a Coca-Cola. Olyan hangulatot kelt a reklámjaiban, ami ezekre alapoz. Ezt azonban Ön is megteheti! Persze egy szerelvény bolt vagy egy autó szerelő műhely nehezebben épít kampányt ezekre az érzelmekre. Viszont a sikerhez nem is kell ezekhez ragaszkodni.
Mire vágyik a célközönsége? Milyen érzelmekkel lehet őket meggyőzni? Ha ezeket tudja, akkor már nincs is más dolga csak hatni ezekre. Lássunk néhány példát:
Tegyük fel, hogy Ön a fent említett autó szerelő műhely tulajdonosaként szeretne hatni a célközönségére és az érzelmeikre. Hogyan teheti meg ezt?
Például egy olyan reklámmal, ami rámutat arra, hogy mennyire fontos a rendszeres szervizelés a családja biztonsága érdekében. ( Az ilyen negatív hangvételű reklámokkal is nagy sikereket lehet elérni, azonban roppant óvatosan kell velük bánni)
Vagy megszólíthatja a hölgyeket, akik aggódnak egy esetleges autópályán való lerobbanástól. Viszont, ha rendszeresen Önnél szervizelik az autójukat, akkor ezzel nem lehet gond.
De a „helyi vagányokat” is célkeresztbe veheti, akik szeretnének egy „tuti verdával” furikázni és persze Ön tuningolhatná az autót.
Természetesen nem kell foggal körömmel ragaszkodni az alapvető emberi érzelmekhez. Az a lényeg, hogy jól megismerjük a célközönségünket. Az Ő legnagyobb problémáikra nyújtsunk megoldást vagy éppen hangolódjunk rá arra az életérzésre, ami a legközelebb áll hozzájuk. Ezt akár a Coca-Cola marketing stratégiájából is levonhatjuk tanulságként.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.