Az Instagram annak ellenére, hogy egyre népszerűbb és igazán jó marketingeszköz, még mindig keveset szerepel a vállalkozások marketingstratégiájában. Reméljük, hogy Ön már fent van, és azért van itt, mert szeretné még jobban menedzselni Instagram üzleti fiókját.
Kezdjük is egy tartalomjegyzékkel, hogy megtudja, miről is olvashat az elkövetkező néhány oldalon az Instagram marketinggel kapcsolatban:
– Most jöjjön néhány kézzelfogható tipp, aminek köszönhetően az Ön vállalkozása is jobban szerepel majd az Instagramon?
– Fotozzón, akár a profik
– Ne csak egyoldalúan kommunikáljon
– Kövessen Ön is
– Hashtag-ek használata
– Használja ki más csatornák lehetőségeit
– Ne féljen a hirdetésektől!
– Néha frissítse a hashtageket
– Legyen következetes
– A kiváló minőség elengedhetetlen
– Kérdések
– Kreatív marketing ötletek, amikkel Ön is feldobhatja az Instagram fiókját
– DIY
– #behindthescene
– Jótékonyság
– Döntsenek együtt
– Motiváció
– Előtte-utána képek
– Rövid tippek
– Kihívás
– Néhány sikeres Insta oldal, amikből Ön is ötletet meríthet
– Magyarország legnépszerűbb Influencerei 2018 őszén
Ha van logója vagy bármilyen kép, ami már összeolvadt a vállalkozása nevével, akkor az jó választás. De lehet egy kép önről egy logóval megspékelve. A lényeg, hogy nagyon jól szimbolizálja a vállalkozását, hogy, amikor valaki meglátja, rögtön tudja, hogy jó helyen jár.
Az a legjobb, ha ez a cég neve, de nem elképzelhetetlen (főleg egy franchise esetében), hogy ez már foglalt. Próbáljon minél közelebb maradni az eredeti formátumhoz, de ha ez nem megoldható, akkor egy nagyon jól leíró kifejezést válasszon.
Nagyon inspiráló, szívhez szóló, lehengerlő, erőteljes. Nagyon lényeges, hogy ezzel is felébressze az érdeklődésüket és megfogja a követőket. Próbálja meg néhány mondatban úgy bemutatni magát, hogy abból érezhető legyen a szenvedély, ami Önöket hajtja.
De ne essen túlzásokba se, mert a brazil szappanoperákat idéző mentalitás már inkább nevetséges, mint hatásos. Biztosan Ön is látott már TV Shop adásokat, ahol egy turmixgépet is csodaként képesek beállítani, ami megváltoztatja az ember életét.
Az első és talán legfontosabb tanácsom, hogy ne akarjon mindenképpen értékesíteni. Ez nem az a felület, ahol az emberek vásárolni akarnak. Kikapcsolódásra vágynak, nézelődni szeretnének. Adja meg nekik erre a lehetőséget, és idő közben majd kedvet kapnak a vásárláshoz is.
Erre nagyon jó példa az Airbnb oldala, amit elnézve mindenki kedvet kap az utazáshoz. Minden kép nagyon hangulatos, valószínűleg nagyon sok átkattintást is generálnak az oldalukra. Lehet, hogy nem mindegyikből lesz utána bérlő, de addig is nő az oldal népszerűsége.
Persze Nekik viszonylag könnyű dolguk van, hiszen a világ minden tájáról szebbnél szebb helyeket jeleníthetnek meg. Azonban érdemes megnézni a Festool Instagram oldalát is. Minden képen jelen vannak a termékek, de soha nem unalmasak. Van, amelyik munka közben mutatja be, míg a másikon az úriember még az ágyba is magával vitte. Minden kép hasonló stílusú, mégsem egysíkúak. Úgy gondoljuk, hogy kiválóan megszólítja a célközönséget.
A nagy oldalak kedvelik az úgynevezett „flatlay” fotókat, melyek tökéletesen megkomponált, felülről fotózott képeket jelentenek. Itt mindig van egy központi téma, amit különböző elemek egészítenek ki és tesznek hangsúlyosabbá. Általában hasonló színek dominálnak a képen, és így alkotnak egy egységet. Az ilyen jellegű képeknél fontos a szimmetria és az egyensúly.
Manapság nem elég csak posztolni, hanem kapcsolatot kell teremteni a követőkkel, ezért mindig válaszoljon a kommentekre és kedvelje a követők képeit. Higgye el, nagyon értékelik majd ezeket a gesztusokat. Egy kedves kommentre való reagálás után sokkal szívesebben veszik fel Önnel újra a kapcsolatot.
Nagyon fontos, hogy ne legyen elcsépelt és unalmat sugárzó a hozzászólása, sokkal inkább az őszinteség és érdeklődés jellemezze.
Egy újonnan induló oldal esetében jó taktika, ha Ön is elkezd követni másokat. Gyűjtse össze azokat az oldalakat, amik tematikája kapcsolódik az Önéhez, és kezdje el követni az Ő követőiket. Nem mindenki ért egyet ezzel a módszerrel, azonban mi úgy gondoljuk, hogy érdemes használni. Azzal, hogy a konkurense érdeklődői megismerik Önt is, nem veszi el Őket (csak, ha jobbat tud kínálni).
Itt nagyon különböző véleményekkel találkozhat az interneten. Vannak, akik azt mondják, hogy ki kell használni a maximális, 30 darabos hashtag számot, míg mások sokkal kevesebbet, 3-5 darabot tartanak hasznosnak. A nagy számok hívői szerint így a nem releváns, de nagyon népszerű #-et is bele lehet venni, aminek hála könnyebben találnak rá a képekre. A másik csoport álláspontja szerint pedig a kevesebb, de minőségibb kifejezés sokkal többet ad a profil életéhez.
Mi erről mit gondolunk?Azt, hogy a 3-5 szóhoz ragaszkodni sem jó, és az értéktelen kifejezések mellett sem vagyunk. Ha van egy tucat fontos hashtege, akkor ne tartsa magában, de csak azért ne írjon oda egyet sem, mert az éppen trendi. Az Instán sem a követők száma a legfontosabb, hanem a minőségük. Azaz ne gyűjtsön maga köré irreleváns embereket, csak mert így mutatósabbak a számok. Ettől az eredmények nem lesznek azok!
Például a kevés hashteget használók táborába tartozik a Coca-Cola Magyarország is, akik 5-6 hashtegnél többet nem szoktak a posztokhoz hozzáadni. Viszont ezek nagyon releváns kifejezések.
Ha már van egy jó Facebook vagy YouTube közössége, akkor mindenképpen népszerűsítse ott is az Instaprofilját. Higgye el, hogy sokan átkattintanak majd, hiszen nem véletlenül vannak a másik csatornádon sem. Ráadásul az Instán lehetősége van megadni, hogy az új képei a Facebookon is megjelenjenek.
Sokan gondolni sem akarnak az Insta hirdetésekre, hiszen ingyen is elég jól lehet fejlődni. Azonban egy kis ráfordítással még látványosabb lesz a növekedés. Ne féljen hirdetni, mert itt sokkal hatékonyabbak lesznek, mint más felületeken.
Persze itt is igaz, hogy csináld jól, vagy sehogy. Ha még soha nem foglalkozott vele, érdemes inkább egy megbízható marketingesre bízni. Ha mégis maga szeretné kezelni a hirdetéseket, akkor előtte inkább mélyen tanulmányozza ezt a szakmát. Erre első lépésnek nagyon jó lesz a cikkünk. 😉
Bárhogy is dönt a hashtegek számát illetően, néha nem árt frissíteni őket. Néhány új kifejezés vagy párnak a cseréje újra életre kelti a posztot.
Mielőtt bármibe is belevágna, határozza meg, hogy milyen színvilágban, milyen életérzést szeretne közvetíteni, és ezt következetesen minden posztban alkalmazza. Az emberek sokkal könnyebben elköteleződnek Ön mellett, ha egy egységes képpel, hangulattal találkoznak.
Az Instagramon nem csak képeket, de videókat és úgynevezett Boomerangot is közzétehet. Ismerjük meg most jobban ezeket a lehetőségeket!
Boomerang
Nem, itt most nem a banán alakú szabadtéri játékról van szó, bár ez is nagyon szórakoztató tud lenni. Az Instagram Boomerang lehetősége egy néhány másodperces kis videó, ami folyamatosan újraindul. Itt gyakorlatilag 1-2 mozdulatot játszik le újra és újra.
Hyperlapse
Az Instagram saját stabilizáló funkciójával már Ön is kitűnő time-lapse képeket készíthet. Nagyon látványos és valóban nagyon egyszerű használni. Egy-egy ilyen felvétellel igazán jól feldobhatja a profilja hangulatát.
Layout
Szintén az Insta egyik funkciója, amivel még változatosabbá teheti a képeit. Ebben az esetben több képből készíthet egyet.
A sok lehetőség között könnyű elveszni és szétesni, azonban, ha sikeres szeretne lenni az Instagramon, akkor próbáljon minél egységesebb maradni. Persze csinálhat több típusú tartalmat (kép, videó, Boomerang…), de törekedjen rá, hogy ezek hasonló hangulatban kerüljenek ki.
Ha már egy bizonyos szintű ismertségre szert tett, akkor könnyen elképzelhető, hogy lesznek, akik megjelölik majd képeken. Azonban ez Önnek nem biztos, hogy mindig jó lesz. A kellemetlenségek elkerülése végett állítsa be, hogy csak olyan képek kerüljenek ki a nyilvánosság elé, amiket előtte Ön engedélyezett.
Az Instagaram-on egyetlen linket elhelyezhet a Bio részben, ahol a felhasználók nagy része a profil elkészítésekor megadja a weboldalának a linkjét, és ezzel le is zárta a történetet. Azonban ezt a részt sokkal kreatívabban is kihasználhatod. Például kiteheted a legfrissebb cikkeket, akciókat vagy bármilyen érdekességet, ami fontos lehet a követőknek.
Ha még jobban szeretné csinálni, akkor használja a Linktree-t is (https://linktr.ee/). Mi az a Linkrtee? Ez egy olyan megoldás, aminek köszönhetően nem csak egy, hanem rögtön 5 linkre tudod továbbítani a követőidet. Persze, így is csak egy linket tehetsz közzé a Bioban, azonban ha arra rákattint egy érdeklődő, akkor átkerül a Linktree oldaladra, hol találkozik az 5 másikkal.
Napjainkban nem kell profi fotósnak lenni ahhoz, hogy jó képeket tudjon készíteni. Az okostelefonok már olyan jó kamerákkal vannak felszerelve, hogy semmilyen szaktudást nem igényelnek a szép képek! Ráadásul az Insta számos lehetőséget kínál a képei felturbózására. Ne sajnálja az időt egy kis utómunkára. Ha lehet, 1 maximum kétféle filtert használjon az egységesség megtartása érdekében.
A komment az új Like, ez igaz az Instagramon is. Tegyen fel kérdéseket, amikkel kommentelésre aktivizálja a követőket.
A közösségi média egyik legnagyobb hátránya, hogy arctalanul leszólhatnak, megbánhatnak másokat. Elég csak megnézni sok magyar celeb oldalát. A rajongók mellett bőven jelen vannak a rosszindulatú kommentek is. Akár indokolt a szidalom, akár nem, ezt biztosan nehéz lehet Nekik is olvasni. De a többségük megtanulta kezelni ezt. Sajnos nem csak a sztárok számíthatnak ilyen nehéz sorsra, mert bizony a vállalkozásokat is érhetik támadások, és ezt tudniuk kell kezelni. Ilyenkor két dolgot tehet:
1. Bölcsen hallgat.
2. Kulturáltan válaszol a sértésekre.
Legtöbb esetben a bölcs hallgatással jár jobban, azonban vannak helyzetek, amikor le kell kommunikálni a problémát. Példának okáért egy a szolgáltatására, termékére érkező negatív komment/rossz tapasztalat sokak kedvét elvehei a kapcsolatteremtéstől. Reagáljon erre kedvesen és tisztelettudóan, vagy ha kell, védje meg magát, de semmiképpen ne támadjon!
A Coca-Cola Magyarország a bölcsen hallgatás lehetőségével élt. Bár ezekre a megszólalásokra nem is nagyon lehetett volna mit reagálni…
Sokszor azért nem posztolnak a vállalkozások, mert nincs ötletük, hogy mit tehetnének közzé. Éppen nincs akció, és új termék sem. Most adunk néhány tippet, hogy az Ön feje ne fájjon emiatt.
Az Ön terméke is újrahasznosítható valamilyen formán? Manapság egyre nagyobb értéke van a saját készítésű tárgyaknak, így ha termékét bármilyen formában fel lehet használni, akkor éljen a lehetőséggel, és készítsen ilyen jellegű videókat vagy képsorozatokat. Ezzel nemcsak a terméke iránti érdeklődést fogja fokozni, de azt is bebizonyítja, hogy Ön nagyon jól ismeri a termékében rejlő összes lehetőséget.
Ez minden közösségi oldalon jól működik, azonban az Instagaramon a követőknek különösen igényük van az exkluzív tartalomra, ezért engedjen betekintést a mindennapi életükbe. Töltsön fel képeket a munkafolyamatokról, egy csapatépítőről vagy egy örömteli eseményről. Kérje meg a munkatársait, hogy vegyenek ebben részt, és szórakoztató videókkal színesítsék a tartalmat. Ennek a fotós fiatalnak az oldala kiváló példa: https://www.instagram.com/retro_photography_videography/.
A jótékonyságra természetesen nem szabad csak egy marketingfogásként gondolni, hiszen ezzel rászorulóknak tudunk segíteni. Azonban ha már ilyen cselekedetre adta a fejét (ami nagyon dicséretes), akkor azt ossza meg az Instagramon is.
Minden vállalkozás, így nyilván az Öné is, folyamatosan fejlődik, változik. Új termékeket vezet be, vagy esetleg fejleszti a meglévőket. Vonja be ebbe a döntésbe a követőit is, hogy érezzék a kitüntetett figyelmet. Nagyon lelkesítő lesz számukra, hogy részt vesznek olyan döntésekben is, amiben más nem. Ez az egyediség érzése sokkal aktívabbá és érdeklődőbbe teszi majd Őket!
Az emberek imádják a motivációs üzeneteket! Ezek generálják az egyik legtöbb interakciót minden közösségi oldalon. Ha az Ön vállalkozásának is van olyan mondanivalója, ami képes motiválóan hatni a követőire, akkor azt ossza meg rendszeresen. Készítsen szép képeket, és tegyen rá egy rövid motivációs feliratot. Ha nincs ilyen mondanivaló a tarsolyában, akkor sem kell elvetnie ezt a lehetőséget, mert szerencsére tele van az internet instant bölcsességekkel és idézetekkel, amiket Ön is felhasználhat, ha megjelöli a forrást.
Abban az esetben, ha a szolgáltatása látványos változással jár, érdemes előtte-utána képeket feltölteni. Például egy fodrásznak, autófényezőnek, generálkivitelezőnek vagy egy szobafestőnek is nagyon jól működnek ezek a képek, mert nem csak látványosak, de nagyon jó megmutatják a munkája eredményét, minőségét.
Az Ön számára is a tudás az egyik legnagyobb érték! Éppen ezért itt is bátran ossza meg a szakmai ismereteit az érdeklődőivel. Rövid videók vagy képek segítségével is nagyon sok információt lehet átadni.
Manapság egyre trendibb kihívásokban részt venni, így egy ilyen megmozdulással biztosan nagy sikert arat majd a követői között. Persze ezt is csak akkor szabad alkalmazni, ha elegendő számú rajongója van, mert különben feltűnőbb lesz a nagyon kevés reakció, mint a kezdeményezés.
Mi az a kihívás?
A kihívás lényegében egy olyan „esemény”, amikor Ön és a követői egy bizonyos határidő alatt érnek el egy kitűzött célt. Ön ezalatt folyamatosan segítséget és motivációt nyújt Nekik. Lássunk egy példát:
Kézenfekvő a sportot felhozni, hiszen ez a terület bőven tartogat kihívásokat. Ha bármilyen sporttal, mozgással kapcsolatos tevékenységet folytat, mindenképp indítson néha kihívásokat. Meglátja, a követők érdeklődők lesznek, és újabb követők is csatlakoznak majd.
AZ egykori pucér szakács mára világhírűvé vált. Ehhez természetesen nagyban hozzájárult a tehetsége és az a szenvedély, ami mindenkit magával ragad, amikor a műsorait nézi. De tagadhatatlanul az is kellett hozzá, hogy már a kezdetektől ügyesen népszerűsítse magát. A legelején még biztosan nem állt akkora stáb a háta mögött, mint manapság, de Neki is el kellett kezdenie valahol.
Jelen pillanatban 6,7 millió követője van, és az Insta oldalát elnézve a marketinges csapata nagyon is tudja, hogy mi a dolga. Szép képek, melyek a puritán szenvedélyét mutatják be, jópofa videók és persze kulisszatitkok. Itt azt is fontosnak tartom megjegyezni, hogy csak az elmúlt kicsivel több, mint 1 évben 700 000 követőre tett szert, szóval biztosan tudja, mit csinál.
Az Utazómajom hazánk egyik legnépszerűbb utazással kapcsolatos közössége. Ha Ön is szeret utazgatni vagy legalábbis ábrándozni, akkor biztosan találkozott velük. Ők is azon szerencsések közé tartoznak, akiknek adott a lehetőség a kiváló tartalomra, azonban mindenkitől van mit tanulni. A képek nézegetésével nemcsak az utazáshoz kaphat majd kedvet, de nagyon jó ötleteket is gyűjthet, hogy mi mindenről lehet posztolni. Lássuk, Ők hogyan csinálják: https://www.instagram.com/utazomajomofficial/
Itt is fontosnak tartom megemlíteni, hogy 2017 nyarán még csak 13 ezer követőjük van, 2018 őszén pedig már 40 ezer!!
Azaz polgári nevén Amy Droubay. Ő egy 5 gyermekes édesanya, aki egyszerre balerina, teniszjátékos és persze mind emellé kiválóan süt. A hölgytől sokan tanulhatnának kitartás terén, de az Insta oldala is figyelemre méltó. Jelenleg 133 ezer követője van. Biztosan rengeteg féltékenységgel vegyes csodálattal tekintenek rá.
A fiatal hölgy sütőiskolájának a profilja olyan gusztusos képekkel van tele, amiktől mindenki kedvet kap a sütéshez. Ha ahhoz nem is, de az evéshez biztosan. 🙂
Az Ő Instagram oldala 73,900 követővel rendelkezett 2017 nyarán. 2018 őszén viszont már 173 000-rel. Elég szép fejlődés kicsivel több, mint egy év alatt!
A termék vagy szolgáltatás népszerűsítése fontos, azonban nem mindegy a hogyan! Nem elég csak egyszerű termékképeket feltölteni, azokat olyan minőséggel és mondanivalóval kell megtölteni, ami érdekessé teszik azokat, és ösztönzőleg hatnak az érdeklődőikre. Adjon okot arra, hogy kövessék. Az Instagram-felhasználók számára az Ön értékesítési szándéka nem lesz elég ok.
Az Instagramra hatványozottan igaz, ami minden közösségi oldalra vagy a marketingre. Kerülnünk kell a negatív érzelmeket. Amíg a Facebookon találkozhat olyan posztokkal is, amik tragédiákra vagy súlyos szociális problémákra világítanak rá, addig az Instragramon nem, vagy csak nagyon ritkán. A marketingben van, hogy egy kicsit meghökkentjük, letaglózzuk egy kijelentéssel a célközönséget, és ezzel hívjuk fel a figyelmüket valamire. De itt a szavaknak minimális jelentősége van, a megbotránkoztató képek pedig félreérthetőek lehetnek.
Amíg a Facebookon ez egy kardinális kérdés, addig itt már kevésbé. Az Instagram kizárólag a látványra megy rá, és ha Ön nagyon szép tartalmakat tud feltölteni, akkor akár napi 10 posztot is feltehet. De csak akkor, ha mind nagyon ütős! Nem kell aggódni, mert ennél kevesebbel is nagyon jól lehet dolgozni, de havonta azért olyan 15-20 poszt jó, ha kikerül. Minél többször jelenik meg kellemes képekkel az emberek előtt, annál jobban bevésődik a tudatukba.
A Facebook már el is kezdett szigorítani ezen a téren, mert naponta 50 posztnál többet nem enged megjeleníteni. Bár a folyamatosan csökkenő organikus elérések a Facebook-on úgysem fognak 50 posztot megjeleníteni egy felhasználónak sem.
Az az igazság, hogy erre nincs helyes válasz! Önnek kell letesztelnie, hogy a követői hogyan reagálnak a tartalmakra, mi után érdeklődnek többen, és ez alapján változtatni rajtuk.
Ha internetes áruháza van, akkor biztosan Ön is tudja, hogy mennyire nehéz megfogni az érdeklődőket, megtartani pedig még nehezebb. Azonban hamarosan ebben is a segítségére lesz az Instagram.
Nos, azt tudjuk, hogy az emberek azért szeretik ezt a közösségi oldalt, mert nagyon szép képeket lehet rajta nézegetni. Nagyban megnövelheti a vásárlói számát, ha már itt pontos leírást ad a képek mellé. Így, akit csak a képek érdekelnek, az nézelődhet, a komoly érdeklődők pedig máris értékes információhoz jutnak.
Tudjuk, hogy sokak számára a hirdetések egy ingyen használható oldalon egészen feleslegesnek tűnnek. Úgy gondolják, hogy majd Ők ingyen is elérik a céljuk, maximum egy kicsit tovább tart majd. De sajnos ez manapság már közel sem annyira egyszerű. Sok esetben a motiváció és a kitartás kevés lehet a sikerhez, és bizony egy kicsit hirdetni is kell.
Világszerte már több mint 1 milliárd felhasználója van az oldalnak, de hazánkban még csak 1,2 millió. Vannak, akik szerint ez kevés (a Facebook 5,5 millió magyar felhasználóval büszkélkedhet), de azért akadnak olyanok is, akik már érdemesnek tartják arra, hogy foglalkozzanak vele. És Ők gondolják jól…
Azt tudni kell, hogy ez az 1,2 millió felhasználó főként fiatalokból áll, így a hirdetés abban az esetben a jó megoldás, ha a célközönsége egy részét a 40 alatti korosztály jelenti. Akkor viszont semmiképpen ne halassza el a lehetőséget, mert sokkal jobb eredményeket lehet elérni a hirdetésekkel, mint máshol. A kevesebb felhasználó kisebb konkurenciát is jelent, így a hirdetései sokkal eredményesebbek lesznek.
Fotós Insta hirdetés
Biztosan Ön is tisztában van vele, hogy ezen az oldalon a képek dominálnak, így azok a vállalkozások vannak előnyben, akik elég látványos, érdekes és egyedi képekkel tudnak előállni. Ugyanez igaz a hirdetésekre. Egy figyelemfelkeltő képpel nagyon jó eredményekre számíthat.
Az Insta felhasználók azt szeretik a legjobban, ha különleges, kicsit személyes tartalmakkal találkozhatnak. A hirdetésben is osszon meg valami olyat, ami nem szokványos, ami kilóg a sorból, és nem az süt róla, hogy: VEGYÉL, VEGYÉL, VEGYÉL.
Videós Insta hirdetés
Biztosan Ön is észrevette, hogy az elmúlt években egyre népszerűbbek a videós tartalmak. Ennek megfelelően a közösségi oldalak is egyre többet tesznek ennek a formátumnak a népszerűsítésére. Egy videós hirdetéssel szuperül bemutathatja a termékét, és számos hasznos információt átadhat.
A videós Instagram hirdetések maximum 60 másodperc hosszúak lehetnek, azonban a kutatások szerint az első 30 másodperc a legfontosabb. Ezért a lényeget érdemes itt elhelyezni.
Carousel Instagram hirdetések
A Facebook-ról már jól ismert Carousel hirdetések itt is nagyon jól működnek. Ennek a lényege, hogy több képet összefűzhet egy hirdetésbe, és az érdeklődő nyilak segítségével léptethet köztük. Itt külön előnyként említenénk meg, hogy mindegyik képhez egyedi hivatkozás csatolható, így akár 4-5 terméket is bemutathat egyszerre úgy, hogy mindössze 1 kattintás távolságra lesznek az érdeklődőtől.
Stories Instagram hirdetések
Ha használja az Instagramot, biztosan Ön is találkozott már a Történetekkel (Stories), amikben 24 órára oszthatunk meg képeket, videókat. Na, egy hirdetéssel, akár Ön is befurakodhat a célközönsége ismerőseinek a Történetei közé. Ez úgy néz ki, hogy a célközönségébe tartozó felhasználó nézegeti az ismerőseinek a Történeteit, majd egyszer csak megjelenik az Ön hirdetése közöttük.
Ebben az esetben kiemelten érdemes odafigyelni a nem „reklámszagú” tartalmakra, hiszen nem vetne túl jó fényt Önre, ha az érdekes, ismerős képek és videók közül egyszerre „kiugrana” egy pénztárcában turkáló hirdetés.
Az első lépés, hogy bejelentkezik a Facebookra. Nem, nem írtam el. Mivel a 2 közösségi oldal egy cég tulajdonában van, így az Instagram hirdetéseket is onnan tudja kezelni. Majd miután kiválasztotta a hirdetése célját és célközönségét, meghatározhatja, hogy hol jelenjen meg az adott hirdetés. Ezt az “Elhelyezések módosítása” opció alatt teheti meg. Ha ez megvan, állítsa be a költségkeretet, az ütemezést és a hirdetések megjelenésének optimalizálását. És kész is.
Hirdetések technikai paraméterei
Fényképes Instagram hirdetések
Minimális képméret: 600×600
Maximális képméret: 1080×1080 (ajánlott)
Szöveg hossza: ajánlott hossz 125 karakter
Fájltípus: JPG, PNG
Videós Insta hirdetések
Fájltípus: mp4
Képarány: 1:1
Hangsáv: sztereó, AAC hangtömörítés, a legjobb, ha 128 kbps feletti minőség
Videó: állandó képkockasebesség, H.264 videotömörítés, progresszív pásztázással
Minimális hossz: 3 másodperc
Maximális hossz: 60 másodperc
Maximális méret: 4 GB
Képkockasebesség: 30 kép/ másodperc
És, ha már népszerű Insta fiókoknál járunk, nézzük meg a legnépszerűbb hazai Influencereket 2018 őszén. A folyamatosan frissülő listát Ön is megtekintheti az Influencer kereső oldalán (https://www.influencerkereso.hu/toplista/instagram)
1. Palvin Barbara
Nem túl meglepő módon hazánk elsőszámú modellje az Instán is nagy népszerűségnek örvend. Jelen pillanatban 9026612 követővel rendelkezik, 1544 posztja van, átlagosan 596971Like/kép arányt tudhat a magáénak. Az oldal az alábbi területeken ajánlja a vele való együttműködést.
2. Dzsudzsák Balázs
A második helyen az egykori népszerű focistánk található, aki már egy arab emirségekbeli csapatnál rúgja a bőrt. Jelen pillanatban 953515 követővel büszkélkedhet, és ezt mindössze 207 darab poszttal érte el. Mindezekhez jön a 39994 Like/Kép arány.
3. EnjiNight
EnjiNight a cosplay világ egyik ismert arca, aki a művészetével gyűjtött eddig 590472 követőt. A fiatal hölgy 49590Like/Kép aránnyal büszkélkedhet, és 854 db Instagram poszttal.
4. Tóth Attila
Attila egy aktív fitness-influencer és véleményvezér, aki láthatóan jól megdolgozott a sikeréért. Jelenleg 543699 követője van és 121.0 Komment/Kép aránnyal büszkélkedhet. Érdemes egy pillantást vetni a csatornájára, főleg, ha Ön is hasonló területen tevékenykedik.
5. Andy Csinger
Andy Csinger nagyon tudja, mit jelent harmóniát teremteni egy Insta profilon. Ha megnézi a képeit, akkor Ön is láthatja, hogy az összes képen ugyanazt a szerkesztési technológiát használták. Ettől a képek nem unalmassá váltak, hanem egy harmonikus egészként állnak össze. Kimondottan hangulatos! Ennek a jól megtervezett munkának az eredménye 536255 követő.
6. Hódi Pamela
Úgy gondolom, hogy Őt nem kell bemutatni, hiszen nem csak ezen a közösségi oldalon találkozhatunk a nevével. Pamela 398361 követővel és 2946 bejegyzéssel rendelkezik.
7. Istenes Bence
Bence már nagyon régóta a képernyőn van valamilyen formában, így nem is meglepő, hogy a legnépszerűbb InstaInfluencerek között található. Műsorvezetőként, vloggerként és influencerként nagyon jól szerepel. Jelenleg 392000 követője van és 1342 bejegyzése.
8. Bercsenyi Balazs
Balázsnak tetoválóművészként sikerült bekerülnie a top 10-be. Jelenleg 356353 Követőt tudhat a magáénak. Eddig 591 bejegyzést tett közzé 11798 Like/Kép aránnyal. Átlagosan 52 kommentet kap egy bejegyzése alá.
9. Kulcsár Edina
Kulcsár Edina is a magyar celebvilág egyik ismert alakja, akinek a nevét elég gyakran hallhatjuk különböző fórumokon. Munkásságával 352590 Követőt sikerült összeszednie, mellyel a lista 9. helyét szerezte meg. Átlagosan 58 komment érkezik egy képére.
10. Varga Viktória
Viki szintén modell. Eddig 1158 posztot tett közzé, melyek segítségével 327724 követőt sikerült az oldalára vonzania.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.