No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Nem nagyon van olyan ember ezen a bolygón, aki még soha nem hallotta a Coca-Cola márka nevet. Éppen ezért érdemesnek tartjuk megvizsgálni azt a jelenséget, amit Ők képviselnek. Aminek a segítségével oda jutottak ahol most vannak. Ezt akár el is nevezhetnénk Coca-Cola marketing jelenségnek, mert annyira jellegzetes.

A Coca-Colát 1886 Május 8.-án John S. Pemberton nevű gyógyszerész találta fel. Az eredeti célja egy olyan gyógyszer létrehozása volt, ami segít leküzdeni a fáradtságot és a fejfájást. Az általa készített szirupot szódavízzel higitotta és a Jacob´s Pharmacy nevű patikában kezdte el árusítani. A cég székhelye a mai napig az USA-beli Atlanta állam, Georgia városában található. A mára üdítőitallá avanzsált terméket a világ több mint 200 országában forgalmazzák. Hazánkban 1968-óta kapható.

Láthatjuk, hogy a cég régi múltra tekint vissza, ami nagyon jól mutatja, hogy valamit jól csinálnak? Na de hogyan jutottak el idáig? Minek köszönhetik ezt a sikert?

Természetesen a marketingnek!

Ők azon nagy vállalatok közé tartoznak, akik apait-anyait bele adnak a marketingbe. Mindig nagyon látványos és a célközönséget tökéletesen megcélzó reklámokkal szólítják meg az embereket.

Kik a célközönségük?

Gyakorlatilag mindenki. Azonban ez a tág célpiac nagyon nagy munkával jár. Marketinges szemmel nézve kitűnően szegmentálnak és folyamatosan minden csoportot megszólítanak. Azonban van valami plusz, amit a magukénak tudnak. Ami már szinte egy Coca-Cola életérzéssé vált.

Lássuk mire gondolunk

Ugye már Ön is érzi a Coca- Cola marketing hatását?

A Coca-Cola egyik nagy ütő kártyája az a zseniális életérzés, amit közvetít. Az, hogy képes volt többé válni egy üdítő italnál. A Coca-Cola egyenesen egy életérzést képvisel, amit az öröm, a fiatalság, az összetartozás és a szeretet szavak jellemeznek. Ezzel a zseniális marketing politikával képesek voltak elérni, hogy több, mint 200 országban fogyasszák a termékeiket nap, mint nap.

Mi a tanulság ebből Ön számára? Első sorban az, hogy a marketing NÉLKÜLÖZHETETLEN egy vállalkozás életében. Nagyon sokan szeretnék megúszni és próbálnak tudomást sem venni róla. Azonban ha a Coca-Cola még a mai napig is reklámozza a termékét, akkor valószínűleg Önnek is szüksége van rá. Pedig higgye el egy ekkor multinak nem kellene lehúznia a rolót. Még akkor sem, ha csak fele ennyi energiát fektetne ebbe a területbe. De Ők tudják, hogy kell a hosszú távú sikerükhöz.

Másodsorban érdemes magunkévá tenni ezt az alapelvet, amely a nagyon jó hangulatteremtésben rejlik. De miért működik ez ennyire nagyszerűen? Erre a válasz az emberek alap természetében rejlik. Ki az, aki ne szeretne önfeledten boldog lenni? Vajon akad olyan ember, aki ne vágyna a szeretetre? Kit ne tenne boldoggá a gondolat, hogy valakihez tartozhat? Ezeket az alapvető emberi tulajdonságokat használja fel nagyon jól a Coca-Cola. Olyan hangulatot kelt a reklámjaiban, ami ezekre alapoz. Ezt azonban Ön is megteheti! Persze egy szerelvény bolt vagy egy autó szerelő műhely nehezebben épít kampányt ezekre az érzelmekre. Viszont a sikerhez nem is kell ezekhez ragaszkodni.

Hogyan aknázhatja ki Ön is ezt a lehetőséget?

Mire vágyik a célközönsége? Milyen érzelmekkel lehet őket meggyőzni? Ha ezeket tudja, akkor már nincs is más dolga csak hatni ezekre. Lássunk néhány példát:
Tegyük fel, hogy Ön a fent említett autó szerelő műhely tulajdonosaként szeretne hatni a célközönségére és az érzelmeikre. Hogyan teheti meg ezt?
Például egy olyan reklámmal, ami rámutat arra, hogy mennyire fontos a rendszeres szervizelés a családja biztonsága érdekében. ( Az ilyen negatív hangvételű reklámokkal is nagy sikereket lehet elérni, azonban roppant óvatosan kell velük bánni)
Vagy megszólíthatja a hölgyeket, akik aggódnak egy esetleges autópályán való lerobbanástól. Viszont, ha rendszeresen Önnél szervizelik az autójukat, akkor ezzel nem lehet gond.
De a „helyi vagányokat” is célkeresztbe veheti, akik szeretnének egy „tuti verdával” furikázni és persze Ön tuningolhatná az autót.
Természetesen nem kell foggal körömmel ragaszkodni az alapvető emberi érzelmekhez. Az a lényeg, hogy jól megismerjük a célközönségünket. Az Ő legnagyobb problémáikra nyújtsunk megoldást vagy éppen hangolódjunk rá arra az életérzésre, ami a legközelebb áll hozzájuk. Ezt akár a Coca-Cola marketing stratégiájából is levonhatjuk tanulságként.

 

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Csaba Mile
Csaba Mile
12:34 17 Jun 20
after 2 years of collaboration, professionalism and flexibility resulted in a Google Ads business that produced very... good metrics. I can only recommend :)read more
Andrea Kovács
Andrea Kovács
12:40 20 Apr 20
Norbert, We are very grateful for your resilient attitude in a crisis situation, for your loyal behavior towards us.... Thanks for the "Free Webinars" from which we got a lot of good ideas too. And thank you for the extra time you took to get us out of the chase as well. Andrea Kovácsread more
István Szabó
István Szabó
17:40 23 Nov 19
During the ordering process, Google Ads ads management, SEO building and Facebook ad management were discussed. I... didn't have any problems. While the Pallas Communication team is not lightning fast, it puts on the table extremely precise work and I thank them for their outstanding results. A professional team, they do an outstanding job in our online marketing. Norbert Bökönyi is the best Adwords and Internet marketing expert for me. We need to slowly increase the quantities we order from our suppliers, and we have received as many orders as he has managed our Google Adwords account and marketing. Thank you for the results.read more
László Németh
László Németh
09:48 19 Nov 19
Slowly For two years we have been working with the agency, the service I received and the ideas have exceeded my... expectations. We use Google Ads, AdWords and SEO services and we achieved good results in all three areas.read more
Ádám Kiss
Ádám Kiss
07:29 25 Oct 19
Thank you very much for your work on our Facebook and Instagramm pages and for all the great ideas and friendly... attitude!read more
See All Reviews

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?

MOST TÉRÍTÉSMENTES! KORONA VÍRUS WEBINAR VEZETŐKNEK, CÉGTULAJDONOSOKNAK