Sajnos évről-évre egyre gyatrábbak az organikus elérések a Facebookon. Emiatt lehet bosszankodni, de ami sokkal jobb, ha tesz azért, hogy ennek a hatásait minél kevésbé érezze meg. A chatbot egy kiváló eszköz erre és, ha tovább olvas azt is megtudhatja, hogy miért.
Talán kezdjük a legelején és tisztázzuk, hogy mi az a chatbot. Ez valamelyik chat platformon keresztül működik, mint a Messenger vagy Viber. A lényege, hogy az emberek egyszerűen szerezhetnek információkat a segítségével. Írhatnak Önnek üzenetet vagy választhatnak automatikus válaszok közül.
A chatbot egy hasznos marketing eszköz.
Mert így az érdeklődő a számára megszokott közegben léphet veled kapcsolatba. Az e-mail üzenetek inkább a munkahelyeken működnek, telefonálni nem mindig van idő, azonban a Messengert sokan egész nap használják. Ez egy olyan otthonos tere, ahol szívesen veszik fel önnel a kapcsolatot.
Másrészről sokkal hatékonyabb megoldás, mintha csak a hírfolyamban lenne jelen. Ott sokan mások megpróbálják elérni őket viszont chatbot csak nagyon kevés cég stratégiájában szerepel. Ha sikerül elérni, hogy írjon Önnek onnantól Ön is megkeresheti 1-1 jó ajánlattal, akciós termékkel. Teljesen ingyen van és, ha jól csinálja lehet egy csomó új ügyfele.
Jelenleg még viszonylag kevés vállalkozás használja, így most tud vele igazán nagyot szakítani. Azonban ez lassan megváltozik, hiszen egyre több cég fedezi majd fel benne a nagy lehetőséget. Ettől még az eszköz jó marad, de egy kicsit biztosan veszít majd a hatékonyságából.
Biztosan eszébe jutott már, hogy mi lesz, ha ez is a hírlevelek sorsára jut majd. Ezt az eszközt is tönkreteszik majd az erőszakos vállalkozások? A Facebook azon igyekszik, hogy ez ne fordulhasson elő, azért szigorú szabályozásokkal védi a felhasználókat.
Emellett ezek a vállalkozások is előbb vagy utóbb rájönnek, hogy csak maguk alatt vágják a fát. Ahogyan a hírlevél spemmerek is a saját bőrükön szokták megtanulni, úgy majd Ők is rájönnek, hogy mennyire kártékony hatása van annak, ha nem megfelelően használják ezt az eszközt.
Chatbot marketing eszköz.
Alapvetően három módja van annak, hogy kapcsolatba lépjen valakivel a messengeren. Vagy ő ír Önnek és, így kezdődik el az üzenetváltás (ezt Standard messaging-nek nevezik). Vagy Ön küld ki időszakosan egy üzenetet a feliratkozóinak ( ezt Subscription messaging-nek nevezik). De lehet fizetés ellenében direkt marketing üzenetet küldeni (ezt pedig Promotional messaging-nek nevezik).
Intelligens chatbot: nagy vállalkozások tudják alkalmazni, hiszen óriási kapacitás és erős programozói tudás kell hozzá. Itt egy mesterséges intelligencia kommunikál az érdeklődővel. Képes felismerni a felhasználó kérdéseit és arra reagál.
Irányított chatbot: itt egy előre elkészített útvonalon visszük végig a felhasználót. Választhat válaszok közül, melyek további útvonalon viszik tovább. Ez egy sokkal költséghatékonyabb megoldás, mint az előbb említett, de nagyon jól működik.
Természetesen marketingre. Kiváló megoldás a hírlevelek mellé, promóciók kiküldésére vagy akár közvéleménykutatásra is. Mivel ez viszonylag járatlan terep (egyenlőre) a vállalkozásoknak, így nagyon jó konverziókat lehet vele elérni. Érdemes minél hamarabb belevágni.
Ügyfélszolgálatra. Ön is gyakran kapja ugyan azokat a kérdéseket? A GYIK-et senki nem olvassa el, de már nem győzik megválaszolni az egyforma kérdéseket? Akkor hajrá és csináljon chatbotot ügyfélszolgálatnak.
Webes vásárlásra. Egy chatbot kiválóan alkalmas arra, hogy megszerezze a vásárláshoz szükséges információkat vagy akár tovább vigye a bankkártyás fizető felületre. Kényelmes az ügyfélnek, mert egy megszokott felületen történik a tranzakció, praktikus Önnek, mert így többi konverziót zsebelhet be.
A Facebook egyik chatbot szabálya Standard messaging-re vonatkozik. Ez arról szól, hogy ha valaki felveszi Önnel a kapcsolatot, akkor Önnek arra 24 órán belül reagálni kell. Ha a felhasználó a válaszunk után nem reagál a chatbotnak, akkor még 1 lehetőségünk maradt (ez a +1), hogy kapcsolatba lépjünk vele mielőtt a rendszer bontja a kapcsolatot. Ezt az üzenetet “UPDATE” taggel kell ellátni, hogy tudják mi a célunk vele. A Messenger platform eldönti, hogy valóban a kapcsolat felélesztése- e a célunk vele és, ha így látja, akkor kiküldi. Ellenkező esetben visszautasítja.
Nem akarjuk azt állítani, hogy egyszerű, mint az 1×1, de nem is kivitelezhetetlen. Elegendő tanulással Ön is létrehozhat egyet, de ha gyorsan és igazán jót akar, akkor érdemes megbízni egy szakértőt. Bármelyik mellett is dönt ne féljen ettől a lehetőségtől. Az újítók zsebelik be az igazi sikereket.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.