Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Az AdWords kulcsfontosságú kifejezések ismerete nélkülözhetetlen, hogy eligazodjunk a rejtelmes világában. Fortélyait megtanulni és elsajátítani nem kis feladat. Éppen ezért szeretnénk egy kis segítséget nyújtani a használatához. Elmagyarázunk néhány kulcsfontosságú kifejezést, melyek ismerete nélkülözhetetlen az AdWords sikeres alkalmazásához.

AdWords kulcsfontosságú kifejezések: Van esélyünk nélkülük boldogulni?

Ezeknek a kifejezéseknek az ismerete nem csak, hogy segíti a munkánkat, de azt kell, hogy mondjuk az ismeretük nélkül nem is érdemes belefogni a hirdetés feladásba. Így kezdő lépésként azt javasoljuk, hogy kössön nagyon jó barátságot az AdWords kulcsfontosságú kifejezéseivel.

Az AdWords kulcsfontosság kifejezések ismerete lehetővé teszi a hatékony munkát.

Az AdWords kulcsfontosság kifejezések ismerete nélkülözhetetlen a munka elkezdéséhez.

Konverzió

Rögtön az egyik legfontosabbal kezdenénk. A konverzió egy olyan cselekvés, amit az oldalára látogató hajt végre és Ön számára értékes. Mik lehetnek ezek? Vásárlás, megrendelés, feliratkozás, ajánlatkérés…stb. Bármilyen olyan cselekedet, amit Ön hasznosnak ítél a vállalkozása szempontjából. Nagyon fontos itt megemlítenünk, hogy az AdWords hirdetések eredmény mérése során Ön számára a konverziós adatok az igazán fontosak és nem a kattintások száma. Ebből a mérőszámból ismerheti meg, hogy valójában milyen hasznot hozott Önnek az adott kampány vagy hirdetés.

Végső URL

A végső URL annak a weboldalnak az URL címe, ahova a látogató a hirdetésére kattintás után érkezik. Más szóval landig page. Ennek megválasztása kulcsfontosságú, hiszen a hirdetés valódi sikeressége ezen az oldalon múlik. Ha jól választ végső URL-t, akkor azzal megnövelheti a konverziós számokat.

Napi költségkeret

Az Adwords egyik nagy előnye, hogy meghatározhatjuk naponta mennyi pénzt szeretnénk hirdetésre szánni. A napi költségkeret ennek az összegnek a meghatározására szolgál. Ezt az összeget is érdemes a hirdetés feladása után néhány órával felülvizsgálni. Amennyiben azt tapasztaljuk, hogy nagyon hamar kimerül a kasszánk, akkor az azt mutatja, hogy nagyon jól működik a hirdetésünk. Ebben az esetben érdemes lehet kicsit megemelni ezt a keretet.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények segítségével sok plusz információt és lehetőséget adhatunk az érdeklődőink kezébe. Például véleményeket olvashatnak rólunk, megismerhetik a fizikai üzletünk pillanatnyi forgalmát. Vagy azonnal láthatják az elérhetőségeinket, sőt az üzenet bővítmények segítségével rögtön kapcsolatot is teremthetnek velünk. Ezek nagyon hasznos funkciók. Azonban azt javasoljuk, hogy csak azoknál a hirdetéseknél állítsuk be melyek esetében ezekhez fűződő konverziókat várunk. Például, ha a hirdetésünkkel ajánlatkérésre szeretnénk buzdítani, akkor számára irreleváns információ lehet a fizikai üzletünk pillanatnyi forgalmának mutatója. Ez azért gond, mert a kattintások során a bővítmények is plusz költségeket jelentenek.

Hirdetéspozíció

A hirdetés pozíciónkat a hirdetés rangsor szerinti helye nevű képlettel határozzák meg. Ez figyelembe veszi a céloldal minőségét, az ajánlatot, a bővítmények várható hatásait, és a pillanatnyi verseny helyzetet a szegmensünkben. Éppen ezért nagyon fontos, hogy milyen beállításokat eszközölünk a kampányok létrehozatala során. Egyáltalán nem mindegy, hogy a 4 pozíció közül melyiket sikerül megszereznünk.

Kizáró kulcsszavak

Más néven negatív kulcsszavak. Ezek magadásával azt üzenjük a Google-nek, hogy ezen kulcsszavak esetén ne jelenítse meg a hirdetésünket. Abban az esetben sem jelenjen meg, ha mellette egy releváns kulcsszó található. Ezen kulcsszavak segíthetnek még hatékonyabbá tenni a hirdetéseinket. Így olyan érdeklődőket is kiszűrhetünk, akiktől nem várhatunk konverziókat.

Kattintás

Akkor beszélünk kattintásról, amikor sikerül egy potenciális ügyfél érdeklődését felkeltenünk a hirdetésünkkel és Ő rákattint, hogy tovább léphessen az oldalunkra. Az AdWords rendszerében mi a kattintásunk után fizetünk. Azonban nagyon fontos itt is megemlítenünk, hogy a kattintások számával csak maga a hirdetés népszerűségét mérhetjük. A valódi sikerünk mutatója azonban a konverzió.

Minőségi mutató

A minőségi mutató azt jelzi előre, hogy várhatóan a hirdetésünk milyen sikereket fog elérni. Ezt befolyásolja a céloldal, a kulcsszavak és a hirdetési szöveg relevanciája. A minőségi mutató határozza meg, hogy mennyibe fog kerülni nekünk egy kattintás és milyen pozíciót biztosít majd számunkra a Google. Minél magasabb ez a szám (melyet 1-től 10-ig értékelnek) annál kevesebbet kell fizetnünk egy hirdetésért. Ezáltal pedig jobb helyezést kap majd a hirdetésünk.

Általános egyezés

Ezzel a beállítással lehetővé tehetjük, hogy akkor is megjelenjenek a hirdetésink, ha a keresésben a kulcsszavaink valamely változata szerepel. Illetve abban az esetben is, ha ahhoz nagyon hasonló kifejezés szerepel. Például ha a kulcsszavunk a „cipő” akkor a Google megjeleníti a hirdetésünket akkor is, ha a „cipők”, „sportcipők”, „bőrcipők”, „férficipő” vagy ehhez hasonló kifejezéseket ír be.

Egyszerre talán ennyi elég is lesz az AdWords kulcsfontosságú kifejezések ismertetéséből. Ezen kulcsfontosságú kifejezések ismeretében már sokkal könnyebben eligazodhat az AdWords útvesztőjében. Amennyiben további kérdése támad keressen minket bizalommal! Segítünk megoldani a problémáját, hogy minden AdWords kampánya a lehető leghatékonyabban futhasson.

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?