E-mail adatbázis vásárlás vagy építés?

2 Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

E-mail adatbázis vásárlás vagy építés? Van különbség?

Bizony, az e-mail adatbázis vásárlás nem feltétlen fog boldog pillanatokat szerezni. Hogy miért? Kiderül a cikkből! Az adatbázis építés egy nehéz kenyér, ezt már mindenki tudja, aki próbálta. Ráadásul egy olyan marketing eszköz, amely fokozatosan hozza meg a befektetett összegeket. Éppen ezért sokan a könnyebb utat választják… Valóban az a könnyebb vagy az a rázósabb?

E-mail adatbázis vonalon nagyon sok mindent megéltünk!

Vajon Önnek az e-mail adatbázis építés vagy adatbázis vásárlás a jobb út? Sokan keresnek minket e-mail adatbázis építés okán és ezt a cikket nekik szánjuk. Ugyanis nincs értelme kétes helyekről származó e-mail adatbázist vásárolni, mert azzal könnyen megütheti a bokáját.

Adatbázis vásárlás vagy építés? Költői a kérdés? Igen, mert az építésből származó marketing adatbázis hatékonyabb, míg a vásárolt sokszor illegális címeket is tartalmazhat.

Adatbázis vásárlás vagy építés? Költői a kérdés? Igen, mert az építésből származó marketing adatbázis hatékonyabb, míg a vásárolt sokszor illegális címeket is tartalmazhat.

A közmondások közhelyek, de mély tanítások vannak bennük

Ismeri a közmondást? Olcsó húsnak híg a leve. Ugye tudja mit jelent? Az olcsónak a minősége erősen kifogásolható, hogy finom és nőies maradjak. Ugyanez a szituáció minden területen fellelhető, mert lehet kapni weboldalt 5.000 forintért, lehet kapni téli szalámit 700 forintért. Miben mások ezek a termékek a kategóriájukban legnevesebb márkákhoz képest? Olcsóbbak és rosszabbak, igaz?

Az e-mail adatbázis vásárlás kockázatos!

Ugyanez a helyzet az e-mail adatbázis vásárlás során is. Olyan weboldalon, ahol adatbázist árulnak, de nincs feltüntetve a telefonszám, vonalas telefon, cím, arc a termék mellé ott bizonyosan rossz minőséget fog kapni. Rosszabb esetben meg is fogják büntetni az adatbázis használata után, mert az illegálisan tartalmazott privát címeket.

A legnagyobb probléma!

Az e-mail adatbázis vásárlás során fellépő legnagyobb probléma, hogy Ön nem tudja egyesével ellenőrizni ezeket a címeket, mert az fizikai és pszichikai képtelenség volna. Egy ilyen címlista megvásárlásával kockáztatja a büntetést, vállalkozásának negatív megítélését, ügyfelei elvesztését! Kinek hiányzik az ilyesmi, igaz?

Induljon ki saját magából…

Javasoljuk, hogy induljon ki saját tapasztalataiból, reakcióiból.  Ön vásárolt már olyan terméket, amely SPAM-ben érkezett? Nőtt a szemében az a vállalkozás, amely e-mail adatbázist vásárolt és kéretlenül küldte el az ajánlatát? Biztosak vagyunk benne, hogy válasza mindkét esettben egy határozott nem volt.

Az adatbázis vásárlás mindig problémás!

E-mail adatbázis vásárlás során olyan címeket kap, amely személyek, vállalkozások nem engedélyezték azok felhasználását. Mi magunk sem értékeljük, ha valaki csak elküldi az ajánlatát, mert naponta kapunk belőle több tucatot.

Adatbázis vásárlás helyett, tehát építsen vagy adjon megbízást email adatbázis építésre, mert abból a bázisból biztosan lesznek ügyfelei.

Adatbázis vásárlás helyett, tehát építsen vagy adjon megbízást email adatbázis építésre, mert abból a bázisból biztosan lesznek ügyfelei.

Magas a kockázata!

Egy szó, mint száz, a kétes forrásból származó e-mail adatbázis vásárlás, mint az olcsó hús. Híg a leve, egyáltalán nem hatékony és csak felhergeli azokat, akik kapják kéretlen leveleit, mert pontatlanok a címek, nem tudni kik kapják meg leveleit. Ráadásul manapság már milliós büntetéseket lehet kapni az ilyen cselekményekért. Arról nem is beszélve, ha ennek híre megy, akkor üzleti körökben is veszít a népszerűségéből…

Az adatbázis marketing rizikó kiiktatása! Vagyis a megoldás!

Minden épített e-mail adatbázis hatékonyabb egy vásároltnál, ez nem is lehet kérdés, ezért építsen Ön is e-mail cím adatbázist. Legyen türelmes, mert ez egy lassú folyamat. Az sem mindegy, hogy Google AdWords, Facebook vagy más forrásból származnak a látogatók, akiket szeretne feliratkoztatni a hírlevelére. Ugyanis a Google még mindig a legjobb források egyik, mert komolyabb szándék húzódik az ott keresgélők fejében.

Az adatbázis vásárlás kiskapu!

Tényleg jó a terméke, szolgáltatása? Akkor van egy kiskapu, ha nincs más választása. De kérem, legyen etikus! Ha nagyon célzottan körül tudja írni a termékét, akkor biztos forrásból vásárolhat cégadatbázist. Ne feledje, hogy ebben az esetben – bár a törvény megengedő – a cégvezetők, tulajdonosok nem kérték a hírleveleit. A hírlevelei megírását bízza felkészült szakemberre, reklámszövegíróra, hogy elnyerje a cégvezetők kegyeit, mert ők sokkal kritikusabbak a termékeivel szemben! Ha esernyőt, tévét árul, ami mindenkinek jó, akkor kérem, hogy ne küldje ki a 600.000 hazai vállalkozónak a hírlevelét. Inkább találjon egy olyan terméket, amelyik hiánypótló vagy nagyon egyedi és azt hirdesse meg egy kisebb szegmensnek.

Hogyan válasszon adatbázis marketing partnert?

A leendő partnerével támasztott igények:

  • legyen olyan weboldala, ahol arccal vállalja magát a vezető vagy valaki a cégből,
  • esetleg videóban is elmondja, hogy mit szolgáltat pontosan,
  • legyenek referenciái,
  • a kapcsolatfelvételnél legyen telefonszám,
  • cím,
  • komolyságra utal, ha van vonalas telefonszám is!

Az e-mail adatbázis marketing még sokáig az egyik legfontosabb marketing eszköz lesz. Építsen vagy célzottan vásároljon kisebb adatbázist, mellyel tovább erősíti értékesítését.

A tisztább játék

Építettünk már 150.000 főből állót és pár ezer főt magába foglaló e-mail adatbázist is. Ezen e-mail adatbázisok lényege, hogy a regisztrálók önként adják meg adataikat és nyitottak az ajánlatára, ezért használjon inkább önkéntesen épített adatbázist. Ha nagyon precízen körül lehet írni a termékét, akkor ki lehet küldeni kapcsolati címekre, de csak néhány ezer fős bázist célozzon meg, ne mindenkit, mert: „Aki sokat markol az keveset fog.”

Kérem, hogy félmilliónál is több cégvezetőt ne stresszeljen esernyővel, sátorral, laptoppal, mert az mindenkinek kell alapon… Ha könyvelőknek van egy jó szoftvere, logisztikai cégeknek egy nyomkövetője, akkor azokkal érdemes b2b kapcsolati címekre kiküldeni az ajánlatát.

Kérem, hogy keressen minket bátran, mert nagyon sok tapasztalt gyűlt nálunk össze az elmúlt 15 év során. Ezres nagyságrendű edm és hírlevél kampányt futtattunk, valamint 472 feletti e-mail adatbázist építettünk meg. Ezért biztosra veszem, hogy Önnek is fogunk tudni segíteni.

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset
2 Comments
    • Horváth Gábor
    • 2020-07-01
    Válasz

    Norbert, ezt várom el egy online marketing szakértőtől. Egyenes, érthető, egyértelmű beszéd és tájékoztatás. Ez bizony jeles! Köszönöm! : -) Kapcsolati címes bérlésre is van opció?

      • Bökönyi Norbert
      • 2020-07-02
      Válasz

      Kedves Gábor,

      Köszönöm a hozzászólását az e-mail adatbázis cikkhez és a felvetését a kapcsolati címek vonatkozásában.

      Visszautalva a cikkre a B2B kapcsolati címek használhatók, de nem szabad átesni a ló másik oldalára. Ahogy sokan a komplett vállalkozói körnek kiküldik a hírlevelüket. Ezt csak azért írom le újfent, mert léteznek ilyen szolgáltatók.

      Az utóbbi években mi átálltunk arra, hogy az ügyfelünket megkérjük rá, hogy vásárolja meg a bázist – ha mi nem rendelkeznénk azzal a körrel, szegmenssel – és mi kiküldjük rá a precízen beállított, tesztelt és felépített hírlevelet.

      Arra is van mód, hogy bérleje effektív a B2B kapcsolati címes vagy B2C bázist, ilyen módon is tudunk segíteni Önnek.

      Várom a szíves válaszát, a héten fogok jelentkezni a megadott e-mail címén egy javaslattal.

      Üdvözlettel:

      Bököny Norbert
      Pallas Communication

Ön mit szól ehhez?