Facebook bakik, amiket Ön is elkerülhet!

No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Úgy döntött Ön is elkészíti a vállalkozása Facebook oldalát? Vagy már régóta megvan, de megfogadta, hogy idén sokkal aktívabb lesz rajt? Mind a kettő nagyon jó döntés! Annyira, hogy szeretném is támogatni a törekvéseiben ezzel a cikkemmel, amiben összegyűjtöttem néhány olyan tipikus hibát, amit sokan elkövetnek.

Kevés információ

Sok vállalkozás nyűgként tekint a Facebook profiljára, így szeretne minél hamarabb letudni annak az elkészítését. Ezért nem vacakol sokat, létrehozza az oldalt, feltölt egy profil képet és úgy gondolja ezzel lezártnak is tekintheti az ügyet. Csak az a baj, hogy valószínűleg Ők nem tudják, hogy ez a profil egy plusz kommunikációs csatorna. Tudja, hogy hány olyan céges Facebook oldallal találkoztam már, ahol még a weboldal sem volt feltüntetve? Ők vajon hogyan számítanak rá, hogy az érdeklődők komolyan kapcsolatba akarnak majd lépni velük, ha még az alapvető információkat sem adják meg? Tessék szépen megadni az e-mail címet, a weboldalt, a telefonszámot, egy rövid leírást és mindent ami plusz információval szolgálhat.

Facebook hibák

Ön ne csússzon el ezeken a banánhéjjakon 🙂

Tudjon ízlésesen szórakoztatni!

Én azt vallom, hogy a posztok esetében a jó arány, ha 2/3 részük szórakoztat és csak a maradék értékesít. Az emberek nem azért mennek fel erre a közösségi oldalra, hogy vásároljanak, így nagy figyelmet kell szentelni a „shownak” is. De nem mindegy, hogy hogyan csinálja. Vannak vállalkozások, akik azzal rontják el, hogy túlzásba esnek és mindent megosztanak, amivel valamilyen aktivitást lehet elérni. Naponta többször közzétesznek vicces, szórakoztat, meghökkentő, polgárpukkasztó és felháborító bejegyzéseket és mellette alig foglalkoznak a vállalkozásukkal. Bár így biztos, hogy nagy lesz az aktivitás az oldalon, de lehet sokan nem is fogják tudni, hogy mivel foglalkozik. Önnek pedig elsősorban az a célja, hogy értékesítsen és ehhez a szórakoztatás csak egy eszköz legyen.

Túl sokat vagy túl keveset posztol

Ha elhatározta, hogy egy nagyon jó Facebook oldalt fog üzemeltetni, akkor azt is tudnia kell, hogy milyen gyakran érdemes új bejegyzést közzé tenni. Én a napi egyre esküszöm. Erre lehet, hogy valaki azt mondaná, hogy sok, de én úgy gondolom, hogy az alacsony elérési számok miatt ennyi szerintem kell.  Azonban ez nagyban függ attól is, hogy a követői mennyit vesznek szívesen. Vannak közösségek ahol napi többnek is örülnek, de vannak ahol sokkal kevesebb az, amit szívesen látnak.

Nem ismeri a követőit

Mielőtt belevág a Facebook marketingbe mindenképp végezzen egy kis kutatómunkát. Nyugodtan szaglásszon a konkurencia háza táján. Nézze meg kik követik Őket és azok az emberek mi után érdeklődnek még. Úgy állítsa össze a posztokat, hogy minél jobban lefedje ezt a jellemrajzot. Ha sikerül kiismernie a célcsoportot, akkor a posztjaival hatékonyan érhet el aktivitást és szerezhet új követőket.

Sárdobálás

Ebben az esetben két lényeges dolgot is meg kell említenem. Az egyik, hogy soha nem szapuljuk a konkurenciát! Akkor se, ha egyértelműen rossz az, amit csinálnak és tisztában van vele, hogy az Ön termékei, szolgáltatásai, hozzáállása sokkal jobb. Nem az Ön dolga, hogy erre felhívja az emberek figyelmét. Higgye el előbb vagy utóbb mindenre fény derül majd. A másik lényeges kérdés a negatív kommentek. Ha nagy követői táborral rendelkezik szinte elkerülhetetlen, hogy ne legyenek rosszindulatú kommentek az oldaladon. De ne felejtse el, hogy Önt minősíti hogyan reagál rájuk. Lehet, hogy nagyon felbőszítik az olvasottak, de mindig maradjon higgadt és inkább kétszer fontolja meg, hogy mit ír le. Később semmissé tenni a hibákat már nem lehet, így sokkal egyszerűbb, ha el se követi őket.

A fenti összeállításban a legtipikusabb hibákat olvashatta, amit szinte minden kezdő Facebokk profil kezelő elkövet. A közösségi oldal óriásnak sokkal nagyobb mélységei vannak, mint ahogyan azt most gondolja és számos olyan lehetőség áll a rendelkezésére, amiket most még nem is ismer. Így ha saját maga szeretné kezelni a céges Facebook profilt, akkor mindenképpen kezdje azzal, hogy megismeri a technikai lehetőségeket és a praktikákat. Erre nagyon jó lehetőség, ha elolvassa a további blog bejegyzéseimet. 🙂

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

There is no form with title: "Contact Form". Select a new form title if you rename it.

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?