Marketing tanulság és csapda: Mit üzennek a csillagok?

No Comments

Marketing tanulság is lehet belőle… Mit üzennek Önnek a csillagok? Ne aggódjon, mert nem az aktuális havi horoszkópját szeretnénk Önnel megosztani. Ennél sokkal többet tanulhatunk a csillagoktól! Lehet nem is gondolná, de a marketing területén is tudnak komoly tanulsággal szolgálni.

Megdöbbentő marketing tanulság: A kék óriás csillag és a nap esete…

A csillagászat még mindig sok felfedezetlen területet tartogat számunkra (gyermekek játszanak milliárdokat érő eszközökkel, igen ezek a mi csillagászati szakértőink; valójában nagyon keveset értünk még ebből a nagy katyvaszból; Lehet, hogy tényleg az egész egy szimuláció? Nem tudjuk, de akár ezt is el tudjuk képzelni…) , azonban a csillagok életéről (vélhetően), már elég sokat tudunk, és sokat tanulhatunk is belőle. Nem csak asztrofizikai, de vállalkozói szemszögből nézve is értékesek ezek a gondolatok. Kíváncsi lett?

A csillagokat több méretbe sorolják a tudósok és akár a sors fintorának is nevezhetjük, hogy a nagyobb csillagok rövidebb ideig élnek. Amíg a napunk körülbelül 10 milliárd évre van hitelesítve (elméletileg ebből, már 4,5 milliárdot leélt), addig egy nála lényegesen nagyobb kék óriásnak ennél sokkal kevesebb, esetleg 3-4 milliárd, netán néhány millió év adatik meg. Egy közepes méretű csillag, mint a mi napunk is, sokkal lassabban használja fel a létezéséhez szükséges hidrogént, így bár a kék óriás méretei kolosszálisabbak mégis a kisebb, de takarékosabb éli túl. Mi ebből a tanulság Önnek is?

Itt akár a tücsök és a hangya meséjét is felhozhattam volna példaként, de a csillagászat kedvelőjeként inkább ezt a szintén szemléletes példát választottam. A lényegen ez mit sem változtat. Lehet egy vállalkozás bármekkora, ha nem takarékoskodik jól és nem a megfelelő helyre fektet energiákat sokkal hamarabb véget érhet, akár egy kék óriás. De Ön biztosan nem erre vágyik! Hiszen melyik vállalkozó szeretne tiszavirág életű vállalkozást? Akkor tudja, mit kell tennie?

Figyelem! Fontos információ!

Mi az, aminek a segítségével új ügyfeleket szerezhet? Mi az, aminek a segítségével megalapozhatja vállalkozása hosszú távú sikerét? Mi az a terület, amire ennek ellenére is mostohagyerekként gondolnak a vállalkozók? Mostanra Ön is biztosan rájött, hogy ez nem más, mint a marketing. Bizony, az a terület, amire sokszor úgy gondol, mint egy nagy púpra a hátán. Pedig ez fogja meghozni Ön számára a hosszú távú sikereket. Nyilván most arra gondol, mi mást is mondhatnánk. De akkor jöjjenek az (k)ész érvek!

Honnan jönnek az új ügyfelek?

Marketing tanácsok

A vállalkozások 99% szüksége van a marketingre.

A vállalkozások 99%-nak szüksége van a marketingre. A maradék 1% olyan speciális termékkel vagy szolgáltatással rendelkezik, ami nem igényel ilyen jellegű támogatást, de most nem is jut az eszünkbe egy ilyen terület sem, így valószínű, hogy az Ön cége is a 99%-ba tartozik. Ha nem foglalkozik a marketinggel az olyan, mintha bujkálna az ügyfelei elől. Nyilván Ön is tapasztalja, hogy a saját területén mekkora a konkurencia, így biztosan nem elegendő csak a szájról szájra ajánlásra hagyatkozni. Illetve annak is van bizonyos volumen korlátja. Tehát sok esetben nem tudja fenntartani belőle a vállalkozását. A legtöbb esetben pedig ahhoz kevés a továbbajánlás, hogy abból fejlődni, fejleszteni tudjon.

Elég csak egy jó weboldal?

Ez 15 évvel ezelőtt igaz volt, de ma már biztosan nem elegendő. Napjainkban nincs olyan vállalkozás, akinek ne lenne honlapja – tartja a mondás. Ugyanakkor a gyakorlat meglepő, mert nagyon sok vállalkozónak még mindig nincs weboldala. Ez szinte scifi filmbe illő gondolat, egy utópia számunkra, hogy léteznek olyan profitot termelő, több ügyfelet hajkurászó vállalkozások, amelyeknek nincsen weboldala. Mégis a helyzet ez! Na de mi történik ha van weboldal? Már nem könnyű feladat kitűnni a tömegből. De hogyan teheti meg, hogy a konkurenciával szemben előnyt szerezzen és az Ön termékét ismerjék meg a legtöbben. Nem más segítségével, mint a marketinget kell életre hívni. Hiszen a PPC hirdetések, az e-mailmarketing, a keresőoptimalizálás, a blog írás, a Facebook és egyéb közösségi oldalak mind a ehhez a kommunikációs területéhez tartoznak. Ezek segítségével kiválóan megismertetheti a vállalkozását a potenciális ügyfeleivel.

Mit tehet, ha még nem rendelkezik weboldallal?

Nos! Szükség van a hirdetésekhez, reklámokhoz egy végpontra, egy azonosítóra. Régen elég lett volna egy név és település. Sőt talán már a név elég lett volna. Bökönyi Sándor, angol, azaz női szabó. De ma már ez nem elég. Tehát kell egy “virtuális”, fizikai hely, amely egy azonosító. Ez egy név, egy domain név kell legyen. Egy virtuális tér, ahol megtalálható az Ön vállalkozása. Ha nincs weboldala, akkor nem létezik a vállalkozása szokták mondani. Azonban ez már régen megváltozott. Ha nincs Facebook oldala, akkor sincs vállalkozása. Ugyanis ott is ellenőrzik a jelenlétét, munkásságát, eredményeit a kíváncsiskodó vevőjelöltek. Első körben azonban egy oldalra lesz szüksége. Weboldalfejlesztéssel sokan foglalkoznak, de olyan hatékony és talpraesett weboldalakat kevesen készítenek, mint mi.  Nálunk a semmiből lesz valami. Sok nulla lesz egy 1-9-ig terjedő szám. mögött. Igen, az általunk épített weboldalakból származó profitjára utalok ezzel. Azonban fontos megérteni, hogy ez nem egyik napról a másikra történik. Ez egy hosszú folyamat! Ha Ön egy Bohém, óriási kék csillag, akkor nem minket keres. Ha viszont a Napunkhoz hasonlóan hosszan, okosan és fokozatosan tündököl, akkor keressen meg minket, mert tudunk Önnek is segíteni a céljai elérésében.

Akkor kék óriás vagy egy átlagos nap legyen?

Hazánkban nincsenek milliárdok a vállalkozók zsebében, hogy útnak indítsák terveiket, ötleteiket, vállalkozásukat. Éppen ezért a bohém kék óriás csillagok nem ide valók. Mi a fokozatosságban, a lépésről-lépésre haladásban, a kiszámíthatóságban hiszünk. Legyen Ön is egy átlagos csillag, amely szép eredményeket érhet el idővel. De semmiképpen sem azonnal, mert a marketinghez idő kell. Lépésről-lépésre kell haladni. És kompromisszumokat kell kötni, ha nem áll rendelkezésre havi sok tízmilliós marketing büdzsé.

A nagy marketing tanulság: Az online marketing csapda!

Nagyon sokan hozzáértés hiányában felelőtlenül ígérgetnek a leendő ügyfeleiknek. Lehozzuk a csillagokat is! De legalább a Göncölszekér alvázszámát lelessük az égről Önnek! Csakis Önnek… Biztosan találkozott már az utalásomra hajazó, annak megfelelő kamu ígéretekkel, üzleti ajánlatokkal. Azonban az online marketing nem képes csodákra. Csak akkor lehetséges a profit, a tisztességes árbevétel, növekedés elérése, ha jó a terméke, feddhetetlen, remek a hozzáállása, udvarias az ügyfelekkel és korrekt üzletmenetet biztosít. A nyerészkedőknek, “romlott húst” áruló szerencsevadászoknak leáldozott. A közösségi média által pillanatok alatt kiderítheti egy ügyféljelölt azt, hogy Ön mennyire megbízható, milyen jó vagy rossz a terméke, mennyire elégedettek vele az emberek.Bizonyos előfizetésekkel két gombnyomás és meg lehet nézni, hogy mennyit keresett tavaly és számos egyéb háttér információt. Tehát csakis minőségi, az ügyfelek érdekeit támogató termékekkel szabad piacra lépni. A bóvli, a kamu, a **ar termékekkel már Magyarországon sem lehet labdába rúgni, mert igényesebbek lettünk. Nem kell a gagyi!

Marketing tanulság: Nagy marketing félreértések, csúsztatások, tévhitek!

A mai világban a hitelesség és a bizalom a legfontosabb, ha ezt nem tudja, nem akarja prezentálni, akkor nem lesz sikeres a cége. Fontos azt is elfogadni, hogy milliárdos marketing keret hiányában nem fog tegnapra meggazdagodni, mert a marketing és főleg az online marketing “drága” lett. Legalábbis ezt mondják a laikusok, hogy “drága” lett. Miért volna drága? 10 évvel ezelőtt egy komoly napilap, magazin B1-B4 borítóján történő egyszeri megjelenésért 1,5 – 3,5 millió Forintot lehetett elkérni.Persze figyelembe kellett venni az elérését, mennyiséget, stb. Ma ebből az összegből a Google és Facebook rendszerében “le lehet hozni a csillagokat” 1 hónap alatt. De kinek van ennyi kerete havonta itthon? Keveseknek… És akinek nincs ennyi az azt mondja, hogy drága az online marketing.

Marketing tanulság: Nem drága a internet marketing!

Valójában nem drága az internetes marketing, hanem még mindig kedvező (olcsó). De mivel tömegeket el lehet érni az interneten, ezért az árak az elérésekhez lettek igazítva… Érthető, nem? Nem kerülhet ugyanannyiba, mint 10 éve, ha 3,5x annyi vevőt lehet elérni a segítségével. De ez sokszor fáj az embereknek, cégvezetőknek, tulajdonosoknak. Általában azok a leghangosabbak, akik a legtöbbet vették ki egy-egy rendszerből INGYEN. Mélységesen fel vannak háborodva, ha az aranykornak vége és fizetni kell a vevőkért. Lásd pl.: Facebook. Emlékszem 6 évvel ezelőtt és még azt megelőzően könyörögnöm kellett az ügyfeleimnek, hogy MOST jöjjenek, MOST kezdjük meg a Facebook marketing tevékenységüket, mert az “aranykor” nem fog örökké tartani. Nagyon kevesen fogtak hozzá, kevesen indultak el akkor velem. Most már verik a fejüket a falba, mert most a Facebook rendszerben már meg kell izzadni az ügyfelekért. Nem tud minden **zer ügyfeleket csiholni a rendszerből. Csak azok tudnak belőle “talpon maradni”, akiknek egy Facebook szakember fogja a kezét vagy folyamatosan segíti őket. És ezek a helyzetek periodikusan változnak.

Most az Instagram miatt kell az ügyfelek fülét rágnom, mert az ügyfelek mindig el vannak havazva a kis mindennapos dolgaikkal és nincs idejük a stratégián, a jelenen és a jövőn gondolkodni, agyalni, malmozni, mert a “MOST”-on kell NON-STOP dolgozniuk. Ezért nem is hibáztathatom őket, nekem kell hangsúlyosabbnak lenne, ezért is íródott ez a cikk… Mert tudom, hogy az ügyfelek, a vállalkozók, ahogy sokszor sajnos mi is elvesznek a napi részletekben. És legtöbbször nincs idő, sem a körülmények nem teszik lehetővé, hogy egyet lépést hátráljanak és kívülről rápillantsanak a lényegre, a távlati célokra, az iránytűre. Jó felé haladunk egyáltalán? A csip-csup gondok, tűzoltások elviszik a fókuszt. Aztán 5 évvel később felébrednek, mint Csipkerózsika az álmából: “A Facebookon 2-5%-os elérésünk van csak” . Igen, a Facebook megváltozott az elmúlt 5 évben.

Hogy mi volt itt a marketing tanulság

A marketing tanulság az volt ebben a cikkben, hogy legyen Csipkerózsika. Itt a mi világunkban évente nagyon sok dolog változik meg, míg mások örök érvényűek. Figyeljen ránk, figyelje a marketing tanácsadóját, ha jó szakember. Eredmények nem születnek egyik napról a másikra. Előbb teszteljen 3x, aztán emeljen marketing keretet. Egy új kampányba ne tornázza bele az összes tartalékát, amolyan durr bele Balázs módjára… Figyelje az újdonságokat, amelyekről nálunk folyamatosan értesülhet.

Ne legyen statikus, vesse be dinamikusan az új lehetőségeket. Amiben mi is szívesen segítünk szélesíteni az online marketingjük univerzumát, mert az AdWords és Facebook után még nagyon sok “online marketing galaxis van”… Várjuk a megkereséseket, hozzászólásokat, véleményeket, kommenteket.

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?