Marketing tanulság is lehet belőle… Mit üzennek Önnek a csillagok? Ne aggódjon, mert nem az aktuális havi horoszkópját szeretnénk Önnel megosztani. Ennél sokkal többet tanulhatunk a csillagoktól! Lehet nem is gondolná, de a marketing területén is tudnak komoly tanulsággal szolgálni.
A csillagászat még mindig sok felfedezetlen területet tartogat számunkra (gyermekek játszanak milliárdokat érő eszközökkel, igen ezek a mi csillagászati szakértőink; valójában nagyon keveset értünk még ebből a nagy katyvaszból; Lehet, hogy tényleg az egész egy szimuláció? Nem tudjuk, de akár ezt is el tudjuk képzelni…) , azonban a csillagok életéről (vélhetően), már elég sokat tudunk, és sokat tanulhatunk is belőle. Nem csak asztrofizikai, de vállalkozói szemszögből nézve is értékesek ezek a gondolatok. Kíváncsi lett?
A csillagokat több méretbe sorolják a tudósok és akár a sors fintorának is nevezhetjük, hogy a nagyobb csillagok rövidebb ideig élnek. Amíg a napunk körülbelül 10 milliárd évre van hitelesítve (elméletileg ebből, már 4,5 milliárdot leélt), addig egy nála lényegesen nagyobb kék óriásnak ennél sokkal kevesebb, esetleg 3-4 milliárd, netán néhány millió év adatik meg. Egy közepes méretű csillag, mint a mi napunk is, sokkal lassabban használja fel a létezéséhez szükséges hidrogént, így bár a kék óriás méretei kolosszálisabbak mégis a kisebb, de takarékosabb éli túl. Mi ebből a tanulság Önnek is?
Itt akár a tücsök és a hangya meséjét is felhozhattam volna példaként, de a csillagászat kedvelőjeként inkább ezt a szintén szemléletes példát választottam. A lényegen ez mit sem változtat. Lehet egy vállalkozás bármekkora, ha nem takarékoskodik jól és nem a megfelelő helyre fektet energiákat sokkal hamarabb véget érhet, akár egy kék óriás. De Ön biztosan nem erre vágyik! Hiszen melyik vállalkozó szeretne tiszavirág életű vállalkozást? Akkor tudja, mit kell tennie?
Mi az, aminek a segítségével új ügyfeleket szerezhet? Mi az, aminek a segítségével megalapozhatja vállalkozása hosszú távú sikerét? Mi az a terület, amire ennek ellenére is mostohagyerekként gondolnak a vállalkozók? Mostanra Ön is biztosan rájött, hogy ez nem más, mint a marketing. Bizony, az a terület, amire sokszor úgy gondol, mint egy nagy púpra a hátán. Pedig ez fogja meghozni Ön számára a hosszú távú sikereket. Nyilván most arra gondol, mi mást is mondhatnánk. De akkor jöjjenek az (k)ész érvek!
A vállalkozások 99% szüksége van a marketingre.
A vállalkozások 99%-nak szüksége van a marketingre. A maradék 1% olyan speciális termékkel vagy szolgáltatással rendelkezik, ami nem igényel ilyen jellegű támogatást, de most nem is jut az eszünkbe egy ilyen terület sem, így valószínű, hogy az Ön cége is a 99%-ba tartozik. Ha nem foglalkozik a marketinggel az olyan, mintha bujkálna az ügyfelei elől. Nyilván Ön is tapasztalja, hogy a saját területén mekkora a konkurencia, így biztosan nem elegendő csak a szájról szájra ajánlásra hagyatkozni. Illetve annak is van bizonyos volumen korlátja. Tehát sok esetben nem tudja fenntartani belőle a vállalkozását. A legtöbb esetben pedig ahhoz kevés a továbbajánlás, hogy abból fejlődni, fejleszteni tudjon.
Ez 15 évvel ezelőtt igaz volt, de ma már biztosan nem elegendő. Napjainkban nincs olyan vállalkozás, akinek ne lenne honlapja – tartja a mondás. Ugyanakkor a gyakorlat meglepő, mert nagyon sok vállalkozónak még mindig nincs weboldala. Ez szinte scifi filmbe illő gondolat, egy utópia számunkra, hogy léteznek olyan profitot termelő, több ügyfelet hajkurászó vállalkozások, amelyeknek nincsen weboldala. Mégis a helyzet ez! Na de mi történik ha van weboldal? Már nem könnyű feladat kitűnni a tömegből. De hogyan teheti meg, hogy a konkurenciával szemben előnyt szerezzen és az Ön termékét ismerjék meg a legtöbben. Nem más segítségével, mint a marketinget kell életre hívni. Hiszen a PPC hirdetések, az e-mailmarketing, a keresőoptimalizálás, a blog írás, a Facebook és egyéb közösségi oldalak mind a ehhez a kommunikációs területéhez tartoznak. Ezek segítségével kiválóan megismertetheti a vállalkozását a potenciális ügyfeleivel.
Nos! Szükség van a hirdetésekhez, reklámokhoz egy végpontra, egy azonosítóra. Régen elég lett volna egy név és település. Sőt talán már a név elég lett volna. Bökönyi Sándor, angol, azaz női szabó. De ma már ez nem elég. Tehát kell egy “virtuális”, fizikai hely, amely egy azonosító. Ez egy név, egy domain név kell legyen. Egy virtuális tér, ahol megtalálható az Ön vállalkozása. Ha nincs weboldala, akkor nem létezik a vállalkozása szokták mondani. Azonban ez már régen megváltozott. Ha nincs Facebook oldala, akkor sincs vállalkozása. Ugyanis ott is ellenőrzik a jelenlétét, munkásságát, eredményeit a kíváncsiskodó vevőjelöltek. Első körben azonban egy oldalra lesz szüksége. Weboldalfejlesztéssel sokan foglalkoznak, de olyan hatékony és talpraesett weboldalakat kevesen készítenek, mint mi. Nálunk a semmiből lesz valami. Sok nulla lesz egy 1-9-ig terjedő szám. mögött. Igen, az általunk épített weboldalakból származó profitjára utalok ezzel. Azonban fontos megérteni, hogy ez nem egyik napról a másikra történik. Ez egy hosszú folyamat! Ha Ön egy Bohém, óriási kék csillag, akkor nem minket keres. Ha viszont a Napunkhoz hasonlóan hosszan, okosan és fokozatosan tündököl, akkor keressen meg minket, mert tudunk Önnek is segíteni a céljai elérésében.
Hazánkban nincsenek milliárdok a vállalkozók zsebében, hogy útnak indítsák terveiket, ötleteiket, vállalkozásukat. Éppen ezért a bohém kék óriás csillagok nem ide valók. Mi a fokozatosságban, a lépésről-lépésre haladásban, a kiszámíthatóságban hiszünk. Legyen Ön is egy átlagos csillag, amely szép eredményeket érhet el idővel. De semmiképpen sem azonnal, mert a marketinghez idő kell. Lépésről-lépésre kell haladni. És kompromisszumokat kell kötni, ha nem áll rendelkezésre havi sok tízmilliós marketing büdzsé.
Nagyon sokan hozzáértés hiányában felelőtlenül ígérgetnek a leendő ügyfeleiknek. Lehozzuk a csillagokat is! De legalább a Göncölszekér alvázszámát lelessük az égről Önnek! Csakis Önnek… Biztosan találkozott már az utalásomra hajazó, annak megfelelő kamu ígéretekkel, üzleti ajánlatokkal. Azonban az online marketing nem képes csodákra. Csak akkor lehetséges a profit, a tisztességes árbevétel, növekedés elérése, ha jó a terméke, feddhetetlen, remek a hozzáállása, udvarias az ügyfelekkel és korrekt üzletmenetet biztosít. A nyerészkedőknek, “romlott húst” áruló szerencsevadászoknak leáldozott. A közösségi média által pillanatok alatt kiderítheti egy ügyféljelölt azt, hogy Ön mennyire megbízható, milyen jó vagy rossz a terméke, mennyire elégedettek vele az emberek.Bizonyos előfizetésekkel két gombnyomás és meg lehet nézni, hogy mennyit keresett tavaly és számos egyéb háttér információt. Tehát csakis minőségi, az ügyfelek érdekeit támogató termékekkel szabad piacra lépni. A bóvli, a kamu, a **ar termékekkel már Magyarországon sem lehet labdába rúgni, mert igényesebbek lettünk. Nem kell a gagyi!
A mai világban a hitelesség és a bizalom a legfontosabb, ha ezt nem tudja, nem akarja prezentálni, akkor nem lesz sikeres a cége. Fontos azt is elfogadni, hogy milliárdos marketing keret hiányában nem fog tegnapra meggazdagodni, mert a marketing és főleg az online marketing “drága” lett. Legalábbis ezt mondják a laikusok, hogy “drága” lett. Miért volna drága? 10 évvel ezelőtt egy komoly napilap, magazin B1-B4 borítóján történő egyszeri megjelenésért 1,5 – 3,5 millió Forintot lehetett elkérni.Persze figyelembe kellett venni az elérését, mennyiséget, stb. Ma ebből az összegből a Google és Facebook rendszerében “le lehet hozni a csillagokat” 1 hónap alatt. De kinek van ennyi kerete havonta itthon? Keveseknek… És akinek nincs ennyi az azt mondja, hogy drága az online marketing.
Valójában nem drága az internetes marketing, hanem még mindig kedvező (olcsó). De mivel tömegeket el lehet érni az interneten, ezért az árak az elérésekhez lettek igazítva… Érthető, nem? Nem kerülhet ugyanannyiba, mint 10 éve, ha 3,5x annyi vevőt lehet elérni a segítségével. De ez sokszor fáj az embereknek, cégvezetőknek, tulajdonosoknak. Általában azok a leghangosabbak, akik a legtöbbet vették ki egy-egy rendszerből INGYEN. Mélységesen fel vannak háborodva, ha az aranykornak vége és fizetni kell a vevőkért. Lásd pl.: Facebook. Emlékszem 6 évvel ezelőtt és még azt megelőzően könyörögnöm kellett az ügyfeleimnek, hogy MOST jöjjenek, MOST kezdjük meg a Facebook marketing tevékenységüket, mert az “aranykor” nem fog örökké tartani. Nagyon kevesen fogtak hozzá, kevesen indultak el akkor velem. Most már verik a fejüket a falba, mert most a Facebook rendszerben már meg kell izzadni az ügyfelekért. Nem tud minden **zer ügyfeleket csiholni a rendszerből. Csak azok tudnak belőle “talpon maradni”, akiknek egy Facebook szakember fogja a kezét vagy folyamatosan segíti őket. És ezek a helyzetek periodikusan változnak.
Most az Instagram miatt kell az ügyfelek fülét rágnom, mert az ügyfelek mindig el vannak havazva a kis mindennapos dolgaikkal és nincs idejük a stratégián, a jelenen és a jövőn gondolkodni, agyalni, malmozni, mert a “MOST”-on kell NON-STOP dolgozniuk. Ezért nem is hibáztathatom őket, nekem kell hangsúlyosabbnak lenne, ezért is íródott ez a cikk… Mert tudom, hogy az ügyfelek, a vállalkozók, ahogy sokszor sajnos mi is elvesznek a napi részletekben. És legtöbbször nincs idő, sem a körülmények nem teszik lehetővé, hogy egyet lépést hátráljanak és kívülről rápillantsanak a lényegre, a távlati célokra, az iránytűre. Jó felé haladunk egyáltalán? A csip-csup gondok, tűzoltások elviszik a fókuszt. Aztán 5 évvel később felébrednek, mint Csipkerózsika az álmából: “A Facebookon 2-5%-os elérésünk van csak” . Igen, a Facebook megváltozott az elmúlt 5 évben.
A marketing tanulság az volt ebben a cikkben, hogy legyen Csipkerózsika. Itt a mi világunkban évente nagyon sok dolog változik meg, míg mások örök érvényűek. Figyeljen ránk, figyelje a marketing tanácsadóját, ha jó szakember. Eredmények nem születnek egyik napról a másikra. Előbb teszteljen 3x, aztán emeljen marketing keretet. Egy új kampányba ne tornázza bele az összes tartalékát, amolyan durr bele Balázs módjára… Figyelje az újdonságokat, amelyekről nálunk folyamatosan értesülhet.
Ne legyen statikus, vesse be dinamikusan az új lehetőségeket. Amiben mi is szívesen segítünk szélesíteni az online marketingjük univerzumát, mert az AdWords és Facebook után még nagyon sok “online marketing galaxis van”… Várjuk a megkereséseket, hozzászólásokat, véleményeket, kommenteket.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.