A hatékony hírlevél szövegírás nem tartalmaz olcsó, átlátszó manipulációs technikákat. A hatékony hírlevelek olvasása közben a megcélzott vásárló nem érzi úgy, hogy a marketing mail írója a zsebében kotorászik a pénztárcája után.
A hatékony marketing levél egy ajánlat, amiben az olvasó megtudja egy adott termék vagy szolgáltatás jellemzőit, megkívánhatja azt. Ehhez az is hozzátartozik, hogy a hírlevél szövegíró hangsúlyozza a termék jó tulajdonságait, kiemeli azokat, de nem jó marketing stratégia elhallgatni az esetleges buktatókat sem. Ez lehet, hogy rövidtávon nyereséges, de hosszú távon a hírlevelet író cég jó hírébe is kerülhet.
A hatékony marketing levél nemcsak az észre hat, hanem elsősorban az érzelmekre. Naponta hétezerszer döntünk, ezek nagy részét emocionálisan hozzuk meg, az agynak kisebb szerepe van, mint a szívnek. Így a jó hírlevél nemcsak bemutat egy terméket, elsorolja a jellemzőit, a felhasználásai területeit, hanem tesz arról, hogy az olvasó megkívánja azt, érezze, hogy ez a termék vagy szolgáltatás boldogsággal, jó érzésekkel jár együtt. A hatékony szövegírás ebből a szempontból hasonlít a költészethez.
Tudom, nagyon sokan hivatkoznak az AIDA modellre, de nekünk is meg kell említeni a koncepciót, mert nélküle az igazán ütős szövegírás elképzelhetetlen, ez a modell a marketing hírlevél írásának az alapja. Igaz, kevesen tudják, hogy a rendszer nem új, már majdnem száz éve létezik. 1925-ben alkotta meg E.K. Strong. A hatékony kommunikáció kutatása már akkor elkezdődött.
Attention – figyelem
Interest – érdeklődés
Desire – vágy
Action – aktiválás
Az AIDA hírlevél modell lényege, hogy egy hatékony reklám ilyen irányban mozgat meg. Először a lehetséges vásárlók figyelmét keltjük fel. A következő lépésben az adott termék vagy szolgáltatás iránt felkorbácsoljuk az érdeklődésüket. Ezután vágyat kell bennük kelteni, annyira erőset, hogy cselekvésre szánják el magukat! Végül pedig a cél, hogy meg is tegyék az elvárt cselekvést, vásároljanak.
A hatékony hírlevélírás legnehezebb része – már a tárgy mezőn túl, amelye 99%-ban befolyásolja, hogy megnyitjáka hírlevelet vagy sem – az első mondat. Ez az, aminek olyannak kell lenni, hogy figyelmet keltesen, rábírja az olvasót, hogy tovább menjen a levélbe. Sajnos a legtöbb marketing mail olvasatlanul végzi a szemetesben. Ennek egyetlen hatásos ellenszere van, egy ütős első mondat vagy egy olyan tárgy, ami ráveszi az potenciális vásárlót, hogy olvassa végig a marketing levelet.
Tehát a jó hírlevél szöveg legjobb rész az első mondat. Ennek kell felkelteni az érdeklődést, rávenni a lehetséges vevőket, hogy hallgassák meg a hírlevél szövegírót. Sajnos ma is nagyon sok hírlevél „Tisztelt Hölgyem/Uram” kezdettel indít, az ilyen levelek tudjuk, hol végzik…
A hatékony hírlevél szövegírás kivitelezésének következő lépése, hogy az olvasóból érdeklődőt kreáljon, hogy ne csak olvassák a levelet, hanem érezzék azt, hogy nekik szól. Ekkor már érzelmileg elkötelezettek lesznek. Nem győzőm eléggé hangsúlyozni, a jó hírlevél ezen része nem az, hogy agyon legyen fényezve egy termék vagy szolgáltatás. Inkább arról, hogy beszéljünk az áru vagy szolgáltatás előnyeiről, kényelmi szolgáltatásairól, egyediségéről, de akár össze is hasonlíthatjuk a konkurens piaci szereplőkkel is.
Azt emeljük ki, tegyük még vonzóbbá. Igen, és itt elértünk a jó hírlevél írás következő pontjához, a vágyhoz. Igen, ez motiválja a vásárlást. Sok esetben a „megkívántam” erősebb érv, mint a „szükségem van rá”. Ennek ellenére az észre is hatni kell, hiszen vannak józanabbul gondolkodó vásárlók is és minden lehetséges vevő előtt vonzóbbá kell tenni az árut.
Ha az első három pont jól működik, akkor valószínűleg meglesz az utolsó is: az olvasóból vevő válik.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.