Milyen a hatékony hírlevél szövegírás?

No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

A hatékony hírlevél szövegírás feltűnő, de nem tolakodó!

A hatékony hírlevél szövegírás nem tartalmaz olcsó, átlátszó manipulációs technikákat. A hatékony hírlevelek olvasása közben a megcélzott vásárló nem érzi úgy, hogy a marketing mail írója a zsebében kotorászik a pénztárcája után.

A jó hírlevél szövegírás őszinte!

A hatékony marketing levél egy ajánlat, amiben az olvasó megtudja egy adott termék vagy szolgáltatás jellemzőit, megkívánhatja azt. Ehhez az is hozzátartozik, hogy a hírlevél szövegíró hangsúlyozza a termék jó tulajdonságait, kiemeli azokat, de nem jó marketing stratégia elhallgatni az esetleges buktatókat sem. Ez lehet, hogy rövidtávon nyereséges, de hosszú távon a hírlevelet író cég jó hírébe is kerülhet.

Milyen a hatékony hírlevél szövegírás?

Milyen a hatékony hírlevél szövegírás?

Mire hat a megfelelő hírlevél szövegírás?

A hatékony marketing levél nemcsak az észre hat, hanem elsősorban az érzelmekre. Naponta hétezerszer döntünk, ezek nagy részét emocionálisan hozzuk meg, az agynak kisebb szerepe van, mint a szívnek. Így a jó hírlevél nemcsak bemutat egy terméket, elsorolja a jellemzőit, a felhasználásai területeit, hanem tesz arról, hogy az olvasó megkívánja azt, érezze, hogy ez a termék vagy szolgáltatás boldogsággal, jó érzésekkel jár együtt. A hatékony szövegírás  ebből a szempontból hasonlít a költészethez.

A megunhatatlan AIDA modell és a hatékony hírlevél!

Tudom, nagyon sokan hivatkoznak az AIDA modellre, de nekünk is meg kell említeni a koncepciót, mert nélküle az igazán ütős szövegírás elképzelhetetlen, ez a modell a marketing hírlevél írásának az alapja. Igaz, kevesen tudják, hogy a rendszer nem új, már majdnem száz éve létezik. 1925-ben alkotta meg E.K. Strong. A hatékony kommunikáció kutatása már akkor elkezdődött.

Az AIDA felépítése

Attention – figyelem

Interest – érdeklődés

Desire – vágy

Action – aktiválás

Az AIDA hírlevél modell lényege, hogy egy hatékony reklám ilyen irányban mozgat meg. Először a lehetséges vásárlók figyelmét keltjük fel. A következő lépésben az adott termék vagy szolgáltatás iránt felkorbácsoljuk az érdeklődésüket. Ezután vágyat kell bennük kelteni, annyira erőset, hogy cselekvésre szánják el magukat! Végül pedig a cél, hogy meg is tegyék az elvárt cselekvést, vásároljanak.

A hatékony hírlevélírás lényege elöl van

A hatékony hírlevélírás legnehezebb része – már a tárgy mezőn túl, amelye 99%-ban befolyásolja, hogy megnyitjáka hírlevelet vagy sem – az első mondat. Ez az, aminek olyannak kell lenni, hogy figyelmet keltesen, rábírja az olvasót, hogy tovább menjen a levélbe. Sajnos a legtöbb marketing mail olvasatlanul végzi a szemetesben. Ennek egyetlen hatásos ellenszere van, egy ütős első mondat vagy egy olyan tárgy, ami ráveszi az potenciális vásárlót, hogy olvassa végig a marketing levelet.

A jó hírlevél szöveg

Miben rejtezik a hatékony marketing levél elkészítésének mikéntje?

Miben rejtezik a hatékony marketing levél elkészítésének mikéntje?

Tehát a jó hírlevél szöveg legjobb rész az első mondat. Ennek kell felkelteni az érdeklődést, rávenni a lehetséges vevőket, hogy hallgassák meg a hírlevél szövegírót. Sajnos ma is nagyon sok hírlevél „Tisztelt Hölgyem/Uram” kezdettel indít, az ilyen levelek tudjuk, hol végzik…

A hatékony hírlevél szövegírás kivitelezésének következő lépése, hogy az olvasóból érdeklődőt kreáljon, hogy ne csak olvassák a levelet, hanem érezzék azt, hogy nekik szól. Ekkor már érzelmileg elkötelezettek lesznek. Nem győzőm eléggé hangsúlyozni, a jó hírlevél ezen része nem az, hogy agyon legyen fényezve egy termék vagy szolgáltatás. Inkább arról, hogy beszéljünk az áru vagy szolgáltatás előnyeiről, kényelmi szolgáltatásairól, egyediségéről, de akár össze is hasonlíthatjuk a konkurens piaci szereplőkkel is.

Mi a jó a termékében?

Azt emeljük ki, tegyük még vonzóbbá. Igen, és itt elértünk a jó hírlevél írás következő pontjához, a vágyhoz. Igen, ez motiválja a vásárlást. Sok esetben a „megkívántam” erősebb érv, mint a „szükségem van rá”. Ennek ellenére az észre is hatni kell, hiszen vannak józanabbul gondolkodó vásárlók is és minden lehetséges vevő előtt vonzóbbá kell tenni az árut.

Ha az első három pont jól működik, akkor valószínűleg meglesz az utolsó is: az olvasóból vevő válik.

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?