Önnek nincs social media válságterve? :O

No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Vallja csak be, hogy nincs. És nyugodjon meg, mert nincsen vele egyedül. Azonban higgye el sokkal jobban jár, ha készít egyet. Csak néhány óra munka, de esetleg a cége jó hírét is megóvhatja vele. Sajnos hosszú évek kemény munkája felépíteni egy cég jó hírnevét, amit akár egy negatív cikk vagy egy nagyobb baki percek alatt képes lehet hazavágni. A rossz hír mindig is sokkal gyorsabban terjedt, de a social media megjelenésével ez hatványozottabban igaz, hiszen így akár néhány óra alatt százezrekhez, de akár milliókhoz is eljuthat egy olyan hír, ami nagyon rosszul jöhet Önnek. De vannak ennél sokkal kisebb problémák is, amik borsot törhetnek az orra alá és ügyfeleket veszíthet. Például egy hiba a webáruházban, aminek köszönhetően több száz ember nem kaphatja meg a megrendelését óriási botrányt válhat ki, ha nem reagál rá megfelelően.

Hogyan legyen Önnek is social media válságterve?

Az első lépés az legyen, hogy meghatározza Ön számára mi a válság helyzet. Ez lehet egy weboldal hiba, egy nagyon rossz komment vagy negatív cikk, egy nem működő gomb vagy bármi ami tömegek számára problémákat okozhat.

Majd ossza fel a feladatokat a munkatársak között. Jelölje meg, hogy kik vesznek benne részt és milyen területeken kell a lehető leggyorsabban reagálniuk. Ez azért nagyon lényeges, mert így nem alakul ki pánik hangulat egy nagyobb gond esetén és biztos lehet benne, hogy a szakmailag legfelkészültebb személyek dolgoznak majd egy adott problémán. A felelősök mellett azt is jelölje meg, hogy bizonyos szituációk hol lesznek lekommunikálva.

Majd készítsen sablonokat. Vannak olyan nagyobb valószínűséggel előforduló hibák, amikhez előre megcsinálhatja a kommunikációs anyagot. Például, ha valamilyen oknál fogva nem lehet Önnel online felvenni a kapcsolatot, akkor ebben az esetben kirakhatt a közösségi oldalakra és a weboldalra is egy feltűnő, figyelemfelhívó képet, amin megadja a további elérhetőségeket. Higgye el, hogy ez például egy online rendelési lehetőséggel rendelkező étterem esetében nagyon sokat számít.

Facebook válságterv

Soha ne…

Soha ne vágjon vissza és cselekedjen dühből! Ha olyan válsághelyzet állt be, amiben Önöket minősítik és ettől teljesen érthetően felment Önben a pumpa kérjük ne vágjon vissza. Higgye el nem Ön jön ki jól belőle, ha a pocskondiázó cikkre ugyan ilyen stílusban válaszol vagy minden egyes negatív kommentelőt személyesen küld el a bánatba.

Ne becsülje le a probléma mértékét! Lehet, hogy egy kisebb meghibásodásra Ön csak megrántja a vállát és várja, hogy a probléma megoldódjon, de addig lehet, hogy új ügyfelek tucatjai fordulnak vissza negatív élményekkel. Higgye el, hogy rengeteget számít, hogy hogyan kommunikál le akár egy kisebb problémát is. Lehet, hogy az étterem online felülete néhány óra alatt rendbe jön, de az addig próbálkozók csalódottak lesznek. És ezt higgye el, hogy megjegyzik! Inkább figyelmeztesse előre, és kímélje meg Őket a fölösleges kényelmetlenségektől. Biztos lehet benne, hogy meghálálják.

Ne hazudjon! Ha már felmerült egy probléma, akkor azt ne tetézze tovább hazugságokkal! Ha a meglévő probléma mellé még egy hazugságra is fény derül egy életre elveszítheti nagyon sok ügyfél bizalmát.

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?