Gondolkodott már azon, hogy vajon a hírfolyamában látott Facebook-hirdetések valóban hatékonyak-e? Sokszor idegesítőnek és teljes mértékben zavarónak találjuk őket, ez csupán a félresiklott targetálásnak köszönhető. Valójában csodákra képesek, és ha Ön vállalkozó, érdemes elgondolkodnia azon, hogy beszálljon, mert hatalmas megtérülést tapasztalhat. De mik is pontosan a Facebook-hirdetések előnyei?
Az e-mail marketing, a hibátlan webdesign, a SEO és a közösségi média mellett a Facebook-hirdetések is rendkívül fontosak marketing stratégiája összeállításakor. Magyarországon 6,75 millió ember használja naponta a Facebookot, és ha célzott hirdetést helyez el a platformon, akkor annak az esélye, hogy elérje a megfelelő célközönséget, az egekbe szökik. Feltéve, hogy olyan szakemberrel dolgozik, aki pontosan ismeri a hirdetési rendszer működését és megfelelő rétegeket céloz vele. Erre azért is van szükség, mert az oldalak esetében az organikus forgalom a Facebookon szinte nem is létezik.
Megjegyzés: Hogy egyértelmű legyen, mire gondolunk, amikor a Facebookon történő hirdetésfuttatásról beszélünk, nem a „Kiemelés” gomb használatára gondolunk. Arról beszélünk, hogy a hirdetéskezelő felületen professzionális kampányokat, hirdetéseket hogyan hozunk létre. Ez egy jelentős különbségtétel!
Ha a Facebook-hirdetések előnyei még mindig homályosak az Ön számára, beszéljünk bővebben arról, hogy miért hasznos befektetnie ezekbe. Íme pontokba szedve a Facebook-hirdetések néhány előnye, amit érdemes Önnek is megismernie!
A Facebook nem ismer határokat, amikor jelentéseket és elemzést ad a hirdetések teljesítményéről. Nem szükséges találgatni, vagy feltételezésekre hagyatkozni azzal kapcsolatban, hogy mi az, ami működik és mi az, ami nem vagy kevésbé. A hirdetések megjelenése után részletesen tanulmányozhatjuk azok eredményeit, a konverziós arányokat. Az elemzés után pedig könnyedén meghatározhatjuk a következő lépéseket, melyekkel még hatékonyabbá tehetjük a hirdetéseit, ezzel pedig nagyobb megtérülést érhetünk el.
Visszajelzést kapunk a heti elérésről, aktivitásról, az oldal kedvelésekről, és arról, hogy mely kreatívok teljesítenek a legjobban. És ezzel még nincs vége. Betekintést nyerhetünk olyan dolgokba is, mint az átkattintások száma, és akár még az eladások számába is.
A Facebook célzási képességei elképesztően széleskörűek, ezáltal rendkívül hatékonyak. Célozhatunk érdeklődési kör, demográfiai jellemzők, viselkedés, korosztály, helyszínek, kapcsolatok, beszélt nyelvek alapján. Események esetén megcélozhatjuk akár a konkurenciát kedvelőket is.
A célzási képességek mélyebbre tudnak ásni, mint bármely más platformon, ráadásul kombinálhatjuk őket, annak érdekében, hogy biztosan kizárjuk azokat a felhasználókat, akik nem tartoznak egy adott vállalkozás célpiacába. Ez nagyon fontos! A közönség minősége fontosabb, mint a mérete, hiszen konverziókat akarunk elérni. Olyan Facebook-felhasználókat kell keresnünk egy hirdetés sorozat létrehozásakor, akik potenciális vásárlók lehetnek, vagyis azok az emberek, akik nagy valószínűséggel megvásárolják a termékeket, igénybe veszik a szolgáltatásokat, ahelyett, hogy csak véletlenszerű látogatók lennének.
A célzás az a terület, ahol a Facebook talán a leginkább kiemelkedik a többi hirdetési platformhoz képest. Ezeket a lehetőségeket egyszerűen nem érdemes kihagynia egyetlen vállalkozásnak sem.
Ha Facebook oldalt üzemeltet, lehet, hogy nem is tudja, hogy a követőinek csak egy kis töredéke látja egyáltalán ezeket a posztokat. Ez nem véletlen.
A Facebook az elmúlt néhány évben csökkentette az üzleti oldalak láthatóságát a hírfolyamban – ez az algoritmusfrissítés mindenhol frusztráló az üzlettulajdonosok számára. Még Mark Zuckerberg is megerősítette, hogy gyakrabban fogják előnyben részesíteni a barátok és a családtagok posztjait, ezzel gyakorlatilag háttérbe szorítva az üzleti oldalakat.
Ha Ön bármilyen minőségben marketingcélokra szeretné használni a Facebookot, akkor hirdetéseket kell használnia, ha szeretné, hogy a vásárlók tudomást szerezzenek vállalkozásáról. Nem feltétlenül van szókség nagy költségvetésre, de mindenképpen szükség van rá.
A Facebook-hirdetések rengeteg pénzt adnak a pénzükért cserébe, és ha megfelelően hozzuk létre őket, a megtérülés minden fillért megér majd.
Mindez lehetséges, mert a Facebook folyamatosan növekszik a továbbfejlesztett hirdetési eszközeiknek köszönhetően. A célzási lehetőségek és egy kis kreativitásnak köszönhetően a marketingesek hatékonyan meg tudják célozni azt a közönséget, amelyet el akarnak érni, és mindezt alacsony költséggel tehetik meg.
A részletes célzással futó hirdetésekért Ön viszonylag kis összegből elérheti a megfelelő embereket, és végül pénzt kereshet a hirdetésével.
Végül is, ami a legtöbb pénzbe kerül, az a hirdetések tesztelése, ami kihagyhatatlan része a folyamatnak. A Facebook-hirdetések elsőre mindig kisebb konverziót hoznak és érdemes a nagyobb megtérülés érdekében finomítani rajtuk. Ez teljesen normális. Ezt a tesztelési fázist a költségvetés meghatározásakor figyelembe kell venni.
A vállalkozások nem hagyhatják figyelmen kívül a Facebookot, mert hatalmas. Mindenhol jelen van. Ezért van szüksége egy vállalkozásának Facebook-oldalra – mert a jelenlegi és jövőbeli ügyfelek ott vannak. Naponta átlagosan majdnem 2,5 órát töltünk a közösségi médiában, Magyarországon a legtöbben a Facebookon.
Ha pedig a célközönsége többsége a Facebookon van, akkor Önnek is ott kell lennie.
Ha webhelyét nagy gonddal készítette el és nagyszerű tartalommal rendelkezik, akkor nyilvánvalóan azt szeretné, ha az emberek tudnának róla. Ez az oka annak, hogy következetesen megosztja a frissítéseket a közösségi médiahálózatain. De úgy gondolja, hogy ez elég? Sajnos nem.
A Facebook-hirdetések azért vannak, hogy felerősítsék a tartalma elérését. A hirdetéseknek köszönhetően végül 70-90%-kal több embert érhet el, mint amennyit organikusan valaha. Ez nem csak megvalósíthatóvá, de könnyen skálázhatóvá is teszi marketingstratégiáját. Ha már van egy hirdetése, amely nagyon jól konvertál, egyre több pénzt fektethet bele, egészen addig, amíg már nem teljesít úgy, ahogyan szeretné. Duplikált hirdetéseket is létrehozhatunk a célközönség más szegmenseinek célzására.
Ha Ön is szeretne magas megtérülésű Facebook hirdetéseket vállalkozásának akkor vegye fel velünk kapcsolatot, hogy egy ingyenes konzultáció keretein belül megbeszéljük a lehetséges, egyénre szabott megoldásokat!
Ha tetszett ez a cikk, kövesse Facebook oldalunkat, ahol mindig első kézből értesülhet a legújabb bejegyzéseinkről!
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.