Ma már szinte minden cég rendelkezik Facebook profillal. Ha kérdés merülne fel bennünk azzal kapcsolatban hogyan kezeljük, vagy készítsük el a céges profilunkat, hogyan töltsünk fel tartalmakat és hogyan lépjünk kapcsolatba a követőinkkel, vásárlóinkkal, vagy lehetséges érdeklődőkkel – percek alatt választ kaphatunk erre a Google segítségével. Még az alapvető hirdetésekről – vagyis kiemelésekről – is elegendő információt kaphatunk.
A Facebook-bejegyzés azonban nem pusztán feltöltött fénykép vagy videó. Üzenet mindenkinek, aki látja. És ennek az üzenetnek hatékonynak kell lennie, az elsőtől az utolsó betűig, ha valamiféle reakciót akarunk kiváltani, és nem pusztán csak egyike lenni a számos posztnak.
A bejegyzés fő része, amely a vizuális anyagunkat értelmes kontextusba helyezi, a tartalom. Ezzel irányíthatjuk az olvasó perspektíváját (pl. A fotó kontextusának magyarázatával), sőt arra ösztönözhetjük őket, hogy végezzenek egy bizonyos műveletet (pl. Cikket olvassanak, terméket vásároljanak, elmondják véleményüket), tehát egy tartalom megírását nem lehet túl könnyedén venni.
A fő kérdés az tehát, hogy hogyan lehet hatékony a facebook kommunikációnk?
Legnagyobb hiba, amit elkövethet egy Facebook-bejegyzés írása során, az, hogy gyorsan összecsapja. Tapasztalatból állíthatjuk ezt. 🙂 Abban az esetben, amikor sietve írunk valamit, azon egyértelműen érezhető lesz a hanyagság, ami – a legjobb esetben – érdektelenséget eredményez, de a legrosszabb esetben akár követők elvesztését is. Szánjon rá időt, és fontolja meg alaposan azt, hogy mit szeretne közvetíteni, és hogyan lehet ezt a legjobban megvalósítani, megfogalmazni. Ellenőrizze a bejegyzésben szereplő összes információt, és mutassa meg vállalkozása profilját ismerő embereknek is véleményezére.
Gondoljon csak arra, hogyan választja ki a különböző szolgáltatásokat és termékeket az üzletében a különböző célcsoportok számára – ezután már csak annyit kell tennie, hogy szemléletesen bemutatja ezeket a termékeket írásban a közösségi médiában jelen levő követőinek. Az írás közben mindig szem előtt kell tartania azt a konkrét ügyfelet, akit az adott bejegyzéssel szeretne elérni, és azt a problémát, amelyet megpróbál megoldani számukra.
Abban az esetben, amikor a célcsoport hölgyekből áll, akik értékelik pl.: a minőségi termékeket és a gondos kivitelezést, akkor a gyapjú kesztyűről szóló bejegyzésünknek tartalmaznia kell, hogy kézzel készült különleges munka, minőségi anyagok felhasználásával. Azokra az emberekre akik a legfrissebb divatot követik, és valamelyik fast fashion divatházból öltözködnek és a tizedik kesztyűt keresik éppen az új kabátjukhoz, ugyanez a szöveg (bármilyen tökéletes is legyen) egyszerűen nem lesz befolyással.
Tipp: A szöveg írása közben képzelje el tipikus ügyfelét. Mi a problémája és hogyan érezheti magát a szöveg olvasása közben? Mit szeretne tudni arról a témáról, amelyről írunk, és milyen választ kap rá a szövegből?
A megfelelő szavak kiválasztása néha sokkal nehezebb, mint amilyennek látszik. A „nagyon”, a „legtöbb”, a „szép”, az „akciós” a legtöbbet ismételt szavak a marketingben. Pedig a szavak ismétlése egy szövegrészben pusztán azt mutatja, hogy mennyire korlátozott a szókincsünk (vagy legalábbis rámutat a próbálkozás hiányára). A túlságosan szakmai kifejezések használata azonban szintén nem szerencsés.
Hogyha szakterületünk szakértőjeként szeretnénk bemutatni magunkat, akkor természetesen szükségünk van bizonyos mértékű professzionalizmusra, de mindig szem előtt kell tartanunk, hogy ki a célközönségünk. Amennyiben sok szakmai kifejezést dobunk az amatőr kezdőknek, akik nem értenek egy szót sem, abból, amit mondunk, akkor nem lesznek képesek kapcsolatba lépni velünk, ami potenciális vásárlókba kerülhet.
A közösségi médiában, például a Facebook-on, fontos, hogy bejegyzéseink ne veszítsék el hitelességüket és az emberi tényezőnket. Az ügyfelünkkel folytatott kommunikációnak a lehető legjobban hasonlítania kell a valós beszélgetésre – és kerülnie kell a jól megírt szakmai értekezést.
Felgyorsult életünkkel és a közösségi médián keresztül kapott információk számának növekedésével az írás aranyszabálya a „rövid, de ütős” lett. Kutatások kimutatták, hogy a legjobban a 80 karakter alatti bejegyzések teljesítenek. Azonban, ha belegondol, tapasztalatból tudhatja, hogy igenis hajlandóak vagyunk elolvasni egy teljes Facebook-regényt, ha olyan témáról van szó, amely igazán érdekel minket.
Tehát igaz-e, hogy mindig ragaszkodnunk kell a rövid szövegekhez?
Igen és nem. A hosszú bejegyzések örömmel fogadhatók, amikor nincs pl. egy nyitóoldal, ahol részletesebben leírhatnánk termékünket vagy szolgáltatásunkat, vagy amikor úgy gondoljuk, hogy olyan tartalommal foglalkozunk, amely különösen fontos a Facebook stratégiánk szempontjából (különféle személyes (vagy erőteljes üzleti) történetek, tapasztalatok megosztása).
Ha pedig bejegyzésünk célja olvasónk új blogbejegyzésre irányítása, akkor valóban nincs értelme az olvasó (és a mi időnket) azzal pazarolni, hogy a cikk felét a Facebook bejegyzésbe tesszük.
Látva, hogy – ahelyett, hogy valóban olvasnánk – inkább megszoktuk azt, hogy végiggörgetjük a Facebook-hírcsatornánkat, vennünk kell a termék legjobb tulajdonságait, és összefonni néhány sorban, ha azt akarjuk, hogy üzenetünk egyértelmű és figyelemfelkeltő legyen.
Mikor a bejegyzést megírtuk és közzétettük, nem azt jelenti, hogy a munkánk véget ért. A Facebookon (csakúgy, mint más közösségi csatornákon) folytatott kommunikáció kölcsönös kell, hogy legyen: ha az emberek megjegyzést vagy üzenetet hagynak a postaládánkban egy bizonyos kérdéssel, hogy megosszák velünk jó (vagy rossz) tapasztalataikat, vagy egyszerűen csak elmondják, mit gondolnak legújabb termékünkről akkor, nagyon fontos, hogy erre reagáljunk – természetesen a lehető leghamarabb, és főleg a bejegyzéseinkben megtalálható stílus használatával. A kommunikációnak következetesnek kell lennie minden közösségi csatornán, így tudatjuk az emberekkel, hogy a cégnév mögött tényleges személy áll; olyasvalaki, akire minden helyzetben támaszkodhatnak az ügyfelei.
Reméljük cikkünk hasznos volt az Ön számára is! Írja meg véleményét kommentben, és ossza meg ismerőseivel!
Amennyiben segítségre van szüksége a hatékony Facebook kommunikáció kialakításában, keressen minket bizalommal!
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.