No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük
Hatékony Facebook kommunikáció
Hatékony Facebook kommunikáció: Szánjon rá időt!
Hatékony Facebook kommunikáció: Ismerje meg közönségét!
Hatékony Facebook kommunikáció: Találja meg a megfelelő hangot!
Hatékony Facebook kommunikáció: A szöveg ideális hossza
Hatékony Facebook kommunikáció: Mindig válaszoljon!

Hatékony Facebook kommunikáció


Ma már szinte minden cég rendelkezik Facebook profillal. Ha kérdés merülne fel bennünk azzal kapcsolatban hogyan kezeljük, vagy készítsük el a céges profilunkat, hogyan töltsünk fel tartalmakat és hogyan lépjünk kapcsolatba a követőinkkel, vásárlóinkkal, vagy lehetséges érdeklődőkkel – percek alatt választ kaphatunk erre a Google segítségével. Még az alapvető hirdetésekről – vagyis kiemelésekről – is elegendő információt kaphatunk.

A Facebook-bejegyzés azonban nem pusztán feltöltött fénykép vagy videó. Üzenet mindenkinek, aki látja. És ennek az üzenetnek hatékonynak kell lennie, az elsőtől az utolsó betűig, ha valamiféle reakciót akarunk kiváltani, és nem pusztán csak egyike lenni a számos posztnak.

A bejegyzés fő része, amely a vizuális anyagunkat értelmes kontextusba helyezi, a tartalom. Ezzel irányíthatjuk az olvasó perspektíváját (pl. A fotó kontextusának magyarázatával), sőt arra ösztönözhetjük őket, hogy végezzenek egy bizonyos műveletet (pl. Cikket olvassanak, terméket vásároljanak, elmondják véleményüket), tehát egy tartalom megírását nem lehet túl könnyedén venni.

A fő kérdés az tehát, hogy hogyan lehet hatékony a facebook kommunikációnk?

Szánjon rá időt


Legnagyobb hiba, amit elkövethet egy Facebook-bejegyzés írása során, az, hogy gyorsan összecsapja. Tapasztalatból állíthatjuk ezt. 🙂 Abban az esetben, amikor sietve írunk valamit, azon egyértelműen érezhető lesz a hanyagság, ami – a legjobb esetben – érdektelenséget eredményez, de a legrosszabb esetben akár követők elvesztését is. Szánjon rá időt, és fontolja meg alaposan azt, hogy mit szeretne közvetíteni, és hogyan lehet ezt a legjobban megvalósítani, megfogalmazni. Ellenőrizze a bejegyzésben szereplő összes információt, és mutassa meg vállalkozása profilját ismerő embereknek is véleményezére.

Hatékony Facebook kommunikáció

Hatékony Facebook kommunikáció: Ismerje meg közönségét: Mi érdekli őket, és mi a problémájuk?


Gondoljon csak arra, hogyan választja ki a különböző szolgáltatásokat és termékeket az üzletében a különböző célcsoportok számára – ezután már csak annyit kell tennie, hogy szemléletesen bemutatja ezeket a termékeket írásban a közösségi médiában jelen levő követőinek. Az írás közben mindig szem előtt kell tartania azt a konkrét ügyfelet, akit az adott bejegyzéssel szeretne elérni, és azt a problémát, amelyet megpróbál megoldani számukra.

Abban az esetben, amikor a célcsoport hölgyekből áll, akik értékelik pl.: a minőségi termékeket és a gondos kivitelezést, akkor a gyapjú kesztyűről szóló bejegyzésünknek tartalmaznia kell, hogy kézzel készült különleges munka, minőségi anyagok felhasználásával. Azokra az emberekre akik a legfrissebb divatot követik, és valamelyik fast fashion divatházból öltözködnek és a tizedik kesztyűt keresik éppen az új kabátjukhoz, ugyanez a szöveg (bármilyen tökéletes is legyen) egyszerűen nem lesz befolyással.

Tipp: A szöveg írása közben képzelje el tipikus ügyfelét. Mi a problémája és hogyan érezheti magát a szöveg olvasása közben? Mit szeretne tudni arról a témáról, amelyről írunk, és milyen választ kap rá a szövegből?

Találja meg a megfelelő hangot!


A megfelelő szavak kiválasztása néha sokkal nehezebb, mint amilyennek látszik. A „nagyon”, a „legtöbb”, a „szép”, az „akciós” a legtöbbet ismételt szavak a marketingben. Pedig a szavak ismétlése egy szövegrészben pusztán azt mutatja, hogy mennyire korlátozott a szókincsünk (vagy legalábbis rámutat a próbálkozás hiányára). A túlságosan szakmai kifejezések használata azonban szintén nem szerencsés.

Hogyha szakterületünk szakértőjeként szeretnénk bemutatni magunkat, akkor természetesen szükségünk van bizonyos mértékű professzionalizmusra, de mindig szem előtt kell tartanunk, hogy ki a célközönségünk. Amennyiben sok szakmai kifejezést dobunk az amatőr kezdőknek, akik nem értenek egy szót sem, abból, amit mondunk, akkor nem lesznek képesek kapcsolatba lépni velünk, ami potenciális vásárlókba kerülhet.

A közösségi médiában, például a Facebook-on, fontos, hogy bejegyzéseink ne veszítsék el hitelességüket és az emberi tényezőnket. Az ügyfelünkkel folytatott kommunikációnak a lehető legjobban hasonlítania kell a valós beszélgetésre – és kerülnie kell a jól megírt szakmai értekezést.

A szöveg ideális hosszának megtalálása.


Felgyorsult életünkkel és a közösségi médián keresztül kapott információk számának növekedésével az írás aranyszabálya a „rövid, de ütős” lett. Kutatások kimutatták, hogy a legjobban a 80 karakter alatti bejegyzések teljesítenek. Azonban, ha belegondol, tapasztalatból tudhatja, hogy igenis hajlandóak vagyunk elolvasni egy teljes Facebook-regényt, ha olyan témáról van szó, amely igazán érdekel minket.

Tehát igaz-e, hogy mindig ragaszkodnunk kell a rövid szövegekhez?

Igen és nem. A hosszú bejegyzések örömmel fogadhatók, amikor nincs pl. egy nyitóoldal, ahol részletesebben leírhatnánk termékünket vagy szolgáltatásunkat, vagy amikor úgy gondoljuk, hogy olyan tartalommal foglalkozunk, amely különösen fontos a Facebook stratégiánk szempontjából (különféle személyes (vagy erőteljes üzleti) történetek, tapasztalatok megosztása).

Ha pedig bejegyzésünk célja olvasónk új blogbejegyzésre irányítása, akkor valóban nincs értelme az olvasó (és a mi időnket) azzal pazarolni, hogy a cikk felét a Facebook bejegyzésbe tesszük.

Látva, hogy – ahelyett, hogy valóban olvasnánk – inkább megszoktuk azt, hogy végiggörgetjük a Facebook-hírcsatornánkat, vennünk kell a termék legjobb tulajdonságait, és összefonni néhány sorban, ha azt akarjuk, hogy üzenetünk egyértelmű és figyelemfelkeltő legyen.

Hatékony kommunikáció a közösségi médiában

Mindig válaszoljunk


Mikor a bejegyzést megírtuk és közzétettük, nem azt jelenti, hogy a munkánk véget ért. A Facebookon (csakúgy, mint más közösségi csatornákon) folytatott kommunikáció kölcsönös kell, hogy legyen: ha az emberek megjegyzést vagy üzenetet hagynak a postaládánkban egy bizonyos kérdéssel, hogy megosszák velünk jó (vagy rossz) tapasztalataikat, vagy egyszerűen csak elmondják, mit gondolnak legújabb termékünkről akkor, nagyon fontos, hogy erre reagáljunk – természetesen a lehető leghamarabb, és főleg a bejegyzéseinkben megtalálható stílus használatával. A kommunikációnak következetesnek kell lennie minden közösségi csatornán, így tudatjuk az emberekkel, hogy a cégnév mögött tényleges személy áll; olyasvalaki, akire minden helyzetben támaszkodhatnak az ügyfelei.

Reméljük cikkünk hasznos volt az Ön számára is! Írja meg véleményét kommentben, és ossza meg ismerőseivel!

Amennyiben segítségre van szüksége a hatékony Facebook kommunikáció kialakításában, keressen minket bizalommal!

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?