Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük
Mi is az a Landing oldal?
Mi a különbség egy landing oldal és egy hagyományos weboldal között?
Böngészés vagy vásárlás
Hogyan irányítjuk a forgalmat a landing oldalra?
Saját landing oldal

Mi is az a Landing oldal?


Az online marketingben a landing oldal egy önálló weboldalt jelent, amelyet kifejezetten egy marketing vagy reklámkampány számára hoztak létre. A „landing” kifejezés az angol nylevből eredeztethető – ami a marketing nyelve is- és leszállást jelent. Vagyis, ez esetben azt a pontot jelenti, ahol a látogató „leszáll”, miután rákattint egy e-mailben található linkre, vagy a Google, a YouTube, a Facebook, az Instagram, a Twitter vagy más hasonló helyek hirdetéseire az interneten.

Mi a különbség egy landing oldal és egy hagyományos weboldal között?


A jellemzően sok célt kitűző és felfedezést ösztönző weboldalaktól eltérően a landing oldalakat egyetlen fókusszal vagy céllal tervezik, amelyeket cselekvésre ösztönzésnek (röviden CTA-nak) nevezünk.

A landing oldalak a legjobb megoldásként működnek a marketingkampányok konverziós arányának növelésére legyen az akár értékesítés, vagy további cselekvés elvégzése.

A fő különbség a kezdőlap és a céloldal között

A weboldalak kezdőlapjain általánosan elmondható, hogy rengeteg link található, amelyek tovább vezetnek minket az oldalon belül egy másik oldalra. A landoló oldalakon csak egyetlen ilyen link található, amellyel az általunk kívánt cselekvés elvégezhető. Ez a legfontosabb különbség egy főoldal és egy landing oldal között.

Míg a kezdőlapon több tucat potenciális zavaró tényező található – linkek helyett hívhatjuk ezeket „leak”-nek is-, a céloldal szuper összpontosított. Ha kevesebb link van a céloldalon, az növeli a konverziók számát, mivel kevesebb lehetőséget ad a figyelem elterelésre. Ezért a marketingszakemberek mindig egy dedikált céloldalt használnak forgalmuk célpontjaként.

Böngészés vagy vásárlás


Persze, a honlap csodálatosan néz ki. Bemutatja a márkát, lehetővé teszi az emberek számára a termékek széles körének felfedezését, és további információkat kínál a cégről és értékeiről. Innen a látogató bárhová elmehet – megnézheti a karrierlehetőségeket, megtekintheti a cég média szerepléseit, áttekintheti a szolgáltatási feltételeket, a blogot stb.

De nem feltétlenül vásárolnak. És ez a lényeg.

Ehhez képest a landing oldal teljesen más célt szolgál. Minden, ami benne van, keményen dolgozik azon, hogy a látogatókat ügyfelekké tegye.. Ez a céloldalak lényege!

A B2B marketingszakemberek és a magasabb értékű termékeket árusító vállalatok landoló oldalakat használnak a leendő vásárlók listájának összeállításához. Néha kínálnak valami ingyeneset, például egy e-bookot vagy webináriumot, kapcsolattartási információkért cserébe. Az e-kereskedelmi márkák ezeket az oldalakat listakészítéshez, vagy különleges ajánlatokhoz is felhasználhatják.

Hogyan irányítjuk a forgalmat a landing oldalra?


A landoló működése érdekében meg kell töltenünk az értékesítési csatornát látogatókkal. Szerencsére erre számtalan lehetőség és praktika létezik.

A keresőmotorokban lehetőségünk van fizetett hirdetéseket indítani. Így, ha valaki rákeres egy adott kulcsszóra ezek a hirdetések az első találatok közt jelennek meg a Google-ban. ezekre a hirdetésekre a Google köteles felhívni a figyelmet – persze ezt igyekszik nem túl feltűnően tenni.

Google hirdetések

Az oldal többi találatától eltérően ezeket a hirdetéseket marketingszakemberek készítik el és minden kattintásért fizetnie kell a megrendelőnek egy bizonyos összeget (ez az összeg több mindentől is függ). Azt, hogy kinek jelenjen meg ez a hirdetés a marketinges szakemberek állítják be, ez történhet a keresési kifejezés, demográfiai adatok, vagy akár böngészési előzmények által feltárt érdeklődés alapján.

Fontos, hogy amikor hirdetést készítünk, meg kell választani, hogy hová vigye a link a látogatót. Természetesen, választhatjuk azt is, hogy elvezetjük őket az ügyfelünk kezdőlapjára. De, sok esetben, sokkal jobb, ha olyan önálló landing oldalt hozunk létre, amely egy bizonyos kampány részeként egyértelmű cselekvésre ösztönzi a látogatót.

Közösségi média kampányok

Hirdetések futtatása olyan közösségi oldalakon, mint a Facebook, az Instagram, a Twitter vagy a LinkedIn igazán lendületes módja, hogy olyan embereket és közösségeket célozzon meg, akik már kifejezték érdeklődésüket a márkája iránt, vagy potenciális érdeklődők lehetnek.

Itt szintén lehetőségünk van különböző adatok, érdeklődési kör, munkahely alapján szűkíteni a listáját azoknak az embereknek, akik számára megjelenik a hirdetés. Ezek a kampányok remek módot kínálnak a közönséggel való kapcsolat kiépítésére, amely a későbbiekben fontos szerepet játszik majd a további értékesítésekben.

E-mail marketing / EDM kampányok

Az e-mail-t gyakran emlegetik a leghatékonyabb marketingcsatornaként, mert hatalmas elérhetőséget biztosít és alacsony költségei vannak más platformokhoz képest. 2022-re 4,2 milliárd e-mail felhasználó lesz a világon. Ez a népesség több mint felét jelenti, így semmiképp nem szabad lebecsülni az e-mail marketing erejét.!

Az e-mail marketing és a landing oldal hatékony kombinációja egyaránt használható az ügyfelekkel való kapcsolatok ápolására és újak megszerzésére.

A adatbázis összeállítása után egy gondosan kidolgozott e-maillel csábíthatjuk az olvasókat, míg a landoló oldalon megadhatjuk a részleteket, és a kívánt cselekvés elvégzésére ösztönözhetjük a látogatókat.

Organikus keresési forgalom

Az „organikus forgalom” kifejezés minden olyan látogatóra vonatkozik, aki fizetetlen forrásból származik – például a Google vagy a Bing keresésőmotorokból. Lenyűgöző, érdekes és hasznos tartalom létrehozásával a webhelyén vagy a landoló oldalán biztosíthatja, hogy vállalkozása gyakrabban jelenjen meg a kapcsolódó keresésekben. Minél színvonalasabb a tartalma, annál jobb.

A „fizetés nélküli” forrásból származó forgalom azonban kissé félrevezető. Ez nem azt jelenti, hogy nincs idő és pénz befektetve a tartalmak és landoló oldal létrehozásába. Marketing szakemberek segítsége nélkül szinte lehetetlen elérni a kívánt eredményt, hiszen a szakemberek egész területe elkötelezett amellett, hogy a lehető legtöbb organikus forgalmat generáló minőségi tartalmat hozzon létre, gondos stratégiával, technikai háttérismeretekkel és a ragyogó tartalomkészítés minden trükkjével. Ez dióhéjban a keresőoptimalizálás (SEO).


Ha cikkünk felkeltette az érdeklődését és Ön is szeretne eredményesebb kampányokat szervezni vállalkozása számára, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot és egy konzultáció keretein belül ismertetjük a landoló oldalak, kampányokkal együtt történő szervezéséről, készítéséről és lebonyolításáról.

Kövesse Facebook oldalunkat, ha nem akar lemaradni újdonságainkról, cikkeink megjelenéséről!

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

There is no form with title: "Contact Form". Select a new form title if you rename it.

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?