Magyarországon a kis és középvállalkozók rétegénél a cégvezetők gyakran egy személyben több munkakört is betöltenek. Hol a beszállító, hol pedig a marketing tanácsadó szerepét, hol az ügyfelek kiszolgálást kell magunkra vállalni. Ez óhatatlanul valamely részfeladat rovására válik előbb utóbb, hiszen az ember nem érthet mindenhez egy személyben. Az elsődleges cél a felismerés. A felismerése annak, hogy vannak olyan feladatok cégen belül, amelynek elvégzésére nem vagyunk kvalifikáltak. Nagy előrelépés a kisvállalkozások életében ennek a realizálása. De, csak ez után jön a nagy falat: a megfelelő marketing tanácsadó cég kiválasztása.
Szempontok:
Őszinteség
Személyes szimpátia
Önképzés
Elkötelezettség
Közérthetőség
Célok meghatározása
Kiszervezés
Transzparencia
Türelem
Tapasztalat
Az online marketing tanácsadó dzsungelben pedig nagyon sok a résztvevő és ez nem könnyíti meg a választásunkat. Amikor online marketingről beszélünk, akkor nem árt tisztában lenni azzal, hogy ez egy nagyon széles, tág fogalom, sok alterület tartozik hozzá. A legtöbb marketingesnek pedig megvan az a részterület, amiben nagyon otthonosan és professzionálisan mozog, de biztosan nem 100%-on teljesít mindenben.
Vagyis, figyeljünk arra, hogy olyan marketing tanácsadó céget válasszunk ki, aki pontosan tudja melyek azok a területek, amiben maximálisan professzionálisan tud képviselni másokat. Persze, ez nem azt jelenti, hogy nem látja az összes területet, csak azt, hogy tisztában van a saját korlátaival.
A jó online marketinges nem csupán végrehajt feladatokat, hanem a cég fejlődését tartja szem előtt abszolút mértékben. Ez gyakran azzal jár, hogy más véleményen van szakmai tapasztalatai birtokában, mint az adott cég vezetője. Ha kell kifejezésre is juttatja, ötletel, további lehetőségekről gondolkodik. Ne felejtsük el, hogy ez minden esetben értünk történik nem ellenünk.
Nem utolsó szempont amikor megbízunk egy marketing tanácsadó céget a személyes szimpátia. Tulajdonképpen lesz egy új munkatársunk, aki nem az irodán belül dolgozik, de bizonyos feladatok megoldása, kidolgozása szoros együttműködést kíván. A fenti okokból kifolyólag is fontos ez, hiszen könnyebb valaki olyannak az ellentétes véleményét elfogadnunk, aki alapvetően szimpatikus a számunkra.
A jó marketinges holtig tanul! Az online marketing egy rendkívül dinamikusan fejlődő szakterület. Vannak olyan alapok, amelyek elsajátítása intézményi kereteken belül történik. De amikor az ember elkezd dolgozni, onnan kezdődik csak az igazi munka. Nincsenek kőbe vésett, abszolút igazságok. Mivel, ami ma még igaznak bizonyul, azt holnap megcáfolhatja egy újabb algoritmus bevezetése. Éppen ezért, a jó marketing tanácsadó szüntelen képzi magát, minden nap.
Az előbbi pontból következik, hogy csak az képes a folytonos változással lépést tartani, aki elkötelezett, vagyis szereti a munkáját. Bármely szakma jól végzésének elengedhetetlen része, hogy az emberben legyen szenvedély és alázat a munkája iránt.
A megfelelő online marketinges képes érthetően megválaszolni egy cégvezető kérdéseit és nem csak képes erre, hanem fontosnak is tartja a jól működő kommunikációt. Nem szakszavakkal akar meggyőzni minket a tudásáról, hanem közérthetően elmagyarázza melyik lépést miért tartja fontosnak.
A közös munka kezdetén egyezteti a célokat. Az Ön cégének sikerei számára is sikernek minősülnek és fontosnak tartja a mérföldkövek meghatározását, viszonyítási alapként. Segít meghatározni a reális fejlődés alapvető követelményeit és alternatívákat kínál ezek megoldásául.
Vannak olyan nagyvállalatok, ahol elkerülhetetlen, hogy saját marketingest alkalmazzanak, de ez a cikkünk elsősorban a kis- és középvállakozásoknak kíván segítséget nyújtani, a marketing tanácsadó cég kiválasztásának szempontjaival. A kisebb vállalkozások számára előnyösebb megoldásnak bizonyul a külsős marketing tanácsadó cég megbízása. Így a cégvezetőnek rengeteg hasznos ideje szabadul fel, amit a szakmai feladatok magasszintű elvégzésére fordíthat. Miközben, szintén profi kezekben lesz a cég marketinges feladatainak elvégzése is, vagyis ez egy win-win szituáció.
Fontos, hogy az általunk megbízott cég transzparens legyen és időről-időre elszámoljon az elvégzett munkával és bemutassa az elért eredményeket. Ennek érdekében viszont alapkövetelmény, hogy megbízzunk a feladatra kijelölt személy vagy cég munkájában és lehetőleg ne hátráltassuk a feladat elvégzése közben. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy az adandó kérdéseket nem tehetjük fel, ha tanácsra van szükségünk. De ne egyik napról a másikra várjuk a kiemelkedő eredményeket, hiszen ez egy hosszútávú folyamat, amibe időt és energiát szükséges fektetni.
A kezdeti időkben türelmesnek kell lenni a marketing tanácsadó ügynökségekkel, hiszen időre van szükségük ahhoz, hogy átlássák a megbízó cég működését és a lehető legjobban tudják képviselni azt. Különösen startup-oknál igaz ez az állítás. Ez alól kivételt képez, ha már van vagy volt olyan ügyfelük, aki ugyanabban a szegmensben tevékenykedik. Ez is lehet szempont a kiválasztás során. Az összecsiszolódás folyamatában nagyon fontos a sűrű kommunikáció. Ennek köszönhetően könnyebben és gyorsabban kialakul a kép arról, hogy milyen értékeket képvisel a megbízó, mik a víziói, milyen irányba szeretne haladni a jövőben.
Ez is egy fontos szempont. Sok a lelkes fiatal a szakmában és ez nagyon jó. De lehetőleg legyen köztük valaki, aki már elég régóta dolgozik a szakmában és átlátja minden bugyrát. A marketing – és főleg az online marketing – egy nagyon összetett terület, ahol szükség van a tapasztalt munkaeőre.
Nézzünk meg a cég honlapján olyan alapvető dolgokat, hogy mennyire átlátható az oldal, van e fénykép az ott dolgozókról, megadnak-e elérhetőségeket. Ezek fontos részletek, amelyekre érdemes odafigyelnünk az első pillanatban. Nézzük meg a referenciákat, milyen cégekkel dolgoztak együtt korábban, vagy mit emelnek ki saját magukkal kapcsolatban erősségnek. Ha úgy véljük még szükségünk lenne további információra, akkor ne habozzunk kérdéseket feltenni, hogy meggyőződhessünk arról, megtaláltuk e az ideális marketing tanácsadó céget.
Nem csupán marketinges cég lévén, de mindenkit arra buzdítunk, hogy lehetőségei szerint szervezze profik keze munkája alá a feldatokat. Mert, a jól végzett marketing nagyban hozzájárulhat cégük növekedéséhez.
Ha tanácsra van szüksége az online marketingjével kapcsolatban, keressen minket bizalommal: ITT
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.