Tudtad, hogy a sikeres marketingstratégiák közül az e-mail marketing következetesen az egyik legjobb taktika? Tanulmányok szerint az e-mail átlagos megtérülése 98 százalék; ez több mint négyszer magasabb, mint más vezető stratégiáké, beleértve a közösségi médiát is. Ráadásul a HubSpot jelentése szerint a fogyasztók 86 százaléka szeretne legalább havonta egyszer e-maileket kapni azoktól a cégektől, amelyekkel üzletet köt.
Ahogy ebből is látható, a kutatások alátámasztják, hogy az e-mail marketing megéri a befektetést. A számok mellett további okok is szólnak amellett, hogy miért játszik fontos szerepet az e-mail marketing az általános tartalommarketing stratégiádban.
Az e-mail marketing „üzemanyagként” szolgálhat a vállalkozás stratégiájában a webhelyforgalom és a keresőmotor-optimalizálás (SEO) növelésére.
Mielőtt azonban továbblépnénk, fontos, hogy tisztában legyél azzal, hogy az EU GDPR-törvényei milyen hatással lehetnek vállalkozásodra, ha az Magyarországon, vagy az EU-ban tevékenykedik.
Bonyolultan hangzik? Igen. Ezért is szerencsésebb, ha hozzáértő kezekre bízod az adatbázisod kezelését. De, erről a továbbiakban, később.
Mielőtt elkezdenéd az e-mail marketing kampányt, győződj meg róla, hogy a költségvetés és a célok összhangban vannak. Ha ezeket világosan meghatároztad, nekiláthatsz annak a kérdésnek, hogy hogyan fogod elérni a céljaidat.
A leghatékonyabb e-mail marketing taktikák közül a legfontosabbak a következők (sorrendben):
A személyre szabás fontosságát nem győzzük hangsúlyozni, hiszen közvéleménykutatásokból kiderül, hogy „a megkérdezett fogyasztók több mint fele és a B2B vásárlók 65 százaléka valószínűleg márkát vált, ha egy vállalat nem tesz erőfeszítéseket a nekik szóló kommunikáció személyre szabására”.
Akár egy kisvállalkozás, akár egy középvállalat, akár egy nagy szervezet e-mail marketingstratégiájáról beszélünk, a személyre szabás számít. Hogyan teheted ezt meg? Ismerd meg jobban a feliratkozóid, és növeld a személyre szabottságot azzal, hogy közvélemény-kutatásokat építesz be az e-mailjeidbe. Ez nem csak egy egyszerű módja annak, hogy kisvállalkozóként többet tudj meg a feliratkozóidról, hanem vonzóbb e-mailekhez vezet, és lehetőséget ad az olvasóid számára, hogy proaktívan fejezzék ki preferenciáikat.
Ahogy jobban megismered a feliratkozóidat, úgy tudod jobban szegmentálni a listád. A célközönséged változói alapján különítsd el őket, például:
Miután az előfizetőket specifikus listákra osztottad, célzottabb, személyre szabottabb e-maileket küldhetsz az információik alapján. Ha például a listákat földrajzi elhelyezkedés szerint szegmentáltad, küldhetsz egy e-mailt, amelyben tájékoztatod a feliratkozók egy csoportját egy közelgő eseményről a területükön.
Nyilvánvaló, hogy ezt sok lehet kezelni első körben és ijesztőnek tűnhet ez a rengeteg specifikus szempont, amit figyelembe kell venned az e-mail marketing kampány tervezésekor.
A jó hír az, hogy a., feliratkozhatsz egy harmadik féltől származó e-mail marketingkezelő platformra, hogy kihasználd az általuk kínált, személyre szabást, valamint lista szegmentálást, automatizálást, tesztelést és a reszponzív tervezést segítő eszközöket és szolgáltatásokat.
Vagy b., a technikai ismeretek hiányában és tekintve, hogy meglepő módon gyakran anyagilag is jobban megéri, illetve jobban megtérül – megbízhatsz egy ügynökséget, aki tapasztaltan mozog az e-mail marketing világában és nem csak ismeri a szabályokat, adatbázist értékesít szükség esetén a számodra, hanem úgy készíti el a kampányod, hogy az garantáltan célba is érjen minden postaládába.
Most, hogy már van elképzelésed arról, hogy milyen taktikákat szeretnél beépíteni az e-mail marketing stratégiádba, itt az ideje, hogy ténylegesen hozzáláss a feliratkozóknak szánt üzenetek létrehozásához.
Egy csábító tárgysor. Az emberek 64 százaléka azt állítja, hogy a tárgysor miatt nyit meg egy e-mailt, ezért szánj rá kellő időt, és gondoskodj arról, hogy csábító legyen.
Erős vizuális megjelenés. A márkádhoz illő színek és az általános hangulat megválasztása mellett a hírlevélben nagy felbontású (de kis méretű) képek is szerepeljenek.
Tömör, hasznos tartalom. Legyen könnyen olvasható az e-mailed, és nyújts valami értékeset az olvasóknak. Ha néhány bekezdésnél hosszabb cikket szeretnél megosztani, tedd közzé a blogodon, és a hírlevélből hivatkozz rá. Emellett egy rövid bevezető az e-mail tetején fantasztikus módja annak, hogy az olvasók gyorsan megismerjék, mit tartalmaz a szám, és egy kicsit belecsempéssz a személyiségedből is.
Nyelvtanilag helyes szöveg. A hibáktól hemzsegő szöveg zavaró lehet, ráadásul kevésbé tűnik profinak. Ha lehetséges, kérj meg egy munkatársat vagy barátot, hogy lektorálja a szöveget, és kétszer is ellenőrizd le a munkádat.
Felhívás a cselekvésre. Mit szeretnél, mit tegyenek az olvasók a hírlevél elolvasása után? Osszák meg a barátaikkal? Vegyék fel Veled a kapcsolatot egy ingyenes konzultációért? Tedd világossá, hogyan szeretnéd, ha reagálnának – elvégre, ha soha nem kéred, soha nem is fogják megtenni!
A legnagyobb kulcs itt az, hogy ismerd a megcélzott közönségedet. Milyen üzeneteket szeretnének tőled kapni? Hogyan fogsz nekik értéket nyújtani?
Ha például fiatalabb célközönséged van, az ezredfordulósok preferenciáinak kutatása segíthet az e-mail tartalmainak irányításában.
Ahogy elkezded (vagy felülvizsgálod) e-mail marketing kampányodat, győződj meg róla, hogy elkerüli ezeket a nagyon gyakori hírlevél hibákat:
Elfelejted megnézni az analitikát. Hogyan tudnád objektív adatok nélkül mérni a sikert? Minden egyes hírlevél-küldéskor nézd meg, hogy hány címzett nyitja meg, milyen linkekre kattintanak, továbbítják-e stb. Miközben ezeket az információkat nézed, próbálj meg észrevenni minden olyan tendenciát, amelyet kiugrónak, eltérőnek látsz. Úgy tűnik, hogy az olvasók egy bizonyos típusú tartalmat jobban szeretnek, mint egy másikat? Magasabb vagy alacsonyabb a megnyitási arány, ha délután küldöd, szemben a reggelivel? Figyelj ezekre a tendenciákra, és ennek megfelelően igazítsd ki e-mail marketing kampányodat.
Az e-mailjeid nem mobilbarátok (nem reszponzívak). Ha a hírleveled nem töltődik be mobileszközökön, vagy nehezen olvasható módon van formázva, az olvasók nem fogják komolyan venni. Győződj meg arról, hogy az általad küldött képek és videók kompatibilisek a mobileszközökkel, hogy a potenciális ügyfelek garantáltan el tudják olvasni e-mailjeidet.
Hiányzik a következetesség. A feliratkozóknak küldött e-mailek szórványos kiküldése frusztrálhatja őket, és aztán elfelejtik, hogy kérték, hogy megkapják az üzeneteidet, majd leiratkoznak, amikor meglátják azokat. Ehelyett valósítsd meg az e-mail marketinget egy következetes ütemterv szerint, és tartsd magad hozzá. Az e-mailekben megosztott tartalmakkal is következetesnek kell lenned, így az előfizetők tudni fogják, mire számíthatnak, és nagyobb érdeklődéssel fogják megnyitni azokat.
Túl sokat kommunikálsz. A feliratkozóid nem véletlenül követnek téged, de ha túl sok e-mailt küldesz nekik, le fognak iratkozni. Amikor elkészíted az e-mail marketing ütemterved, ne terheld le az olvasókat túl sok, túl gyakran kiküldött üzenettel.
A címsoraid unalmasak. Azt szeretnéd, ha marketing e-mailjeid legalább megnyitnák. Készíts meggyőző tárgysorokat, amelyek megragadják a címzettek figyelmét. Az unalmas tárgysorokat a potenciális ügyfelek könnyen spamnek minősíthetik.
Túl hosszúak az e-mailjeid. Az e-mail marketing esetében minél rövidebb a tartalom, annál jobb. Az e-mailed minden egyes bekezdésének legfeljebb 3-4 sorosnak kell lennie. A potenciális ügyfeleid sietnek, és általában csak átfutják az e-maileket. Győződj meg róla, hogy az első mondatodban a legfontosabb információk szerepelnek, így nem hagyják ki az üzeneted kulcsfontosságú részeit.
Szeretnéd, ha kövérebb lenne a hírlevél feliratkozóid listája? A fent felsorolt szempontok mind-mind segítségedre lesznek ebben, hiszen ha minden szempontot figyelembe veszel, egyre értékesebb tartalmat fogsz létrehozni. A másik lehetőség, hogy egy olyan ügynökséghez fordulsz, akiknek van saját (legálisan) kiépített adatbázisa, amely több 10.000-es bázis és amelyre kiküldheted hírleveled és újabb feliratkozókat, vásárlókat gyűjthetsz vele.
Most már készen állsz arra, hogy elkezdd vagy felülvizsgáld e-mail marketing kampányodat! Ha mindebben szakszerű segítségre van szükséged, fordulj hozzánk bizalommal!
Reméljük hasznos volt számodra ez a tartalom – ha így van, kérünk oszd meg ezt ismerőseiddel, vagy írd meg kérdésed, véleményed a témában!
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.