Ha valaki kételkedne a céges blogok hatékonyságában, annak biztosan állíthatjuk, hogy nem érdemes, mert még mindig az egyik legjobb módja annak, hogy érdeklődőket vonzzunk oldalunkra.
Az emberek 2020-ban is olvasnak még blogokat, és garantáljuk, hogy 2021-ben is fognak.
Több felmérés állítja, hogy a rendszeresen blogoló cégek 79%-a jobb eredményeket ér el, magasabb pozícióba kerülnek a Google-ban. Ez persze függ az ágazattól is, mennyire nagy körben örvend népszerűségnek a termékünk, mekkora a konkurenciánk, tehát mekkora a verseny egy adott kulcszszóra, ami köré a bejegyzésünket építjük.
A céges blogolás azért is remek műfaj, mert nem kell vagyonokat költenünk rá, hogy belekezdhessünk, és technikailag is elég ha átlagos szinten ismerjük a számítógépet.
Amit érdemes számba venni, mielőtt belekezdünk, az az idő és energia amit rendszeresen megkíván majd céges blogunk írása. Mert ha egyszer belekezdünk csak úgy érdemes csinálnunk, ha rendszeresen megújítjuk a tartalmat!
Ahhoz, hogy jól működjön a blog érdemes heti szinten publikálnunk újabb tartalmat, legalább egyszer, esetleg kétszer. Ez az a szint, amit minden hűséges közönség elvár, de e fölött már nagyon nehéz minőségi tartalmat készíteni.
Ha rászántuk magunkat a céges blog indításra, mielőtt belevágunk érdemes körbenézni a versenytársaink között és insipirálódni, ők hogyan készítik el a blogjaikat. Nem csak a lokális konkurenciától lehet ötletet meríteni, hanem a globális példákat is érdemes szemügyre venni. Ne feledjük – inspirálódni próbáljuk, de ne másoljunk másokat, mert az elhitelteleníthet minket követőink szemében.
Őszintén reméljük, hogy 2020-ban már nem kell kitérnünk arra miért és mennyire fontos minden vállalkozás számára jelen lenni valamilyen közösségi média felületen. Ha mégis van olyan, aki céges blog indításában gondolkozik, de nincsen céges social media felülete, akkor azt ajánljuk mindenképpen hozzon létre egyet, még a blog indítását megelőzően. Később ez is egy jó felület lesz a céges blogbejegyzések népszerűsítésére.
A tartalommarketing alapvető lényege, hogy olyan tartalmat osszunk meg a célközönséggel, ami releváns, érdekes és hasznos. Ezek közül is utóbbi a legfontosabb feladatunk. Nincs értelme tartalmat készíteni, ha az nem hasznos a célközönségünknek.
A bloggal az a célunk, hogy hozzátegyünk valamit az olvasóink életéhez és hogy megalapozzuk magunkat hiteles, megbízható forrásként a szemükben. Hogy úgy hivatkozzanak ránk, mint akinek az írott szavában és az útmutatásában bízni lehet – magyarul szakértőként. Ha ezt sikerül elérnünk ez márkaértéket ad majd a blogunknak és ez a fajta siker már pénzben is mérhető lesz.
Ahhoz, hogy megértsük a célközönségünket, meg kell válaszolnunk egy fontosnak tűnő kérdést.
– Mert, van valamilyen problémájuk.
– Mert, meg akarják oldani a problémájukat.
– Mert inspirációt keresnek.
– Mert információra van szükségük.
– Mert szakértőre van szükségük valamihez.
Biztosan bővíthetnénk még a felsorolást, de ezek azok az alapvető indokok, amiért az emberek manapság blogokra tévednek. Tehát, nem azért, mert mindenáron vásárolni szeretnének. Az emberek ma már másként döntenek arról, hogy milyen termékeket, szolgáltatásokat választanak. Kapcsolódni szeretnének a választott márkához, olyat keresnek, akivel osztoznak valamiben, világnézetben, ízlésben stb. Ha ezeket a pontokat szem előtt tartjuk egy-egy bejegyzés létrehozásakor, akkor biztosan nem lőhetünk mellé túlságosan.
Ha ezt már remekül begyakoroltuk, akkor úgy léphetünk feljebb a következő szintre, ha képesek vagyunk felhívni a figyelmüket egy olyan problémájukra, amelyről még nem is tudnak és egyben megoldást is kínálunk erre. Na, ekkor fognak tökéletesen elköteleződni mellettünk az olvasóink.
Ne feledjük, olvasóinkkal annyi átlagos vagy átlagon aluli tartalom jön szembe, hogy írásunkkal nincs sok időnk meggyőzni őket! Nagyjából az első bekezdés alatt döntik el, hogy megéri-e az idejüket a tartalom elolvasására rászánni. Az emberek toleranciaszintje egyre csökken az értéktelen tartalmaknak köszönhetően, amivel elárasztanak minket a különböző felületek.
Ha céges blog létrehozása mellett döntünk, akkor ne a megúszásra törekedjünk. Szánjuk rá az időt és energiát, és ha készen vagyunk egy-egy bejegyzéssel tegyük fel a kérdést, hogy mi szívesen olvasnánk-e az interneten való szörfözés közben.
Átlagosan 1000-1200 szó, de legalább érje el a 700-at és (ajánlottan) ne haladja meg a 4000-et!
Blogírás közben törekedjünk arra, hogy közérthetően fejezzük ki a mondandónkat, hogy minél szélesebb körnek fogyaszthatóvá tegyük ezáltal.
A cél mindenekelőtt az, hogy hasznos tartalmat hozzunk létre, de céges blog lévén nem ártana, ha az értékesítésen is lendítene. Termékkel releváns bejegyzésbe helyezzünk el -akár több – CTA gombot is, ami tovább linkel a webshopunkba, vagy szolgáltatásunkhoz.
Hírlevél feliratkozóink értékes adatbázist jelentenek a vállalkozásunk számára. Adjunk lehetőséget minden bejegyzés végén a feliratozásra és kommentelésre egyaránt.
Feliratkozóinkat értesíthetjük legújabb blogbejegyzéseinkről, de legújabb akcióinkról, vagy termékeinkről is.
Készítsünk listázó bejegyzéseket! Mindig működik! Tippek, okok, titkok…szedjünk össze 5-10 dolgot, amit aztán listába rendezhetünk, az olvasóink garantáltan szeretni fogják az ilyen típusú bejegyzéseket!
Reméljük, hogy minden vállalkozó kedvű vállalkozó kedvet kapott ahhoz, hogy ilyen módon ossza meg szakértelmét a világgal és ez által több lojális vásárlót, ügyfelet szerezzen. Mi mindenkit arra buzdítunk, hogy vágjon bele és használja ki ezt a remek lehetőséget a növekedésre! Ha mégis úgy érzi elakadt valamelyik fázisnál akkor pedig keressen minket bizalommal!
Ha tetszett a cikkünk mondja el véleményét kommentben, vagy olvassa el a témába íródott további bejegyzéseinket!
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.