Nagyon sok kezdő, sőt sok e-mail marketingben tapasztaltabb cégvezető is úgy gondolja, hogy egy céges email adatbázis esetében csak a mérete számít! Minél többen szerepelnek rajta annál jobb. Azonban én erre most egy kicsit rácáfolnék. Legalább is részben.
Persze nagyon jó, ha rengeted feliratkozója van, hiszen így annál több ember érdeklődését tudja felcsigázni. Azonban ne az legyen az elsődleges szempont, hogy boldog boldogtalant rávegyen a feliratkozásra. Lehet úgy nyereményjátékot felépíteni, hogy emberek ezrei akarjanak feliratkozni a hírlevelére, de közben a többségének fogalma nem lesz arról, hogy mivel foglalkozik. Így persze a terméke vagy a szolgáltatása sem érdekli Őket. Akkor miért is jó Önnek, hogy fent vannak a listáján?
Szuper, ha ennyire pozitívan tud hozzáállni az élethez, de a valóságban az a tapasztalatom, hogy nem fogja. Lehet akad 1-2 olyan, akit igen, de azt hiszem, hogy ez nem számít vízválasztónak egy 4-5 vagy akár több tízezres adatbázisnál. De miért is baj ez?
Céges e-mail adatbázis karbantartása:
Alapvetően egy ember azért iratkozik fel egy e-mail adatbázisra, mert az valami olyat tud nyújtani számára, ami érdekli. Sikerült felkelteni az érdeklődést és szeretne Öntől hírleveleket kapni. Azonban egy rosszul felépített címlistán, ahol nem csak ilyen emberek vannak nagyon sok érdeklődési körű ember szerepel. Mivel nem is nagyon tudják, hogy mivel foglalkozik cége, így az üzenetei sem érdekli majd Őket és elkezdenek leiratkozni. Azonban itt nem csak 1-2 emberről beszélek, hanem minden hírlevél után százával. És így szépen lassan kopik a bázis, amíg Ön dolgozik vele és ez a lelkesedésének is csak árt majd.
Egy rosszul felépített bázisnak a maradéka is rossz. Jó, persze biztosan lesz rajtuk olyan, akik valódi érdeklődők, de nem fogja tudni, hogy kik azok pontosan. Egy rossz adatbázis esetében az is fennáll általában, hogy nagyon kevés információja van Róluk, így nem is tud úgy szegmentálni, hogy személyre szóló ajánlatokkal szólítsa meg Őket. Mert bizony az adatbázis marketingben nagyon hasznos, ha nem minden hírlevelet küld ki tömegesen, hanem például a vásárlás során feliratkozóknak küld külön ajánlatot, a blognál feliratkozóknak egy másikat és így tovább.
Ez minden esetben igaz! Akkor is, ha óriási adatbázisa van és akkor is, ha még csak egy aprócska. De persze ezt ne a feliratkoztatásnál tegye meg, hanem később akár több részletben. Akár arra is van lehetőség, hogy egy néhány kérdéses kérdőívvel kikérdezze, hogy milyen témák érdeklik. Így akár egy óriási adatbázis majdnem minden szereplőjének tud majd olyat mondani, ami felkelti a figyelmét. De ugye egy kérdőívet sem fog mindenki kitölteni, azonban szoftverek segítségével már azt is megtudhatjuk, hogy ki milyen témájú marketing hírleveleket nyitott meg, így képet kaphatunk az érdeklődési körükről is. Persze az a legjobb megoldás számunkra, ha minél többen nyilatkoznak a témában.
(A szegmentálással mindenki jól jár!)
Egy nagyon okos e-mail marketing szakember szegmentál. Sokat. Folyamatosan figyeli a listán szereplő embereket és tiszta képet teremt arról, hogy mik a főbb érdeklődési körök és milyen témákkal érdemes megszólítani az adott csoportokat. Lehet, hogy egy szegmensben egyszerre csak néhány ember szerepel, de Nekik nagyon jó személyre szóló levelet tud küldeni, amit szívesen elolvasnak majd, így meglesz az esély arra is, hogy vásárlásra buzdítsa Őket.
Az, hogy ha nagyon nagy adatbázisa van az szuper! Egyenesen nagyszerű! De csak akkor, ha ez szegmentált is és több kisebb e-mail címlistából áll, így mindegyikre a rajta szereplő emberek ízlésének megfelelő hírlevelet tud kiküldeni. Nem a mennyiség, hanem a minőség számít!
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.